poster

Blade Runner

  • Česko

    Ostré komando

  • Česko

    Běžec poostří

  • USA

    Blade Runner

  • Velká Británie

    Blade Runner

  • Slovensko

    Blade Runner

Sci-Fi / Thriller

USA / Hong Kong / Velká Británie, 1982, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • H34D
    ***

    Film, který mě přesvědčil, že i samotná atmosféra může být obsahem, ono totiž samotné dění Blade Runnera je poměrně chudé, prostá honba lovce hlav za pár hlavami, avšak způsob podání dělá z filmu nezaměnitelný zážitek, ať už v dobrém, špatném, či v mém případě v rozporuplném slova smyslu. Blade Runner je jako perfektně rozestavená šachová partie - dostane se vám zajímavým vstupním informacím, vnoříte se do ohromného, ale zchátralého světa věčné temnoty, deště a kouře, ale když už přijde na samotnou hru, tak ne a ne to rozjet správným směrem. Ovšem zvláštním nábojem nabité finále a překvapivý pat za to stál... 7/10(4.6.2010)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Žádný z Bohů biomechaniky na nebesích mi nepomůže." A mně zase nikdo nepomůže s pochopením legendy zvané Blade Runner. Už jsem se s Deckardem za těmi replikanty několikrát proběhl, snad jsem mu jich pár pomohl i zabít, ale pořád mi to připadá jako vizuálně zdařilá leč poměrně vláčná sci-fi. A já mám raději rychlé tempo podobné tomu, které při gymnastické bojové akrobacii vyvinula replikantka Pris. To byl pro mě určitě nejzábavnější moment filmu, ale taky mám rád výslech Rachael nebo dokonalého naháče Roye v akci. Z toho plyne, že jsem možná taky replikant, takže raději opustím Zemi dřív, než mi nějaký zmatený Deckard vystřelí čip z hlavy.(31.1.2018)

  • CheGuevara
    ****

    Je až na škodu, že si tolik uživatelů všímá pouze jednoho dialogu, který je natolik mimo mísu, že prostě musí nést něco filozofického a transcendentálního, a odmítají film vnímat jako celek. Vlastně je zvláštní, že zatímco na filozofii a přesahu Matrixu se shodnou masy diváků, tak Blade Runner osciluje mezi jednoduchou báchorkou a komplexní filozofickou statí. Tam, kde bratři Wachowští servírují filozofii v krabicích popcornu a filozofická moudra vtloukají do diváků těmi nejlacinějšími prostředky, tak Ridley Scott si postačí s pouhými náznaky a nekonečnou dvojsečností. Blade Runner má totiž dost daleko k typickým Fordovským hrdinům (na Hana Sola i Indyho rovnou zapomeňte), ale naopak se blíží k poetice Cronenberga či Lynche. Tady už vůbec nejde o noirovku či prosťoučký příběh, tenhle film vypráví o našem vztahu k Bohu a docela přesně vystihuje naši současnou společnost. V tom je Blade Runner neskutečně působivý a nepotřebuje k tomu ani neustálou hru světla a stínu či poctu niorovému filmu. Tohle je tak trochu jiné sci-fi.(13.9.2012)

  • Madison
    ***

    Milujem pomalú hypnotickú atmosféru, milujem nebesky majestátnu Vangelisovu hudbu a milujem aj experimentálne skĺbenie pochmúrneho daždivého noir s retro-futuristickými prvkami, ktoré Blade Runner dodali kult nezabudnuteľnej filmovej klasiky... ale čo, preboha, ten scenár?! Tak božský námet s robotickým potenciálom (vzbury robotov a z toho vyplývajúca možná apokalypsa ľudstva, túžba po večnom živote, ...) si zaslúžil omnoho väčšie rozvrstvenie, omnoho väčšie zanietenie a omnoho viac scenáristických slučiek. Už len keď vezmeme do úvahy dve dejové, nezávisle od seba plynúce línie (love story Forda a replikantky vs detektívka), obidve ponúkali dostatok možností na vytvorenie vlastného príbehu bez toho, aby boli tak nezmyselne prepájané. Blade Runner je úchvatným obrazovým a hudobným dielom so silným, ale nedotiahnutým filozofickým podkladom (to už akčný Terminátor prináša väčšie myšlienkové posolstvá) a obsahovo je tak nedomyslený a nerozvinutý, že sa v mojich očiach nikdy nezaradí na popredné miesta najlepších sci-fi filmov, čo ma pri žiadnom filme nemrzí tak, ako práve pri tomto.(25.5.2012)

  • Kaka
    *****

    Scott nám ukazuje svůj temný futuristický svět, kde není kladného hrdiny, kde není světla, slunce. Ukazuje temnou, drsnou a nelítostnou budoucnost v naprosto úchvatném audiovizuálním provedení, za pomoci fantastických herců, éterické, až hypnotické hudby Vangelise a vynikajícího scénáře, kde je v každém slovu cítit něco "víc".(8.5.2005)

  • - Tyrellovy pyramidy jsou sice ve filmu dvě, ale postavena byla jen maketa jedné a to ještě pouze z poloviny. Druhá se točila pootočením první. (DaViD´82)

  • - Stacey Nelkin při kamerových zkouškách na roli Pris zaujala natolik, že jí chtěli obsadit alespoň do role pátého androida Mary, která je sice v předloze, ale ve scénáři se s ní nepočítalo. Ovšem než postavu stihli zakomponovat do scénáře, udeřila stávka scénáristů a z nápadu sešlo. (DaViD´82)

  • - Verze esperanta, kterým mluví postava Gaffa, nebyla ve scénáři. Přišel s ní až sám představitel role Edward James Olmos. Scottovi se nápad moc líbil a celou jeho realizaci nechál právě na Olmosovi. Ten univerzální řeč budoucnosti založil za použití základních frází z maďarštiny, němčiny a francouzštiny. Alespoň si to myslel. Při uvedení v Maďarsku však obecenstvo dostávalo záchvaty snímku, jelikož to co říká znamená mimo jiné i "koňský penis". (DaViD´82)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace