Reklama

Reklama

Summerland

Trailer 1

Obsahy(1)

V polovině 70. let žije samotářská spisovatelka Alice Lamb (Gemma Arterton) u moře v malém městečku v Kentu, kde je šikanována místními dětmi a vnímána jako čarodějnice. Během druhé světové války jí byla v rámci válečného úsilí svěřena péče o mladého chlapce Franka, který přišel z Londýna, kde to není bezpečné. Ale Alice se o něj nechce starat, protože se obává, že by to narušilo její práci. (sator)

(více)

Recenze (24)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Kdo čte mé komenty ví, že spíše než bílé písečné pláže s palmovými háji mám rád jiné pobřežní lokace. Pláže Severního moře, pláže studeného Baltu, Hebridy... Místa, kde svůj věčný boj svádí odvěká síla moře s tvrdou vzdorující pevninou. Místa, kde na vyvýšených místech stojí osamělé majáky omývané slanou vodou za chorálu křiků racků... Kent je z dalších takových úžasných míst a tak když jsem zjistil, že se film odehrává tam, byl jsem nadšen. Příběh z válečných let, to je také můj šálek Earl Greye. Miluji Anglii a nádherná Gemma v hlavní roli, to už byla taková třešnička na dortu  Summerlandu. Příběh je to krásný, citlivě natočený a z těch lokací vám půjde hlava a hlavně oči kolem. Že je hlavní hrdinka lesbička mi nevadilo, naopak to pro příběh bylo důležité, což chápu. Byť má dnes člověk dojem, že bez toho už asi film  natočit nejde. Ale budiž. Ve filmu bylo pár nepravděpodobných míst, třeba když Frank vypráví Alici, že jeho tátat je v RAF a létá s novým modrým letounem Lockheed Ventura, že mu to psal v dopise... Mno nevím, ale tohle by asi cenzor nepustil. Ještě mohl připsat číslo squadrony, lokaci základny, velícího důstojníka a počet letadel v bojovém stavu... Ale to mi až tak nevadilo. Teď budu možná někomu připadat zlý, nebo dokonce jako rasista. Jestli ano, přečtěte si nějaké mé komenty, kde v hlavní roli hráli Afroameričané, nebo byly filmy přímo o nich např. Letci z Tuskegee, Red Tails atd... Ne. Nejsem rasista. Ale proč do dnešních filmů pojednávajícíh o dobách, kdy v Anglii zakopnout o Afroangličany, nebo Afroameričany bylo mnohem složitější než dnes v centru Londýna se pořád cpe ta rasová vyváženost? Proč musí Alice být zamilovaná do Afroangličanky? V Kentu třicátých let? A ono tam toho bylo více, i v záběrech z vybombardovaného Londýna tam běhají vojáci tmavé barvy pleti... V obchodě chce čokoládu holčička z Indie či Pakistánu... Prostě za mně je to zbytečné. Proč se to tam pořád cpe? My víme, že existují lidé jiné barvy pleti. Jsou stejní jako my, nikdo je nezesměšňuje, nedehonestuje, nepovažuje za méněcenné, ale tímhle cpaním herců všech barev do málo uvěřitelných rolí a období, prostě za chvilku z normálních lidí někdo rasistu udělá... Strašně mi to štve. Filmy jsou teď zamořeny touto rsovou vyvářeností a zejména ty pojednávajícíh o starších časech, kdy některé země rasistické byly, nebo tam žilo převážně původní (bílé) obyvatelstvo by to měly respektovat. Zbytečně to pak takovémuto krásnému filmu ubírá na uvěřitelnosti, protože jestli to splňuje nějaké přiblblé kvóty mne jako diváka nezajímá... Dávám tedy jen za tři oblaky ve tvaru Doverského hradu. * * * ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Páčilo sa mi to nenásilne podanie LGBT tématiky, ale to je asi tak všetko. Niektoré momenty boli zaujímavé, no bolo ich málo a väčšinou utopené v natiahnutej vate nudnej šedivosti. Posledné minúty sa snažili, len žiaľ prišlo mi to až príliš nereálne a náhodilé na to, aby ma to aspoň trocha presvedčilo a zanechalo nejakú emotívnu stopu. Priemer. 60/100 ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Pres svuj nazev Summerland je film jako drzneni v ruce ve svetru horkeho calku caje s medem. Herecke vykony deti Lucase Bonda a Dixie Egerlickx jsou nejpresvedcivejsi. Celkove toto romsntickr drams neni moc presvedcive. Mel jsem pocit pomaleho duseni. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Vždy si rád pozriem film, kde hrá Gemma, kým teda nebude mať 30 kíl nadváhu, pretože to jej z rodokmeňa a britskej DNA hrozí. Lenže tu jej rola bola jednak slabo zahraná, niekedy až afektovane, a po druhé vôbec nechápem, v čom je ten film tak zaujímavý, že má hodnotenie v červených číslach. Dáma bez šťavy, rýdza nuda a z desaťročného dievčaťa urobili v starej dobe feministku s textom, ktorý dieťaťu do huby nepatrí. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Vojnová dráma bez jediného výstrelu a akčnej vojnovej scény, a aj tak je posledná tretina filmu pútavá a zaujímavá. Lenže než sa k nej dostaneme, trvá to príliš dlho, budovanie vzťahov s pohlcujúcimi retrospeptívami sú príliš naťahované. ()

Volodimir2 

všechny recenze uživatele

V skutočnosti ide o vojnovú drámu z pomerov britských ostrovov, ktorá sa obišla bez výstrelov zo zbraní a akčných drám. Film sa nám prelína v troch časových pásmach. Prvé časové pásmo je 70-té roky minulého storočia a život spisovateľky Alice na samote, kde sa počas písania románu dostáva do druhého časového obdobia 20-tých rokov minulého storočia, kde počas štúdia sa zamiluje do osoby rovnakého pohlavia do Very. Ale najdôležitejšie je tretie časové pásmo obdobie 2. svetovej vojny, kedy na základe rozhodnutia úradníka miestneho ubytovacieho úradu jej pridelili chlapca Franka, ktorého evakuovali z Londýna. A mňa najviac zaujala práve táto časť filmu. Do apríla 1940 sa pre Britov obdobie falošnej vojny skončilo. Nemci okupujú Dánsko, Nórsko, v máji napadli Belgicko, Holandsko, Francúzsko a Luxembursko. Veľká Británia očakávala útok, veď bola na rade, Luftwafe malo k dispozícii letiská vo Francúzsku, v Nórsku z ktorých si mohli spraviť z celých ostrovov ľahučký terč. Británia je v panike, nastáva evakuácia detí. Prvá bola vykonaná v roku 1939, druhá nasledovala v dobe bombardovania v roku 1940 a posledná v období rokov 1942 až 1943. Nás sa konkrétne týka evakuácia v lete a na jeseň roku 1940, ktorý je aj definovaný vo filme v osobe chlapca Franka. Na jeseň 1940 Londýnčania prežívali strach každú noc. Hitler splnil svoje hrozby keď 4.9.1940 v berlínskom Športovom paláci sľuboval tony bômb, ktoré dopadnú na britské hlavné mesto Londýn. Nasledoval presun skupín deti školského veku, bez sprievodu matiek v organizovaných výpravách do vopred vybraných oblasti. Do 7.9. kedy začalo masívne bombardovanie Londýna bolo vysťahovaných 193 500 deti do bezpečných zón. V týchto zónach prevzal deti úradník ubytovacieho úradu, ktorý mal za úlohu nájsť vhodné ubytovanie aj bez súhlasu miestnych obyvateľov (taktiež situácia z tohto filmu). Majiteľom domov sa za ubytovanie platilo (za týždeň 10 šilingov a 6 penci za jedno dieťa a za každé ďalšie 8 šilingov a 6 penci), išlo o peniaze rodičov, respektíve doplácal štát. Najväčší problém bol pri spätnom preberaní deti, rodičia niektorých deti zmizli aby sa vyhli ich prevzatiu, mnoho rodičov padlo vo vojne a 38 000 deti odmietlo sa vrátiť domov. 31.3.1946 sa sťahovanie ukončilo: V bezpečných oblastiach Anglicka a Walesu ostalo 5200 deti, v Škótsku 4788 deti, 11 tisíc deti zostalo v škôlkach a špeciálnych školách. Vplyv evakuácií, deti boli vystavené mimoriadnemu stresu, nikto sa nezaujímal o dopad tejto situácie na týchto bezbranných jedincov. Hlavný záujem vlády a úradníkov bolo aby evakuácia prebehla úspešne. Mnoho deti zmenilo kultúrne prostredie, museli sa prispôsobovať životným podmienkam bez rodičov, mnoho deti sedliakom robilo sluhov, nikto sa nezaujímal o škody, ktoré vojna napáchala na deťoch, dôležité bolo, že prežili. Mnohí z nich následky evakuácií ťažko niesli až do smrti. Ale pre radu z nich evakuácie znamenali aj príjemné spomienky, nové prostredie, noví kamaráti a pre mnohých títo pestúni do budúcna znamenali viac, ako vlastní rodičia. Videli sme ďalší zaujímavý príbeh z obdobia 2. svetovej vojny. () (méně) (více)

italka63 

všechny recenze uživatele

Gemma Arterton byla vždycky krásná v poněkud blbějších filmech. Teď byla v dobrém filmu a krásná nebyla ani za mák, leč výborná ano. Tohle válečné téma bez vojenských akcí si zfilmování plně zasloužilo v hezkých exteriérech, což se stalo a bylo výmluvným svědectvím o životě, až dojemným. Čtyři hvězdičky to určitě jistí. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Nemyslím si, že by všechny romantické filmy musely být neupřímné, ale tento byl a dost mi to vadilo. Zpočátku jsem měl docela dobrý pocit, připomělo mi to Deníky Virginie Woolfové z této doby. Ale brzy, ještě před lesbickými hrátkami, jsem si připadal jako vůl, neboť jak se říká: příliš plané romantiky umoří i vola. Poznámka: Můj objevný obdiv k mnohým současným režisérkám se Jessiky Swaleové rozhodně netýká. ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Príbeh rozhodne nebol zlý, no napriek tomu ma najviac z celého filmu upútali tie majestátne kriedové útesy Seven Sisters v East Sussex. Dejový rámec bol však až prekvapivo jednoduchý. LGBTI agenda tu bola síce prítomná, ale oceňujem, že skutočne veľmi jemne. Vzájomné puto vytvárajúce sa medzi Alice a Frankom zabralo drvivú väčšinu filmu, ktorý sa až príliš často uchyľoval do lyrických línií. Tento príbeh bol ako stvorený na kvalitné dialógy a poetický symbolizmus, no v tejto sfére to zostalo výrazne za očakávaniami. Ten záverečný idealizmus vyznel maximálne pateticky, až prehnane. ()

Elyssea 

všechny recenze uživatele

Milá podívaná z domácí fronty, které velí Gemma Arterton jako zatrpklá Alice. Zejména začátek, kdy si čarodějnice Alice škodolibě kupuje čokoládu, je zábavný. Pak si ji ale Frank svými dotazy docela omotá kolem prstu a děj se sune trochu jiným směrem. Zejména pak k romanci, a pak už je to všechno kapku jasné. Líbila se mi podzápletka se vznášejícími se ostrovy (ostatně loni se myslím takto u Anglie "vznášela" loď). Naprosto zbytečná mi přišla postava Edie a celé to rámování děje 70. léty. Přiznávám, nemám ráda Penelope Wilton. Ale vzhledem k tomu, že válečná Anglie je moje oblíbená a Gugu Mbatha-Raw je k radosti úplně kdekoli, kde ji vidím, tak jsem nakonec spokojená. ()

laik_60 

všechny recenze uživatele

slušná vojnová dráma, s dobrým hereckým výkonom Gemmy Arterton. Pekný príbeh rodinného charakteru, predpokladám, že viac zaujme diváčky (alebo divákov čo toho už na svete preskákali viacej). ()

sator

všechny recenze uživatele

V polovině 70. let žije samotářská spisovatelka Alice Lambová (Gemma Arterton) u moře v malém městečku v Kentu, kde je šikanována místními dětmi a vnímána jako čarodějnice. Během druhé světové války jí byla v rámci válečného úsilí svěřena péče o mladého chlapce Franka, který přišel z Londýna, kde to není bezpečné. Ačkoli Alice se o něj nechce starat, protože se obává, že by to narušilo její práci. ()

venison 

všechny recenze uživatele

Další film s anglickou (ne)válečnou tematikou si našel mou pozornost. Tentokrát je příběh zasazen do malého venkovského městečka Kent, ve kterém hledají londýnské děti únik u cizích rodin před bombardováním. Na samotě žije soběstačná a hrdá žena, kterou však mají místní za čarodějnici a podivínku. Nedopatřením je do její péče svěřen malý chlapec, který nejen, že odkrývá její tajemství, ale nachází i její lidskost. Film je až moc idylický a zachycuje spíš kouzlo dětství v těžkých dobách než skutečnou realitu. Zajímavě zpracované LGBT téma. ()

Rathalos 

všechny recenze uživatele

Drama z vojnoveho prostredia,aj ked bez bojovych scen a zabijania,velmi prijemny,mily a dojemny film,ktory dokaze chytit za srdce,Gemma Arterton bola presvedciva,nadherne vie plakat,to musim uznat...:-) ()

tomik99 

všechny recenze uživatele

Na „Summerland“ se dobře koukalo, i když vlastně nepřináší nic moc nového. Je to hezký příběh, kdy tentokrát sledujeme naprosto uspořádaného mladého chlapce, který má vše v hlavě srovnané, a neochotnou opatrovnici, se kterou jsou jen problémy, ale postupem času se to pochopitelně změní. Asi hned po úvodu víte, jak to celé skončí, i když jedno překvapení si režisérka pro nás překvapila v samotném závěru. Pohodový film, u kterého vypnete, navíc ani nezabere tolik času, protože trvá snesitelnou hodinu a půl. A Gemma Arterton je v roli naprosto boží. Její (ne)zájem o dítě jsem jí věřil do samotného konce a baštil jsem každou její grimasu. ()

mac000 

všechny recenze uživatele

Náhled do lidských duší, jejich vzdalování a sbližování. Druhoplánově zaznamenáme obrovský rozdíl ve válečném životě v Londýně a na venkově. Jistě sentimentální nota poznamenává závěr filmu, ale zde je možné je režisérce a scénáristce v jednom prominout. Citlivý projev Gemmy Athertonové v roli spisovatelky Alice Lambové. ()

Reklama

Reklama