Režie:
Martin ScorseseScénář:
Paul SchraderKamera:
Michael ChapmanHudba:
Bernard HerrmannHrají:
Robert De Niro, Jodie Foster, Albert Brooks, Harvey Keitel, Leonard Harris, Peter Boyle, Cybill Shepherd, Diahnne Abbott, Frank Adu, Victor Argo (více)VOD (2)
Obsahy(3)
S jizvami na duši, které si přivezl z Vietnamu, pracuje samotář Travis jako taxikář na nočním Manhattanu. Všude kolem se to hemží přátelstvím, jen Travisovi se nedaří s kýmkoliv sblížit. Rande s Betsy (Cybill Shepherdová) nedopadne dobře, protože jí vezme do porno kina. Snaží se zachránit dvanáctiletou prostitutku Iris (Jodie Foster) od jejího pasáka Sporta (Harvey Keitel), ta ale o záchranu nestojí. Travisův zadržovaný hněv a problém s loajalitou propukne v záchvat násilí a odplaty. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (969)
Většinu filmu působí Travis Bickle jako nesympatickej magor, co bere holky do pornokina. Začal jsem ho mít rád, až když se zajímal o mladou Iris. Špína ulic je tam vyobrazena skvěle, ale stejnak mi přijde, že abychom mohli přesně pochytit, co tím chtěl mistr říci a identifikovat se s tou atmoškou, museli bychom v New Yorku v 70. letech žít. Takhle to bude něco ve stylu, jako kdyby New Yorčan koukal na Dědictví aneb Kurvahošigutntag. ()
Robert De Niro si figurou vysloužilce z Vietnamu zažívá své peklo. Ženské ho nechtějí (pokud všechny zve na rande do porno kina není se co divit), většina zákazníků je kdejaký xindl a ulice jsou plné svinstva. Kdekdo by se z těch svých trablů sám sunul směrem dolů k té všudypřítomné špíně, ovšem Scorseseho taxikář naopak vykročil opačným směrem všem ukázat, jak se s tím vším vypořádat. Výborná proměna v úvodu sympatického De Nira v lidskou bestii a pro mě číslo jedna co se týče filmografie Martina Scorseseho. ()
Z počátku ten film vypadá nevinně. Je to film, ve kterých jsou dva rozdílné příběhy. Den a noc, bílá a černá, láska a nenávist. V kavárně si chlapi vyprávějí jejich příběhy, to co by se nedalo natočit a tak záleží jen na vaší fantazii. Scorsese si rád hraje s divákami. Líbila se mi scénka s výběrem zbraní a hned od ní začíná nový příběh. Najde se tam i pár výbornejch hlášek (Bude to fungovat?-Už jsem to dělal stokrát.-Ty už jsi to někdy dělal?- Jo, neboj se.-Kdy naposledy?- Ještě jsem to nedělal.). Robert de Niro vypadá z určitých pohledů jako Tobey Maguire z Spider-mana. Scénka v obchoďáku mě zcela překvapila. Travis je teď zcela jinej posedlej zbraněma a touhou vyčistit město špíny. V určitých místech mi to připomíná film Leon. A posledních 10 minut už je z Travise vykonavatel spravedlnosti. ()
Zdá se mi, že je tento snímek velmi často a velmi moc nadhodnocován a nevím proč. Ponurost, špína, deprese, náladovost, smysl života a podobné prvky v tomto filmu obsažené nejsou nijak geniálně zasažené a určitě se najdou lepší snímky. Tento film mi nepřijde tak výjimečný jako ostatním a některé scény a někdy celé sekvence jsou velmi nudné a bezmyšlenkovité. Možná je to o svobodě, ale já sovu svobodu urychlit přehrávání tohoto snímku využíval častěji než bych si přál a to jistě nebyl úmysl. Nemohu dát lépe než za 3* i přes svůj obdiv k Robertu De Nirovi. ()
(1001) Já mám takové podezření, že mi téměř všechny zásadní filmy Nového Hollywoodu nic neříkají, a Taxikář je jenom další hřebíček do rakve, který to potvrzuje. Sice mám o tom filmu nastudované první poslední a všechno jsem četla, přelomové tohle, syrové tamto, kariéru definující všechno, ale když se na něj dívám, tak prostě a jednoduše nechápu, o čem to je a co se tam děje. O hlavním hrdinovi nevím vůbec nic a on celým filmem projde kompletně nezměněný: nezmoudří, nezesílí, nevyléčí se, nenajde spojení se světem, nezblázní se, neumře. Nic. Postava Jodie Foster (i Cybill Shepherd, když jsme u toho) je tam tak málo, že velmi špatně rozumím tomu, proč je tak často dávána do souvislosti s reputací filmu. Je to sice ona, jejíž život kvůli filmu projde největší změnou, ale tadá, je to mimo plátno a někdo to odříká v nespolehlivě emocionálně neprůhledném dopise. Nechápu tento film. ()
Galerie (322)
Zajímavosti (88)
- Celosvětová premiéra proběhla 7. února 1976 v New Yorku. (Varan)
- Když se Travis (Robert De Niro) dívá na televizi a kopancem ji převrhne, běží v televizi epizoda ze seriálu Mladí a neklidní (od r. 1973). (Kulmon)
- Travis Bickle (Robert De Niro) byl zařazen Americkým filmovým institutem v roce 2008 v žebříčku nejzápornějších postav amerického filmu na 30. pozici. (TheDude)
Reklama