• Skuby47
    ****

    Prvorepubliková romantická komedie z vojenského prostředí, které spojí dva kamarády, Ladislava Peška a Jindřicha Plachtu k podnikání ve fotoateliéru. Druhá dějová linie se odvíjí kolem milostného trojúhelníku, v němž o přízeň fotografky Hany Vítové usilují, aniž by o sobě navzájem věděli, otec a syn v podání Jaroslava Marvana a Gustava Nezvala. Herecké výkony nejsou nijak excelentní, příběh je velmi jednoduchý, ale díky řadě zmatků a nedorozumění jsem si užila dost legrace a vtipných situací. Také hudební stránka filmu nebyla nejhorší. I tak bych doporučila film spíše pamětníkům.(23.3.2016)

  • Karlos80
    **

    Naopak já si právě myslím, že nebýt Peška s Plachtou tak by tento sotva průměrný film dopadl ještě hůř, pak by to bylo teprve utrpení, tedy ještě kromě nezapomenutelného a k nepoznání namaskovaného ruského generála v podání Theodora Pištěka..Milostná zápletka a vůbec celý zmatený děj k celkovému obrazu moc nepřispěly a film se tak stal dnes už zcela zapomenutým, určen jen pamětníkům, kterých zas už moc není. Teda už se ani nedivím, že Plachtu ve skutečnosti nakonec na vojnu neodvedli, s takovýmto přístupem by toho Rakouská "C. a K". armáda moc nevyhrála:-)! Kde mám ty svoje bagančata:-)!?(10.5.2006)

  • Marthos
    ****

    Filmu, který měl programově získávat sympatie pro vojáky a československou armádu, se ujala výrobna Nationalfilm. Předpokládalo se, že na veselé hříčce se nedá nic zkazit, a proto byli do režisérských pozic uvolněni Čeněk Šlégl, herec a jeden ze spoluautorů scénáře, a střihač Jiří Slavíček. Oba byli nadmíru rozumní a v hereckém obsazení příliš neexperimentovali. Hlavní role byly svěřeny Jindřichu Plachtovi a Ladislavu Peškovi, kteří poněkud rozpačité dílko doslova zachránili před hrozícím krachem. Hana Vítová si tu kromě několika líbivých písniček střihla dokonce delikátní, jemně erotickou scénu ve vaně. Znalci smíchovského operetního repertoáru zajisté tuší, že námět si tvůrci vypůjčili z úspěšné hudební komedie Josefa Stelibského Nám je hej.(4.10.2008)

  • Vesecký
    **

    Ne že by nebylo čemu se pousmát, ale bylo to takové od začátku průhledné, starý seladon a mladá slečinka, mladý nadporučík a mladá slečinka, starý seladon a mladý nadporučík = otec a syn; z čehož vyplynulo, že starý utře hubu. Ovšem aby ten film měl v prostředku pokračování, nesměl chtít syn vidět otcovu milenku a otec zase synovu - tedy na fotografiích. Všechno zasazeno do prostředí fotografického ateliéru, který si zřídila "armádní dvojčata" v rámci povinné vojenské služby. Uniformy a pár pochodujících vojáčků, resp. klientů fotoateliéru, to bylo jediné, co vojnu vzdáleně připomínalo. Takže to asi měl být film, propagující armádu, ale tento námět byl úplně zbytečný a klidně by sedal vsunout do civilního života. Theodor Pištěk jako perevoschodítělstvo byl ovšem výborný, Plachta s Lálou průměrní, Vítová spíše podprůměrná stejně jako Gustav Nezval.(24.10.2018)

  • Danulinda
    ****

    Velmi příjemná romantická komedie o tom, jak se Jaroušek Marvan a jeho "synek" zamilují do stejné slečny, aniž by o tom do poslední chvíle věděli. Velmi se mi líbilo, s jakou grácií pan Marvan nakonec přenechal slečnu svému synovi, aniž by mu sdělil, že právě tuto slečnu miluje i on sám. Pešek s Plachtou výborní jako vždy.(6.4.2011)