Režie:
John SingletonScénář:
John SingletonKamera:
Charles MillsHudba:
Stanley ClarkeHrají:
Laurence Fishburne, Cuba Gooding Jr., Ice Cube, Morris Chestnut, Nia Long, Angela Bassett, Tyra Ferrell, Lexie Bigham, Regina King, John Singleton (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Režijný debut černošského režiséra Johna Singletona sleduje osudy troch chlapcov v černošskom ghette South Central v Los Angeles. Stretávame sa s nimi ako s desaťročnými a potom znovu po siedmych rokoch: jeden z nich sa stáva obeťou zločinu a druhý mieni jeho smrť brutálnym spôsobom pomstiť. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (101)
Sice asi nikdy nepochopím, proč si černoši sami mezi sebou nadávají do negrů, avšak nic to nemění na tom, že mě tento film mile překvapil. Čekal jsem něco bezduchého a nudného ve stylu neustálého „madafaka“ či rádobydrsných rapových póz, ale šlo o slušné drama s několika sympatickými postavami a ne až tak neuvěřitelným prostředím. Jistě, v zásadě je to moralitka (stvrzená i koncem), ale diváka tím snímek nebije do očí a podává to v tolerovatelné formě. Celkově to vidím na slabší 4*a zřejmě bych na tento typ filmů neměl úplně zanevřít. ()
Parodii Nevyhrožuj znám skoro nazpaměť, takže jsem si tuhle předlohu docela užil. Ale jinak mě osudy všech těch niggaz, gangstaz a bitchez nechávaly docela chladnym. Holt bydlet v negerský čtvrti asi neni žádná procházka růžovym sadem. Sice tam neni takovej bordel jako třeba na sídlišti Chanov, ale stejně bych odtud zmizel dřív, než bych stačil říct multikulturní obohacení. P.S. Pokud bych Nevyhrožuj neznal, možná bych šel s hodnocenim ještě níž. ()
Dobrý film, který pokazilo pár drobných chybiček. Jako největší bych viděl nulový vývoj charakteru otce a jeho celkovou sterilitu, protože já jsem vážně nevěřil. Dále zbytečný závěr. Věřím, že průměrně inteligentní divák by si domyslel jak jednotlivé charaktery skončí. Jinak se ale jedná o velmi zajímavý film, který za to rozhodně stojí. ()
V podstatě formálně méně vyprecizované Město Bohů, které se odehrává v té druhé Americe o dekádu dříve a má o poznání méně kamerových švenků a podobných dalších serepetiček. Oplývá však áčkovým hereckým ansámblem a ukrutně naléhavou atmosférou rozoraného LA na začátku devadesátých let, kde se střílelo a plenilo o sto šest a bylo úplně jedno zda black vs white, nebo black vs black. Příběh o partě kluků, kteří vlastně nejsou zase až tak bad a mají i oni někde hluboko svoje sny a životní cíle je spíše "dekorativní" prvek, který jemně posunuje stopáž kupředu, avšak nijak výrazně nezasahuje do jedinečné dobové atmosféry, která válcuje vše kolem. Film který dal vyniknout charizmatu Laurence Fishburna. ()
Magnum opus černošského filmu. Singletonove veľdielo. Míľnik (nielen sociálnej) kinematografie. Obraz južných štvrtí Los Angeles v ranných 90. rokoch s dôrazom na dôležitosť otcovstva a silnej rodičovskej figúry v živote mládeže z geta, odkiaľ niet úniku a kde "either you're with me or against me" platí viac než kdekoľvek inde. Boyz n the Hood, ktorý aj vo svojich najsilnejších scénach nebol dramatizáciou, ale čírim zrkadlením reality, kde sa snímané zlo zdá pritiahnuté za vlasy, no v skutočnosti len autenticky dokumentuje isté časy a miesta. Miesta, kde zle odbočíš = skapeš. Oblečieš nesprávnu farbu = skapeš. Miesta, kde wannabes neexistovali, lebo by neprežili. Miesta, kde krv prestáva tiecť až vtedy, keď zostáva stáť posledný. Kolotoč násilia, ktorý nepozná slovo "zastaviť." Dielo, ktoré ti spolu s Menace II Society vysvetlí, čo znamenalo žiť v hoodoch Mesta anjelov pred príchodom nového milénia a s menšími obmenami aj po ňom. --- "You're not any less of a man, if you don't pull the trigger. You're not necessarily a man, if you do." ♪♫ // Film, ktorý aktívne ovplyvnil a zmenil trajektóriu môjho života. Film, po ktorého prvom dopozeraní (ruka v ruke v kulminácii s predchádzajúcim záujmom o tému) som zostal nehybne stáť v sprche pod prúdom horúcej vody 40 minút. Film, ktorému ďakujem za veľa a zároveň preklínam, že som ho niekedy videl. (2013) (26.11.2014) (2-4.2015) ()
Galerie (45)
Photo © Columbia Pictures Corporation
Zajímavosti (24)
- Volkswagen Beatle, ktorý vo filme vlastní Tre (Cuba Gooding Jr.), nie je jedno a to isté auto. Počas scén, kde jazdí so spustenou strechou, sa jedná o Cabriolet I. typ 17 z roku 1990 a počas scén, kde jazdí s nasadenou strechou, ide o Convertible typ 1 z roku 1971. Auto Ferrisa (Raymond D. Turner) je Hyundai Excel X1 z roku 1988. (Real Tom Hardy)
- Laurence Fishburne, který ztvárnil otce postavy Cuby Goodinga Jr., je starší pouze o 6,5 let. (Ignus.cz)
- Když byl film promítán v USA, v některých kinech došlo k přestřelce mezi gangy, protože na sebe narazili ve stejném kině. (Ignus.cz)
Reklama