Režie:
Jiří Sequens st.Kamera:
Václav HanušHudba:
Zdeněk LiškaHrají:
Jaroslav Marvan, František Filipovský, Josef Bláha, Josef Vinklář, Slávka Budínová, Josef Somr, Zdeněk Řehoř, Miloš Kopecký, Otto Lackovič, Václav Lohniský (více)Obsahy(1)
Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (142)
Příjemná detektivka s excelentním radou Vacátkem a jeho elegantními pomocníky. Tentokrát se točí okolo vraždy mladé ženy ve vyhlášeném hotelu. Podezřelých je spoustu, falešných stop a doměnek ještě více. Poteší také závěrečné odhalení alá Columbo a závěrečná scéna, při které se dozvíte, že žádný z hotelových zaměstnanců není čistý. ()
O něco lepší a také delší vyšetřování vraždy ženy ve významném pražském hotelu Excelsior. Všichni ze "čtyřky" při vyšetřování odkrývají tajný komplot zaměstnanců proti bohatým zahraničním návštěvníkům a zároveň se jen těžko proplétají klubkem lží až k pravdě o vraždě. Mimoseriálová epizoda je určitě lepší než seriálové díly. ()
Z čtveřice filmů, kterým se říká "Hříšňáci", tak tenhle mě bere nejméně. Asi proto, že je moc nepřehledný a motající se kolem čehosi, na rozdíl od těch ostatních, obzvláště mistrovsky vystavěný, a bez chyb, tak je film "Partie krásného dragouna". Na druhém místě je pro mě - "Smrt černého krále", a na třetím "Pěnička a Paraplíčko" (film, kde zločinec se zpovídá lépe než faráři právě Vacátkovi - škoda, že už je takových zločinců tak málo, co se umí tak zpovídat a mají v sobě svědomí, a ví co, a proč ve svém životě udělali). ()
Takovej rambajz, co předvede v tomto dalším filmu ze série Hříšní lidé města pražského naše skvostná herecká elita je k neuvěření. Ředitel hotelu Excelsior Kopecký, kokainista Lohniský, číšník Pepi Lackovič, manželské páry Somr - Dvorská, Řehoř - Budínová, hotelový detektiv Filipovský a samosebou naše mordparta ze Čtyrky - Bláha, Vinklář a rada Vacátko Marvan. Tohle už bohatě stačí, aby bylo o zábavu postaráno. K tomu připočtěme perfektní kameru, hudbu, scénu, předlohu, režii a není co řešit. Potom může vzniknout nestárnoucí dobová krimikomedie z třicátých let na kterou se můžu dívat každý den. (Krásně popsal dnešní " hereckou elitu " uživatel Enšpígl. Tak to bohužel je). ()
Atraktivní prostředí prvorepublikového luxusního hotelu, plného bizarních, groteskních, ale především prohnilých postaviček, které se navzájem okrádají, jsou si nevěrné až se občas zabijí - je jen dobře, že je následující desetiletí z valné části poslaly do dolů / lapáků a ve skutečnosti jistě také do politiky.....nicméně velmi příjemná detektivka se skvělým obsazením. ()
Galerie (8)
Zajímavosti (8)
- Ve filmu jako komparz vystupuje otec Lubomíra a Oldřicha Lipských – Vilém Lipský. Při jedné rozdvojené scéně si stoupnul tak, aby byl vidět za Marvanem a pak za pár hodin se točilo to samé s dalším hercem, který předtím nebyl k dispozici a pan Lipský se tam zase motal. Pan režisér si toho všimnul a musel zastavit scénu a vysvětlit mu, že když už tam stál předtím, že teď by to vypadalo, že přeskakuje s obrazu do obrazu. (cariada)
- Pan Marvan se moc nesnesl s Milošem Kopeckým. Marvan nechodil zkoušet do divadla, díky tomu mohl točit už ráno, kdežto pan Kopecký zase mohl až odpoledne, takže ráno točili společnou scénu jen se záběrem na Marvana a odpoledne zase to samé jen s Kopeckým a pak se to spojilo dohromady. Marvan si přitom třeba neodpouštěl rýpnout, že by tu pan Kopecký měl být a přitom věděl, že to nejde. (cariada)
- Scény z exteriéru byly natočeny před hotelem naproti Wilsonově nádraží. (Witta)
Reklama