poster

Thelma a Louise

  • český

    Thelma a Luisa

  • anglický

    Thelma & Louise

  • francouzský

    Thelma et Louise

  • slovenský

    Thelma & Louise

Krimi / Drama / Road movie

USA / Velká Británie / Francie, 1991, 130 min

Komentáře uživatelů k filmu (456)

  • golfista
    *****

    Na skvělých výkonech S.Sarandon a G.Davis postavil Ridley Scott svou road movie, která názorně předvádí, jak lehce se dá překročit hranice, zpoza níž už není cesty zpět. V malé, ale pro jeho budoucnost určitě významné roli se předvedl Brad Pitt. Zvládl ji stejně skvěle jako tehdejší reklamu na "Levisky" :) Velmi "pěkný" konec, který se rovnou může přihlásit do nového žebříčku nezapomenutelných scén.(19.4.2003)

  • kleopatra
    *****

    Film, který si můžete pouštět znovu a znovu a vždycky ho s odstupem času uvidíte jinak. Obecně vnímaný jako road movie, v mých očích jízda životem - kousek dopředu, kousek zpátky. Obě hlavní hrdinky mají více méně dost fádní život a před sebou žádnou radost, takže sednout do auta, jet kamkoli a chvíli si svobodně o sobě rozhodnout jim přijde v ten moment jako velké dobrodružství. Dominantní Susan Sarandon a vyjukaná Geena Davis se za pár dní v autě pod vlivem událostí změní tak, že cíl jejich cesty, ač neodvratný, působí jako osvobozující metafora.(29.7.2004)

  • Cival
    ****

    Skvělá road-movie se třemi obrovskými devizami - dokonalé herecké výkony, zajímavý scénář a jako obvykle působivá, i když trochu umítrněná režie vizionáře Scotta.(2.5.2003)

  • Houdini
    ***

    NFR 2016, Oscar 1 : Scénář + 5 nominací: Režie, Herečka HR - Geena Davis, Herečka HR - Susan Sarandon, Kamera, Střih(5.3.2004)

  • Gemini
    ****

    Jo, to byly časy, když Zimmer ještě skládal originální hudbu a Michael Madsen vážil míň než já... Thelma a Luisa (číst umim, ale oficiální název mi prostě nejde z hu...teda z klávesnice) jsou naprosto úžasně ženský film. A je jenom klika, že Ridley Scott se onoho brilantního scénáře chopil tak jak se ho chopil. Zkrátka další skvělý film o svobodě ducha, tentokrát se zvláštností jménem ženskost. Silný zážitek, výborné herecké výkony, propracovaná hudba. A ne zrovna povedený dabing:P (ve stavu v jakém film uvedla Prima před Vánoci 2005, a kdy jsem ho KONEČNĚ viděl) 80%(26.12.2005)

  • Tosim
    ****

    Pocivá feministická pochoutka.(3.4.2007)

  • Matty
    ****

    Thelma a Louisa se rozhodly vypadnout ze svých rolí a během vizuálně podmanivé cesty zjišťují, že není nad život bez závazků, že je fajn být hrdinkami mužských žánrů a že pokud jako žena jednou porušíte pravidla patriarchátu, je sakra těžké zachovat si důstojnost a přežít. Teprve v závěru, který mi přišel spíše zdrcující než osvobozující, vychází plně najevo, jak tragický podtext ta vesmes zábavná jízda po celou dobu měla. Jinak všechna čest Scottovi, který se nevzdal svých "malířských" trademarků (širá westernová krajina Thelmy a Louisy, neonoirové svícení a déšť detektivního vyšetřování) a přitom natočil film, který je ženský a může na to být hrdý. 80% Zajímavé komentáře: Melies, Visáč, dobytek, Cimr, becki_tu(29.7.2005)

  • Radyo
    ****

    Velice působivá road-movie s výbornými představitelkami hlavních rolí. Skvělá režie Ridleyho Scotta a také velmi dobře napsaný scénář. Zajímavá minirolička Brada Pitta.(23.4.2003)

  • J*A*S*M
    *****

    Jedna z nejhezčích roadmovie a jeden z nejhezčích filmových závěrů. Před projekcí jsem nečekal, že mě dvouhodinová "feministická" jízda Susan Sarandon a Geeny Davis nějak nadchne - ale opak se stal pravdou. Krása, krása, krása, od prvních scén mi pak bylo jasné, že tohle mi překvapivě sedne. Díky, fixo, za upozornění na tenhle film :-)(29.12.2011)

  • Enšpígl
    *****

    Nejdřív si vzaly mé pochopení, pak si vzaly mé sympatie, ale to jim bylo pořád málo a tak si nakonec vzaly i moje srdce. Takhle umí krást jen největší frajerky na světě, jmenují se Thelma a Louise. Neodpustím si poznámku na (nejen ) zdejší pánské fráze o feminismu, zkuste se na tenhle film dívat bez svého ega.(23.3.2008)

  • Djkoma
    ****

    Road-movie podle Ridleyho Scotta s rozumnou a drsnou Susan Sarandon a naprosto tupou a dětinskou Geenou Davis. Mrzí mě, jak je nutné, aby jedna postava vždy byla ta hloupá, naivní holka co skočí každému na špek a štve váš celý film (postava ne herečka, ta je mnohem lepší:)). Herecká dvojice je skvělá a přirozená. K nim stačí přičíst vždy skvělého Harvey Keitela a máte na čem stavět. Mladý Brad Pitt je už jen taková malá třešnička na dortu, který se snaží nezastavit, ale občas má pomalejší a nudnější pasáže. Vše je vynahrazeno v závěru, kdy se film zdárně dostává do svého konce s grácií a nadhledem. Nečekejte klišé, zde krom hloupé a chytré holky žádné nenajdete.(26.7.2008)

  • T2
    ****

    Rozpočet $16,5miliónaTržby USA $45,360,915Tržby Celosvetovo $55,500,000"Ridley Scott a jeho výborná road story, ktorá každým pozretým je o niečo silnejšia v ponúknutom obsahu a v detailoch!" Susan Sarandon a Geena Davis v dobrodružnej jazde naprieč Amerikou, unikajúce pred rukou zákona až dovtedy pokiaľ neprídu na koniec útesu, je strhujúcim príbehom ťažiacim zo skutočnej ľudskosti, neviazanosti a hlavne o vnútornej slobode, kde príde to skutočné čaro priateľstva a oslobodenia sa od zaužívaného systému, samým záverom filmu. "Dobrodružstvo naprieč Amerikou ako sa patrí!" __/80%/(2.1.2009)

  • gouryella
    ****

    Feministicka road movie predci vetsinu toho co bylo v ramci tohoto zanru natoceno, a to nejen diky skvele Susan Sarandon a nemene vyborne Geene Davis, ale predevsim diky skutecne propracovanemu pribehu vcetne "neamerickeho" zaveru.(30.7.2002)

  • Renton
    *****

    Scénář: Callie Khouri .. Asi nejlepší (dámská) road-movie!! Z mého pohledu určitě a jeden z několika vrcholů v tvorbě Ridley Scott!.(17.9.2004)

  • Anthony
    ****

    Velice podařená road movie o dvou ženách, které se při svém útěku ze svých životů dostávají na scestí. Všichni chlapi jsou tu gauneři, jedinou výjimkou je chápavý policista Harvey Keitel. Snímek poskytl skvělé příležitosti pro Davisovou a Sarandonovou a ty ji využily (obě nominovány na Oscara, tehdy ho ovšem po právu dostala Jodie za jehňátka). Základem filmu je ovšem skvělý scénář Callie Khouriové (Oscar, Zlatý glóbus), který prostě Ridly jen nezkazil. Další nominace na Oscara režie, střih a kamera. Navíc v TV šel film se skvělým dabingem - Davisovou mluvila Sabina Laurinová (Nominace na cenu Františka Filipovského) a Sarandonovou Tatjana Medvecká (ta tu cenu získala).(5.8.2003)

  • DaViD´82
    ****

    Tak trochu netradiční road movie o dvou ženách, které nechaly mládí dávno za sebou. Skvělý scénář, ještě lepší závěr a excelující dvojice Susan Sarandon a Geena Davis v hlavních rolích.(29.1.2007)

  • Superpero
    ****

    Road movie jsem měl vždycky rád, a tahle měla skvělej konec. Možná to hodnocení někdy ještě zvednu.(1.4.2007)

  • Shadwell
    ***

    Celý problém Thelmy a Louisy tkví v nešťastném propojení precizity klasického hollywoodského stylu s evropskou tematikou aplikovanou na americké prostředí. Na jednu stranu se film tváří jako evropské vyprávění, kdy není děj motivován primárně příčinou a následkem nebo naplňováním deadlineů, ale pracuje s mnohem uvolněnějšími kauzálními vazbami a vědomým neujasněním si cíle, na druhou stranu rozvolněná šedesátá i deziluzivní léta sedmdesátá dávno odezněla. Nacházíme se v Americe, v post-klasickém Hollywoodu let devadesátých, s nimiž se pojí nutnost vršit deadliney – tedy jakési limity, do kdy musejí postavy vyřešit určitou věc. Takový deadline představuje kupříkladu vzetí / nevzetí Brada Pitta (na rozhodnutí mají postavy vymezený čas, protože Brad na ně věčně čekat přirozeně nebude), sehnání peněz nebo překročení hranic do Mexika. Nejvýraznější deadline je pak policie, jež obě dívky stíhá a jež rámuje celý příběh (proto dojde ke kontaktu dívek s policí až u konce). Jak vidno, deadliney jasně převažují nad uvolněným evropským vyprávěním, s kterým nemá film zhola nic společného, přestože po něm permanentně - minimálně synopsí - háže očkem. Postavy se v hollywoodských filmech osvobodit a odpoutat zkrátka nemohou. I když možná za tím nevězí normy hollywoodského vyprávění, ale omezení, které na dívky klade patriarchální model společnosti. Rovněž proto se těší Thelma a Louisa tak značné oblibě mezi teoretičkami genderových, feministických, post-feministických, kulturálních a queer studií. Přesto všechno je film nesmírně zajímavý jednou věcí – zdá se, jako by prohazoval příčinu a následek, protože obě dívky teprve až po objevení deadlineu (budoucího následku) začínají konat, ale tomuto deadlineu se snaží pokaždé vyhnout. Směřuje se tu od deadlineu, nikoliv k němu. Jak mazané, pane Scott!(3.5.2009)

  • Nathalie
    ****

    Volání divočiny....Susan Sarandon a Geena Davis se na cestě křížem krážem Státy mění z ochočených zvířátek ve svobodymilovné šelmy. Pevně se držte, začíná dámská jízda, kde na plyn dupou dvě bytosti, pod kterými se podlomila vratká lávka morálky a spravedlnosti, na spojku ne-o-do-la-tel-ný Brad Pitt a za ruční brzdu marně tahá soucitný Harvey Keitel. Film, který vzbuzuje touhu projet se v cabrioletu a nechat si šílenou jízdou čechrat vlasy. Co zbude? Díra v srdci hluboká jako Grand Canyon. A pocit, že to za to stálo. 9/10(9.9.2007)

  • mandes
    *****

    rozpocet $16.5 million trzby AMERICKE $45,360,915(5.11.2006)

<< předchozí 1 2 3 4 7 12 18 23