poster

Špinavé ulice

  • USA

    Mean Streets

  • Slovensko

    Špinavé ulice

  • Slovensko

    Mizerné ulice

Drama / Krimi / Thriller

USA, 1973, 112 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Roman.Ticka
    **

    Chápu, že je těžké udržet krok s Coppolou, rok po vydání Kmotra. Zatím jsem si myslela, že nevyzrálí flegmatičtí frackové přitahují nejvíc ženy, ne hodné zodpovědné kámoše. Ale asi na tom mají zásluhu vnitřní démoni, že se nechají využívat všichni okolo. Všeho dočasu, jak bývá zvykem. Film mohl dosáhnout rozhodně větší mety, kdyby si režisér nepozval tak příšerný hudební cirkus. Takto ho zdegradoval na jedno číslo varieté srovnatelné s délkou života jepice.(27.4.2011)

  • iamek
    ****

    Skvělý Scorseseho snímek o New Yorku 70. let. Snímek parádně vystihuje atmosféru tehdejší zkorumpované doby a podsvětí, které vládlo New Yorku. Tak trošku to připomíná současné Česko. Troufnu si říct, že tenhle film vytáhl jak Roberta De Nira tak Harveyho Keitela do první herecké ligy. Po téhle roli dostával jak De Niro tak Keitel skvělé role. Špinavé ulice se už vyplatí vidět kvůli téhlé hvězdné dvojice.(6.1.2012)

  • tron
    ***

    „Svoje hriechy neodčiníš v kostole, ale doma a na ulici. Všetko ostatné sú reči.“ Martin Scorsese začínal u Rogera Cormana, Špinavé ulice ho preslávili a odvtedy to bolo už iba lepšie. Harvey Keitel a Robert De Niro (neskôr sa stretli znova v Krajine policajtov, ale v nej už stáli proti sebe) sa predstavujú ako mladí rodinní príbuzní v newyorskej štvrti zo dna na deň žijúci svoje životy nepodstatných kriminálnych krýs, ktoré ani dobré obleky a slušné vystupovanie neoddelí od okolitej špiny. Film dosť nudný, Scorsese ma nikdy moc nebral.(2.2.2008)

  • Chrustyn
    ****

    První Scorseseho větší (i když ve skutečnosti dost malý) film, ve kterém poprvé spolupracuje se svým dvorním hercem Robertem De Nirem. Jelikož je z filmu cítit malý rozpočet nejedná se o takovou pecku jako byly jeho pecky z 90. let ale i zde jsou vidět jeho tradiční trademarky, které ho později proslavily. Malý ale povedený snímek, který v dnešní době zaujme předveším jako lekce z filmového dějepisu, ve kterém pozorujeme začátky jednoho z nejznámějších režiséru všech dob a herecké záčátky mladíků De Nira a Harveyho Keitela.(9.3.2010)

  • castor
    ***

    Charlie už natolik získal ostruhy ve službách mafie, že může držet ochranitelskou ruku nad svým nevypočitatelným kamarádem Johnnym, který dluží, kam se podívá. Každý v téhle společnosti Italoameričanů to holt chce někam dotáhnout, každý ale volí tak trochu jiné cesty. Ta, kterou se (částečně) autobiograficky dramatický Martin Scorsese jako představitel Nového Hollywoodu vydává, ale nekoresponduje s mou představou o svižném kousku zkoumajícím svět zločinu. Inspirovaný klasickými žánrovými díly zde alespoň zahájil spolupráci s Robertem De Nirem, jinak ale nikam nesměřuje, jen sleduje bandu zlodějíčků a výtržníků, kterak se perou, chlastají, plácají nesmysly a jen tak poflakují. Možná předložil věrohodný obraz té doby, ale když se oprostíme od formy, troufám si tvrdit, že toho moc nezbývá.(26.3.2013)

  • - Když sháněl Martin Scorsese peníze pro svůj film, nabídnul mu tučnou sumu také producent Roger Corman s podmínkou, že do filmu obsadí pouze černé herce. Scorsese nabídku odmítnul. (don corleone)

  • - Film se natáčel pouhých 27 dní, vzhledem k malému rozpočtu a mnoha překážkám ze strany filmařských odborů se natáčelo jen šest dní v New Yorku a 21 dní v Los Angeles, kde byla Malá Itálie uměle vytvořena. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Skupina, která film financovala chtěla do role Charlieho obsadit Jona Voighta, ale ten natáčení odmítnul. (don corleone)