• Tosim
    ****

    Nevím, kdo na CSFD dal ten "oficiální text distributora," často jsou to texty hodně pochybné a ačkoli bych se nechtěl dopustit spoileru, jeho druhá věta je absolutně nepravdivá. I žánr krimi by měl z profilu filmu zmizet. Jde totiž o hutný, psychologický a herecký příběh o vině a trestu, který má sice (jako mnoho filmů té doby) pomalejší tempo vyprávění, ale tady to kvůli prokreslení atmosféry vůbec nevadí. Strhující, ke konci husí kůži nahánějící film, ve kterém se Sequens dost překonal. Žádní stylizovaní hříšní lidé, ani makabrální adorace báječných chlapíků od StB, prostě kvalitní příběh. Že by to fakt bylo tím Körnerem? 90%.(23.4.2020)

  • fragre
    ****

    Tísnivá atmosféra a smutek, ke které se hodí tmavý černobílý materiál (nevím, zda to byl záměr tvůrců, nebo je to bídnou kvalitou onoho), prosakují celým filmem. Nebýt občasného oslovení "soudruhu", nic nám nepřipomíá, že se nacházíme v čase 3. pětiletky. Dávný zločin vrhá dlouhé stíny, ne každý má odolné svědomí, které by nerozžíralo vědomí viny. Sama vražda, vrahova nevolnost z vlastního činu a jeho úprk rákosím jsou velmi působivě natočeny.(4.2.2012)

  • farmnf
    ****

    Nádherný temný Sequensův noir s hudbou Jana Nováka. Malý zločínek za války plodí odporný zločin dvacet let poté. Vraždy šly Sequensovi vždy dobře a tato není výjimkou. On musí zabít! Kombinace močálu, vzpomínek, plánování dopravy a především závěrečného telefonátu mě vážně dostala. Tak vypadá Krimi. Ovšem když si čtu oficiální text distributora, ten musel být na šrot. Bezpečnost ani žádnej policajt se tu ani neobjevil...naštěstí!(20.2.2012)

  • Willy Kufalt
    ****

    Řemeselně dost povedený Sequensův psychologický film s prvky krimi, noiru a tzv. "nové vlny", ale jako příběh strašně nervné a deprimující. Klobouk dolů před režisérem, kameramanem i panem Sklenčkou, ale podruhé se téměř celý film dívat na psychické rozpoložení muže na dně, který se několik dnů kvůli zahalení dávných stop odhodlává k vraždě své bývalé milenky, už nemám chuť. Brrrrr. Plný počet opravdu dát nemohu, dobré pocity jsem z toho opravdu neměl. Nicméně, když už se člověk zadívá, lze to odkoukat a myslím si, že děj mohl klidně pokračovat o něco dál, protože ten konec mi přišel velice náhlý a nešťastně otevřený. Hudbu, exteriéry, temný vizuál, kameru snad ani nemá cenu v mém případě rozebírat, to jednoznačně zapůsobilo, osobně se mi líbila opilecká scéna ve sklípku na čele se Zdeňkem Kutilem. 75% // Oficiální text distributora (tradičně) mimo mísu, žádná Bezpečnost se ve filmu neobjevuje, je to založené čistě na psychologii hlavního hrdiny.(22.12.2017)

  • Crocuta
    ***

    Samotný závěr podstatně vylepšuje dojem ze snímku, jemuž nelze upřít působivou atmosféru a ponor do psychologie hlavní postavy, ale místy je vyprávění značně rozvleklé a některé dějové odbočky do něj příliš ústrojně nezapadají. Samostatnou zmínku si určitě zaslouží hudba Jana Nováka, která nejen že vhodně dotváří napětí, ale svojí nervností a ponurostí může směle konkurovat skladbám Pavla Blatného z "kalašovské" série Petra Schulhoffa.(1.1.2014)

  • - Jediný fim ve kterém hraje režisér Otakar Fuka. (M.B)

  • - Natáčení probíhalo v Olomouci nebo na Bouzově. (dyfur)