poster

Hlad

  • Velká Británie

    The Hunger

Horor / Romantický

USA / Velká Británie, 1983, 92 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • J*A*S*M
    ****

    Tuhle hororovou artovou psychotičnost natočil Tony Scott, který většinu své pozdější kariéry zasvětil tupoučkým efektním akčňárnám? Pro mě tedy docela šok - a to jak v pozitivním (jak dobrý film The Hunger je), tak v negativním (k jakým filmům to Tony později dotáhnul) slova smyslu. Každopádně na tento film se vyplatí kouknout - nejenom pro tu závěrečnou scénu se "zombie" upíry, kterou osobně považuju za jednu z nejhezčích a nejatmosféričtějších hororových sekvencí vůbec.(31.1.2012)

  • Teya
    *****

    Otevřeně říkám, víc takových pohádek pro dospělé, David Bowie v roli nadrženého upíra zkrátka neměl chybu (chtěla bych být v kůži té herečky z úvodní sekvence, ách jo). ;) Nicméně, tenhle film není z těch, které staví na propracovaném scénáři a ději plném zvratů, tohle je především vizuální pocitová záležitost, sice s děravým příběhem, ale zato protkaná skvělou Bauhausovou hudbou, erotickým napětím, krví a ponurým filozofováním nad (ne)konečností života. Což vás buď unudí k smrti, nebo se zamilujete, těžko nalézt něco mezi tím. Já se každopádně zamilovala - forever and ever.(30.7.2007)

  • Disk
    *****

    Upírská tematika je v posledních letech v kurzu. Těm, kteří nadávají na světélkující "upíry", mohu s klidem doporučit celovečerní debut Tonyho Scotta Hlad. Tony už zde předevedl smysl pro vizuální stránku. Jeho režie je poklidná, vytříbená. K tomu musím jedním dechem dodat, že Hlad má naprosto geniální soundtrack, který v dnešních upírských filmech najdete těžko. Navíc velmi zajímavý je střih. Tony Scott využíval montáž a prolínání jednotlivých scén patří k nejsilnějším momentům filmu. (Jeho současný epileptický styl by sem nepasoval ani náhodou.) Hlad je tak ve výsledku poetický horor v tom nejčistším slova smyslu. Báseň.(27.11.2010)

  • Jordan
    ****

    Spomedzi 17tich Scottových celovečerných filmov je Hlad určite jeden z tých lepších (aj keď možno nie v prvej top 5-ke), rozhodne je to jeho "najartovejší" film, tiež je zaujímavý ako jeden zo zaujímavejších a lepších zárezov v spracovaní upírskej tematiky a tiež treba podotknúť, že aj keď je to číry formalizmus, na debut pomerne slušné (a tá formálna stránka na rok vzniku veľmi slušná); sarandonová má sexepílu na rozdávanie, maskérstvo pri bowiem je na úrovni benjamina buttona - lenže toho robili digiálne a tuto to je poctivá ručná práca, čím sa to automaticky ešte o level vyvyšuje;(1.2.2013)

  • Goldbeater
    *****

    Upíři to nemají vždycky lehké, to nám ukazuje tenhle krásný a zajímavý film. Dvojice David Bowie (od začátku si říkáte ,,Ten to má v sobě“) a Katherine Deneuve je skvěle vybrána do hlavních rolí. Snímek má hodně památných scén (třeba už tu první, kde upíři loví v klubu své oběti na pozadí písně Bela Lugosi´s Dead, což vlastně odkazuje na velkou upírskou legendu), které si zasluhují úctu. Tahle Scottova prvotina se mi opravdu moc líbí a řekl bych, že patří k nejlepším upířím hororům 20. století.(10.7.2011)

  • - Během natáčení nechal Tony Scott 11letého syna Davida Bowieho, Duncana Jonese, poletovat na place s kamerou. Scott údajně nakonec použil fragmenty z Duncanových záběrů. Po smrti Tonyho Scotta se Duncan Jones vyjádřil, že Scott byl pro něj mentorem a doporučil mu studium na London Film School. (Eldrick)

  • - Film je natočen podle stejnojmenného románu Whitleyho Streibera. (Pavlínka9)

  • - David Bowie se pro svou hudební scénu naučil hrát na violoncello. (Pavlínka9)