Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Newyorští policisté Nick (Michael Douglas) a Charlie (Andy Garcia) se stanou svědky vraždy v baru a útočníka okamžitě zadrží. Vrah jménem Sato (Yusaku Matsuda) je členem nechvalně proslulé japonské mafiánské organizace Jakuza, a Nick s Charliem musí gangstera dostat zpátky do Ósaky a postavit jej před soud. Ostatní gangsteři mu však pomohou uprchnout z policejní vazby. Nick a Charlie jsou tak nuceni pročesat nebezpečné podsvětí japonského organizovaného zločinu, aby uprchlého zločince našli. (Cinemax)

(více)

Recenze (208)

golfista 

všechny recenze uživatele

Michael Douglas a Andy Garcia vytvořili nečekaně sympatickou dvojici amerických policistů bojujících v Japonsku proti tamní mafii. Velmi dobrá akční kriminálka. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejhorších Scottových filmů, protože nejnudnějších. Ridley Scott je pořád tím Mistrem, který umí kouzlit krásné obrazy, zde podpořené půvabem exotického prostředí Japonska, ale také se zde projevuje jeho typická bolístka pro velkou část jeho filmů - mizerný scenář. Bez Scottova kouzlení zůstává jenom podprůměrná zapomenutelná kriminálka. ()

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Ukázkově xenofobický a rasistický film 80. let. Z Japonska si to bere sotva texturu, o jakémkoli pochopení nebo aspoň vykreslení tamní kultury nemůže být řeč. Douglas je zcela nesnesitelný a komický, ať už má na hlavě helmu nebo ne. Důkaz toho, že Scott se rozhodl vytřískat z vizuality Blade Runnera i poslední zrnko. Marně. Ten film je podobně hnusný jako Black Hawk Down. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Jo, Ridley Scott umí zatraceně efektní pohyblivé obrázky. A i kdyby tahle klasická kriminálka přelomu let osmdesátých a devadesátých nenabízela nic jiného, setsakra dobře se na ni kouká. Naštěstí je tu i povedená dvojka ne zrovna hodných hochů v policejních uniformách (i když detektivové uniformy nenosí, jasně) a zajímavé sžívání kultur. Plus ještě ten neskutečně odporný záporný hrdina:) Jo a taky muziku dělal Hans Zimmer, a i když není z nejoriginálnějších, neuškodí. Nemůžu jít pod 70%. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Stará škola, která už se dnes bohužel moc netočí. Michael Douglas dává vzpomenout na Posledního skauta Bruce Willise. Černý déšť je pro nutná povinnost pro ty, kteří stále chápou, proč má Joe doma deštník.:) ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Zimmerova muzika,Scottovo vizualní mistrovství a herecký um dvojice Douglas + Garcia, dělají z této kriminálky v japonském prostředí mírnou nadprůměrnou záležitost. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Od začátku do konce evidentní produkt akčně-kriminálních osmdesátek. Dost dobře nechápu, proč se tehdejší superhvězda Douglas sešel s Ridleym Scottem právě u tak tuctového námětu, který jejich kariéru nemohl nijak obohatit. Ale nemůžu jenom kritizovat, na to je Scott příliš zručný režisér, který si pohrává s atmosférou a hlavně má kliku, protože Hans Zimmer (zdaleka ne naposled v kariéře) zachraňuje svou kompozicí celý film. ()

tron 

všechny recenze uživatele

V 70-tych a hlavne v 80-tych rokoch to bolo s Ridleym Scottom všelijaké. Hoci stvoril kulty VOTRELEC a BLADE RUNNER, nakrúcal zároveň i vyložene premárnené záležitosti. Napríklad čudnú rozprávku s Tomom Cruiseom (!) LEGENDA. Japonská kriminálka o ČIERNOM DAŽDI sa na nič nehrá a je solídnou, hoci dosť rutinnou stávkou na istotu. Ak nečakáte viac než troška akcie a štipku napätia v nápaditých ázijských kulisách (s jemnou pomocou tentokrát akosi nepríliš sa snažiacich hercov Michaela Douglasa a Andyho Garciau, ktorý vytvorili bohužiaľ nie príliš presvedčivú policajnú buddy dvojku). ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Uznání si zaslouží obsazení japonských partů vynikajícími herci (Ken Takakura, Tomisaburó Wakajama a především úchvatný Júsaku Macuda) a pár scén ve kterých vystupují. Ale jinak je Černý déšť xenofobní obludnost o tom, jak jsou Američané nejlepší a jak by každý měl následovat jejich principy. Narozdíl od Posledního samuraje, který se snaží o pochopení a nahlédnutí japonských tradic, tady je vystavěný příběh o tom, jak drsný bílý mastodont přijíždí do barbarské země, kde skoro nikdo nemluví anglicky a policie je naprosto neschopná, protože případy neřeší americkým způsobem. Jelikož se tu nedomluví, musí anglicky mluvícího šikmáče, který ho provází, naučit na své způsoby. Aby se měl kde odreagovat chodí za majitelkou baru, která je samozřejmě z USA (přece by se nezahazoval s nějakou žluťačkou). Zdejší vyobrazení Američanů paradoxně odpovídá tomu, jaké se objevuje i některých v japonských filmech 60. let, které reflektovaly poválečnou okupaci a kritizovaly americkou vojenskou přítomnost v Japonsku. ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Scottova filmografie má slabá místa a bystřejším už došlo, že Černý déšť mezi ně rozhodně patří. Evidentně chtěl prezentovat japonskou kulturu běžnému divákovi, ale obsah už příliš neřešil, a proto zůstalo jen u pěkných obrázků okolo nezajímavé krimi zápletky. Nepomohla ani účast Douglase, který byl v té době na vrcholu své slávy. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Svižná krimi s prvky buddy movie obsahuje veškeré neřesti i ctnosti daného žánru. Dosti zjednodušené vykreslení země sakurového květu kompenzuje Scottův líbivý vizuální styl a hlášky trousící Douglas. Filmy podobného charakteru se dnes již prakticky netočí, což je škoda. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Celkem dobře sledovatelná kriminálka z konce 80-tých let. Mike Douglas ve formě, Andy Garcia je sympaťák až do konce a Ridley Scott odvádí svou práci bez nějákých zvláštních vychytávek. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Výtečná, drsná kriminálka v perfektní režii Ridleyho Scotta, která typicky symbolizuje 80. a 90. léta. Banda drsných borců, nabušený vizuál, spousta vražd a přestřelek a další a další nezbytné atributy. Exotické prostředí je nápad velice dobrý a některé kamerové záběry či celé sekvence dají vzpomenout na Scottův opus Blade Runner. Hans Zimmer složil poměrně působivou elektroniku s lehkým nádechem orientu a za zmínku určitě stojí i jméno kameramana (Jean De Bont). Scénář není nijak převratný, ale to není u Scotta žádná novinka. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Slabší kousek z Douglasovy početné filmografie. Ne, že by námět byl nějak špatný a Michael Douglas je zde výborný jako vždycky (a Andy Garcia mu zdatně sekunduje), ale chybí tomu onen pověstný tah na branku a něco, co by film povyšovalo na úroveň takového Volného pádu. 60%. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Takže co to tu máme? První film Michaela Douglase od Wall Street, na který se čekalo 2 roky. Hudba Hanse Zimmera, nominace na Oscary v kategoriích Best Sound a Best Sound Editing. A přesto je to takovej krásnej osmdesátkovej trash. S dabingem Jiřího Štěpničky dokonce vysloveně komfortní film plný asociací na bezstarostnou VHS éru. Mraky žánrových stereotypů, všechno je krásně tvrďácký, černobílý a pohodový. Motorky předou, ženský maj trvalou... Narativ se dokonce vrací k japonské mstě za Hirošimu. Akorát dneska už se to nedá brát vážně ani omylem. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Občas je fajn si jako kontrast k bezbřehému množství moderních ultrakorektních snímků, připomenout něco z dob, kdy bílý heterosexuální muž vládl světu, rány bolely a zápach střelného prachu byl cítit až k divákovi do křesla. Černý déšť sice nepatří mezi žánrovou špičku, ani do žánru nepřináší nic nového, je to však stále velmi dobrý thriller s parádní atmosférou, krásnou kamerou a zručnou režií Ridleyho Scotta. Hrdinové navíc nejsou neprůstřelní a o jejich život se skutečně bojíte. Michael Douglas se zde nachází ve vrcholné herecké formě a v  podobných rolích přímých zásadových chlapů jsem ho měl vždycky nejraději. 80%. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Yakuzácky zlosyn zaistený pre vraždu a lúpež v USA má byť prevezený späť do Japonska. Sprievodcov mu robia policajti, ktorí ho zadržali. Po prílete si ho preberie tamojšia polícia. Policajti si spokojne mädlia ruky, tešiac sa na posedenie s prítulnými gejšami. Z tohto nadšenia ich veľmi skoro vyvedie iný, tentoraz pravý japonský policajt. Výtvarne skvelo riešený film, kde väčšina scén sa deje v šere, tlmenom dennom či nočnom osvetlení, parách unikajúcich z rôznych potrubí. Prostredie pretechnizovaného japonského veľkomesta a jeho okrajových štvrtí je zobrazené veľmi priliehavo. Dejovo konvenčná krimi o naháňaní zločinca, pomste a snahe o nápravu pošramotenej povesti. ()

Reklama

Reklama