Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Šandík
    ****

    Po přečtení knižní předlohy a po novém shlédnutí ubírám jednu hvězdičku a mám chuť ubrat dvě. Posuny oproti předloze jsou sice pochopitelné. Je to relativně jednoduchá povídka z níž dost dobře nelze udělat celovečerní film, na druhé straně jsou ty posuny většinou k horšímu. Mnohé z nich jsou přitom motivovány snahou po "ideologickém vyostření". Z normální továrny se stane továrna před krachem, z normálních majitelů nezodpovědní defraudanti, ze snahy zjednat spravedlnost vědomí naprosté nespravedlnosti. Svým způsobem je to trochu překvapivě jeden z nejideologičtějších filmů té doby... Škoda. Předloha je výtečná, nesmírně vtipně napsaná a má téměř čapkovský půvab, z něhož ve filmu nezbylo vůbec nic... Celkový dojem: 75% Původní komentář ponechávám níže beze změny: "Osobně si nemyslím, že by to bylo až tak natahované. Zkrátka to není normální detektivka. Prokreslení jednotlivých postaviček je téměř bezchybné, patřičně sychravé a zbytečně nenadlehčované sentimentálními klišé o idylické první republice. Komickou linku dostatečně a přitom velmi jemně a nenuceně zprostředkovává především policejní sbor v čele s radou Vacátkem, břitce pronášejícím skvěle mířené sarkastické poznámky. Scéna notně podroušených postaviček v podání Vlastimila Brodského a Josefa Kemra, vracejících se nad ránem z hospody je snad nejlepším zpracováním tohoto tématu v českém filmu vůbec. Takřka geniální jsou však i mnohá další místa, především skvostné herecké etudy Petra Čepka, o tradičně skvěle hrajícím Marvanovi nemluvě... Zcela subjektivně nejlepší ze všech čtyř celovečeráků."(1.4.2008)

  • sigf07
    ***

    Proč ne. Není to sice to nejlepší, co nám kdy rada Vacátko a jeho mordparta předvedli, ale pořád je to moc pěkná detektivka, která ční vysoko nad těmi ze současné produkce. Pro období první republiky mám odjakživa slabost stejně jako pro dobré herce. A těch je tady více než dost. Jen tak na okraj, kdy se vám tak podaří vidět mladého Josefa Somra?(17.1.2010)

  • Pohrobek
    *****

    Výborná detektivní zápletka, která zaujme při prvním zhlédnutí, avšak kvality film netratí ani tehdy, když již víme, jak to vlastně bylo. Velice trefně vykreslené charaktery celého příběhu, nanejvýš realistické prostředí i způsob policejní práce v mém případě však přece jen ustoupí do pozadí smutnému, dojemnému a tak vpravdě lidskému osudu ubohého Ludvy Krále, mistrně zosobněného skoro shodnou postavou Vlastimila Brodského. Takový konec, to si nezasloužil! Oh, jak příznačné!(26.12.2004)

  • topi
    *****

    Poslední celovečerní film ze série Hříšní lidé města pražského je nejsmutnější. Když zazní ten kouzelný klarinet, jsem v pasti. Mistr Liška dokázal každému filmu vtisknout tu pravou atmosféru, ať už se jednalo o cokoliv. Obsazení opět bezkonkurenční a zahrané s naprostým lidským umem, prostředí první republiky dokonalé. Hříšní lidé města pražského - ať už seriál nebo celovečerní filmy jsou nejlépe natočeným odkazem doby třicátých let minulého století - jak kriminálními případy, tak onou dobou, jak se dříve žilo. Jiří Sequens byl režisérem, který ve vyprávění prvorepublikových případů neměl konkurenci a velice rád se k jednotlivým dílům i seriálu pražské Čtyřky moc rád vracím. Takže někdy zase nashledanou pane rado Vacátko, pane Bouše, pane Brůžku a pane Mrázek (pozdravujte Kokiho).(25.1.2016)

  • majky19
    ****

    Tento díl tetralogie mě bohužel až tolik nezaujal, i když téma zpronevěry státních peněz je jistě zajímavé a nejen filmařsky vděčné. V každém případě jako i v předchozích dílech lze ocenit tradiční detektivní skupinu v čele s radou Vacátkem, hudba Zdeňka Lišky filmu také dodává filmu tu správnou atmosféru, ostatně jako vždy a svými výstupy mě velmi bavil herec Stanislav Fišer, který patřil asi k tomu nejlepšímu, co film nabízel. Celkově tuto sérii TV filmů hodnotím velmi pozitivně a jako nadprůměrnou.(15.8.2017)

  • - Panelák je v pozadí vidět i při scéně, kdy se Král (Vlastimil Brodský) vrací s penězi a udělá se mu nevolno. V tu chvíli kamera zabere Standu Kopečného (Jaroslav Moučka) a domek. Za domkem vykukuje poměrně velký kus paneláku. (jis)

  • - Približne v 35. minúte filmu, keď sa Král, študent, záhradkár a klarinetista vracajú v noci každý domov, je vidieť v diaľke za rodinným domom záhradkára vytŕčajúci veľký kus paneláka. (Gareth_Jones)

  • - Film se točil souběžně s filmem Vražda v hotelu Excelsior, výroba tak vyšla levněji. (cariada)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace