Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (661)
Řekněme si to pěkně polopatě: u "Lecterovské trilogie" platí - co režisér, to unikátní podání. Ale pokud míníte kázat o neskutečných nechutnostech, které tu jsou k vidění, rád bych všechny přítomné upozornil, že v knize se dočkáte daleko větších chuťovek. Ale zhodnoťme si dílko Ridleyho Scotta - ke všeobecnému zklamání se neshledáme s Clarice Starlingovou v podání božské Jodie, ale "jen" s Julianne Mooreovou. Ona to možná nakonec není taková škoda, protože závěr knihy a filmu se diametrálně liší, a nerad bych viděl one and only Clarice jednat podle filmového scénáře. Prostě by to nějak nebylo ono. Co ale je přesně ono, je prostřední část filmu, do posledního detailu kopírující předlohu - úchvatná Florencie, Palazzo Vecchio, Sál Lilií, geniální přednášky z historie umění, malý ostrý Harpy:), prostě brilantní. A s Florencíí souvisí poslední věc, ke které se tu míním vyslovit, a to soundtrack. Hodně ambientní hudba a ruchy Hanse Zimmera vám, za laskavého přispění filmových monologů Hannibala Lectera, prožene mráz po zádech, aby se v závěru mistr rozloučil nádhernou operní árií na text Danteho La Vita Nuova, Vide Cor Meum (kterou uvidíte v už opěvované Florencii). Nicméně právě Vide Cor Meum pochází od Patricka Cassidyho;) Dear Clarice, I have followed with enthusiasm the course of your disgrace and public shaming... ()
Nikdy nesrovnávejte "Hannibala" s "Mlčením jehňátek"! Už Harrisova kniha je diametrálně odlišná, a přiznejme si to, pro převedení na plátno ne zcela vhodná. Proto jsem od filmového zpracování nic neočekával a taky jsem nebyl zklamán. Julianne Moore výtečně nahradila Jodie Foster a o výkonu sira Anthonyho se nemá cenu ani zmiňovat, je jednoduše skvělý. Úžasná je především úvodní čast odehrávající se ve Florencii... Já vám nevím, ale nedávno jsem viděl "Hannibala" znovu, a pak asi týden neposlouchal nic jiného než soundtrack z něj. Nemohl jsem totiž tenhle film dostat z hlavy - tu atmosféru, lesk Hopkinsových očí, Julianne Moore v šatech od Gucciho, zoufalý pohled Giancarla Gianniniho, kouzlo Francesci Neri a především už zmíněnou Florencii... A ano, árie "Vide Cor Meum" je opravdu nádherná!! ()
Každý díl Lecterovské série je něčím výjimečný a každý je nadprůměrný. Kdyby pracovala většina štábu na Hannibalovi (Demmem počínaje a Fosterovou konče), byl by to asi jeden z nejmrazivějších thrillerů a možná by předčil i jehňátka. Proč si to myslím? No Hannibal na svobodě, to je přeci skvělý námět na brutálně nedýchatelnou atmosféru! Ještě si vezměme pojetí Demma jako "napínače" strachu a celkového děje. Scott je ovšem jiný a i Harrisova kniha byla od jehňátek odlišná. S Demmem i bez Demma by stejně musely být natočeny krvavé a brutální scénky (střeva letící z balkonu, mozek na konci, znetvořený Mason dychtící po pomstě, lidožravá prasata). Atmosféra je ale i tak mrazivá. Rozhodoval bych se mezi 3* a 4*, ale přikláním se ke čtverce ještě za tu skvělou hudbu a fakt, že Scott kopíroval podle mě knihu úspěšněji, než Demme. Část ve Florencii je skvělá. [Přesná stopáž: 132 min] ()
„Keď s vami budem hovoriť, spoznáte to podľa toho, že sa na vás budem pozerať.“ Tyrania! 450-stranový a 10 rokov písaný Harrisov veľko-román je lepší, ale i tak stvoril Ridley Scott s výdatnou pomocou producentov De Laurentiisovcov a Branka Lustiga, riadne sexuálne zafarbený úchylný masakér, ktorého viacero scén vstúpilo do análov (resp. mozgu... doslova). Nádherná atmosféra/výprava (florentská časť, Masonova rozľahlá farma, akvárium s úhorom), ľudožravé prasatá (!), hriešny trubadúr Giancarlo Giannini a jeho črevá (na DVD v bonusoch na vás čakajú EŠTE KRVAVEJŠIE vystrihnuté scény), rafinovaná Mathiesonova kamera, vtipné dialógy ("Chce ju znásilniť, zabiť alebo zjesť?" - "Asi všetko dokopy, len neviem, v akom poradí."), úžasná Zimmerova hudba (úvodné titulky, prestrelka na rybacom trhovisku, beh lesom) a delikátne zvrhlý scenár Zailliana/Mameta. Je toho skrátka veľa, čo ma zaujalo (ale tiež chápem, čím a prečo fanúšikov MLČANIA JAHNIAT tento tvrdý sequel pohoršil). Universal s MGM sa s tým neondejú a šokujúco prekračujú v mainstreame (ktorým vysokorozpočtový triler JE) neprípustné až neprijateľné hranice. Noblesný, romantický, psychologický. HOROR! Hopkins to bravúrne podojil (fakt nie každý 64-ročný herec inkasuje za jediný film 15 milliónov). ()
Väčšinu pôvodnej atmosféry sa podarilo preniesť z prvej časti, príbeh je stále ten istí avšak tvári sa inak. Atmosféra je budovaná celkom precízne a postupne až sa dostane k záveru s jedením vlastného mozgu Hannibalovej obete, ktorej pod vplyvom omamných látok celkom chutí. Mňam. Pre mňa najlepšia scéna, ktorá sa mi z filmu vybaví ako prvá. ()
Galerie (69)
Zajímavosti (38)
- Na hudbě k filmu se podílel také Patrick Cassidy, který pro něj zkomponoval skladbu „Vide cor meum“. Libretem je báseň z Danteho sbírky „Nový život“. Skladba byla později použita také ve filmu Království nebeské (2005), a to ve scéně, kdy umírá král Baldwin (Edward Norton). (Pani_Buko)
- Hudba při úvodních titulcích je "Aria da Capo" od Johanna Sebastiana Bacha. Stejnou skladbu poslouchá Hannibal Lecter (Anthony Hopkins) ve své cele v Mlčení jehňátek (1991). (Elisebah)
- Režíe byla nabídnuta Davidu Fincherovi, ten ji ale odmítl. (Elisebah)
Reklama