Reklama

Reklama

Rodina na baterky

  • USA The Mitchells vs. the Machines (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

Nesmírně talentovaná, leč trochu samotářská Katie Mitchellová je přijata na vysokou školu svých snů. Plány na odlet jí však překazí její táta Rick, svérázný milovník přírody, který rozhodne, že spolu se zbytkem rodiny Katie na vysokou školu odvezou, aby se ještě vzájemně naposledy užili. S Katie a Rickem se se na výlet vydává divoce pozitivní mamka Linda, mladší bratr Katie Aaron a roztomile vypasený psík Monchi. Plány Mitchellových však překazí nenadálá vzpoura spotřebičů, neboť všude po světě se proti lidem vzbouří elektronická zařízení, která mají lidé tak rádi, od mobilních telefonu po nejnovější modely osobních robotů. Za pomoci dvou porouchaných, ale za to přátelských robotů, se musí Mitchellovi vypořádat se svými problémy, spojit síly a zachránit svět. (Falcon)

(více)

Recenze (321)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Animák, který rozhodně není objevný po tematické stránce (rodina, nebezpečí technologií), ale svou netradiční animací a humorem si mě získal. Jen mohl být trošku míň rychlý a zběsilý. 70%. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nejsem moc na animáče a už vůbec ne rodinný, ale musím uznat, že tohle mě od začátku do konce bavilo. Mode sverázné rodiny a ještě sveráznějšího psa na mě zafungoval stejně dobře jako pointa "bacha na chytré technologie" a spousty nápaditých odkazů na ten či onen film, je další plusový plus. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Potřeboval jsem nějaký absolutní relax a Rodina na baterky mi ho dopřála mírou vrchovatou. Jeden z nejzábavnějších, nejvtipnějších a nejnápaditějších animáků z USA za posledních třeba klidně deset let. Čoklík (vepř, bochník chleba?) a dva praštění roboti vládnou filmem stejně tak, jako celá rodina Mitchellů. A ač film chvíli vypadá jako taková dětská varianta na Trona – a to jak grafickými efekty, tak mnohdy i výborným soundtrackem – tak je to vlastně klasický příběh o tom, že rodinné zázemí je sakra důležité v každé rodině. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA Tržby Celosvetovo Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Príjemné až dokonca osviežujúce, napasované na dnešnú digi dobu tak aby to neotravovalo. Pekná animácia a trefná zábava. Pochvala pre tvorcov že dokážu konkurovať Disney Studio. Jeden z mála animákov čo za niečo stojí. /80%/ ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Pro mě asi nejinovativnější animák poslední doby a po V hlavě další generační krok rp animáky. Ne s přesahem tématu jako u zmíněného Pixaru, ale v přístupnosti a moderním pojetí, kdy forma a vtípky jsou v symbióze a v mnoha případech se animák propojuje se svými předobrazy (zrovna ten Tron především Legacy tu je jasný i po stránce vazby hudby a obrazu v poslední části filmu). Navíc mě tenhle humor fakt bavil, protože téma "nepochopeného dítěte v rodině" je super univerzální a pro mě velmi sympatický. Za mě jsem se ani tak dlouho nezasmál, jako tady a třeba finální pes na kapotě je prostě super. ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Možná jsem se těšil trošku moc. Rodina na baterky je hodně fajn animák, který minimálně co do vizuálních nápadů zvládá nabídnout mnohem víc než to, na co jsme zvyklí a možná i víc, než co servírují ti nejlepší v oboru. Navíc to má celé i sympatické hrdiny, funkční vtipy a velmi dobrou akci. Jenomže v základu je ten příběh až příliš obyčejný a předvídatelný, ať už v rovině „táta hledá cestu k dceři a dcera k tátovi“ nebo „technologii ruplo v bedně a chce ovládnout lidstvo“. Není to nic, co by mi vyloženě zkazilo zážitek z filmu, ale na druhou stranu ta technická kreativita, nápaditost a zábavnost tu často jen zdůrazňuji banalitu a obyčejnost zápletky. Tvůrci sice zvládají s grácií prodat i tu, ale přeci jenom jsem čekal trošku víc. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Griswoldovic ve zběsile přepáleném "millerovsky" hravém animovaném hávu. Ke své škodě to neví, kdy skončit, ale PrasoPes a duo vadných robotů to spolehlivě drží nad vodou i v těch nejslabších momentech. A ono jich zase tak moc stejně není. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Rodinný příběhy mě serou a nefungoval na mě ani tenhle. Brečím u každýho animáku, ale tady jsem se chvílemi cítil trapně. Na druhou stranu jsou tam výborné a opravdu vtipné gagy. Jenom škoda, že jsou lepší než hlavní příběh. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

I loved every freakin' second of it... Film roku! Animák dekády! Nejlepší film z Netflixu! a Instantní klasika, KULT a Masterpiece! Po skončení mě málem odvezli na chirurgii spravit si čelist. Neskutečný zážitek. Film se zaměřuje na potrhlou, bláznivou a sympatickou rodinku, která uprostřed Robotí Apokalypsy je na rodinném výletě, zatímco unášejí lidi a pomalu končí svět. Výborný a originálně podaný nápad začínající apokalypsy o elektrických spotřebičích, které se zblázní. Celou show si pro sebe krade samozřejmě pes, pardon chtěl jsem říct chleba! ale výborný je i otec, jakožto správný kutil a správný chlap ( hodně 40cátníků se v něm uvidí) a samozřejmě potěší 2 porouchaní roboti jako přírůstci do party, kteří opět celou show ještě pozdvihli. Syn s dcerou jsou taky slušní, ale za ostatními trochu zaostávají a mamča, ta se na konci promění v regulérního Assassina, ze kterého jde až Respekt! Má to nádhernou až "komiksovou" stylizaci, skvělou hudbu, pořádnou nálož popkulturních odkazů, ale i odkazů na technologii, rodinu, americké společnosti a mnoho dalšího. Potěší i samotná akce ( Battle v obchodním středisku s oživlými elektrospotřebiči má skoro až hororovou atmošku!!) a velkolepé finále je samozřejmě úžasné. Největším plusem je však bezpochyby humor, který je zde servírován v takové míře, že si nepamatuji film, kdy bych se smál vyloženě nonstop bez přestávek. Ukrutná nálož, kde jsem byl zklamaný, že je už konec a chtěl jsem ještě víc. Hned bych chtěl sequel, prequel, spin off cokoliv! Více projekcí nutných, hodně humoru a detailů je zde v pozadí a je nemožné vše napoprvé vstřebat, je tu toho fakt hodně. Silné, dojemné, neskutečně vtipné, hravé, kreativní, inteligentní, poutavé, napínavé a dech vyrážející. Jo takoví jsou Mitchellovi! A já je doporučuji s naprostým nadšením úplně všem. 10/10. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Všetci ho milujeme, ale je načase pripraviť sa na to, že ho v dohľadnej budúcnosti budeme musieť zjesť.“ Absolútne som netušil, do čoho idem. Nevidel som ani trailer. Čakal som animovaných Griswoldovcov, takže si asi viete predstaviť moje prekvapenie prameniace z toho, čo sa z filmu napokon vykľulo. Bláznivé, dojemné, ale i vtipné (mačací filter, spiaci režim) a originálne. Občas používa klišé, ku koncu už bolo toho „prasa/pes“ priveľa a miestami je to na môj vkus príliš „ľudsky teplé“. Avšak hneď v nasledujúcej scéne sa situácia napraví, keď sa stane spravidla čosi pekelne nepredvídateľné. Výsledné dojmy sú napriek pár zakopnutiam bez debaty pozitívne. Nabije vás to energiou. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Neskutecna jizda, jeste vetsi masakr, nez jsem z ukazek cekal. Ulitlej mix zbesily akce, dokonaly hudby, ultra stylovy animace se super sympatickejma hlavnima hrdinama a povedenym pribehem, kterej jede na maximum od prvni do posledni minuty a i v tech dojemnejsich momentech zvlada bavit. Uz hodne dlouho jsem se u animaku takhle nepobavil, jasnejch 5*. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Co do scénáře není "Rodina na baterky" nikterak novátorská, pouze v rámci předvídatelného vyprávění zůstává solidně funkční. Hlavní přednosti filmu ale spočívají v jeho vizuální stránce a v tom, jak řeší, respektive překonává esenciální problémy počítačové animace. Animace se pohybuje mezi dvěma póly (hyper)realismu a abstrakce. Nejlepší animátoři dokáží ve své tvorbě spojit realističnost a stylizaci do funkčního celku. Třeba mistrovské grotesky Chucka Jonese sice pracují s tím, že porušují fyzikální zákony, ale současně esenciálně využívají fyzičnost a fyzikální logiku ve všem od pádu kovadliny po sebemenší gesta postav. Jones vytvořil postavy současně celistvé a soudržné, ale také ohromně flexibilní a chaotické, protože mu to umožňovalo médium klasické animace. S nástupem a dominancí počítačové animace, která pracuje s virtuálními modely, lépe řečeno loutkami s pevnou kostrou, se sice proces práce urychlil a zefektivnil, ale také přišel o svou expresivitu. Alespoň to platí pro oblast mainstreamové celovečerní animace, kde hlavní trendy udával průkopnický Pixar, jehož cílem bylo dosáhnout maximální fotorealističnosti. Paralelně s jeho mílovými kroky v tomto směru kráčelo studio Sony Animation, které naopak (vedle výdělečných franšíz) hledalo cesty, jak v rámci všemi užívané technologie přijít s něčím novým, a hlavně jak do počítačové animace navrátit stylizaci a nerealističnost. "Rodina na baterky" navazuje nejen na revoluční zjevení "Spider-Man: Paralelní světy" ale právě že i jeho méně očividné, ale vývojově zásadní předchůdce -  na cartoonově stylizované 3D animáky "Hotel Transylvánie" a "Zataženo, občas trakaře" i na první experiment studia, found footage animák "Divoké vlny". Zatímco "Paralelní světy" se sice v porovnání s dobovou celovečerní animací nevídaně rozkošatily, pořád zůstávaly svázané estetikou a výrazovými prostředky komiksů. v "Rodině na baterky" padají jakékoli hranice a nastupuje ještě odvázanější styl, který tentokrát už otevřeně odkazuje k onlinové tvorbě, a to nejen na YouTube, ale hlavně na mladších platformách s vestavěnými kreativními a expresivními nástroji jako Instagram a TikTok. Na projektu je znát, že jeho tvůrčí tým věkově sahá od čtyřicátníků až po čerstvé absolventy uměleckých škol, kterými se to hemží v oddělení animace, storyboardů a vizuálního designu. Když si k popisu výsledku pomůžeme referencemi, uvidíme zde expresivní barevnost "Speed Racera", světelný design "Tron: Legacy", ztřeštěnou fyzickou výrazovost i metažánrově sebereflexivní hravost "Gumballova úžasného světa" a to vše ještě přetaženo vrstvo stickerů, emoji a memů  právě ze jmenovaných sociálních sítí. Na rozdíl od jiných filmů, které se snaží nějak do sebe pojmout znakové výrazové prostředky internetu ale zdejší tvůrci jen zřídka využívají existující zdroje a naopak přicházejí s vlastními emoji v podobě osobitých čmaryků. Nad to si navíc tvůrci vytyčili cíl, že 3D animace má vypadat jako malované referenční obrázky s jejich charakteristickou barevností a malovaným stínováním. V tomto směru hodně velkou cestu prošlapal již celovečerák "Klaus", ale tady se pracuje s úplně jinou a mnohem sofistikovanější technologií malovaného stínování i dynamických okrajových linek. To vše pak slouží k posílení dojmu "kreslenosti", který také animátorům rozvazuje ruce v tom, jaké divočiny si mohou dovolit při kreativním zpracování jednotlivých akčních, melodramatických i komických momentů. Některé diváky navyklé na nesmyslnou pseudo-realističnost animovaných blockbusterů tak "Rodina na baterky" bude iritovat svou schizofrenií v neustálém frenetickém přepínání mezi vážností a cartoonovou nespoutaností, dynamickou fyzičností a naprostým výsměchem fyzice i mísením dramatického patosu s nezřízenou imaginací. Jiní si film zamilují právě díky tomu, že boří jednolitý styl animovaných blockbusterů a navrací do něj ztřeštěnost a kreativitu, která konečně není spoutána technologií. ()

Algernons 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně hravý, nápaditý a vtipný animák od tvůrců Gravity Falls o rodinném road tripu, který se změní v záchranu světa před povstáním robotů. Asi nejvtipnější film, jaký jsme za dlouhé roky vidě. Má to úžasnou výstavbu příběhu, postav a vtipů. Je to jediný film, kterému jsem loni napálil těch 10/10. Je to naprostá skvělost o rodinných neshodách a ideálech za kterými se nemá cenu honit o podpoře a přijetí vlastních výstředností a odlišností. O tom brát v potaz to, jací jsou vaši blízcí a o spoustě dalších tématech. To vše funguje v tomto neskutečně hravém animovaném balení kombinující 2D a 3D animaci, jasným a určitým stylem. Ikdyž možná smartphone jako hlavní zaporák působí dost trapně a očividně na první dobrou, tak nakonec film není jednoznačný v tomto kázání a ukazuje i dobré stránky moderních technologii a dostupnosti, kterou diky nim máme. Prostě po všech stránkách perfektní film, který mohl mít možná jen trošilinku lepší tempo v první hodině. Já prostě miluju Mitchells vs Machines. Moc to doporučuji všem. ()

Eliott 

všechny recenze uživatele

Senzační a vtipná rodinná komedie, jejíž největší vadou je konec. Konec, který náhle začíná být zcela neuvěřitelný a postupně popírá veškeré zákony, které si předtím sám stanoví. Další slabinou je, že když dílo srovnám například s Reya and Last Dragon, film který jsem viděl zhruba v tom stejném týdnu, tak je to poměrně zapomenutelná komedie, kterou již nepotřebuji vidět znovu. Není to tak pěkné na pohled, ale vidět se to dá a vlastně jsem se i docela pobavil. Největším kladem však zůstává šilhavý pes, který se svými výstelky postará o 80% zábavy. Zbytek šel pravděpodobně na účet lidským robotům. Hodnocení asi odpovídá. 75% ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Upřímně všem přeji to nadšení, bohužel se ale zařazuji mezi ty, kteří viděli solidní animák s celkem fajn postavami, pár povedenými scénami a přijatelným humorem. Za srdíčko mě to nevzalo, ale objektivně tu je všechno správně. 8/10 ()

choze 

všechny recenze uživatele

Animák se srdíčkem a hromadou nápadů a prvoplánových i fakt vtipných fórů servírovaných ve zběsilém tempu. ()

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Antiincredibles na memečkových steroidoch. Ako foter a grafik nemôžem ísť pod 5 hviezd. Vizuálne to je masaker. 90% ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Riandovi a Rowovi se nechtělo čekat na adaptaci Robocalypsy a tak dali dohromady tenhle invencí narvaný animák o zhmotněném technologickém bubákovi a hledání porozumění mezi tátou a dcerou. Všechno zaštiťují Miller s Lordem a jejich humor z obrazovky sálá všemi směry. Vizuál míchá dvou i trojrozměrnou animaci, neony ve stylu Trona a šilhajícího psa, který připomíná prase nebo bochník chleba. Skvělá rodinná dynamika, moc fajn poselství. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Lord-Miller je zavedené tvůrčí duo, kterým se daří zejména na poli animáků, nicméně rád bych je taktéž viděl u dalších příležitostí co se týče hraných filmů. Nicméně dle závěrečných titulků je The Mitchells vs. the Machines srdcovým projektem zejména režiséra a je to na tom docela znát. Originálními nápady se to tu jen hemží (vyvažování jednoho velkého klišé příběhu) a rozhodně se jedná o kvalitní animák pro celou rodinu a nejen pro děti, což je ten častější případ. I tak ale ze snímku nejsem nijak zvlášť odvařený, dokoukal jsem ho nadvakrát (částečně kvůli únavě), gagům, kterým jsem se měl smát, jsem se smál jen zřídka a zkrátka mě to nijak zvlášť nestrhlo, ačkoliv to má své velice silné momenty, jež ale mnohdy nejsou dostatečně vytěžené a zas se přeskakuje někam jinam. Film je možná až příliš hektický a hodina padesát je na animák docela dost. Rozhodně oceňuji novátorský styl animace, podobně jako Spider-mana : Paralelní světy (až tak daleko se tentokrát nejde), nicméně kdybych si měl vybrat mezi stylem animace studií Disney nebo illumination, neřknu-li Pixaru, vyberu si rozhodně je. Ale na poměry filmových akvizic Netflixu (koupeno od Sony) se rozhodně jedná o klenot, který se originální tvorbou červených nemůže vůbec měřit...80% ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Bezvadný animák. Zběsile vtipný, ale zároveň pořád o něčem, nejen o té zběsilosti. 3D animace hravě kombinovaná s 2D vypadá krásně, a pokud si v několika momentech vzpomenete třeba na Úžasňákovy, nebude to ani trochu nařčení tvůrců z kopírování, nýbrž ta nejlepší možná pochvala. A abych nezapomněl, úžasný dabing Dannyho McBrida, Mayi Rudolph, Olivie Colman a dalších. Že to trvalo skoro dvě hodiny (jako dnes téměř všechno), mě vůbec nenapadlo. ()

Související novinky

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

30.12.2021

Rok 2021 proběhl z hlediska kinematografie v o něco menší nejistotě než rok 2020, kdy byly v důsledku virové epidemie zavírány kinosály a filmové premiéry se houfně odsouvaly, což trvalo až do…

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

20.04.2021

Herečka Olivia Colman (Favoritka, The Father) se letos uchází o svého druhého Oscara, má za sebou taky čerstvě druhou sérii seriálu Koruna, v němž ztvárnila královnu Alžbětu II., a rovněž nadabovala…

Reklama

Reklama