Režie:
Václav SklenářScénář:
Luděk StaněkHudba:
Josef CeremugaHrají:
Karel Dellapina, Otakar Váňa, Hana Kreihanslová, Karel Kyncl, Monika Švábová, Paul Leclér, Jan Diviš, Josef Cincibus, Jiří Svoboda, Leoš Suchařípa (více)Obsahy(1)
Agenti jsou věční: skupinka tajemných cizinců organizuje útěk odsouzeného válečného zločince, aby ho potrestala podle svých představ ještě pádněji za neodhalené masové vraždy... Ve filmu si snadno všimneme několika neobratně prolínaných rovin: zvažování etického hlediska osobní msty na jedné straně a akčního žánru plného napětí na straně druhé. Ani obsazení neznámých tváří nepomohlo k dosažení potřebné autenticity, tím méně jakékoli myšlenkové naléhavosti. (Lexikon českého filmu)
(více)Recenze (19)
Spravedlnost je slepá, pravda je taková, jaká je právě potřeba v pohledu konkrétního člověka. Je msta na bývalém aktivním a krutém nacistovi morální a správná nebo je správné ponechat takovou zrůdu spravedlnosti? Jenže co když trest je příliš mírný za spáchané zločiny? Je pak správné vzít spravedlnost do vlastních rukou? Film je natočený dost podivně, napětí se také nedočkáte, možná že kdyby film byl o půl hodinky kratší, bylo by to lepší. Otázky o spravedlnosti a pomstě to ve Vás vyvolá, a to je zřejmě poslání tohoto filmu. ()
Film je tak neuvěřitelně amatérsky natočenej, že to až bije do očí. Nicméně je to snad první českej film z prostředí vězení, kterej mě aspoň trochu zaujal. Taky mě potěšilo obsazení naprosto neznámejch xichtů. Jinak je to spíš taková kuriozita, kde se mluví pořád francouzsky :-) 50% ()
Depresivní 60. léta "Nové české vlny", kde skoro nikdy a nikde v čb. filmech nezasvítilo sluníčko...i když se režisér V.Sklenář zrovna k předním představitelům/ tvůrcům tady toho období zrovna počítat nedá. Prší na umakartové stoly (popř. jsou polity desítkou)...u stropu se houpají nahé žárovky a tak podobně. Všechno jak má být..."amatérsky natočený film"..."naturščikové" (neherci), dlouhé statické záběry propojeny s handkou, skoro nikdo nehraje, nezvýší hlas. Všechno plyne v jedné rovině, žádné vrcholy a pády...a právě toto filmu uškodilo nejvíc. Pointa filmu, tedy jak to opravdu s tím zabíjením bylo, bratr hlavní postavy...válečný zločinec... nic nespěje ke "zdárnému" konci, žádná nakloněná rovina, která by končila propastí, vyvrcholením, šokem...zatřesením diváka ve smyslu mrazení v zádech z nacistických krutostí. A proto jenom za 3. ()
Film vystihuje atmosféru, ktorá u nás v tom čase bola. Lajdáctvo , bordel na každom kroku, neschopnosť poriadnej remeselnej práce , jedine perfektné fízlovanie. Šikovní konštruktéri motoriek , jemní foto optici etc. ,to nemohli vyvážiť. Bojazliví študenti seminára pod dozorom polície a zdevastované historické pamiatky, budovy, cesty, hotely a najmä ľudia. Otrasná doba a ešte dnes tu vládnu pohrobkovia týchto lotrov a ľud im spieva chvály... ()
Šedesátkové české filmy mají jeden společný rys:události poválečné a po převzetí moc komunisty jsou v nich zobrazovány jako šíleně vzdálená historie, úplně jiný svět, na který si všichni jenom matně vzpomínají, občas se z staré doby někdo zjeví, asi stylem jako cestovatelé časem za Adamem Bernauem. To je přitom naprosto nevěrohodné: co bylo před 15 nebo 20 lety je živé a je normální součástí současnosti. ()
Galerie (2)
Photo © CS Film
Reklama