Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Stavební inženýr Luděk Turna přijme lákavou nabídku pražské projekční kanceláře. Pokouší se prosadit i za cenu podvodu, ale včas se vzpamatuje a dobrovolně odchází budovat dálnici... Jiří Bartoška zde debutoval a Karel Höger hrál jdenu ze svých posledních filmových rolí. (oficiální text distributora)

Recenze (24)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Pro mne celkem zajímavá záležitost díky zajímavým záběrům na rozestavěnou D1. Samozřejmě ta historka o synáčkovi význačného architekta, který si chce sám najít svoji cestu bez otcova vlivu byla dost neuvěřitelná. V časech socialistických o to více. Samozřejmě nakonec zjistí, že skutečné naplnění všech tužeb je v poctivé práci na velké stavbě spolu s dělníky a Svazáky. Jen díky jejich pomoci a přímluvě pak může naplno ukázat svůj um a talent. Hodně to připomínalo film Kdo hledá zlaté dno, kde Ruda Hrušínský opovrhnul prací tuším hodináře a začal jezdit s tatrovkou na stavbě elektrárny... :-). Film mne zaujal i tím jak znázornil život prominentního a zejmě prorežimního architekta... Nádherná funkcionalistická vila, kongresy v Austrálii, Belgii, v garáži Saab... No, když takovýhle život přiznali soudruzi ve filmu, tak někteří tak i asi skutečně žili... Chemie mezi Högerem a Bartoškou opravdu nefungovala. Jako by Höger ani nebyl Bartoškův filmový otec... Co bouchne do očí jsou někteří začínající tehdy mladí herci, dnes matadoři divadel a filmového plátna. Krásná Balzerová s Miou Dolanskou (ta fakt vypadala jak z Pulp Fiction), dále mladý Heřmánek, Kratina, Hartl, Lábus... Už jen kvůli nim stojí film za vidění. Je však třeba se tam oprostit od toho normalizačního šlemu, kterým je film oblemtán. Dávám za 3 nákresy plechového bednění. * * * ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

V první polovině je Bartoška spíš takovej rozevlátej bohém, kterej pořád chodí hrát tenis a prožívá nějaký milostný oplejtačky. Ve druhý polovině se z toho stává pomalu budovatelský drama o stavbě nejslavnějšího českýho tankodromu známýho jako D1. Paradoxně ta budovatelská část se mi líbila víc. Celkově to žádnej zázrak neni, ale koukat se na to dá. Potěší celkem velkej výskyt tehdy mladejch začínajících herců. Kromě Bartošky např. ještě Heřmánek, Kratina, Hartl a další. 50% ()

Reklama

troufalka 

všechny recenze uživatele

"Potřebuju tady mít lidi, co se nebojej mít průšvih."                                                                                                            Důvěra může podržet právě tak, jako zlámat vaz. Mladý projektant dostane první samostatný úkol dříve, než se na to cítí. Očekávání v něj kladená jsou příliš vysoká, uzavírají se sázky, všichni čekají, že půjde ve stopách svého úspěšného otce. Jak se zachová otec, když zjistí, že syn svou první práci zkopíroval? Jak se zachová syn, když zjistí, že místo mu vyběhal tatínek? Trochu jsem se bála, aby nám ta hrací plocha neskončila někde mezi Brnem a Prahou, ale to se naštěstí nekonalo. S velkou chutí jsem sledovala dálniční anabázi pro tentokrát takřka oproštěnou od přílišného budovatelského nadšení. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Pro mě je film zajímavý především svým hereckým obsazením například začínající Bartoška versus "končící" Karel Höger. Nebo společně hrající mnou milovaná severočeská umělecká dvojčátka Bartoška - Heřmánek. Ostatně do roku 1975 se spolu objevovali vlastně pořád a zřejmě i rádi. Samotný film se dá usledovat v pohodě, protože téma protekce, kradení nápadů a osobní morálky bude v čechách na pořadu dne až do zániku světa. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Dálnice nebo ateliér? Skalského film je typický nepodarek z normalizačních časů – postbudovatelská moralita o napravení zaváhavšího hejska z lepší rodiny, sklouzávajícího vlivem protekcí a podvodů na zcestí. Jak už bylo řečeno, nefunguje chemie mezi mladým a neotrkaným Bartoškou a zralým, uznávaným Högerem, zbytek kazí nudný, nezajímavý scénář (Steigerwald) a kupodivu i nevýrazná kamera (Ondříček). Není důvod vidět opakovaně. ()

Galerie (1)

Zajímavosti (3)

  • Jiří Bartoška se o mnoho let později dozvěděl, že Karel Hoger s ním hrát nechtěl, chtěl někoho slavnějšího, známějšího. Režisér však za Bartoškou stál. (sator)
  • Film bol natáčaný v Prahe, Pruhoniciach, Vojslaviciach a Koberovciach. (dyfur)

Reklama

Reklama