Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Věra Kalinová bydlí u svého strýce továrníka a žije si jako v bavlnce. Právě vyhrála literární soutěž a dostala nabídku, aby pracovala v sociální rubrice jednoho časopisu. Začínající spisovatelka bere svou budoucí redakční práci velmi vážně - napřed chce poznat "opravdový život". Doma se vymluví, že jede na hory, a v převleku za chudou dívku navštíví zprostředkovatelnu práce. Tam se jí ujme paní Nezmarová, která se živí nepovoleným pouličním prodejem, neboť ji manželova nemoc připravila o všechen majetek. Energická vdova si novou pomocnici záhy zamiluje jako vlastní dceru a láskyplně o ni pečuje, jejich nuznou idylku však naruší policejní zásah... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (11)

Marthos 

všechny recenze uživatele

V polovině třicátých let vyvolala doznívající hospodářská krize zájem u domácích tvůrců o aktuální problémy společnosti. Asi nejvýrazněji na nastalou situaci reagoval Kubáskův syrový příběh z periferie Svítání a v komediální podobě Fričova satira Hej rup! s Voskovcem a Werichem v hlavních rolích. Slavínský ovšem nikdy nepatřil k obdivovatelům pravdy a divákům s železnou vytrvalostí servíroval přikrášlené a ničím nezatížené veselé příběhy o veselých lidech. Jednou z milionu se stává tradiční prostá žena se srdcem na dlani v klasickém pojetí Antonie Nedošinské, která svým ryzím člověčenstvím nakazí poněkud zhýčkanou továrnickou dcerku a o zbytku se tím pádem není potřeba více zmiňovat. Celý ten příběh je vlastně jakási uhlazená forma tehdejší současnosti, která ovšem ve skutečnosti nebyla tak líbezná a vstřícná jako hrdinové Slavínského komedie. Hodnocení snímku náleží jen za precizní a humorem sršící partnerský souboj Theodora Pištěka a Antonie Nedošinské, v němž se naplno rozeznívá vzácná umělecká i osobní sounáležitost obou protagonistů a s překvapující silou je v něm také odhalen nevyužitý komediální talent věčně neměnné filmové dvojice. Škoda, že si toho tvůrci nebyli vědomi. Výjimečnost okamžiku tím ovšem zůstala zachována. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Klasická slavínština, dějově banální a mnohokrát opakovaná; tyhle Slavínského komedie vycházely z tradice české lidové operetky, jaká se hrávala na venkovských ochotnických jevištích a těšila se velké oblibě u prostých lidí. Člověk věděl, jak děj dopadne a lidé byli zvědavi, jakým průběhem se niť příběhu rozuzlí, aby se patřičné dvojice k sobě dostaly. Umělecky ovšem nenáročné, ale Slavínský tyhle komedie uměl, vycházely z lidového prostředí, byly plné humoru, přinášely lidem potěšení. Umění dodávaly herecké kvality, tady zvláště Theodor Pištěk a Antonie Nedošinská, zatímco Hana Vítová byla ve své rozpustilosti tradičně trochu neskutečná a Jiří Plachý jako milovník byl vždy poněkud toporný. Pešek začínal ve filmu rolemi mladokomickými, v nichž dost přehrával, byl ovšem svůj. Blanka Waleská mi nikdy k srdci nepřirostla. Tři hvězdičk si film určitě zaslouží. ()

Reklama

Zloděj kol 

všechny recenze uživatele

Klasický Slavínský (v obsazení Pištěk, Nedošinská, Vítová, Ferbasová & spol.). Opravdu nevím, jak reagovali diváci v době doznívající hospodářské krize na příběh o dívce z bohaté rodiny, která se rozhodne "hrát si na bídu", přesněji řečeno poznat tvář současné krize a napsat o ní do novin. Po dostatečném načerpání motivů "ze života" se děj přenáší opět do vyšší společnosti a hrdinka řeší svůj vztah k mladému advokátovi. Nevím, jakým způsobem Slavínský pároval milostné dvojice, ale ty v podání Vítové-Plachého, Peška-Waleské, Ferbasové-Hrona vyznívají do prázdna. Proč tedy dávám čtyři hvězdičky? Za závěrečnou scénu Nedošinské a Pištěka, ve které se ozývají základy jejich dlouholetého hereckého partnerství, možná lehce stereotypního, ale velmi stabilního. Ani skutečná Greta Garbo a skutečný Douglas Fairbanks by nemohli být přesvědčivější. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Naprosto obyčejná komedie. Neobyčejnou jí však dělá Ladislav Pešek ve velmi netypické roli prkenného intelektuála a dokonalá scéna Pištěkova předstíraného záchvatu šílenství, kdy mu jako Napoleonovi Nedošínská zajišťuje posily v podobě dělostřelectva- uhláků plných vody. Tato scénka demolice továrníkovy pracovny a vodní terapie zaslouží jedničku s hvězdičkou. 65% ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Projdi svět daleko široko / to co bývalo dnes už není / všude najde se plno lidí /kteří v nejhorším život vidí / My však raději chceme žít nadějí / že se zakrátko všechno změní / snad už zítra hned snad až za sto let / kdož to ví... Naivní optimismus této prvorepublikové červené knihovny znalce a labužníky kinematografického umění asi neosloví, ale mě film lehce dojal. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (1)

  • Film bol natáčaný v Krkonošiach. (dyfur)

Reklama

Reklama