Režie:
Olmo OmerzuKamera:
Lukáš MilotaHudba:
Monika Omerzu MidriakováHrají:
Miroslav Donutil, Alena Mihulová, Martin Pechlát, Vojtěch Kotek, Eliška Křenková, Pavla Beretová, David Bowles, Martin Havelka, Jan Vondráček, Petr Motloch (více)Obsahy(1)
Když se ve staré rodinné firmě ukáže, že z ní kdosi vyvádí peníze ve velkém, nastává konfrontace s novou realitou, na níž nebyl nikdo připraven. Ivo Róna, dlouholetý šéf prosperujícího podniku Aron, se snaží zorientovat v nechtěné situaci, kterou mu jeho děti ani okolí neulehčují, ale kterou si na sebe dost možná seslal sám. Nový film režiséra Olma Omerzu proplétá komplikované rodinné vztahy se světem moderních komunikačních technologií, které dokáží využít naše slabá místa. Ve válce, která se ve filmu pokradmu rozpoutává, ale není vůbec jasné, kdo stojí proti komu, natož kdo z ní vyjde jako vítěz. (CinemArt)
(více)Videa (1)
Recenze (135)
Ani přes výborný herecký výkon pana Donutila a paní Mihulové se ve scénáři nenašlo nic více dramatického, co by dalo šťávu do druhé půlky, která hodně upadla. Příběh se jasně odkazuje na současný fenomén osamělých či zklamaných jedinců, kteří až posedle upadají do lží osob, které nikdy v životě neviděli a nikdy neuvidí. Citáty a komentáře ptáků mi tam fungovali spíše jako rušivé vnucovací elementy. Jestli si o něčem štěbetají, tak né o podnikové strategii firem či sociálním stavu lidí, ale o míste, kde najdu něco do zobáku. 60% ()
Za mňa strašná nuda, pričom z reálneho atlasu vtákov by som bol obohatený oveľa viac než z tohto podivného žuvačkovo-naťahovacieho rádoby artu. Samozrejme hovorím o reálnom ornitologickom atlase, nie o zbierku fotografií Roberta Rosenberga. Pritom Donutila mám strašne rád a nesklamal. Ale vlastne nemal ani v čom, stratil sa v komornosti. ()
Sorry not sorry, ale je totální provar. Veškeré řemeslo ok, herci ok, ale to co z toho vzešlo je hrůza. Násilně nastavována povídka z bakalářů, která má potenciál, ale jakoby se tvůrce vší silou bránil ho naplnit a v tom si připíše nebetyčný úspěch. Omerzova tvorba se mi líbí, trailer mě lákal a o to jsem asi nasranejsi. Možná jsem to ale nepochopil, nebo jsem nezachytil důležité vysvětlení z ptačích titulků... ()
Olmo Omerzu si pro svůj film vybral zajímavou i docela aktuální zápletku (kterou jsem odhalila po pár minutách, ještě předtím, než se objevily první záběry z Afghánistánu - plácám se po ramenou, jsem dobrá:D), která ale ve výsledku vlastně není tou hlavní. Máme ji tu jako jakýsi startovač důležitějšího tématu, kterým jsou narušené rodinné/mezilidské vztahy hlavních protagonistů, problémy v komunikaci, v rozložení rodinných či pracovních rolí a nedorozumění a problémy s tím spojené. Situace se nám postupně vyjasňuje, rozplétá. Sledujeme dobré herecké výkony (vyniká Donutil, ale třeba i Alena Mihulová svou roli zvládá přesně tak, jako si to vyžaduje), některé trefné (tragi)komické dialogy. I ta symbolika s ptáky má něco do sebe. Potenciál filmu ale dle mého není naplno využit. Pocitově má snímek tak tři hodiny, přitom ale postavy, jejich charaktery jsou v řadě případů pouze naťuknuté, nedostává se nám pořádného rozpletení, uzavření. Asi bych potřebovala, aby to mělo celé trochu větší spád a šlo více do hloubky. Na druhou stranu tenhle snímek ale podle mě rozhodně není tak špatný, jako by se mohlo zdát ze zdejšího hodnocení. Lepší tři hvězdy a 60 %. ()
Prvních 20 minut se Atlas ptáků se rozjíždí slibně, ale do konce se něj stane nepříliš sympatický film s nesympatickými postavami, které oproti začátku neprojdou žádným vývojem. Po zhlédnutí jsem se musel ptát, proč Olmo Omerzu chtěl tento příběh vyprávět - jestli chtěl dokázat pravdu, že peníze v životě neznamenají všechno, tak to před ním už udělali jiní a mnohem lépe. Rámování příběhu ptačími rozhovory je sice zajímavé, ale proč a jak to souvisí s vyprávěním, není vůbec jasné. Je sice osvěžující, že Miroslav Donutil tentokrát nešaržíruje a je působivý ve scénách, kdy se snaží být co nejvíc úsporný, v některých momentech (opilý Róna) se ale nepodařilo úplně ukočírovat jeho obvyklé panáčkování. Herecky nejpřesvědčivější ze všech tak je Eliška Křenková. ()
Galerie (10)
Zajímavosti (4)
- „Pevně věřím, že ten příběh mnoho diváků hluboce zasáhne,“ uvedl Miroslav Donutil. (SONY_)
- Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 11 milionů korun. (SONY_)
- V čase 01:13:00 lze na stolku vidět fotku ženy. Tou ženou je Zuzana Donutilová, manželka Miroslava Donutila (Ivo). (Vito1441)
Reklama