• LadyPupu
    ****

    Bezpečnost jsem hlídkovat neviděla. To fakt ne. To se distributor sekl. Co jsem viděla, byl strach člověka z prozrazení zločinu z minulosti (udání známého kvůli zabijačce, které způsobilo další tragické události) strach, který ho natolik ovládne, že se rozhodne pro další vraždu... Nevím, jestli to byl záměr tvůrců, ale ta atmosféra, to je depresivní noir. Sklenčka a Fialová jsou jako dva lidé se stínem z minulosti dokonalí. Teda Sklenčka je spíš dokonale odporný. Chtěla jsem dát tři, ale za poslední scénu přihazuju.(14.1.2016)

  • fragre
    ****

    Tísnivá atmosféra a smutek, ke které se hodí tmavý černobílý materiál (nevím, zda to byl záměr tvůrců, nebo je to bídnou kvalitou onoho), prosakují celým filmem. Nebýt občasného oslovení "soudruhu", nic nám nepřipomíá, že se nacházíme v čase 3. pětiletky. Dávný zločin vrhá dlouhé stíny, ne každý má odolné svědomí, které by nerozžíralo vědomí viny. Sama vražda, vrahova nevolnost z vlastního činu a jeho úprk rákosím jsou velmi působivě natočeny.(4.2.2012)

  • ViktorD
    *****

    Nejsem si jist, zdali oficiální text distributora psal člověk, který film viděl alespoň jednou a do konce, nebo kdosi chvatně na koleně, přemílající nesmysly z druhé ruky vygenerované během několika málo vteřin internetovým vyhledavačem. Každopádně je to už podruhé (to samé platí o textu distributora u snímku Ta chvíle, ten okamžik), kdy je film Jiřího Sequense takto apriorně znehodnocován, ač patří právě k tomu nejlepšímu z jeho filmografie. Tenhle snímek rozhodně není žádná sorela, žádná Bezpečnost zde nehlídkuje, po celou dobu se neobjeví na obrazovce ani jeden jediný fízl a onen "zneživotňující schematismus" považuji vskutku už toliko za výplod chorého mozku... Jedná se o zdařilou psychologickou sondu do duší dvou lidí, které spojuje dávný zločin, strach a výčitky svědomí. Tento amalgám má však každý z nich díky životním okolnostem namíchán v jiném poměru, a proto už nemohou najít společnou řeč. Dobře situovaný muž, žijící poklidným rodinným životem, se tedy rozhodne své nepohodlné milenky zbavit. Žádný zločin však není dokonalý... (Samo filmové zpracování vraždy je brilantně ztvárněno z pohledu škrcené milenky, která se pokouší svému milenci-vrahovi – již zsinalá a chroptící – marně ještě cosi vysvětlovat...) Herecký koncert Oty Sklenčky a Vlasty Fialové. Scénář Vladimír Körner, hudba Jan Novák.(3.5.2010)

  • dr.fish
    ****

    Setkání po letech, vzpomínky na válku, ne moc příjemné. Společná vina, která sžírá duši i tělo. Celý příběh si divák dává dohromady jen z útržků rozhovorů, které jsou záměrně špatně slyšitelné, takže zmatek, chaos, nejistota. Postupně jsem začínal chápat o co jde. Celé se to vyjasňuje až ke konci, není snadné se ho dočkat. Velmi ponuré dílo, těžko uchopitelné, ale tak nějak těžko ho hodit přes palubu. Text distributora je totální blábol. 70%(27.4.2016)

  • Crocuta
    ***

    Samotný závěr podstatně vylepšuje dojem ze snímku, jemuž nelze upřít působivou atmosféru a ponor do psychologie hlavní postavy, ale místy je vyprávění značně rozvleklé a některé dějové odbočky do něj příliš ústrojně nezapadají. Samostatnou zmínku si určitě zaslouží hudba Jana Nováka, která nejen že vhodně dotváří napětí, ale svojí nervností a ponurostí může směle konkurovat skladbám Pavla Blatného z "kalašovské" série Petra Schulhoffa.(1.1.2014)

  • - Jediný fim ve kterém hraje režisér Otakar Fuka. (M.B)

  • - Natáčení probíhalo v Olomouci nebo na Bouzově. (dyfur)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace