• dopita
    **

    Vpodstatě o ničem. Děj je tak řiďounkej, že by sotva stačil na jeden díl seriálu. Tak je film všemožně natahovanej a je to bohužel nuda a nechtěná sranda. Na úvod pět minut písnička, pak zhruba ve třicáté minutě další, hned poté strašně dlouhá bitka Pěničky s Mlíkem a pak už jenom Pěničkovo schovávání se v baráku a banda potrhlejch policajtů, která se ho snaží dostat. To je spíše směšný, páč ve chvíli kdy policajti začli z ulice střílet do oken baráku, zatímco Pěnička byl po celou dobu na schodišti, maximálně na půdě, tak to nebylo ani k smíchu spíše k pláči jak je to blbý. Pak přijde rada Vacátko, pokecaj si o konec. Ach jo, bída. Nebejt občasného vyskytnutí se pánů ze čtyřky, tak to snad, serouc na nostalgii, pošlu do odpadu.(21.7.2015)

  • frantisekly
    ****

    Čítal som veľa o tom, že film Pěnička a Paraplíčko má nejaký romanticko-humanistický presah. To snáď iba u tých, čo si prvorepublikovú Prahu predstavujú ružovo. Lenže rozstrieľať břevnovský činžiak rotou policajtov na rešeto - to už tak romanticky nevyzerá. Sequens totižto točil pravdu. Anča Kulatá bola rodená k....a. A rodená k...a sa nikdy nepolepší (viď posledná scéna filmu s Mlíkom). Že Pěnička bol nejaký rytier? Nuž, keď sa Vacátkovi spovedal na povale, tak mu do očí povedal, prečo sa pochytili s Toufarom. A Anča to nebola. Jedine žeby tak Pěnička pomenoval svoj hasák. Film treba vidieť viackrát, s krátkym odstupom. Jedine tak môže divák odkryť charaktery hrdinov vrstvu po vrstve.(9.12.2015)

  • Radek99
    ****

    Možná nejzávažnější, ale také nejspornější pokus Jiřího Sequense natočit kriminálku s vysokým výpovědním přesahem. Tohle už není jen o panoptiku bizarních figurek pražského podsvětí a mordpartě charismatického pana rady, ale vážně míněná snaha natočit film vypovídající o duchu a podstatě první republiky s přesahy k politice, typům národního charakteru, silné nostalgii i sociálnímu podhoubí tehdejší společnosti. Podobné filmy a seriály: Partie krásného dragouna, Vražda v hotelu Excelsior, Smrt černého krále, Štědrý večer pana rady Vacátka, Hříšní lidé města pražského, Panoptikum města pražského, Hříšní lidé města brněnského(20.11.2006)

  • Autogram
    ***

    Láska, pomsta a zrada v zlodejskom príbehu nie je len špecialitou amerických alebo talianskych gangsteriek. Aj u nás vznikol v 70. rokoch takýto pokus, ale podľa mňa nedopadol veľmi slávne. Atmosféra je vystihnutá dokonale, ale príbeh po skorom odhalení začina byť zbytočný a hranie sa na vojakov nadmerne naťahuje film. Pesničky tiež príbeh nedotvárajú, sú nezaujímavé, skôr pre pamätníkov, len tá záverečná sadla. Bohdalka je typovo nevhodná, ale ostatní herci robia, čo môžu. Aspoň záverečné odhalenie skutočného motívu je prekvapujúce a s nemilým dodatkom. –––– Osud hustej. Spadla klec.(17.9.2014)

  • Ben Nevis
    **

    Tohle není žádná kriminálka, kde tajíme až do konce dech, aby nám neušel vrah. Vacátko, Bouše a spol. jsou naprosto zbytečné figurky, protože vše se točí kolem dvou neproduktivních členů společnosti. Vyžilá prostitutka v podání Bohdalky mě za srdce nechytla a ani jednoho z ústřední dvojice mi nebylo líto. Což o to, herci ze sebe cedí to nejlepší, ale co je jim to platné, když jsou oba napsaní jako studení čumáci.(4.1.2016)