Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtyři nejlepší kamarádky jsou sebevědomé, chytré, užívají si, probírají spolu chlapy, vztahy a sex. K tomu se ale taky starají o děti, nebo je právě porodily, případně jsou těhotné. Sára (Hana Vagnerová) má hezký zadek, a tak ho začala fotit a žít ve světě sociálních sítí. Hedvika (Petra Hřebíčková) žije tak trochu ve zlaté kleci, její manžel workoholik (Jiří Langmajer) moc doma není, a tak není divu, že ji okouzlí mladý zpěvák David (Vladimír Polívka). Zuzana (Sandra Nováková) je po rozchodu s Kamilem (Václav Neužil) bez peněz, prostě upracovaná a uhoněná matka dvou dětí. Zato Eliška (Gabriela Marcinková) má skvělého kluka (Štěpán Benoni), nesnesitelné rodiče, je těhotná a je jí špatně úplně ze všeho. Ale hlavně mají jedna druhou… (Bontonfilm)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (227)

Anet21 

všechny recenze uživatele

Podobne ako film Bábovky, aj Matky pracuje s rámcovou kompozíciou deju, ktorá je ale tak divne zvolená pre daný žáner filmu, až to bolí. Potom sa to v praxi prejavuje tak, že scenár chce zároveň spracovať komediálne prvky aj tragické prvky, chce, aby sa divák v jednej 10-minútovej scéne smial a v nasledujúcej úprimne plakal a tak ďalej a tak ďalej. Už malému dieťaťu musí byť jasné, že toto nemá reálnu šancu u diváka fungovať a že výsledkom musí byť len zmätočný o ničom nehovoriaci zlepenec (požičiam si slovíčko, pán Fico), ktorý vo výsledku nie je ani vtipný, ani tragický a ktorý by iste naše produkčné spoločnosti v kinách mohli distribuovať pod obľúbenou nálepkou ,,tragikomédia." Ani jedna zo štyroch postáv žien-matiek nemá dostatočný priestor pre svoj príbeh, psychologizácia postáv je nula celých nula nula, rovnako sa postavy ani nikam nevyvíjajú (postava Marcinkovej, so snahou vzdorovať matke, Novákovej, naivnej husy, čo opakovane naletí blbcovi, konieckoncov aj Vágnerovej, ktorá aj po všetkom cieli na množstvo followerov - v čom sa charakterovo líšili/vyvinuli v závere filmu?) Herecké obsadenie nekomentujem, celý tento náš cz/sk kinematografický priemysel pôsobí už nejakú dekádu tak, že okrem neustále protežovaných hercov typu Langmajer, Hřebíčková, Prachař, Marcinková atď. ani iní schopní herci neexistujú. Keď už sme u toho Langmajera, zaujímala by ma jeho úloha v tomto filme a samotný honorár, keďže na obraze sa objavil asi 15 minút čistého času. Na zamyslenie sú aj vedľajšie, skoro až komparzistické úlohy, v ktorých ale z nejakého dôvodu znova hrajú známe tváre typu Dolanský, Polívková a pod., ktoré sú na obraze asi 2 minúty čistého času. Dôvod je pravdepodobne ,,neznámy." Po stránke formy to nie je žiadna katastrofa, i keď nutno dodať, že Bábovky boli nakrútené s väčším citom pre kameru a detail, tu občas dosť prebíja dojem z celistvosti nielen neustále preskakovanie z perspektívy postavy na perspektívu, ale hlavne divne a nepravidelne sa objavujúci animovaný vizuál, kreslené prechody medzi scénami zavŕšené priblblým voiceoverom (pričom takto naozaj influencerky a youtuberky v nerozprávajú, kedy to tí scenáristi pochopia :/). Slabý scenár potom nezachránia ani pokusy o zdramatizovanie deja alebo poukázanie na ťažké životné situácie žien, ktoré mnohé zažívajú (scéna v nemocnici z nepríjemnou sestričkou, ktorá prikáže matke zobudiť si dieťa a nasilím ju núti kojiť, manželská hádka a nedostatok času tráveného spolu atď.). Všetko toto sa ale zlieva do jednej masy, ktorá síce pri sledovaní vyložene neurazí a nenúti človeka opustiť miestnosť kina, ale ani nemá čím nadchnúť, využíva len archetypy narácie, archetypy žánru a zo scenáristami (asi) planovaného inovatívneho dielka zostáva len klišé 1,5-hodinová záležitosť, ktorá reálne neponúkne divákovi ani smiech, ani slzy. Len ,,meh" pocit, že videl niečo, čo už XYkrát predtým. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Laciný prvoplánový humor v podání rodinného klanu. 1)  Kdypak si konečně filmoví tvůrci uvědomí, že udělat film bez děje, aby se na něj dalo koukat, je práce pro mimořádně (!) talentované filmaře a ne pro ten profesní mainstream, který svou produkcí zavaluje kina a obrazovky. Chybějící příběh prostě nelze nahradit mikropříběhy, i když si očividně spousta "tvůrců" myslí, že ONI to zvládnou. No, nezvládli dříve, nezvládají teď a vsadím se, že ani v budoucnosti se to nezlepší. Co je dovoleno pánovi, není dovoleno kmánovi. A těch (kmánů) je spousta._____ 2)  Úhledný a podle fotek i přitažlivý 33letý režisér Vojtěch Moravec nepřekročil ve filmovém debutu svou ponurou minulost režiséra dvouhvězdičkových telenovel (Mise, Sestřičky Modrý kód, Slunečná, Einstein - případy nesnesitelného génia, Modrý kód, Ohnivý kuře). Režisérova žena, moje oblíbená herečka (spíš typově než výkonem) 38letá Sandra Nováková se ve svém scenáristickém debutu rovněž nepředvedla a to ani ve spojení s další debutantkou Vandou Zaplatílkovou-Hutařovou._____  3)  Známé herecké tváře a občas i vtipné scénky nesmažou divákovy rozpaky. K poznání a sebereflexi dochází pozdě (po svatbě a ne před ní), přičemž katalyzátory tohoto procesu jsou nebohé děti. Postavám (i hercům) je přes 30 let a v tomto věku objevují život ve dvojici nebo s partnerem (často až po svatbě a s čerstvě vyrobenými dětmi)._____ 4)  Výstižný koment: castor***, Gemini***, Big Bear**, Vančura**. ()

Reklama

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

95 minut. 70 minut docela slušné komedie. 10 minut rodinná dramata, že jsem se až divil, co jsme si to pustili k uspávání malýho. No a zbylých 5 minut na navrácení všech osudů do správného normálu. To mi přišlo jako největší scénáristický úlet. Ale co jako divák, který na to nebyl zvědavý, jsme ocenil, že jsme nějaké narovnávání nemusel sledovat další půl hodinu. A tak je většina filmu spíš jen to střílení do poblázněných matek, influencerek a podobných nešvarů. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Z těch nových českých filmů, které byly přidány na Netflix jsem se Matek bál nejvíc a paradoxně jsou z nich nejlepší. "Párové " forečky fungovaly až překvapivě dobře, samozřejmě ně vždy, ale na navození dobré nálady film stačí.  Docela zajímavý je i casting, kdy herci ve vedlejších rolí jsou často česká herecká špička. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Co mi vadilo fakt hodně, to byl zvuk. V průběhu promítání jsem s ním musel hýbat snad desetkrát. Chvíli jsem to měl potichu, chvíli to burácelo a takhle pořád dokola. Co se týče obsahu, na poměry českých romantických komedií je to celkem intelektuálština- to je kompliment. Řeší se tu relativně závažný problémy (workoholismus, vzájemná partnerská neúcta, finanční těžkosti…), určitá mentální výbava je potřeba i k pochopení některých vtipů. To propojení Sexu ve městě s Kenem Loachem není úplně nejšťastnější, nesmlsnou si na tom příznivci ani jednoho z těch dvou nesmiřitelných táborů. Mně osobně ale vadila jiná věc, a sice obsazení. Ne že by to nebyla prakticky bezvýhradně současná 1. herecká liga, ale měli to být rodiče novorozenců a batolat. V době natáčení jim přitom bylo 54 a 40, 37 a 38, 40 a 37 a 36 a 32. Z extrémů tak tenhle film dělá běžnou normu. Tenhle trend je zrádnej, výchova dětí by se musela obejít bez prarodičů. Přimlouvám se za filmy, kde se lidem připomene, že děti zvládnou i dvacátníci. ()

Galerie (106)

Zajímavosti (9)

Reklama

Reklama