Reklama

Reklama

S jizvami na duši, které si přivezl z Vietnamu, pracuje samotář Travis jako taxikář na nočním Manhattanu. Všude kolem se to hemží přátelstvím, jen Travisovi se nedaří s kýmkoliv sblížit. Rande s Betsy (Cybill Shepherdová) nedopadne dobře, protože jí vezme do porno kina. Snaží se zachránit dvanáctiletou prostitutku Iris (Jodie Foster) od jejího pasáka Sporta (Harvey Keitel), ta ale o záchranu nestojí. Travisův zadržovaný hněv a problém s loajalitou propukne v záchvat násilí a odplaty. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Recenze (886)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Velmi utahané a "velmi o ničem". Na Taxi Driverovi nevidím nic výjimečného. De Niro hraje jako vždycky, skoro všechny jeho role jsou pro mne totálně zaměnitelné. Scorsesemu taky stále nemůžu přijít na chuť. Škoda, ale už jsem se s tím i docela smířil, že mě vrcholná díla těchto pánů zpravidla nechávají chladným. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

"Jsem osamělý muž." Scorseseho, Schraderova a De Nirova společná filmová psychoterapie dokáže i po letech silně znepokojit. Travis, zavřený ve svém taxíku, ve své mysli, ve svém světě s vlastními, pevně danými pravidly, postupně ztrácí kontakt s okolním světem. Proti pocitu izolovanosti nejprve bojuje snahou o začlenění mezi ostatní. Mezi ty, kteří mají ideály, zajímají se o politiku a kulturu. Marně. Znovu padá do své samoty, do pro něj ubíjející (a pro diváka hypnotizující) monotónnosti. Rozhodne se proto odhodit masku a od dívání přejít k radikálnímu činu, kterého je jako jediná postava filmu schopen (znaky psychické lability těžko skrývá Scorseseho žárlivý manžel, je ovšem zřejmé, že ten jenom kecá a ničeho víc se nezmůže). Hudba, krvavé efekty, kamera, vracející se zas a znovu k Travisovi, jehož hledisko je určující a především herecký výkon De Nira, ponořeného v roli do posledního chlupu na těle, dělají z Taxikáře film, který není jen o konkrétní době a konkrétním stavu mysli. Mne například zneklidnil tím, že jsem se s protagonistou do jisté míry dokázal ztotožnit. 85% Zajímavý komentář: Melies, Angerr, Radek99, jahol, Faidra, plagjoklas ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Nebudu se zabývat geniálním výkonem Roberta De Niro, na to tu jsou jiní. Spíš bych upozornil na roli mladičké Jodie Fosterové a na jakoby jen o něco málo staršího Harveyho Keitela (ačkoliv mu bylo asi 35, když film točil). Ani na ně totiž hned tak nezapomenete. A ještě jedna připomínka - rámcově jsem věděl, o co půjde, ale Cybill Shepherdová mě opravdu překvapila... Film jako celek, především pro tu atmosféru, ode mě dostane 90%. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Hm, hm chutnalo a moc. Prostředí ve kterým vyrůstáme formuje nějakým směrem každýho z nás a způsobem jakým to podal Scorsese sem uvěřil úplně lehounce. DeNiro, tenhle hereckej dinosauří mazák opět dokazuje ono telefonické pravidlo s Martinem Scorsesem. Když se těmhle dvoum prostě zdá, že už dlouho nebyl natočenej žádnej filmovej klenot, cinknou si a DeNiro jen řekne " Hele Márty uděláme zase něco skvělýho, ty si sedneš na stoličku pro rejžu a mě plácneš před kameru a bude to pecka." No a vznikne pecka..... třeba Taxikář. Ještě bych se jedním slovem zmínil o Jodie Foster - užásná. Světlo v temnotě zahrála fantasticky. No tohle musejí taxikáři z Prahy, schopný vnímat pouze peněženku zakázníka, čumět z otevřenou držkou a nechápajícím výrazem. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Dvadsať rokov som čakal, až budem môcť jeden z najslávnejších Scorseseho filmov vidieť na plátne vo festivalovej atmosfére. Stalo sa, navyše z čerstvo reštaurovanej kópie, uvedenej samotným reštaurátorom. A nič. Taxikár je maximálne tak hodnotným svedectvom doby, miesta a nálady New Yorku 70. rokov, čo mu dodáva historický význam (podobné kvality som nedávno ocenil v Lumitovom Serpicovi). Výborná je tiež nápaditá a kreatívna kamera a temná Herrmannova hudba. Scenáristicky, v zaobchádzaní s hlavnou postavou je však snímka chladná, odmeraná, príliš skratkovitá a vo finále vyznieva až karikaturisticky absurdne. Akoby sa jednalo o dramaturgicky nezvládnutý zostrih kompaktnejšieho a epickejšieho diela. ()

Galerie (294)

Zajímavosti (82)

  • Cameo role zákazníka v taxíku, co říká Travisi Bicklemu (Robert De Niro), že jde zabít svoji ženu za to, že ho podvádí, byla původně pro jiného herce. Na natáčení se nedostavil kvůli nehodě, po které skončil v nemocnici. Martin Scorsese nemohl najít náhradu, tak se rozhodl, že si ji zahraje sám. (tequilla)
  • Závěrečná scéna s divokou přestřelkou trvala nezvykle dlouho natočit. Jednak kvůli technickým problémům a jednak proto, že bylo na place až moc veselo. Nezvyklé napětí uvolňovalo nečekané emoce. (don corleone)

Reklama

Reklama