• Anderton
    ***

    Vzťahy na pražskej galérke sú komplikované, charaktery sú to nevypočítateľné, respektíve niekedy až moc predvídateľné. Najlepšie by bolo, ak by istý typ ľudí na seba nikdy nenarazil a ušetrila by sa kopa problémov. Možno aj minutáže, pretože kriminálny príbeh je od začiatku jasný, hrá sa tu jednoznačne na psychologickú nôtu a celovečerná dĺžka je tak vypľńaná pesničkami, "hospodskou rvačkou" a trochu naťahovanou komediálne ladenou záverečnou obliehačkou. Takže film skôr pre starú školu, ktorá bude chápať viac onen duch doby a pomalšie tempo riedkejšieho príbehu. Záverečná scéna dáva veľmi horkú bodku a zmysel tomu, čo sme videli. Hlavný hrdina je už našťastie otočený chrbtom. 70%.(14.4.2013)

  • Ben Nevis
    **

    Tohle není žádná kriminálka, kde tajíme až do konce dech, aby nám neušel vrah. Vacátko, Bouše a spol. jsou naprosto zbytečné figurky, protože vše se točí kolem dvou neproduktivních členů společnosti. Vyžilá prostitutka v podání Bohdalky mě za srdce nechytla a ani jednoho z ústřední dvojice mi nebylo líto. Což o to, herci ze sebe cedí to nejlepší, ale co je jim to platné, když jsou oba napsaní jako studení čumáci.(4.1.2016)

  • adaben
    ****

    Pěkné, mimo jiné ty scény s nástupem policistů a hasičů, samozřejmě hudba, herecké výkony atd. Je to vlastně paradox, že v letech nastupující normalizace, kdy řada režisérů už nemohla točit, natočil komunista Sequens filmy o první republice, které se budou vysílat ještě po 40 letech v hlavním sobotním vysílacím čase. A také je třeba říci, že kdo v těchto filmech účinkoval, těžko pak mohl po této herecké zkušenosti odmítnout mu účinkování v 30.případech mjr.Zemana, všechno je to holt v životě složitější či pestřejší.(25.2.2019)

  • Vesecký
    ****

    Tak těch 73 % z průměru zhruba 5000 hodnotících asi odpovídá. Také jsem se rozmýšlel, zda dát tři nebo čtyři hvězdičky, ale jednak je tu stále možno shlédnout mistrovství našich herců minulých generací, ale tento příběh není klasickou detektivkou, spíš kouká do nitra těch figurek z pražské galérky, k nimž nemůžeme cítit příliš velkou zášť. Pěnička vraždil omylem a vlastně v sebeobraně při rvačce o Paraplíčko a hlavně o kasařské cajky. A Paraplíčko, to vlastně byla holka, která měla jen smůlu na chlapy, když se pokusila žít spořádaným životem... Na druhou stranu film postrádá jakékoliv napětí, takřka od počátku je všem známý vrah a někdy se děj až nudně vleče, i ta rvačka v Jedové chýši trvá zbytečně dlouho. Jeden z (tuším) čtyř celovečerních filmů z Markových detektivních povídek postrádal nějakou patrnější zápletku a rozhodně řada příběhů uvedených v televizním seriálu byla poutavější.(11.9.2014)

  • honajz
    ***

    Slabé tři hvězdy. Nikdy jsem nepochopil, proč by Brzobohatý měl mít oči zrovna pro takovou nánu, jakou je zde Bohdalová, a proč by kvůli ní riskoval. Film se však aspoň nesnaží jako u Partie krásného dragouna o bžunda styl, naopak je zamyšlenější, s velmi zajímavou a dobře vykreslenou dobovou atmosférou, a Sequens využil všech možných zákoutí Prahy, která tu dobu připomínala, ale dnes již povětšinou neexistují.(4.4.2019)

  • - Radoslav Brzobohatý současně ještě dotáčel seriál F. L. Věk, takže to měl časově hodně náročné. (cariada)

  • - Když na začátku filmu vytahují četníci z Vltavy mrtvého kasaře, je možné si v pozadí všimnout na druhém břehu řeky tehdy současných jedoucích vozidel a tramvaje, a to i přes pokus o maskování mlhou. (JohnSmith)

  • - Pro herce jezdilo ráno auto, někde na určeném místě měli čekat mladší herci, jenže ti tam obvykle nečekali a zalezli do nejbližší hospody. Pak se jelo pro Marvana. Ten, když se řeklo v 7 hodin, tak vylezl 2 minuty před na chodník a čekal. Když auto nepřijelo včas, tak šel domů a už nenastoupil, takže pro něj museli pak posílat auto znova samotný. On totiž nesnášel zápach hospod. (cariada)