• Marthos
    ****

    V polovině třicátých let vyvolala doznívající hospodářská krize zájem u domácích tvůrců o aktuální problémy společnosti. Asi nejvýrazněji na nastalou situaci reagoval Kubáskův syrový příběh z periferie Svítání a v komediální podobě Fričova satira Hej rup! s Voskovcem a Werichem v hlavních rolích. Slavínský ovšem nikdy nepatřil k obdivovatelům pravdy a divákům s železnou vytrvalostí servíroval přikrášlené a ničím nezatížené veselé příběhy o veselých lidech. Jednou z milionu se stává tradiční prostá žena se srdcem na dlani v klasickém pojetí Antonie Nedošinské, která svým ryzím člověčenstvím nakazí poněkud zhýčkanou továrnickou dcerku a o zbytku se tím pádem není potřeba více zmiňovat. Celý ten příběh je vlastně jakási uhlazená forma tehdejší současnosti, která ovšem ve skutečnosti nebyla tak líbezná a vstřícná jako hrdinové Slavínského komedie. Hodnocení snímku náleží jen za precizní a humorem sršící partnerský souboj Theodora Pištěka a Antonie Nedošinské, v němž se naplno rozeznívá vzácná umělecká i osobní sounáležitost obou protagonistů a s překvapující silou je v něm také odhalen nevyužitý komediální talent věčně neměnné filmové dvojice. Škoda, že si toho tvůrci nebyli vědomi. Výjimečnost okamžiku tím ovšem zůstala zachována.(3.10.2008)

  • dr.fish
    ***

    Naprosto obyčejná komedie. Neobyčejnou jí však dělá Ladislav Pešek ve velmi netypické roli prkenného intelektuála a dokonalá scéna Pištěkova předstíraného záchvatu šílenství, kdy mu jako Napoleonovi Nedošínská zajišťuje posily v podobě dělostřelectva- uhláků plných vody. Tato scénka demolice továrníkovy pracovny a vodní terapie zaslouží jedničku s hvězdičkou. 65%(12.5.2012)

  • Zloděj kol
    ****

    Klasický Slavínský (v obsazení Pištěk, Nedošinská, Vítová, Ferbasová & spol.). Opravdu nevím, jak reagovali diváci v době doznívající hospodářské krize na příběh o dívce z bohaté rodiny, která se rozhodne "hrát si na bídu", přesněji řečeno poznat tvář současné krize a napsat o ní do novin. Po dostatečném načerpání motivů "ze života" se děj přenáší opět do vyšší společnosti a hrdinka řeší svůj vztah k mladému advokátovi. Nevím, jakým způsobem Slavínský pároval milostné dvojice, ale ty v podání Vítové-Plachého, Peška-Waleské, Ferbasové-Hrona vyznívají do prázdna. Proč tedy dávám čtyři hvězdičky? Za závěrečnou scénu Nedošinské a Pištěka, ve které se ozývají základy jejich dlouholetého hereckého partnerství, možná lehce stereotypního, ale velmi stabilního. Ani skutečná Greta Garbo a skutečný Douglas Fairbanks by nemohli být přesvědčivější.(23.11.2003)

  • Vesecký
    ***

    Klasická slavínština, dějově banální a mnohokrát opakovaná; tyhle Slavínského komedie vycházely z tradice české lidové operetky, jaká se hrávala na venkovských ochotnických jevištích a těšila se velké oblibě u prostých lidí. Člověk věděl, jak děj dopadne a lidé byli zvědavi, jakým průběhem se niť příběhu rozuzlí, aby se patřičné dvojice k sobě dostaly. Umělecky ovšem nenáročné, ale Slavínský tyhle komedie uměl, vycházely z lidového prostředí, byly plné humoru, přinášely lidem potěšení. Umění dodávaly herecké kvality, tady zvláště Theodor Pištěk a Antonie Nedošinská, zatímco Hana Vítová byla ve své rozpustilosti tradičně trochu neskutečná a Jiří Plachý jako milovník byl vždy poněkud toporný. Pešek začínal ve filmu rolemi mladokomickými, v nichž dost přehrával, byl ovšem svůj. Blanka Waleská mi nikdy k srdci nepřirostla. Tři hvězdičk si film určitě zaslouží.(15.12.2014)

  • slunicko2
    **

    Projdi svět daleko široko / to co bývalo dnes už není / všude najde se plno lidí /kteří v nejhorším život vidí / My však raději chceme žít nadějí / že se zakrátko všechno změní / snad už zítra hned snad až za sto let / kdož to ví... Naivní optimismus této prvorepublikové červené knihovny znalce a labužníky kinematografického umění asi neosloví, ale mě film lehce dojal.(22.10.2014)

  • - Film bol natáčaný v Krkonošiach. (dyfur)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace