Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Pětiletý Janek Dobeš (O. Mikšíček) doma trpí kvůli neustálým rozepřím rodičů (I. Vyskočil a K. Macháčková). Jedinou oporu nachází ve svém dědovi (J. Kemr), jenž musel prodat rodné stavení a nastěhovat se k „mladým“. Dědeček bere chlapce s sebou hlídat rodinný vinohrad nebo do hospody. Mimoděk mu přitom předává svou životní moudrost. Sám je nakonec rád, že mu někdo naslouchá. Starý venkovan si s trpkostí uvědomuje rozpory mezi generacemi. Na spoustu věcí se dívá s nadhledem, jiné problémy jsou však pro něj stále živé: například jeho dlouhodobý, nepříliš naplněný vztah k zamilované paní Albíně (J. Jirásková), či věčné hádky s jeho nejlepším kamarádem Hubertem (M. Macháček). Moderní doba se však neúprosně hlásí o slovo a starý svět jí musí udělat místo… (Česká televize)

(více)

Recenze (32)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Těch vztahů děda-vnuk jsme v našich filmech mohli vidět už několik, ať už v nich byli herci Kemr, Menšík nebo Deyl ml., vždycky šlo převážně o totéž. Josef Kemr tyto všecky vesměs bodré samorosty rozdávající své učení a životní moudrost uměl vždycky velmi přirozeně zahrát, ale jako celek je film krajně únavný, nezáživný a dost rozštěpený (nejspíš všemi těmi postupně navazujícími epizodami), nějaké oživení téměř nečekejte, jen všední řeči, které moc dobře každý zná, které vás navíc časem unudí k smrti.. Reliastický obraz jihomoravské vesnice je dneska také jaksi už minulostí.. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Příliš pomalý a příliš smutný film. Tempo je dosti rozvláčné a spíše než tempa přibývá smutku. Abych byl spravedlivý, herecké obsazení je skvělé. Tak jednu hvězdičku navíc za něj. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Velmi divně zpatlaný snímek se skvělými herci, kteří jediní jej drží nad vodou... Nepochopil jsem to příliš, vztah děda s vnoučkem je hezký, ale to nestačí.!!! Hrůzostrašný střih apod. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Smutný film. Macháček s Kemrem byli fajn. Ten obraz pádícího hřebce do utichajícího tlukotu srdce byl velmi zvláštní. Bylo to takové celé smutně poklidné, a po chvilce ani nevíte o co tam šlo. * * * ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Poctivý pohled na partnerské - především generační - vztahy na jihomoravské vesnici. Josef Kemr je velice přesvědčivý (např. ve scéně rekapitulující fackování přenášené z otců na syny). Hynek Bočan dokáže herce přimět k maximálnímu výkonu, zaměřuje se na detail, který dokáže umocnit atmosféru. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Bočan zaštítil svůj pokus o ztvárnění generační výměny na prahu normalizace odzbrojující tváří Josefa Kemra. Ta také jediná v celé té polozhroucené stavbičce rozmarně vybraných společenskokritických epizod zpřítomňuje život – život chybujícího, zodpovědného, milujícího, odepírajícího si i přesycujícího se… Vše ostatní kolem míjí, ne však plynule a zvolna a mučivě dusivě, jak tomu ve skutečnosti bývá, ale nevyváženě, právě tak nahodile, jak se ty pokyny vyřinuly z dýchavičného scénáře. Dokládá to již zvuková rovina filmu: Bočan se ji pokusil co nejúčelněji využít, ale v těch nejvypjatějších scénách, kdy se nová doba konfrontuje s tou předcházející novou dobou, až ohlušuje, jak nic nezní, jen vše – to minulé i přítomné – řve. Sama pointa filmu je pak více než vražedná – jako by si nebyl režisér nebyl dost jistý, že všechno dojetí z diváků ještě nevyždímal, a tak sahá po lopatě. Normalizace... ()

Kimon 

všechny recenze uživatele

"Málo čerstvého česneku je v této jihomoravské jitrničce", tak bych charakterizoval chuť tohoto filmového snímku ze smutného období nesmyslné likvidace chovu koní v Jednotných zemědělských družstvech na jižní Moravě. Snaha režiséra vyjádřit všechny možné obecné problémy tehdejšího venkova v 94 minutách dovedla finální výsledek do podivné nesourodé směsi krátkých dějů zbavených jakéhokoliv náznaku životního optimismu. Spisovatel Jan Kostrhun, dle jehož předlohy byl tento film natočen, pravděpodobně pro tentokrát překročil svůj stín a popsal problémy socialistického venkova 70. tých let sice více pesimisticky než by bylo zdrávo, ale zato bez zbytečných oslav naší "vyspělé socialistické společnosti", tak jak mu to občas z pera ujelo. Nedejte se mýlit názvem filmu. O vínu a vinobraní je ve filmu velmi málo, zato konfliktů v mladé rodině, úniků malého chlapce k dědovi, konfliktů a smiřování dvou starých dědků si užijete dost. Nemyslím, že Hynek Bočan dokázal tímto snímkem dobře vyjádřit obsah a poselství knižní předlohy tak, aby bylo divákem přijato s otevřenou náručí. Bylo by jistě zajímavé znát názor samotného autora předlohy... ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Marně jsem hledala ve filmu nějakou poetiku a nějakou hloubku, která by mě donutila přemýšlet nad tím, co vlastně sleduju. Ani jedno jsem tam nenašla. Pan Kemr se vždycky zatvářil tak moudře, jako by z něho měla promluvit staletí, ale nic takového se nestalo. Všechno plynulo moc poklidně, až mě to prostě přestalo zajímat. raději jsem šla připravovat večeři. To bylo daleko zajímavější. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Hynek Bocan /Soukroma Vichrice, Cest a Slava/ natocil krasny, ale dost smutny normalizacny film, ktory sa odohrava na Morave uprostred tuhej normalizacie. Filmu kraluju vyborni herci ako pan Kemr /Kladivo na Carodejnice/ a Jirina Jiraskova /Svetaci/, ktori v pohode utiahnu aj tento normalizacny snimok. Ono uz roku 1982 normalizacia uradovala v plnej sile a zasahovala vsetky oblasti zivota spolocnosti /noviny, rozhlas, televizia, filmy, hudba/, ale ano : stale tvrdim, ze mam rad normalizacnu filmarsku tvorbu a aj za normalizacie vznikali kvalitne a zapamataniahodne filmy. Je mi jasne, ze charaktery postav boli dost ploche a samotny Bocan nechcel ist do konfliktu s vladnucimi sudruhmi a nechcel ukazovat drsnu realitu /ako Jasny vo Vsichni Dobri Rodaci/, ale v ramci ceskoslovenskej normalizacnej filmarskej jazdy je to film stale na urovni. Medziludske vzthahy boli miestami az prilis schematicke, ale zachranuje to nadherna sceneria Juznej Moravy. Takze za mna slusna nadpriemerna normalizacna filmarska jazda : 78 % ()

Rodriguez 

všechny recenze uživatele

Za hereckou plejádu našich legendárních herců musím jednu hvězdu přihodit, jinak by byl film takovým zapadlým průměrem v české kinematografii. Mezilidské vztahy se vždy řešili, ať už na vesnici nebo ve velkoměstě... 75% ()

zette 

všechny recenze uživatele

Myslim, ze Bocan jeste pred natacenim hodne vsazel na Josefa Kemra, ktery se do teto role vyborne hodil (z jinych uz me napada jen Hrusinsky). Bohuzel, dialogy mu neumoznily ze sve role vytezit maximum. Cely film pusobi neucelene a bez jasnejsiho smeru. Machacek potesil jako vzdy. ()

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Poctivý Kemrův výkon v roli vinaře dominuje trochu bezcílnému vyprávění z prostředí venkova. Ani atmosféra ♫ Havelkovy hudby se s dobově konjunkturálním záměrem nepotkává. 1-2* ()

KASUGI 

všechny recenze uživatele

Proč někdo tohle vůbec točí? Stojí jim za to čas na tyhle "odnikud nikam" filmy? Jako chápu režiséra, že se musí nějak živit, tak natočí scénář, co mu dají. Proč ale někdo píše takový scénář? To prostě jako týpek sedí za psacím strojem a říká si: "Tak tam mám dědu, co se stará o vnuka, protože se jeho rodiče rozvádí, tak dáme tomu trochu psychodrámu, tak třeba před koncem tam bude pohřeb a děda Kemr vezme vnuka poprvé do školy místo jeho matky... jo a třeba slíbí vnukovi, že pro něho po škole příjde, ale Jožka Kemrů už nepříjde, protože to s koňem a vozem rozfofruje s kopce, narazí do stromu a umře. A kluk před školou čeká a vejrá... a pak tam někdo předčasně pokácí majku... a pak klučina pustí všechny holuby... a pak... já nevím, konec... už mě nic nenapadá, ale lidi půjdou z kina spokojení." ()

Kovaja 

všechny recenze uživatele

Celkem zdlouhavy apomalu se linoucí film o vztahu dědy(Kemr) a jeho vnuka na kterého nedá dopustit a snaží se ho naučit vše tak aby z něj vyrostl pořádnej moravák se vztahem k vínu. ()

Reklama

Reklama