poster

Roztržka

  • Francie

    La rupture

  • Itálie

    All'ombra del delitto

  • anglický

    The Break Up

  • anglický

    Hallucination

  • USA

    The Breach

Drama / Thriller

Francie / Itálie / Belgie, 1970, 124 min

  • Rosalinda
    ****

    Vynikající film s atmosféricky hutnou podkreslující hudbou. Stéphane Audran je ve své roli skvělá, i když mi připadá, že v je v každé roli tak nějak stejná, ale vždycky to zkrátka sedí a je to milé a přesvědčivé. Michel Bouquet je tady jako vždy v roli nesympatického, trochu psychopaticky maličko šáhlého tchána, manžela, policajta... takže zde sebestředného a o své pravdě jistojistě přesvědčeného tchána dokonale nedostižný. Film je to dlouhý, ale vůbec ne nudný a naprosto nezapomenutelný. A Hélène Régnier má můj obdiv.(20.8.2012)

  • radektejkal
    ****

    Pokud je Hitchcock "Mister of Suspension", potom je Chabrol "Mister of Disconcertion", v znepokojování, vyvádění z rovnováhy, přivádění do rozpaků. A v tomto filmu je to značně hutné, a otázka "proč?" stále visí ve vzduchu. Proč se dobře situovaní lidé ve své bohorovnosti neustále pokouší ovlivňovat svou mocí a penězi životy druhých pro svůj, mnohdy jen zdánlivý, prospěch? Rozehraná partie zlého úmyslu končí nakonec patem, protože zlo není jedinou silou působící v tomto světě. I když zlo jedná plánovitě a dobro impulzivně, je tu zřejmě nějaká prozřetelná síla – třeba jí jsou ony tři nestárnoucí ženy (bohyně osudu čili parky, se jmény Nona, Decima a Morta), podle nichž nazvala Charlotte Armstrongové svůj román "Le Jour des Parques - Den parek" (viz též závěrečná "parkovní" scéna), o který se Chabrol opíral.(4.10.2015)

  • dobytek
    ***

    Co jsem zatim viděl filmy od Chabrola, tak všechny na mě působily naprosto stejně. Jsou takový chladný, znepokojivý a já mam u nich vždycky pocit, že se každou chvíli určitě stane něco hroznýho... Celou dobu na to čumim napjatej v očekávání, jak to teda nakonec dopadne, a dočkám se takovýho dost naivního nic-moc rozuzlení. Ale celkově Roztržku nijak nezatracuju. A rozhodně se podívám i na další Chabrolovu tvorbu. 60%(26.12.2012)

  • danliofer
    ***

    Na můj vkus příliš prkenné a škrobené. Filmová řeč je tu samozřejmě poplatná filmové řeči doby vzniku... Nepatřím moc k fanouškům francouzské nové vlny, ani jiných vln, takže jsem podobné ztvárnění i očekávala. Co mě v tom filmu ale iritovalo nejvíce, byl hudební doprovod, který byl občas absolutně mimo. Takže co jsem si opravdu užila, byla až ona LSD sekvence s balónky na úplný závěr včetně myšlenky o Bohu a propušťěných andělech...(26.8.2012)

  • ilclassico
    ***

    Hodně vykonstruovaný a nevěrohodný příběh. Už jen ten penzion, ve kterém se to odehrává, by nezboural žádný památkový úřad ve Francii. Většina postav si hraje na něco, co nejsou a nelze jim věřit. Na druhou stranu, dovedu si představit, co by z námětem udělal takový Balzac. Těžký průměr. V rámci žánru za 2,5.(2.8.2017)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace