Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (136)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Tak už se nám to vykotilo. Máme mord v hotelu Excelsior." Tak šup tam pár francouzáčků, ať nám to lépe myslí a užijme si tu v úvodu avízovanou cognacovou detektivní šarádu. V hotelu Excelsior se totiž sešla fajnová společnost, kde všichni koukají, aby nic neviděli a hlavně, aby jim nikdo neviděl do karet. Já jsem si tedy užil zejména "skromného" direktora hotelu pana Arno Hnízda, jehož hotel je prvotřídní podnik, zanesený ve všech světových bedekrech, tamtéž vřele doporučený a který si vraždu rozhodně nemůže dovolit. Tak, pane rado, račte to rozplést. Já se budu dívat. Znovu. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Velice staromilská a pozvolná konverzační detektivka, ve které se Sequensovi podařilo vytvořit výjimečné panoptikum figurek z luxusního hotelu Excelsior. Brilantní herecké výkony a lehký nadhled rady Vacátka činí z poklidného vyšetřování mordu zábavnou, byť tuze pomale plynoucí podívanou. Škoda otravné titulní písně, která mě ke konci přiváděla do mdlob. Ale pokud se chce člověk pobavit inteligentní detektivkou bez zbytečné brutality a akce, vychutnat si skvěle napsané postavy a dobře rozehraný příběh, pak nechť navštíví hotel Excelsior, ostrov klidu a míru... ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

V roce 1971 se muselo logicky někam unikat z šedého bezčasí reality, tedy nejvíce logickým byl únik ke staromilské atmosféře první republiky, byť by se mohla audiovizuálně prezentovat jen coby konverzační detektivka, tedy místo, kde se děly zločiny. Legendární mordparta pana policejního rady Vacátky řeší se svým obvyklým šarmem a kultivovaností případ vraždy, která má velmi zajímavé pozadí. Okruh podezřelých je neobvykle široký a zcela netypicky nezasahuje do okruhu pražské galerky. Tím, že se jedná o sféru těch nejvyšších společenských kruhů, možná Vražda v hotelu Excelsior ztratila něco ze své poetičnosti. Navíc poprvé trochu selhává hudební složka - titulní píseň je cyklena v tak časté rotaci, že ke konci už začíná být otravná. Dokonalá je naopak mizanscéna - prostředí hotelu je tak autentické, že dává zapomenout na fakt, že byl vybudován v barrandovských ateliérech. PS: Trochu mi vadí, že ve filmu byl obsazen i Josef Somr, který se již jednou na ,,čtyřku" dostal, a to konkrétně ve Smrti černého krále, kde hrál ale zcela jinou partii... Podobné filmy a seriály: Pěnička a Paraplíčko, Partie krásného dragouna, Smrt černého krále, Štědrý večer pana rady Vacátka, Hříšní lidé města pražského, Panoptikum města pražského, Hříšní lidé města brněnského ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Další ze skvělých děl doplňkového kvadriptychu proslulého Markova a Sequensova seriálu HŘÍŠNÍ LIDÉ MĚSTA PRAŽSKÉHO budí dnes údiv i obdiv nad tím, jak bylo možné v poměrně krátké době necelých pěti let natočit téměř dvacet skvělých filmů, z nichž ty barevné jsou nepopiratelným vrcholem celého cyklu. Nemá smysl pět na tomto místě ódy na skvělé postižení atmosféry hotelu ESPLANADE, takřka geniální stavbu, která dokázala jeho interiéry beze zbytku přenést do barrandovských ateliérů, či scénář nebo režii za to,s jakou bravurou se vyrovnala se zachycením doprovodného korupčního prvorepublikového prostředí v jednom z předních tehdejších pražských hotelů. O odvrácené tváři prvorepublikové demokracie jsme se v tomto pozoruhodném díle díky vraždě dověděli takřka vše. I o tom, jak fungovalo a působilo tehdejší maloměsto a jeho dobová "high society". Postavení policie bylo nepoměrně prestižnější; to, co si mohla dovolit "čtyřka", by bylo dnes nepředstavitelné. Svého Horáce Hogafoga z LIMONÁDOVÉHO JOEA vysoce povznesl mimořádným výkonem svého již tehdy vyzrálého herectví do výšin tentokrát smrtelně vážně - byť v ochranném obalu úsměvného nadhledu - Miloš Kopecký tentokrát v podobě umocněně hochštaplerského ředitele hotelu Hnízda. Osobně jsem opakovaně ocenil i půvaby - dnes už bohužel ryzoryze historické - obou dam: jak zesnulé Slávky Budínové, tak zvláště nedoceňované Mileny Dvorské. "Svět v šedomodrém" - i tak lze charakterizovat EXCELSIOR - je dílo nadčasově působivé a strhující. Určitě - po svém, osobitě, s nenapodobitelným svérázem svého pohledu i tématu - patří k historickým vrcholům naší národní kinematografie. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tak v tom hotelu bych fakt chtěl bejt, každej tak trošku křivák, každej tam chlastal, každej tam šukal s každým a nechyběla tam ani báječná parta detektivů v čele s policejním radou Vacátkem, co sází na intelginci, dialogy a kvalitní zábavu. Má čtvrtá hvězdička patří všem hercům. V dnešní době kdy nám ve filmu hrají děvky producentů a sponzorů. Hlavní roli může dostat vítězka superstar a za herce se považuje kdejaká modelka či zpěvák . /zdravím pani Poleďňákovou/ Považuji už skoro za sci-fi, že ve filmech taky hrají PÁNI HERCI a tady jich je tolik, že je radost se na ně koukat. Jejich výkon mě opět vrátil do hlavy myšlenky, že český herec je především člověk co dělá umění, protože to umí a ne proto, že ze sebe dělá prodejnou děvku v bulváru a v televizi. Milé fotomodelky, vážení zpěvaci, účastníci superstar, účastníci zábavných show TV Nova, TV Prima i ČT. Můžete si chodit na VIP večírky, můžete bejt v deníku Blesk za hvězdy, můžete vyprávět své historky v TV, můžete bejt kámoši ze sponzory, producenty a můžou z Vás české média udělat celebrity na český způsob, ale herce... PÁNY HERCE to z Vás neudělá. Vyslovte si ta herecká jména z tohoto filmu, vy všichni co si dneska říkáte herci, ať víte komu nesaháte ani po kotníky !! Moje slovní provakce nesměřuje na adresu skutečných českých herců, kteří své umění denně dokazují v divadlech a nemají čas na exibice v mediích. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Ve filmu jako kompars vystupuje otec Lubomíra a Oldřicha Lipských. Při jedné rozdvojené scéně si stoupnul tak, aby byl vidět za Marvanem a pak za pár hodin se točilo to samé s dalším hercem co před tím nebyl k dispozici a pan Lipský se tam zase motal. Pan režisér si toho všimnul a musel zastavit scénu a vysvětlit mu, že když už tam stál před tím, že ted by to vypadalo, že přeskakuje s obrazu do obrazu. (cariada)
  • Celý interiér hotelu byl postaven ve studiu na Barrandově. (Witta)
  • Pan Marvan se moc nesnesl s Milošem Kopeckým. Marvan nechodil zkoušet do divadla, díky tomu mohl točit už ráno, kdežto pan Kopecký zase mohl až odpoledne, takže ráno točili společnou scénu jen se záběrem na Marvana a odpoledne zase to samé jen s Kopeckým a pak se to spojilo dohromady. Marvan si přitom třeba neodpouštěl rýpnout, že by tu pan Kopecký měl být a přitom věděl, že to nejde. (cariada)

Reklama

Reklama