Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)

(více)

Recenze (661)

lamps 

všechny recenze uživatele

Ale fuj, to se nám to nějak nebezpečně rozjelo. Hannibal rozhodně není špatný film, ale ruku na srdce, jaký smysl by to všechno mělo bez ďábelského Anthonyho Hopkinse, který si tentokráte ukradl celý film jen pro sebe a nechal ostatní aby jen uklízeli, co napáchal? Ono to tedy nemá moc velký smysl ani tak, ale alespoň je to pro diváka dostatečně přitažlivé, zásluhou Scottovy režie a Zimmerovy hudby krásně atmosférické a nakonec samozřejmě dráždivě diskutabilní, aby měli chytří krtitici i fanoušci prvního dílu dlouho o čem tlachat. A já nemohu říci, že bych byl zklamán. Nepřítomnost Jodie Foster jsem sice překousával hodně těžce a scénář nesahá jedničce ani po kotníky, ale jako velký obdivovatel hereckého projevu Sira Anthonyho jsem se prostě nemohl nudit ani na okamžik. No a Gary Oldman? To se prostě musí vidět.. 65% ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,, Mimochodem, teď mne tak napadlo, že sním vaší ženu! '' ---- Ať si kdo chce co chce co chce říká, mně se t líbilo. A nepíši to zde jen proto aby se mi jednoho dne před obličejem neobjevil éterem napuštěný kapesník, který by mne odnesl na kuchyňské prkékno Dr. Hannibala... Hopkins byl skvělý i krásná Julianne. Část ve Florencii, kterou mám moc rád byla skvostná a ten koho napadlo do filmu vsadit božskou skladbu ,,Vide cor meum'' by zasluhoval zatraceně vysokou prémii! Tímto počinem byl film povýšen ještě kamsi dál a výš. Skvělý byl i Ray Liotta, který už asi za celou svoji kariéru nebude mít tepzastavující roli, než jakou měl zde... Já mám s filmem jediný problém, už si nikdy nedám můj oblíbený ,,mozeček'' s bramborem. A je úplně jedno, že se jedná o vajíčko s květákem. prostě je to mozeček... 4 snítky petrželky, která tak dobře voněla! :-) * * * * ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Finanční i kritický úspěch Mlčení jehňátek velmi snadno vybízel k tomu, aby se Hannibal Lecter v podání Anthonyho Hopkinse ještě vrátil. A vzhledem k tomu, že Thomas Harris v roce 1999 napsal novou knihu s názvem Hannibal, zdrojový materiál pro nový film byl rázem na světě. Jenže filmový Hannibal nebyl tak výrazně přijat jako jeho předchůdce. Naopak velmi brutálně rozděluje fanoušky a pro mnoho lidí Hannibal též odkaz Mlčení jehňátek poplivává. Je ale velmi hloupé Hannibala srovnávat s Mlčením jehňátek, protože jde zcela o jiný film i proto, že Jonathana Demmea na režijní židli nahradil Ridley Scott. Hannibal je především mnohem více brutální než jeho předchůdce, což je způsobené i předlohou tohoto románu. Filmová adaptace jinak knižní předlohu neadaptuje zcela podrobně a je to dost možná i dobře, protože právě zakončení knižní předlohy je něco, co je od Thomase Harrise vnímáno jako kontroverzní rozhodnutí a jsem rád, že se scénář dvojice David Mamet/Steven Zaillian vydal tak trochu jiným směrem a zároveň zachoval hlavní motivy knižní předlohy. Ve filmu především dostává větší prostor Anthony Hopkins jako Hannibal Lecter- Ten byl minule na plátně 16 minut a bohatě mu to stačilo k získání Oscara za nejlepší herecký výkon v hlavní roli. V Hannibalovi dostává Anthony Hopkins mnohem větší prostor a díky tomu, že je tentokrát na svobodě má i větší příležitost dostat své pověsti řezníka. Spousta lidí právě poté rozšiřuje názor o tom, že Hopkinsův Hannibal přišel s větším prostorem o to, co ho dělalo tolik děsivým. S tím já osobně nesouhlasím. Anthony Hopkins totiž naopak dostává ještě více prostoru, aby dokázal, že se pro roli tohoto velice inteligentního, ale zároveň šíleného psychiatra snad jednoduše narodil. Nadále je velmi snadné vyloženě žasnout nad Hopkinsovým božským výkonem, kde z něj nadále vyzařuje děsivá aura. Hopkinsův Lecter prostě po celou dobu působí jako obdivuhodný charakter, se kterým byste ovšem čas v jedné místnosti rozhodně trávit nechtěli. Hopkins je v téhle roli prostě nadále skvělý a větší měřítko prostoru skutečně Hopkinsovu Hannibalovi sluší. Na rozdíl od Hopkinse se ovšem nevrátila Jodie Foster. Ta si též za svůj výkon v Mlčení jehňátek došla pro Oscara, vrátit se ovšem odmítla, protože se jí nelíbil směr, kterým se postava Clarice Starlingové vydá. V této roli jí tak nahradila Julianne Moore, kterou zcela určitě nečekal lehký úkol. Moore se ale této roli zhostila výtečně a právě díky faktu, že se Clarice vydává tak trochu nečekaným směrem je dost možná dobře, že se Foster nevrátila, protože je velmi obtížné si jí v několika scénách představit. Stejně jako v případě celého uchopení snímku je zde postava Clarice představena v trochu jiném světě. Na konci Mlčení jehňátek se díky úspěšnému vyřešení případu stala agentkou FBI, zde je ovšem hned na samotném začátku kvůli zpackané akci dočasně odvolána z aktivní služby. Hannibal tak diváka s Clarice střetává v momentě, kdy se jí samotné nevede nejlíp a v momentě, kdy nadále neúspěšně pátrá po Hannibalovi. Starlingová je zde představena jako agent s výbornou dedukcí a nadále se výtečně pracuje s jejím zvláštním vztahem s Hannibalem Lecterem. Právě v tomhle ohledu se závěr filmu velice výrazně liší od závěru knihy a filmový závěr je objektivně lepší i díky tomu, že se zde definitivně ukáže, že Hannibalovi na Clarice skutečně záleží. To sice dokazuje i závěr knižní předlohy, ovšem mnohem zvláštnějším způsobem s jistou zvláštní podzápletkou navíc. Trojlístek výtečných hereckých výkonů uzavírá Gary Oldman. Ten to má sice o poznání těžší, protože je většinu času schovaný pod maskou, jeho Mason Verger ovšem funguje i díky samotnému vokálnímu výkonu Garyho Oldmana. Maskéři se na vzhledu Masona Vergera opravdu vyřádili, ovšem samotný Oldman dává Vergerovi onu nepříjemnou auru. Mason Verger na první pohled nepůsobí jako kdovíjak mocný záporák, jeho moc tkví ale právě v jeho tahání za nitky a neskutečné vůli v oblasti dosáhnutí své odplaty. Role Vergera tak nadále bude pro spoustu lidí představovat roli, kterou mohl hrát prakticky kdokoliv, Oldman ale bude minimálně v mých očích navždy vynikající volbou. Hlavní motivy Mlčení jehňátek bylo vyrovnání se s traumatem a zátěžová zkouška vlastních možností. Hlavní motivy Hannibala je poté touha po odplatě, trest, korupce a láska. Jde především o brutálnější film, kde se Ridley Scott nebojí realistického vyobrazení násilí, přičemž nadále se ovšem vyhýbá momentům, které by byli brutální až příliš. Zároveň svou zručnou režii naprosto výtečně pracuje se zasazením do Florencie, daří se mu prodat vážné, děsivé i trochu odlehčené momenty a především zde dokazuje svůj cit na vizuální zpracování. Společně s kameramanem Johnem Mathiesonem tak nejen dokáže vymlátit maximum z prostředí Florencie, ale celkově dělá Hannibala vizuálně půvabnou podívanou. A taková pasáž v opeře naprosto dokazuje, co dělá režijní přístup Ridleyho Scotta tolik silný. Hans Zimmer dodal Scottovi vynikající soundtrack, který se naprosto dokáže vyrovnat hudbě Howarda Shorea z Mlčení jehňátek, i přesto, že se tyto dva soundtracky hodně těžko porovnávají kvůli jiným přístupům obou autorů. Scott bere tolik důraz na soundtrack i proto, že on sám vnímá filmovou hudbu stejně důležitou jako dialog a proto bere na hudbu u svých filmů takový důraz. Zimmerův soundtrack k Hannibalovi je jednoduše úžasný a dokazuje, že Zimmer je již po mnoha let jedním z nejlepších skladatelů současnosti. V mých očích je Hannibal naprosto důstojným nástupcem Mlčení jehňátek, který se naštěstí vyhýbá tragickým momentům, které v závěru servíruje Harrisova předloha a vydává se svým o mnoho snesitelnějším směrem. Hannibal je vizuálně atraktivní, atmosféricky neskutečně silný a celkově jde o velmi povedenou záležitost, které se povedlo nemožné a svému předchůdci se minimálně vyrovnala. Sám Harris už nikdy na události Hannibala nenavázal a i přesto, že Anthony Hopkins sám napsal scénář, který na události tohoto filmu navázal, žádného pokračování se nikdy filmový Hannibal nedočkal. Hopkins si ovšem nicméně tuto roli ještě jednou zopakoval a to v nové adaptaci Červeného draka, který předchází událostem Mlčení jehňátek. A minimálně Hopkins se v nové adaptaci Červeného draka s rolí Lectera rozloučil parádně. Přesto mě osobně mrzí, že tak trochu pootevřená vrátka na konci Hannibala už nikdy pořádně nerozrazil...... () (méně) (více)

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

Väčšinu pôvodnej atmosféry sa podarilo preniesť z prvej časti, príbeh je stále ten istí avšak tvári sa inak. Atmosféra je budovaná celkom precízne a postupne až sa dostane k záveru s jedením vlastného mozgu Hannibalovej obete, ktorej pod vplyvom omamných látok celkom chutí. Mňam. Pre mňa najlepšia scéna, ktorá sa mi z filmu vybaví ako prvá. ()

petaspur 

všechny recenze uživatele

Jiskření mezi dvěma lidmi na odlišných stranách zákona uprostřed děsivé atmosféry bylo nahrazeno touhou vizuálně šokovat a v mém případě se zcela minulo účinkem. ()

Stegr 

všechny recenze uživatele

80% - Až na pár maličkostí opět parádní thriller, hlavně díky Hopkinsovi na svobodě... Hodně dlouho jsem přemýšlel, koho to ten Oldman vlastně hrál... Pápá, Hannibal... :) ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

I Ridley má bohužel slabší filmy - vlastně střídá jeden geniální s jedním odfláklým, u kterého je vidět, že kdyby se mu chtělo … ()

Satan 

všechny recenze uživatele

Každý díl Lecterovské série je něčím výjimečný a každý je nadprůměrný. Kdyby pracovala většina štábu na Hannibalovi (Demmem počínaje a Fosterovou konče), byl by to asi jeden z nejmrazivějších thrillerů a možná by předčil i jehňátka. Proč si to myslím? No Hannibal na svobodě, to je přeci skvělý námět na brutálně nedýchatelnou atmosféru! Ještě si vezměme pojetí Demma jako "napínače" strachu a celkového děje. Scott je ovšem jiný a i Harrisova kniha byla od jehňátek odlišná. S Demmem i bez Demma by stejně musely být natočeny krvavé a brutální scénky (střeva letící z balkonu, mozek na konci, znetvořený Mason dychtící po pomstě, lidožravá prasata). Atmosféra je ale i tak mrazivá. Rozhodoval bych se mezi 3* a 4*, ale přikláním se ke čtverce ještě za tu skvělou hudbu a fakt, že Scott kopíroval podle mě knihu úspěšněji, než Demme. Část ve Florencii je skvělá. [Přesná stopáž: 132 min] ()

sullafelix 

všechny recenze uživatele

Scott jednoznačne dokázal , že má naviac ako Jonathan Demme ( mlčanie jahniat diváka dosť nudilo) , brilantným spôsobom rozpracoval další osud hlavných hrdinov .....dominantne prepracovaný záver !!! jednoznačne najlepšia časť doterajšej quasitrilógie ....dočkáme sa pokračovania ???? ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

(83%) Tento filmový počin nesoucí název HANNIBAL je pokračování známé a většinou perfektně hodnocené klasiky filmu MLČENÍ JEHŇÁTEK. Ten film mě rozhodně bavil, i když jsem z toho až takovou pecku neshledal jako většina diváků. Přesto mě to bavilo, ocenil jsem jej na 4* (75%). Hopkins tam byl výborný, stejně jako v tomto druhém filmu, kde měl ještě víc prostoru. Co se týče postavy Clarice Starlingové, tak zde jí hrála jiná herečka, a sice Julianne Moore – a zahrála ji asi tak stejně dobře jako Jodie Foster v Mlčení Jehňátek. Takže s J.Moore jsem byl zde plně spokojen, v každé scéně mě bavila. A Hopkins zde byl už úplně výborný. Uznávám tedy názor ostatních, že zde už z něj nešel takový strach jako v jeho předchozím snímku, ale nevadí. Jeho konverzace, pohledy a i pár lahodných, násilných scén bylo super. Z psychologického hlediska když se do toho ponořím, tak je to rozhodně magor a několikanásobný brutální vrah, ale se sakra výbornou inteligencí a osobitým charakterem. Takže jsem Hopkinse jako Hannibala v každé scéně hltal. No, co se týče ostatních filmových prvků, tak úplně bez chyby to není. Samozřejmě je to solidní film, nic extra zásadního mi nepřekáželo, jen bych jisté věci poupravil. Rozhodně bych aspoň tak 15-20 minutáže ještě přidal a některé scény bych vymazal a poměnil. Třeba ta linie s hercem Giancarlo Giannini byla až moc nesmyslně dlouhá. Celkově jeho postava byla tupá jak poleno, takže jsem dlouho dopředu věděl, jak to s ním dopadne. A k tomu třeba nevyužitá postava herce Raye Liotty. Gary Oldman svou roli zbědované a dávné Hannibalovi oběti zvládl solidně. No, co se týče brutality, byla zde tak nějak přiměřená. Hudba od mého oblíbence Hanse Zimmera byla velmi dobrá, ostatně jako vždy. Sice ne tak excelentní, abych ji poslouchal samostatně jako opakovaně, ale i tak super. Finále s mozkem nemělo chybu, stejně jako úplné ukončení, které mělo jistý chyták, ale já ho ihned uhodl. Nicméně, komentář ukončuji, jsem spokojen, opravdu vydařená záležitost, která pár nedostatků má, ale i tak se těším na další shlédnutí. Je to trochu paradox, ale mě to o něco bavilo víc jak původní záležitost Mlčení Jehňátek. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Ridley Scott nebyl dobrou volbou režírovat tento film. Jeho zvolená forma mně nesedí a hodně potláčí údernost filmu, kterou nahrazuje šokujícími scénami. Hannibal pak v jeho režii je pouhá karikatura, která ve mně nebudila dostatečný respekt, a Hopkins se hodně herecky opakoval. Ostatní herci hodně bezvýrazní. Výsledek není nijak zvláště přesvědčivý jako celek, ale některé scény mají něco do sebe a naznačují nevyužitý potenciál Hannibala. 60% ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Ve světle Fincherových portrétů psychopatických jedinců (nebo jedinců, ze kterých by se mohli stát psychopati - viz. fantastický seriál Mindhunter) není Hannibal ničím jiným než žánrově účelným konstruktem, který démonizuje hlavní postavu, aniž by kladl větší důraz na psychologii...ale možná právě pro tu nečitelnost je postava Hannibala právě tak dobře funkční, tedy pokud si přiznáme, že tenhle film není uctivým pokračováním oslavovaného Mlčení jehňátek, ale přímočarým žánrovým potěšením, které rozvíjí poslední scénu předchůdce s větším důrazem na hororové, splatterové, thrillerové tendence. Finální večeře je už hodně na hraně, děsivá a zároveň směšná, přepálená, zato poctivá v detailech - a možná proto mě tak moc baví. Scott zvolil vcelku roztěkanou formu (POV hlediska zdrogovaných lidí, nízký framerate v dramatických situacích - to vše v kontrastu s vycizelovanými záběry, které splávají s pompézností architektury Forencie). Ne, Hannibal rozhodně není vysoké umění, ale tím, jak je sebevědomý ve své šokantnosti a míšení potěšení "nízkého žánru" s herci nejvyšší jakosti, je bezmála fascinující. Ten film mě jednoduše baví - je drzý, je zvrhlý, je namyšlený, a přitom psychologicky povrchní a útočící na nízké pudy - a Vám se může líbit a díky Hopkinsovi se za to ani nemusíte tolik stydět. ()

dzej dzej 

všechny recenze uživatele

Mlčení jehňátek se tento film (žádné překvapení) rozhodně nevyrovnal. Za zmínku stojí jen dvě závěrečné scény. Obě souvisí s konzumací lidského mozku - jedna z nich je přízračně děsivá, druhá pak hravě ironická. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Film som videl kedysi v kine ešte predtým, ako som v tv videl Mlčanie jahniat. Takže žiadne veĺké sklamanie sa dostaviť nemohlo. Bral som film ako priemerný hard core triler s pár nechutnými scénami a solídnou atmosférou. Potom som videl Mlčanie, ale na vnímaní Hannibala to nič nezmenilo. Nie je to prepadák, nie je to žiadna bomba, proste priemer, ktorý by v rukách menej skúseného režiséra mohol dopadnúť katastrofálne. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Já vám nevím, mě tady ty pohádky o Hannibalovi nikdy nějak nevytrhly. Jinak tomu nebylo ani nyní. Dokoukatelné to jistě bylo, ale nic víc. Klasická zívačka a usínačka. Za celý snímek všeho všudy 4 vraždičky, z nichž za zmínku stálo snad jen ochutnávání mozečku. Atmosféra nula nic. Napětí také žádné. Nad vodou to drželo snad jen Hopkinsovo charisma. Je to trošku smutné, když se člověk koukne, kolik borců se na tom celém podílelo. Na film jsem se koukl hlavně proto, abych měl nějakého předskokana k údajně skvělému červenému dráčkovi, takže se budu těšit. Tenhle počin vidím maximálně za 2 hvězdy. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Ďábelský Anthony Hopkins. Bohužel už ne tak dobré jako 1. Nějak chybí původní atmosféra. Ale i tak tam jsou nějaké pěkné scény. ()

AllShallFall 

všechny recenze uživatele

Z mého hlediska, je pokračování o doktoru Lecterovi velice slušné. Ridley Scott sice to nenatočil podle svých představ, ale více dát bohužel nemohl. Škoda že zde nebyla i Jodie Foster. Ale i za Julianne Moore jsem rád. Geniálně šílený Hannibal Lecter se skvěle projevil a jeho chutě byli v jeho kuchařském umění znamenité. Připravil stůl na příjemné romantické posezení u svíček. Závěr byl šokující. ()

Fingon 

všechny recenze uživatele

Zase jednou někdo zkoušel (či pokoušel) mou zásadu dodívat se až do konce. Neuspěl a tak jsem si mohl vychutnat tento poměrně nudný film až do konce korunovaného pojídáním mozku. No, už nikdy víc. ()

Související novinky

Druhé To má scenáristu

Druhé To má scenáristu

11.09.2017

Nejspíš jste si všimli, že horor To o víkendu vládnul kinům. Adaptace slavného románu vydělala za první víkend v USA 117 milionů dolarů, čímž pokořila rekordní zářijový otvírák Hotelu Transylvánie 2 … (více)

Hannibal za Alpami

Hannibal za Alpami

15.06.2005

Konečně máme potvrzené zprávy o natáčení dalšího pokračování osudů nejslavnějšího psychiatra na světě, a jak vás už asi z titulku napadlo, není řeč o Sigmundu Freudovi. Čtenáři románů Thomase Harrise… (více)

Reklama

Reklama