• Katarine
    **

    Hodně zbytečný film. Kdo chce vědět a poznat, měl by raději kouknout na seriál. Trapně sestříhané scény ze seriálu totiž občas nedávají smysl, nové postavy se berou odkudsi, divákovi naprosto uniká jejich význam v příběhu. Seriál považuji za jeden z nejkvalitnějších u nás především díky reálným zkušenostem, jenž sám Jiří Stránský zažil, ale takhle ho nasekat do filmu? Rozhodně NE!(15.9.2014)

  • PamelaJJK
    odpad!

    Ani loajalita ke skvělému seriálu, ani úcta k panu Stránskému, ani vynikající obsazení a parádní hudba není důvodem, že bych tuhle hrůzu neoznačil za odpad. Takhle popravit kvality seriálu je až trestuhodné. Navíc je výsledkem neskutečný blábol, který i znalci seriálu nic neřekne. Náhodně vybrané scény, které jsou k sobě na přeskáčku bez logiky "přilepené" postrádají atmosféru. Absolutní přešlap.(2.6.2019)

  • Piškotka
    ****

    Člověk znalý válečné historie si musel lebedit. Alespoň zpočátku. Mě prvotně zaujala nádherná krajina a kostelík, prostě kus krásné zeleně a koně. Zajímavé bylo i vzájemné oťukávání Dejdara se staro a novousedlíky. Víceméně minimálně mi tam nezapadala ta partička hrající si na kovboje, která nahání drobné stádečko krav. Takové věčné děti. Za pousmání stojí scéna, kdy Dejdar se Schmitzerem nosí kbelíky vody tam a zpět, aby napojili všechny kravky. Ono to v té době asi ani jinak nešlo. Dejdar zahrál vážného válečného hrdinu, který empatizuje s odsunutými Němci, protože za válkou udělal tlustou čáru. Lidství a skromnost v něm převažuje nad hrdinstvím. Stejně tak potřeba zakořenit v rodné hroudě zapadlé vesničky, kdy zahodil možnost městského blahobytu.(23.6.2008)

  • Mulosz
    **

    Druhou hvezdicku pridavam pouze z duvodu meho srdecniho vztahu k serialu. Jinak si myslim, ze divak sledujici v dobe vzniku pouze film bez znalosti serialu musi byt timto nalepenim jednotlivych scen na sebe a spojenim pomoci zaberu z navstevy Madery v lagru prinejmensim zmaten. Chybi ty klicove nuance, ktere jsou pro Maderuv osud nezbytne, postupny systematicky natlak komunistu apod. Takto jde o sled predevsim humornych scen a v poslednich minutach si pro Maderu prijedou cernym autem - neuveritelny skok, kde chybi alespon mala rekapitulace, proc to vse najednou tak dramaticky vygradovalo. Rovnez divak neni ani naznakem informovan o vyznamu nekterych postav (Hartl, Labus, Holub), ktere se ve filmovem sestrihu mnohdy beze slova zjevi a nasledne se uz pak neukazou. Pritom jejich misto je v serialu zcela patricne a tyto postavy maji svuj jasny dramaturgicky a scenaristicky zamer. A slo by pokracovat dale... Pravdepodobne slo o propagacni zamer seznamit divaky s dilem v podobe filmu, nebot ne vsichni maji odhodlani pustit se do sledovani celeho serialu (coz je skoda, jde bez diskuze o nejlepsi porevolucni serial, plati pro vsechny tri serie). Ovsem ponekud lepe tento krok zvladli o pet let pozdeji tvurci polskeho serialu Sfora (r. Wojciech Wojcik), viz muj komentar k tomuto dilu.(2.1.2012)

  • pafka
    *

    Serial mam rad, i kdyz jsem k nemu mel pomerne dost vyhrad od odflaknutych a hloupych scen az po hlavniho predstavitele, ktery proste nehraje uplne uveritelne. Ovsem bylo to vzdy dost tematicky zajimave. Ale tahle sestrihana zmrsenina, to uz se nekdo musel hodne snazit tomu dat takovy uder tupym predmetem. Neskutecna skoda. Lepsi Bumerang, tohle v tomhle havu vzniknout nemelo.(2.6.2019)

  • - Statek v Radíči objevili tvůrci seriálu náhodou, a to když jim ho doporučil architektův taxikář s tím, že ho vlastnil jeho známý. V den první návštěvy měli Hynek Bočan s kameramanem Ivanem Šlapetou v plánu navštívit ještě čtyři lokace, ale k tomu již nedošlo. (JoranProvenzano)

  • - Přestože tvůrci film sestříhávali ze seriálu Zdivočelá země (od r. 1997), museli několik scén dotočit, k čemuž mimo jiné potřebovali jednoho koně. Dodavatel zvířat Petr Hanuš však trval na tom, že musí být nejméně dva, aby věděli, že nejsou sami, a to i když v záběru bude jen jeden. Na dva koně však štáb neměl peníze, na což Hanuš reagoval: "Pane Bočan, řekněte si, kolik koní chcete! Řeknete patnáct, dám vám patnáct. Účtovat budu jednoho." (JoranProvenzano)

  • - Konkurs na roli Ilony Maděrové (Jana Hubinská) se konal v Bratislavě a dorazilo na něj přibližně deset hereček, přičemž Hubinská jako první. Někam pospíchala a se získáním role příliš nepočítala, přesto po krátkém rozhovoru Hynek Bočan věděl, že je ta pravá. (JoranProvenzano)