poster

Kovy řeší dějiny (TV film)

  • angličtina

    Kovy Fixes History

    (festivalový název)

Dokumentární

Česko, 2020, 52 min

Režie:

Ivo Bystřičan

Scénář:

Ivo Bystřičan

Kamera:

Jiří Strnad

Hrají:

Kovy

Producenti:

Lenka Poláková
(další profese)
  • Skratik
    ****

    Docela sympatický projekt se super hlavní hvězdou. Téma dokumentu je mi velmi blízké a jsem veliký fanoušek Kovyho, přesto se ale necítím určité nadšení po skončení díla. Chybí mi zde nějaký oponent, chápu, že muselo být těžké najít nějakého zastánce onoho "frontálního vyučování", ale ve finále to takto působí jako politická debata dvou stran, kam se dostavili jen zástupci jedné strany. Chybí mi zde "ano, to fakt potřebujem", nějaké další nápady na vylepšení výuky apod. Trošku tomu chybělo. Trošku mě i zarazilo, že mi v prvních minutách dokumenty i vadil samotný Kovy. Poslouchám jeho podcasty, sleduji ho na sociálních sítích a z KVIFFu s ním mám parádní fotku, na kterou jsem patřičně pyšnej, ale zde se mi zdálo, že studenty směřuje přímo na nějaké odpovědi a jako by si odpovídal na otázky. Možná se mi to zdálo, ale v něčem mi to nesedlo. Zpracování dokumentu je ale velmi pěkné, po režijní stránce super. Kamera se parádní. ČT je v rámci české televizní scény prostě nejlepší a znovu věděla kam zainvestovat. Za mě parádní dokument, který si stanovil cíle, které dokázal splnit. Možná mi jen chybí ta druhá strana. Ale i tak jsem se bavil.(4.4.2020)

  • paanka
    ***

    Děkuji Kovymu a všem, kdo se na tomto dokumentu podíleli, za snahu otevřít toto téma. Možná je dokument trochu jednostranný, v tom smyslu, že přichází s tvrzením, které se snaží ze všech sil potvrdit... Svůj význam ale rozhodně má. Mrzí mě vlna zlosti ve zdejších komentářích, ale bohužel značně reflektuje celkovou společenskou situaci, která je takříkajíc k pláči. A možná, kdo ví, taky odráží to, co nezvládla výchova / výuka v letech minulých.(1.10.2020)

  • Cheeter
    ***

    Na televizní dokumentární tvorbu standardní práce. Řemeslně nebyla žádná mezera, máme jasně nastolený problém a průvodce, který nám ukazuje jednotlivé pohledy. Místy to tedy vypadá na zvyšování Kovyho ega zadarmo, ale to je spíš vedlejší produkt. Celkově je popsána situace dobře, řekl bych. Z mé vlastní zkušenosti vím, že není jednoduché udělat výuku zajímavější, dá to dost práce. Člověk to ale musí dokola zkoušet, i když to vypadá, že to někdy výsledky nenese. Pevně doufám, že já ke starým strukturám nepatřím. Těžko mě ale soudit podle těchto kriterií, nejsem na střední, ale základní škole, kde se pracuje do velké míry jinak.(1.4.2020)

  • Sebastianek1
    *****

    To ses mi Kovy trefil přesně do mé nepříjemné anabáze s dějepisářkou. Už tam nejsem, ale hlásím, že toto naše třída řešila před sedmi lety taky. Nedosáhli jsme ničeho, bylo nám řečeno, že co nás zajímá, máme si dohledat formou samouky. Tak se i stalo. No problem, zvědavý člověk si dohledá, ale souhlasím, vyučovat by se to pořádně mělo.(1.4.2020)

  • marhoul
    *****

    Přestože youtubery nesleduji, Kovyho jsem zaregistrovala, příjemný, rozumný, mladý člověk, který svojí dobrou prací má tu moc ovlivnit další mladé lidi. Počin "Kovy řeší dějiny" hodnotím jako výborný. Ano, novodobé dějiny se na středních školách nevyučují, nebo jen rychle, zbrkle, málokde, učitelé povětšinou strojově deklamují kvanta letopočtů a jmen nejlépe ze středověku, třeba takový pravěk se bere také detailně, ale co se dělo ve století 20., to se přeletí bleskově. Zastávka pouze na světových válkách. A to je sakra málo. Vnímat dnešní svět znamená vnímat ho v kontextu soudobých dějin. Máme velmi moudré mladé lidi, bylo by škoda je zazdít špatnou pedagogickou koncepcí, zastaralým způsobem výuky, mizernými dějepisnými osnovami, neochotou učitele vyjít studentům vstříc, navíc ti mladí ty změny aktivně chtějí! Znalost moderních dějin je zásadní pro rozvoj zdravého kritického myšlení. Líbí se mi, když někdo dělá něco smysluplného a Kovy toto dělá, takže ode mě plný počet. P.S.: dost mě překvapilo, že se v současnosti dějepis vyučuje jako za nás, za komára. Ostuda.(1.4.2020)

  • - „Není mi to jedno, protože tihle lidé budou jednou vést tuhle zemi, ve které budu i já žít. A budou rozhodovat i o tom, kdo bude vládnout, a k tomu je potřeba vzdělaná společnost,“ vysvětluje svou iniciativu Karel Kovář (Kovy). (SONY_)