poster

Křik chlapce (festivalový název)

  • USA

    The Window

  • USA

    The Boy Cried Murder

    (pracovní název)

Film-Noir / Thriller

USA, 1949, 73 min

Režie:

Ted Tetzlaff

Předloha:

Cornell Woolrich (povídka)

Scénář:

Mel Dinelli

Hudba:

Roy Webb
(další profese)
  • liquido26
    *****

    Jedné noci vidí malý Tommy, že jeho sousedé zavraždili ve svém bytě neznámého muže. Nikdo mu ale nevěří, tedy samozřejmě až na ten vraždící páreček :-) Jedná se o thriller spíše béčkového ražení. Odehrává se celý v jednom činžáku s několika málo herci a trošičku mi připomínal Hitchcockovo Okno do dvora. Nicméně atmosféra a napětí tomuto filmu-noir nechybí a když to srovnám s těmi dvěma nudami ze stejného žánru, které jsem viděl včera, nemůžu dneska hodnotit jinak než za pět.(5.2.2011)

  • TerezD
    *****

    Jednoznačně nejlepší kousek na letošním Noir Film Festu. Budované napětí a tajemná newyorská atmosféra nenechá diváka chladným. V jednom momentu si myslíte, že dětský hrdina má už vyhráno, ale díky scénaristickým kličkám se situace opět vygraduje do maximálních výšin. Nesmím opomenout skvělou kameru, svícení, a herecké výkony. Především bych chtěla vyzvednout herecký um malého Bobbyho Driscolla. Na tuto méně známou noirovou jednohubku budu vzpomínat ještě dlouho.(29.8.2019)

  • Topco
    ****

    Skutočne malý poklad! Úžasne vygradovaný, krásne nasvietený, herecky presvedčivý. Finále nečakane brilantne autentické. Mesto tématizované ako väzenie, strecha činžiaku ako útočisko pred nudou aj nebezpečenstvom. Zároveň možno úplne prvý príspevok do úzkeho profilu zvaného „detský noir“: Shadow on the Wall, Talk About a Stranger, The Night of the Hunter. 4,5*(11.3.2019)

  • Oskar
    ***

    Chlapec s bujnou fantazií spatří z požárního schodiště něco, co vidět neměl, a rodiče mu nevěří, že ti milí sousedé seshora jsou párek vrahů. Srovnání s Oknem do dvora se nabízí hlavně proto, že oba filmy se opírají o předlohy Cornella Woolriche a spojuje je náhodně zahlédnutá vražda u sousedů v přibližně stejné době a prostředí. Kdyby se The Window odehrávalo třeba někde na anglickém venkově, pravděpodobně by nikoho nenapadlo tyto dva filmy poměřovat. Způsob vyprávění je ostatně jiný. Nikdo mi nevezme přesvědčení, že Okno do dvora je v první řadě romantická komedie a snad i proto funguje stejně dobře desítky let poté, co naše smysly otupily drastičtější vražedné zápletky. Window chce být thrillerem a daří se mu to zejména ke konci. Dokud věc nezačala být dost vážná, aby byl dětský hrdina v reálném ohrožení života, docela jsem se nudil, protože "případ" je sám o sobě banální a od začátku jasný. Víc by mě bavilo, kdyby ten kluk neznal totožnost vraha. Kdyby věděl, že někdo byl zavražděn, ale netušil, proč a kým. Kdyby se to snažil vypátrat. Pokud jde o tu druhou zajímavou stránku filmu - že je vyprávěn (bohužel velmi nedůsledně) ze subjektivního pohledu dítěte - nemohu vytěsnit z hlavy dva filmy, které se pokusily o totéž a podle mě úspěšněji: The Nanny je lepší o třídu a Padlý idol o dvě. 60%(21.2.2011)

  • InJo
    ****

    Totální šablona pro snad všechny následující filmy o nepohodlném svědkovi (třeba Disturbia je možná víc nepřiznaným remakem tohohle než Okna do dvora). Je to na dřeň (tématu) osekané tak precizně, že to vlastně vůbec nezestárlo a i dnes je to takřka dokonalá (a neprávem zapadlá) žánrová jednohubka. 80 %(24.8.2019)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace