Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dramatický film o dvou důstojnících napoleonské armády, kteří jeden na druhého útočí v nelítostných soubojích. Jejich spor začal maličkostí, ale vzrostl v posedlost, která ovládla životy obou mužů na dlouhých 30 let. Film natočený podle povídky Josepha Conrada vypráví o vášni, cti a nenávisti. Na Vás čeká úchvatně vizuálně zpracovaný příběh s nečekaným koncem. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (235)

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Dva vojáci se opakovaně potkávají, opakovaně mluví o cti, opakovaně spolu bojují a opakovaně se kolem nich vyskytují krásné obrázky debutujícího Ridleyho Scotta. Nic víc. Závěr uspokojivý, nicméně být film o pět minut delší, bylo by to jen za tři. ()

nunka 

všechny recenze uživatele

Nakrútené s neskutočným citom a ešte pred komerčne úspešným Votrelcom. Vizuálna a príbehovo silná lahôdka, názvom ktorej sa údajne voľne inšpiroval aj Iron Maiden v jednej svojej piesni - Duellists. ()

Kass 

všechny recenze uživatele

Velmi vydařený debut Ridley Scotta s výtečně vykreslenou atmosférou Francie počátku 19.století. Pojednává o dvou důstojnících napoleonské armády, které spojuje vzájemná nesmyslná rozepře, kvůli níž se po dobu 20 let neustále střetávají. Film začíná poměrně nezáživně, ale s každým dalším soubojem se stává čím dál více fascinující sondou do myslí spoutaných vášní, nenávistí a svou vlastní představou cti. ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Ridley Scott vie historické filmy. To je proste fakt. No tento krát, vo svojich začiatkoch mi to neprišlo ešte to pravé orechové. je vidno, že núdza o pekne závery nieje, tie Scott presadzuje stále aj v neskorších filmoch (Kingdom of heaven, Gladiator, Robin Hood) a to je jeho silná stránka, tak ako aj dobová atmosféra, akurát ma ten príbeh toľko nebavil. Prišlo mi to malo strhujúce, za to záver sa vydaril. 60% - 3* ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Každý významný režisér měl za sebou svůj debut. Pro Ridleyho Scotta to ještě před Blade Runnerem a Vetřelcem byli Soupeři. Už u něho Scott projevil svůj výrazný talent pro vizuální vyprávění, kdy se svým svým režijním debutem uvedl jako tvůrce, který má filmovému světu co nabídnout. Když si člověk uvědomí, co vše Ridley filmovému světu daroval, všem je okamžitě jasné, že Soupeři byli předzvěstí výrazné práce výrazného tvůrce pro kinematografii.   Už u Soupeřů Ridley předvedl svůj výrazný vizuální cit, který byl v pozdějších letech u jeho tvorby tolik výrazný. Harvey Keitel a Keith Carradine byli tehdy pro Ridleyho Scotta tou pravou castingovou volbou, kteří do svých rolí dali to nejlepší a procítěný konflikt dvou šermířů tak fungoval přesně tím ideálním způsobem. Scottův celoveční debut působí skutečně procítěně, dojmem, že do konfliktu dvou odvěkých nepřátel dává dostatečně moc. Film je možná až příliš silných témat, jehož témat Scottův celovečerní debut nedosahuje, minimálně solidní základ je ovšem cítit. A Scottův debut je v mnoha ohledech tím správným způsobem emocionálně působivý.     Soupeři v podstatě vyznívající jako typický film Ridleyho Scotta. Vizuálně působivý s myšlenkami, které více či méně působí na diváka. Ridley ovšem už při svém debutu dokázal solidně prodávat atmosféru, pocit, že se skutečně vracíme do časů Napoleona. Výpravou, kostýmy i dobovou atmosférou.   Nedá se přitom vyloženě říct, že by se Ridley u svého debutu u diváka krve dořezal. Stěžejní roli sice v Soupeřích hraje nenávist, oněch konfrontací dvou důstojníků ovšem ve finále není vyloženě mnoho. Velmi snadno se dá dokonce argumentovat, že se v jistých momentech v tom filmu ´´ neděje nic ´´. Teprve finále dostojí potenciálu, kterého tato adaptace románu Josepha Conrada mohla dosáhnout.   Jde vlastně o Ridleyho v rozjezdu, už zde se ovšem i díky získání ceny za nejlepší debut na Filmovém festivalu v Cannes provedl jako tvůrce se solidní budoucnosti. Ridley Scott přitom nikdy nepatřil mezi režiséry se zcela automaticky znatelným rukopisem, právě solidní vizuál a především bravurní práce s herci je u jeho filmů v podstatě denním chlebem. Každý šermířský souboj je pojat trochu jinak a finále je skutečně silné. Menší potíž možná tkví v tom, že cokoliv co předchází finále zase tak moc silné není, přesto šlo pro Ridleyho Scotta o solidní tvůrčí start, kterým naznačil, že skutečně předvede velké věci. A v současnosti po filmech jako Vetřelec, Blade Runner, Thelma a Louise, Černý ještřáb sestřelen, Hannibal, Království nebeské, Americký gangster či Marťan všichni víme, že Ridley velké věci předvádí dodnes. I přes pár lehkých přešlapů.   Solidní debut, který sice má své mouchy, skutečně ovšem předvedl výrazný tvůrčí talent, který dnes stále točí film za filmem. Soupeři jsou vizuálně půvabný film, který možná potenciál námětu nevytěžil na 100%, i po 45 letech ovšem obstojí u diváka úplně v pohodě..... ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Tak předně je škoda, že Napoleonovi vojáci mluví anglicky. Pak je škoda, že jsou dějiny napoleonských válek potlačeny na úkor hloupého souboje, který začal z ničeho, pokračoval nijak a skončil? Hehe. Pokud čekáte parádní závěrečný souboj, nedočkáte se. Což o to, vizuální stránka filmu a výprava jsou parádní, ale scénář je slabej jak Armandovy nohy, snímek rozvláčnej jako radioaktivní mrak nad Brčálníkem. V případě těchto dvou kozlů platí, že Evropa je malá. Pořád si nabíhají na ostří šavle. Kdyby se rvali alespoň pro něco pořádného, pro ženskou, pro čest, ze msty apod. Ale takhle mi celý film přišel asi jako důvod jejich šarvátky - o ničem. Celkově nuda k uzoufání, ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Hmmm, tohle bych od Ridleyho Scotta opravdu nečekal, i když ve skutečnosti to není vzhledem k jeho filmografii žádný velký div. To jsem ale hňup! "The Duellists" jsou naprosto doslovným popsání děje filmu. Nacházíme se ve Francii, v docela dlouhém časovém úseku napoleonských válek, které jsou ale vzhledem k zápletce jen minoritním pozadím, takže film nelze brát jako nějakou válečnou vřavu. Zato dramatická část je plnotučná. Dostáváme seznámení, docela hluboké charakterové seznámení se dvěma důstojníky, kteří mají mezi sebou takovou rivalitu, jež v průběhu příběhu dostává až absurdní točky. Ona ostatně celá ta doba byla úplně trefená, takže si ten obsah mlžete představit jako "čest na kordy, meče, koně, pistole"....a doví jako by to pokračovalo, kdyby to neskončilo. Opět se lze stoprocentně spolehnout na Ridleyho Scotta a výtvarnou stránku, já jsem navíc dostal něco, co jsem nečekal a je pro mě docela neobvyklé, takže jo, palec nahoru. 85% ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Vizuálně krásný kousek - hlavně scény ze zamrzlého Ruska a celé finále v troskách hradu jsou nezapomenutelné. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Názov dokonale vystihuje celý film. Súperenie oboch rivalov sa tiahne celým snímkom, pričom dejinné udalosti napoleonských vojen len tak šumia v pozadí. Dá sa však povedať, že v rámci dejinného kontextu sú tu vypichnuté tie najhlavnejšie body. Jeden dôstojník je chronický duelant, druhý viac či menej nemá na výber. Dôvod pôvodnej roztržky je pritom tak banálny, že po rokoch si na ňu ani jeden z nich nevie spomenúť. Obe postavy boli výborne charakterovo napísané aj zahrané, pričom nemôžem zabudnúť ani na slušnú výpravnú a kostýmovú tvorbu. Keď uvážime, že ide o prvotinu R. Scotta, tak to klobúk dole, výborná vec, ktorú ocení nielen fanúšik historických filmov. 75/100 ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Barry Lyndon z výprodeje. Ridley Scottovi slouží ke cti že jsou Soupeři jeho celovečerní prvotinou, a na to vůbec nedopadli špatně. Fanaticky se soustředí vyloženě jen na celoživotní antagonismus sympaťáka Carradina a magora Keitela, a na jejich opakované duely na mnoho různých způsobů, s minimem příběhové omáčky okolo... což pomáhá tempu docela krátkého filmu, ale nepomáhá představení osobností postav nebo nedej bože i jejich okolí, o obraz doby se tu snaží opravdu jen velmi minimálně, a ty postavy až do konce zůstanou charakterizovatelné jen jako "sympaťák" a "magor". Na film od mnoha jiných režisérů by to stačilo, na Scotta co o dva roky později přišel s Vetřelcem je to málo. 7/10 ()

Vavča 

všechny recenze uživatele

Byl jsem v šoku, scény vypadají jako obrazy starých mistrů z 17 a 18. století. Excelentní práce kamery, úžasné barvy. Příběh s normální zápletkou, ale zručně vyprávěný, vygradovaný a hlavně zakončený. Atmosféra velkofilmu tu tak trochu prosakuje, ale spíše je to působivé drama dvou duelistů. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Scottova prvotina, ale již zde je patrné, jaký talent v něm dřímal. Budu se opakovat, ale VIZUÁLNÍ STRÁNKA, to je dokonalost sama. Když k tomu připočteme vynikající herecké výkony obou hlavních představitelů Keitha Carradina a hlavně Harveyho Keitela je postaráno o parádní podívanou. Celý příběh se točí okolo soubojů dvou důstojníků napoleonské armády, jejichž spor vznikl maličkostí, ale rozrostl se v posedlost. Zejména jejich vzájemné souboje jsou " lahůdkovou podívanou ". A závěr je opravdu důstojným zakončením celého snímku. Poctivé 4*! p.s. Nemůžu si pomoct, ale tento snímek by se měl povinně promítat v poslanecké sněmovně a v Ne kolem oběda by " běžel " politický pořad DUEL, ale místo plamenných řečnických soubojů bych jednotlivým kandidátům rozdal šavle. Takový souboj Paroubek versus Topolánek, to by mělo náboj a nepochybně i rekordní sledovanost. Na to, ale tito jmenovaní nemají dostatečné " koule " :o) ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Je dobré, ak si tunajšia televízia čas od času spomenie aj na začiatky slávnych filmových režisérov a neopakuje znova a znova stále tie isté, klasické filmy. Súperi sú debut viac než vydarený, stoja na originálnej ústrednej zápletke a Scottovi sa podarilo doňho dostať niekoľko filmových hviezd. Pre každého Scottovho fanúšika je tento film povinnosťou, už len z toho dôvodu, že je určite lepší, ako jeho najslabšie kúsky. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Jako Ridleyho takřka prvotina to bylo velice dobré. Bez ohledu na tento fakt jsem však neměl pocit, že bych sledoval něco kdovíjak úžasného. Muži jsou od přírody ješitná stvoření. Spor, který vznikl z ješitnosti postupně vyrostl v posedlost obou mužů. I přes nedlouho stopáž působil film šíleně rozvlekle. Ano, snímek má působivou vizuální stránku i dobře zachycenou dobovou atmosféru v husarské armádě, ale přeci jen toho i tak nabízí docela málo. Když se zrovna nemečovalo, tak jsem se nudil. Lepší dva kousky. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Scottova prvotina mi naprosto utekla. Není to zrovna žánr, který bych vyhledával. Celé je to o dlouholetém souboji dvou důstojníků napoleonské armády, kteří staví svou čest nade vše a jsou ochotni pro to zemřít. Sledujeme postupně jejich život a jejich souboje na život a na smrt. Ani po letech je to nepřestává bavit a jednou už to prostě musí skončit. Konec mě trochu překvapil. Hlavní představitelé to hrají skvěle. "Přišli jsme se sem pozabíjet." ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Scenéria, obrázky, neobvyklé dôstojnícke vrkoče. To všetko sa mi páčilo. Lenže od filmu čakám o niečo viac a je mi v podstate jedno, že ho nakrútil slávny režisér ako svoj debut. Veď príbeh o dlhotrvajúcom nepriateľstve s jeho takmer zabudnutou pôvodnou príčinou sme tu už mali v Hostinci U kamenného stola. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Ne náhodou si Ridley Scott odvezl z Cannes cenu za nejlepší debut. Příběh dvou důstojníků Napoleonovy armády, pro které se vzájemný souboj časem stal posedlostí. V době, kdy už sami nevědí, proč se vlastně bijí, působí jejich rivalství absurdně. Keith Carradine i Harvey Keitel zvládli své role bravurně. Snad ještě parádnější je podmanivá krása obrazu (90%). ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Ještě než si Ridley Scott udělal jméno kultovním "Vetřelcem", debutoval na velkém plátně tímto válečným dramatem o neúnavném soupeření dvou vojáků, kteří se v průběhu několika let setkávali jen za jediný účelem...jeden druhého zabít. Jako debut zajímavé ale ve srovnání s jinými Scottovými filmy, minimalistické. ()

Reklama

Reklama