• Ony
    ***

    Kvalitní materiál pro toho, kdo se zajímá o tvorbu Josefa Illíka, ne zas tak kvalitní pro toho, kdo by se chtěl zabývat psychologií viny a strachu. Škoda, že nejsme hlavnímu nehrdinovi celou dobu tak blízko jako v sekvenci, kde plánuje "výlet". Ten štítivý odstup od jeho minulosti a charakteru výrazně ubírá filmu na přesvědčivosti.(24.11.2013)

  • dr.fish
    ****

    Setkání po letech, vzpomínky na válku, ne moc příjemné. Společná vina, která sžírá duši i tělo. Celý příběh si divák dává dohromady jen z útržků rozhovorů, které jsou záměrně špatně slyšitelné, takže zmatek, chaos, nejistota. Postupně jsem začínal chápat o co jde. Celé se to vyjasňuje až ke konci, není snadné se ho dočkat. Velmi ponuré dílo, těžko uchopitelné, ale tak nějak těžko ho hodit přes palubu. Text distributora je totální blábol. 70%(27.4.2016)

  • farmnf
    ****

    Nádherný temný Sequensův noir s hudbou Jana Nováka. Malý zločínek za války plodí odporný zločin dvacet let poté. Vraždy šly Sequensovi vždy dobře a tato není výjimkou. On musí zabít! Kombinace močálu, vzpomínek, plánování dopravy a především závěrečného telefonátu mě vážně dostala. Tak vypadá Krimi. Ovšem když si čtu oficiální text distributora, ten musel být na šrot. Bezpečnost ani žádnej policajt se tu ani neobjevil...naštěstí!(20.2.2012)

  • ViktorD
    *****

    Nejsem si jist, zdali oficiální text distributora psal člověk, který film viděl alespoň jednou a do konce, nebo kdosi chvatně na koleně, přemílající nesmysly z druhé ruky vygenerované během několika málo vteřin internetovým vyhledavačem. Každopádně je to už podruhé (to samé platí o textu distributora u snímku Ta chvíle, ten okamžik), kdy je film Jiřího Sequense takto apriorně znehodnocován, ač patří právě k tomu nejlepšímu z jeho filmografie. Tenhle snímek rozhodně není žádná sorela, žádná Bezpečnost zde nehlídkuje, po celou dobu se neobjeví na obrazovce ani jeden jediný fízl a onen "zneživotňující schematismus" považuji vskutku už toliko za výplod chorého mozku... Jedná se o zdařilou psychologickou sondu do duší dvou lidí, které spojuje dávný zločin, strach a výčitky svědomí. Tento amalgám má však každý z nich díky životním okolnostem namíchán v jiném poměru, a proto už nemohou najít společnou řeč. Dobře situovaný muž, žijící poklidným rodinným životem, se tedy rozhodne své nepohodlné milenky zbavit. Žádný zločin však není dokonalý... (Samo filmové zpracování vraždy je brilantně ztvárněno z pohledu škrcené milenky, která se pokouší svému milenci-vrahovi – již zsinalá a chroptící – marně ještě cosi vysvětlovat...) Herecký koncert Oty Sklenčky a Vlasty Fialové. Scénář Vladimír Körner, hudba Jan Novák.(3.5.2010)

  • Willy Kufalt
    ****

    Řemeselně dost povedený Sequensův psychologický film s prvky krimi, noiru a tzv. "nové vlny", ale jako příběh strašně nervné a deprimující. Klobouk dolů před režisérem, kameramanem i panem Sklenčkou, ale podruhé se téměř celý film dívat na psychické rozpoložení muže na dně, který se několik dnů kvůli zahalení dávných stop odhodlává k vraždě své bývalé milenky, už nemám chuť. Brrrrr. Plný počet opravdu dát nemohu, dobré pocity jsem z toho opravdu neměl. Nicméně, když už se člověk zadívá, lze to odkoukat a myslím si, že děj mohl klidně pokračovat o něco dál, protože ten konec mi přišel velice náhlý a nešťastně otevřený. Hudbu, exteriéry, temný vizuál, kameru snad ani nemá cenu v mém případě rozebírat, to jednoznačně zapůsobilo, osobně se mi líbila opilecká scéna ve sklípku na čele se Zdeňkem Kutilem. 75% // Oficiální text distributora (tradičně) mimo mísu, žádná Bezpečnost se ve filmu neobjevuje, je to založené čistě na psychologii hlavního hrdiny.(22.12.2017)

  • - Natáčení probíhalo v Olomouci nebo na Bouzově. (dyfur)

  • - Jediný fim ve kterém hraje režisér Otakar Fuka. (M.B)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace