Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Továrník Richard Osten (O. Nový), který se ke svému postavení vypracoval od píky díky své pracovitosti a podnikavosti, si zásadně odmítá přiznat, že už přichází do let. Nejhorší chvíle prožívá, když pomyslí na to, že jeho syn Jiří (R. Schránil) z něj jednou udělá dědečka. A tak se Jiřímu snaží bránit v jeho milostných dobrodružstvích, a hlavně v navazování vážných známostí. Stejně tak odmítá přenechat Jiřímu vládu nad svými továrnami; sám si své bohatství totiž musel tvrdě zasloužit. Aby Jiří dokázal, že je stejně schopný jako tatínek, nechá se pod změněným jménem zaměstnat v konkurenční továrně jako obyčejný dělník. Díky pracovitosti a organizačnímu talentu to časem dotáhne až na jednoho z ředitelů. A dokonce pozná sympatickou švadlenku Toničku (V. Ferbasová), která se ve volném čase vzdělává, protože má taktéž své ambice… (Česká televize)

(více)

Recenze (54)

Una111 

všechny recenze uživatele

Příliš mnoho frivolnosti, příliš málo psychologického propracování postav. Šišlání Ferbasové mi bude znít v uších ještě dlouho. Dokonce ani Oldřich Nový to moc nezachránil. Ale sympatická je tu úcta k práci, myšlenka vypracování se od píky na vyšší post, z nejnižších pozic doslova holýma rukama a víra, že je něco takového vůbec možné - prostě pozitivní myšlení, které bylo v pohnuté době vzniku filmu velmi zapotřebí a které nám dnes všeobecně chybí. ()

Zloděj kol 

všechny recenze uživatele

Velmi průměrná komedie, u které se ani moc nezasmějete. Slavínský až přehnaně mentoruje a cesta mládí za úspěchy přes vlastní zásluhy a zkušenosti je podána neuvěřitelně naivistickými prostředky. Věra Ferbasová ztrácí svůj esprit a na některých místech se nabízí srovnání v podobě jakési prenatální a nutně cudnější verze Natalie Oreiro. Zkrátka si myslím, že v této době měli všichni tvůrci již dostatečné zkušenosti k tomu, aby natočili výrazně lepší komedii. Koktající Krištof-Veselý, toporně komická figura Franty Paula a překvapivě nevýrazný Futurista pak znásobují zbývající neduhy tohoto filmu. Oldřichu Novému se jeho přání "nebýt dědečkem" přece jen splnilo, Kristián na sebe nenechá dlouho čekat. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Ne, že bych tu oblíbenou pohádku o bohatém synkovi a chudém děvčeti v jiných filmech neakceptoval. Ne, že by mě různé polodementní konstrukce a patologické motivace ve filmech té doby nebavily. Ale čeho je moc, toho je příliš. Navíc nuda. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Komedie, která bohužel nedosahuje kvalit "pamětnických" klasik a kromě možnosti setkání s předválečnými oblíbenci toho moc nenabídne. Chybí mu typická jiskra, humor je nevyrazný, dobového kouzla pramálo a zbytek je až příliš naivní. Ovšem, i když je to podívaná kterou čas dohnal stejně jako továrníka Ostena, stále je to pohodovka, která neurazí a zaručeně potěší víc než současné české pokusy o komedii. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Stejnojmenná divadelní hra Františka Zavřela bývala svého času nesmírně populární – jak by také ne, když ji na jevišti svého divadla uvedl sám Král komiků Vlasta Burian. Definitivně ji proslavil ale teprve Slavínského film, v němž se objevila jiná velká hvězda – Oldřich Nový. Že nejde o žádný duchaplný příběh, je nabíledni a pro současného diváka je ta nastavovaná kaše plná standardních dějových klišé a venkoncem nesympatických postav téměř nestravitelná. Ovšem sám Zavřel byl (a dosud je) osobnost mimořádně kontroverzní. Tento životní outsider od mládí trpěl syndromem nepochopení a své krajně pravicové názory ventiloval prostřednictvím radikálních životopisných románů (pentalogie Polobozi). Konfliktní, přesvědčený o tom, že je zneuznáván, a že v české společnosti vládnou kliky protekcionářů, z nichž ta nejsilnější sedí na Hradě. Příčiny společenského neúspěchu nehledal v sobě a ve své nedostatečnosti, ale ve svém okolí plném nepřejících protivníků a nepřátel. Možná právě to jej nakonec vehnalo mezi aktivní stoupence nacismu v okupovaných Čechách... ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Natočeno již po okupaci Německem (ale ještě před zavřením vysokých škol na podzim 1939), a proto vpraven do červenoknihovní mírně humorné romance silný národní podtext - oslava českého průmyslu a šikovných rukou (nejen v téměř monologu Nového k Schránilovi, ale i vzáběrech do továrny a kariéře právě Schránila od píky). I když podle námětu fašizuícího autora, myslím, že diváctvo vidělo film jako nefašistický - v onom povzbudivém českém duchu. Přesto je film dosti toporný. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Antonie Nedošinská byla kouzelná, škoda že její postava nedostala více prostoru. Role maminek jí totiž skvěle pasují. Věra Ferbasová byla roztomilá, ale s tím jejím "človíčku" mě už lezla na nervy. Oldřich Nový hrál ješitného muže, kterého věk a okolnosti stejně dohnaly. Talent Ference Futuristy byl také jako u Nedošinské nevyužit, ale postava sluhy, komorníka a přítele Richarda Ostena zřejmě větší prostor pro nějaký herecký um nevytvářela. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Oldřich Nový a Raoul Schránil si tady docela dobře sedli a jsou to ty správné tvrdohlavé palice, které byly pro takový příběh potřeba. Věra Ferasová je dětinsky výborná a celé je to takové roztomilé. Jenže pak najednou zjistíte, že je to trochu natahované a že v závěru už to v podstatě nemá co říct a vy jste rádi, že už to skončilo. ()

..Lucas.. 

všechny recenze uživatele

Nevýrazná, zapomenutelná komedie, kterou nezachrání ani dobří herci. Antonie ani Věra mě tu snad poprvé moc nenadchly, Nového role byla spíše otravná, jediným výrazným bodem pro mě byl Raoul Schránil, jinak průměr. ()

dyfur 

všechny recenze uživatele

....dá sa,ale skôr to slabšie od O.N......taká typická slavínkovština....hoodne naivné,ale aspoň pozitivne ..a happy end musi byť :) ()

zette 

všechny recenze uživatele

V tomto filmu bohuzel neni nic, co by stalo za vyraznejsi pochvalu. Ani Novy a Ferbasova ci Futurista, snad Nedosinska. Film sice neni uplne spatny, z prumeru ho ale nic vyse nevytahne. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Další příjemná vlastenecká komedie, kterou sráží příliš toporná uvědomělost některých postav, až to působí trochu trapně. Několik hereckých výkonů stojí za to, děj je nenáročný, ale přesto pobaví. Továrník Richard Osten (dobrý Oldřich Nový), velký pracant, který se vypracoval od nuly a jenž přitahuje ženské jako flusanec slepice. Vede malou válku se svým tvrdohlavým synem Jiřím (Raoul Schránil), který po zjištění, že nic nedostane zadarmo, začíná také od píky. Ale tvrdit, že měl stejnou šanci jako ostatní, je snad nevhodné, díky otci měl jméno a moře zkušeností. Jeho pracovní cesta je tak spíše pózou, a svého nového zaměstnavatele neváhá v mžiku hodit přes palubu. Z dalších rolí: upřímný sluha Ferdinand (dobrý Ferenc Futurista), opilec Kalina (dobrý Franta Paul), jeho starostlivá žena (Antonie Nedošinská) a přespříliš uvědomělá dcerka Tonička (velmi příšerná Věra Ferbasová), a koktající Kokoška (František Krištof-Veselý) se svou nevěrnou a náročnou ženou (Běla Tringlerová). Přese všechno ale stále dobře pobaví. ()

Martrix 

všechny recenze uživatele

Možná to není jedna z nejlepších komedií, ale pořád jde o velmi dobrý film, se solidním přesahem. Výborní herci, dialogy standardně pamětnicky milé, ale současně bez patosu. Navíc v dnešní době je to téma generační obměny obvzlášť aktuální...mileniálové, generace Z, X, Y...kdyby tehdejší tvůrci věděli... .  Jen škoda toho uspěchaného konce, kde najednou zarputilý antidědař jako mávnutím kouzelné berle otočí... . ()

otík 

všechny recenze uživatele

Oldřich Nový si tentokrát nezahrál velkého milovníka, ale spíše pomalu stárnoucího bohatého playboye, jehož syn mu chce dokázat, že i bez peněz a jeho jména se dokáže vypracovat na stejnou úroveň jako jeho otec. Vše se ale také točí kolem šikovných slečen a paniček, mezi nimiž hraje prim Věra Ferbasová v roli synovi milé. Film bohužel postrádá onen švih jiných velkých děl a především Raoul Schránil je sladký až běda. Celkově jde o příjemnou podívanou, která však klasikám typu Kristián nesahá ani po kotníky. ()

Reklama

Reklama