poster

Taxikář

  • USA

    Taxi Driver

  • Slovensko

    Taxikár

Drama / Krimi

USA, 1976, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kryšpín
    *****

    Z počátku ten film vypadá nevinně. Je to film, ve kterých jsou dva rozdílné příběhy. Den a noc, bílá a černá, láska a nenávist. V kavárně si chlapi vyprávějí jejich příběhy, to co by se nedalo natočit a tak záleží jen na vaší fantazii. Scorsese si rád hraje s divákami. Líbila se mi scénka s výběrem zbraní a hned od ní začíná nový příběh. Najde se tam i pár výbornejch hlášek (Bude to fungovat?-Už jsem to dělal stokrát.-Ty už jsi to někdy dělal?- Jo, neboj se.-Kdy naposledy?- Ještě jsem to nedělal.). Robert de Niro vypadá z určitých pohledů jako Tobey Maguire z Spider-mana. Scénka v obchoďáku mě zcela překvapila. Travis je teď zcela jinej posedlej zbraněma a touhou vyčistit město špíny. V určitých místech mi to připomíná film Leon. A posledních 10 minut už je z Travise vykonavatel spravedlnosti.(9.3.2004)

  • H34D
    *****

    Zprvu by člověk očekával nějaké citlivé drama osamělého, pouličního vlka a vzhledem k počátečním záběrům a vykreslování hlavnho charakteru možná i něco jako intimní zpověď o nepochopeném životě, ovšem počínaje "taxikářovým" druhým rande, hned pochopíme, že něco není v pořádku. Film začne nabírat obrátky a Robert De Niro za podpory vynikajících psychologických posunů předvede velmi sugestivní a uvěřitelný přerod své postavy. Není to však jen on, kdo táhne film směrem k nebesům, Scorsese svou bezchybnou režií vytvořil úžasnou atmosféru a udělal z filmu docela zvláštní a díky tomu i nezapomenutelný zážitek... V neposlední řadě zaujme také mladičká Jodie Foster (schválně ji srovnejte s Natalií Portman v Leonovi)... Jediná věc, co by šla vylepšit je až příliš šťastný závěr. 9/10(11.9.2008)

  • POMO
    ***

    Dvadsať rokov som čakal, až budem môcť jeden z najslávnejších Scorseseho filmov vidieť na plátne vo festivalovej atmosfére. Stalo sa, navyše z čerstvo reštaurovanej kópie, uvedenej samotným reštaurátorom. A nič. Taxikár je maximálne tak hodnotným svedectvom doby, miesta a nálady New Yorku 70. rokov, čo mu dodáva historický význam (podobné kvality som nedávno ocenil v Lumitovom Serpicovi). Výborná je tiež nápaditá a kreatívna kamera a temná Herrmannova hudba. Scenáristicky, v zaobchádzaní s hlavnou postavou je však snímka chladná, odmeraná, príliš skratkovitá a vo finále vyznieva až karikaturisticky absurdne. Akoby sa jednalo o dramaturgicky nezvládnutý zostrih kompaktnejšieho a epickejšieho diela.(7.7.2011)

  • petaspur
    ***

    Vietnamský veterán Travis Bickle trpí nespavostí a proto se začne nočním New Yorkem prohánět se svým žlutým taxíkem. V noci však Bickle potkává pouze lůzu společnosti, dlouho naplňovaný hrnec trpělivosti jednoho večera zlehka přebublá a ozbrojený psychopat Bickle se vydává zvýšit kvalitu života ve velkoměstě.(30.11.2008)

  • GilEstel
    *****

    Temné ulice nočního City. Všude špína a prach. Rozbité sklo, kartony pomočeného papíru, jehly od heroinu. Po chodníku kráčejí dvě 14 leté dívky v upnutých mini. Vesele si švitoří a přitom dávají najevo, co můžeš mít za pár babek. Stále slyšíš ten stejný zvuk moře aut, který naráží do oprýskaných budov jako vlny při příboji. Občas uslyšíš pronikavý výkřik nebo klaxon. Zvuk, který utichne tak rychle a náhle, jako poslední lidský vzdech. Pak zahlédneš billboard politika. Politika, co na tebe zírá sžíravým pohledem odkudsi shůry. Drze se ptá, co by sis přál. Ty víš jen, že někdo by měl uklidit tu špínu. Spláchnout jí prudkým deštěm tak, abys cítil jen svěží vůni ozónu. A tam někde venku pod skomírající pouliční lampou stojí tvůj žlutý taxík. Už je čas nastoupit a zažehnout motor. Lidská práce! Toť jen výbuch, osvěžující čas od času tvou propast. Morálka je slabost mozku. Ne, ne! Teď je čas vzbouřit se smrti! Práce se jeví tvé hrdosti příliš lehká: tvůj útěk ze světa by byl příliš krátkou trýzní. V posledním okamžiku bys útočil napravo, nalevo……Nakonec tvá duše zůstane ztracena pro věčnost.(14.10.2016)

  • - Věta "You talking to me?" skončila na desátém místě ze sta filmových hlášek Amerického filmového institutu. Mimo jiné šlo o improvizaci De Nira. (don corleone)

  • - Pôvodný scenár situoval príbeh do ulíc Los Angeles. Keďže však začiatkom 70. rokov bolo viac taxíkov v New Yorku, režisér sa v záujme zvýšenia autenticity rozhodol rozohrať príbeh vo svojom rodnom meste. (marlon)

  • - Legendární skladatel Bernard Herrmann zemřel na Štedrý večer roku 1975, pouhé hodiny po té, co dokončil nahrávání hudby k filmu. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace