poster

Když rozvod, tak rozvod

  • Československo

    Keď rozvod, tak rozvod

Komedie / Drama

Československo, 1982, 79 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Alister

    Ukázkový příklad filmu, jenž dokáže jeden jediný herec svým výkonem vyzvednout do závratných výšin; Vladimír Menšík dokázal transformovat tento film, který disponuje všemi předpoklady pro to, aby se nelíbil, na film, který se velmi líbil. Málokdo z celé plejády historie českých herců by něco takového dokázal, Menšík však ano. Proto je pro mě největším hercem vůbec. Hodnotit však nebudu.(19.11.2011)

  • honajz
    ****

    Myslím, že tohle je druh filmu, který ocení lidé, kteří si něčím podobným prošli nebo jim adekvátně hrozí. Tam je tolik přesných postřehů, dialogů, odpozorovaných situací ze života! Naštvanost žen, jejich nelogické jednání, ale i fanfaronství chlapů... Snaha něčeho v životě dosáhnout, ale jak to zařídit a co obětovat? Nechat si kecat do života matkou, manželkou, sousedkou? Nebo udělat něco, z čeho nic není, snad ani uznání ne, ale jen dobrý pocit? Výborně vedený scénář však žel hapruje v poslední čtvrtině příběhu, kdy dojde k jakémusi předčasnému rozuzlení, a doznění se zbytečně táhne a snaží se ještě o jeden zvrat, což mi přišlo vzhledem k řečenému zbytečné. Herecké výkony vynikající, zvláště postava otce v podání Menšíka je vysoce uvěřitelná, jeho cíle jsou jasné, ale i ostatní hrají velmi dobře, zvláště Žilková mne překvapila svou uměřeností.(5.6.2016)

  • štísko
    **

    Do komedie to má docela dost daleko. Spíše obraz ze života s méně pravděpodobnou zápletkou, kde jsme se asi měli zasmát. Koukal jsem se ale s chutí. I když dnes už tyto filmy sleduji i hodně kvůli retro atmosféře. Hodnocení bych dal větší, ale z mého hlediska nevýrazný závěr, snímek shodil o level níž.(29.9.2017)

  • monolog
    *****

    Podle mě nestárnoucí komedie o příliš prudkým tchánovi, kterj má však i vlastní chyby, které si nechce přiznat. I když tu Vladimír Menšík není před kamerou nejvíc, je nejvýraznější postavou filmu. Jeho cholerický výstupy jsou neuvěřitelný. Co na to muselo padnout energie. Oproti ostatních komentujíccíh si myslím, že téma je aktuální. Vždyť rozvody jsou a budou dokud bude existovat instituce manželství. A já bych jen byl rád, kdyby každý manželství, který se rozvede, dostalo stejnou druhou šanci na usmíření, jako tady. Ono totiž hodně často ta druhá manželka vůbec není lepší, než byla ta první. A co se mě týká, nejúžasnější scéna v tomhle filmu je když Blanka Bohdanová křičí na Menšíka, kterej právě rozmlátil tu novou škodovku: "Vy jste úmyslně zničil Hynkův majetek! Já to dám k soudu!" Jo, ještě co se týká toho obsahu filmu tady. Je to už jedním z prvních slov blbost. V samotným filmu se několikrát zmíní, že Hynkova matka se jim právě do života neplete vůbec. Antipatie sice opravdu dává najevo, ale do života se jim neplete.(19.2.2006)

  • argenson
    **

    Štěpán Skalský uměl udělat nadčasové snímky. Stejně tak mimo časové dimenze se pohybuje značná část tvorby Vladimíra Menšíka. Tohle je ale úlet, který strašně zestárnul a na rozdíl od předchozích si myslím, že tohle ani Menšík nemohl zachránit. Možná je to ale i tím, že jeho zoufalou snahu něco zahrát degradují otřesné výkony Čenského (s kterým mám problém téměř kdykoliv a kdekoliv) a Žilkové (s tou jsem měl problém zamlada). Takže plusový bod snad jen za tradičně zapšklou Blanku Bohdanovou, ta mě baví. V kontextu jiných filmů z roku 1982(vzpomeňme na první Básníky nebo Třetího prince) tohle prostě patří na smetiště filmových dějin.(18.11.2008)

  • - Film se natáčel v Praze, dům paní Komárkové (Ladislava Kozderková) stojí v Říčanech, dům rodiny Pavlínky v Praze - Újezdě nad Lesy, pošta z úvodu je v Březnici. (rakovnik)

  • - Dům, kde bydlí Hynek (Jan Čenský), stojí v Praze na Malostranském nábřeží. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

  • - Za Jana Čenského (Hynek) dubloval kaskadér Karel Engel. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace