Obsahy(1)
Desetiletá Elli je už na první pohled trochu netradiční dívka. Je totiž androidkou a její veškeré vzpomínky se vážou na jednu osobu. Tou je záhadný muž, kterému říká „táta“. S ním tráví většinu svého času – než muž záhadně zmizí a nechá ji napospas osudu. Dívku zanedlouho čeká nová rodina a nové vzpomínky. Bude schopna zůstat sama sebou, nebo s novými majiteli přichází i nová Elli? Čím je vlastně tvořena její identita a může si ji vůbec zachovat? (Febiofest)
(více)Videa (1)
Recenze (2)
Audiovizuálně velice strhující, jenže obsahově, kontextově a významově tak bezbřeze rozevřené, až vyprázdněné; autorka přenáší odpovědnost na diváky (k čemuž se i sama přiznala v debatě po promítání), kteří si tak můžou do otázky vzniku nějaké kvality vědomí a vlivů různých narativů na jeho formování, hranic solipsismu, odpovědnosti a ne/možností transcendující komunikace, projektovat v podstatě cokoli, co mají na srdci. Takováto "artová" díla-prostitutky k osobnímu použití dělají medvědí službu skutečnému umění. Doporučuji ke srovnání stejně audiovizuálně mistrná, avšak i významově autorsky zaručená, promyšlená, ironická i hluboce vážná díla taktéž relativně mladé rakouské režisérky Jessicy Hausner. (Febiofest, Slovanský dům). ()
Podivne. Vyvolava to vic otazek nez pouha provokace. Tema pameti, genderu, identity. Film je pozoruhodny futuristickym prostorem atmosferou. A tim, jak lici vztahy v dome a v mystickem lese okolo nej. Ale zda se mi to takove scenaristicky nevyvazene. ()
Galerie (12)
Photo © Panama Film

Reklama