Reklama

Reklama

Horké léto roku 1913. Ve fiktivním americkém městečku Gagstone na předměstí Jollywoodu se tulák Al dostane shodou náhod skrz filmové plátno přímo do děje... (Bohemia MP)

Recenze (38)

anderson 

všechny recenze uživatele

Rád by som uviedol na pravú mieru dohady okolo autorských práv k tomuto seriálu. Neviem prečo sa k nemu nemôžete dostať v ČR, ale na Slovensku sa bežne uvádza nakoľko bol vyrobený pre Československú televíziu Bratislava (v koprodukcii s vtedajšou NSR) a logicky práva vlastní STV. Zaujímalo by ma odkiaľ pochádza tá správa, že Herz tie práva predal. Za komančov a navyše v emigrácii to mohol iba ťažko. (5.4.2006) ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Oživit takhle žánr grotesky v socialistickém Československu se může povést jenom Borisi Hybnerovi. Šíleně nevázané !!! ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Pokud je pravda, že Herz střelil autorská práva někde v Německu a teď není nikdo schopen je vydolovat zpátky, tak musím konstatovat, že jsme jako národ přišli o jednu z nejúžasnějších televizních věcí, co u nás kdy vznikly. Skvělý Boris Hybner, ale pobavil mě výborně i Jan Kanyza. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

...ale proč???? Vždyť je to tak průměrné! No a co, že to bylo v socialistickém Československu???? Se sebezapřením čtyři otazníky ke třem stokrát zaokrouhleným hvězdičkám... Tři a půl a nutně dolů! ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

6/6 No je to krásné. Zapomenutý seriál, který i na DVD vyšel jen v referenční kopii. Ale stojí to za to a je ostuda všech zainteresovaných subjektů, že se o tohle dílo nepostaraly lépe. To znamená Bratislava, Barrandov a Mnichov. Pro milovníky předválečné grotesky bonbonek. I když samozřejmě je to celé takový romanticky nostalgický pelmel z let předválečných až raně zvukových a nelze se ani v nejmenším spolehnout na ten proklamovaný rok 1913, když jsou tu citováni tací jako Buster Keaton (debutoval až 1917), Rudolph Valentino (prosadil se až po roce 1919), Laurel a Hardy (debutovali jako dvojice až 1926), Frankenstein (citovaný odkaz vychází z verze 1931)... Různé vedle sebe existující fenomény jsou zobrazovány náhodně, čas plyne. Což může být potencionálně škodlivé tam, kde se divák neorientuje. Ale nápadité a herecky výborné to je. Taková Jaroslava Kretschmerová by vskutku mohla být výborná Theda Bara. Ve více epizodách pak kraluje mladá Herzová, Bedrna a Kanyza. V závěru přicházejí takové nápady jako natáčení v exteriérech nebo nástup zvukového filmu. Je to zkrátka esence vzpomínek, jak si Herz a Hybner kdysi představovali počátky Hollywoodu. Dokonce i s dovětkem o tom, jak v 60. letech přicházela rehabilitace. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Takřka bezchybná, s absolutní láskou napsaná, natočená i zahraná šestidílná pocta klasickým groteskám. Čert ví, v jakém koutu jakého televizního archivu se na ni teď pohříchu snáší prach. Hlavní devizou Gagmana je bezesporu Boris Hybner. V roce 1987 byl v plné síle, a tak se není čemu divit, že (spolu s Jurajem Herzem, ačkoliv jeho podíl na scénáři prý nijak zásadní nebyl) dokázal stvořit něco takového. Všechna ta naivita, prostinké zápletky, které rozpoutávají komické peklo, ohromující a do detailů promyšlená choreografie scén, žijící městečko Jollywood, z něhož v každém díle vidíme jinou část (a uvědomíme si, jak nákladná musela být jeho stavba)... To vše je perfektní. Zrovna tak jako Al, Hybnerova "haroldoloydovská" postava, Tereza Pokorná a její nemotorná dívka Joya, překvapivě dobrý Jan Kanyza coby nablblý strážník Dewsburry, Zdeněk Srstka v roli frankensteinovského monstra - zločince Franka N. Stona, věčně nakrknutý Vlastimil Bedrna... A mnozí další. O dokonalosti hudby Petra Hapky ani nemluvě. Každý díl Gagmana je jiný a svým způsobem jedinečný. Z první části utkví v paměti hlavně Alovo hledání práce (pokusy v holičství či za barem jsou tak vtipné, až jsem se bál, že je nic nepřekoná), v druhé je zase monumentální dortová bitva, ve třetí části se Al coby zaměstnanec filmového studia pokouší hrát vážné drama (jako Hamlet drží v ruce lebku a s tázavým pohledem "Být či nebýt" jí vytrhává zuby), čtvrtý díl je věnován gagstonským idiotským policistům, mezi něž se Al dostane, v páté části pak sledujeme zánik němého filmu a grotesek, a závěrečný díl... Ne, to nemůžu prozradit. Pět hvězd za to mistrovství. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Nesdílím zdejší nadšení. Chápu, že autoři chtěli vzdát hold filmařům ze zlaté doby grotesky, jenže holt nejsou ani Charlie Chaplin, ani Douglas Fairbanks, ani Buster Keaton... Zpočátku se mi dařilo se bavit, ale postupem nekonečných minut a nekonečně se opakujících gagů a motivů jsem se začínal nudit a posléze i otravovat. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Po letech se mi konečně podařilo tento seriál sehnat a zase jsem si ho vychutnal. Vynikající pocta němému filmu, svělý Boris Hybner a výborné gagy:) ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Myslím, že to bola viac ako dôstojná pocta nemým groteskám. Určite by som radšej originál ČB Silent movies, ale týmto pohrdnúť proste nejde. ()

PKD 

všechny recenze uživatele

Tak tohle jsem sice neviděl,takových 20 let,ale vím naprosto jistě,že bych dal plný počet znovu. Jak já to jako kluk,doslova žral. Nevím,zda je to mistrovské dílo,ale zcela bezesporu je to geniální. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Pro milovníky grotesky veliká paráda. Pro mne příjemné osvěžení, které ale nesmělo trvat šest dílů. 75% ()

Khumbac 

všechny recenze uživatele

Perfektně ztvárněný československý grotesní serial. Herecké špičky a parádně udělané kulisy amerického prostředí. Hudba je příjemně geniální. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Úžasná oddychovka s někdy až neuvěřitelnými gagy. Přitom do sebe vše skvěle zapadá a přehání se tak, jak je to potřeba. Nedá se zapomenout třeba na policajty hrající karty na houpacích křeslech, atd. atd... Profesionálně odvedená práce. ()

Reklama

Reklama