Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bolek Polívka v hlavní roli Molièrovy komedie, v níž jde o peníze až v první řadě, inscenované v Městském divadle Brno. Příběh se odehrává v Paříži roku 1620 v domě sobeckého lakomce Harpagona. Hromadění peněz tvrdou lichvou i sebeodříkáním je Harpagonovou vášní a okázale projevovanou životní náplní. Peníze miluje více než svoje dobré jméno, čest i důstojnost. Majetek je pro něj více než jeho vlastní děti. Dceru Elišku plánuje provdat bez věna za stárnoucího boháče, syna Kleanta za majetnou vdovu – a sám si jako nevěstu vyhlédl krásnou mladou Marianu, bez ohledu na to, že je do ní zamilovaný právě jeho syn. Eliška zase přislíbila svoje srdce správci Valérovi, který se proto snaží vetřít do Harpagonovy přízně. O Valérově skutečném původu nikdo nemá ani tušení. A to je teprve začátek přetvářek, pokrytectví a manipulací, které se pod vlivem Harpagonova skrblictví v jeho rodině a mezi služebnictvem rozvíjí… Divadelní hra je stará přes tři a půl tisíce let, témata chorobné posedlosti penězi a kritika maloměšťáctví a pokrytectví jsou ale natolik univerzální, že je platná nadčasově. O její popularitě do dnešní doby svědčí i řada hereckých představitelů významných jmen, kteří se již v ústřední roli vystřídali. Bolek Polívka svojí komikou a herectvím rozpjatým v tragikomické roli od klaunství po verbální humor dodává inscenaci Městského divadla Brno nový rozměr. Inscenace zachovává dobovou scénu a kostýmy, a za využití nového moderního překladu, se dočkala aktualizace spíše výjimečně v několika jazykových obratech a v improvizovaných hereckých polohách Bolka Polívky. (Česká televize)

(více)

Recenze (26)

Anet21 

všechny recenze uživatele

⚪Ja skrátka a dobre to mixovanie klasiky a novodobého humoru nemusím, preto mi to nesadlo ani tu. Chápem, že v podobne starej predlohe už niektoré vtipy ,,zostarli" a publikum ich neocení v plnej miere, ale vkladať tam namiesto nich rôzne slovné hračky a moderný konverzačný humor, ja toho nie som zástancom. To by sme ich potom mohli začať vkladať aj do Shakespearea (čo sa vlastne aj istotne už niekedy stalo) a iných kanonických diel.⚪ Polívka fajn, aj keď som, paradoxne, čakala viac, jeho Harpagon nebol ten správne cholerický, energický pán, skôr taký flematicko-usadlý dedo, neviem, či to bola režisérova invencia či čo. Aj vedľajšie postavy celkom slabota, okrem Istebníka nezaujal nejak výrazne snáď nikto, čiže zatiaľ sa v rebríčku adaptácii na vrchole drží Preiss, a ak chceme tú energickú verziu, tka strelený Funes. U toho mám pocit, že toho Harpagona ani nemusel moc hrať. :D⚪ ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Polívkova one man show. 1) Vtipně aktualizované chvílemi až cimrmanovské dialogy spolu s příjemným ironickým odstupem Bolka Polévky (Harpagon) jsou asi hlavní rozdíl oproti předchozím více formálním inscenacím, ať už s FIlipovským, Preissem, Kopeckým anebo i filmové verzi s Funesem._____ 2) Hodná zaznamenání je i svěží režie a herci, kteří zbytečně Polévkovi nezaclánějí, ale naopak s ním dokáží chvílemi i držet krok. ()

Reklama

marhoul 

všechny recenze uživatele

Mělo to slabší momenty, ale celkově velmi zábavné, Bolek Polívka si Harpagona viditelně užíval, trocha improvizace ničemu neuškodila, působilo to mile brněnsky. Michal Isteník ve dvojroli bombovní, nástup Zdeňka Junáka skvělý a mě osobně velmi pobavila Alena Antalová, která byla okouzlující, zábavná, fantastická, rozbalila to parádně. Pěkné představení, díky za odvysílaný záznam. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Vedle asi nejvíce slizkého Harpagona široko daleko, v měřítku divadelních prken, tedy zcela suverénního a celé představení pevně držícího Bolka, mě nejvíce bavila a překvapila Alena Antalová a také Michal Isteník (Eda z Mostu!) Velmi dobré vědět, že i dnes se lze v divadle dočkat kvalitního herectví, i když někteří potřebují ještě trochu dozrát, celkově velmi povedené. ()

Rockerman 

všechny recenze uživatele

Na rozdíl od Manéže, kde je Bolek Polívka dávno za zenitem a nápady došly, jako Harpagon se představuje ve výborné formě. Užívá si se svými spoluhráči mnohé improvizace a očividně to všechny baví. Michal Isteník připomněl v jedné z nejlepších kreací scénu z Cimrmanovy pohádky s Jasoněm a Drsoněm, která byla snad ještě vtipnější. Pár hluchých míst tu bylo, ale odpouštím, bavil jsem se velice. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama