Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Baron Jan Dolanský je bezdětný vdovec, svoji lásku a péči věnuje proto synovci Maxovi. Max je však příliš změkčilý a tak se baron rozhodne v obavě o budoucnost rodu najít pro něho zdravou silnou nevěstu, bez ohledu na její původ a vzdělání. Nachází ji v Madle, nejstarší z dvanácti dětí vdovy Lískové. Na svém zámku se baron snaží vychovat z Madly dokonalou mladou dámu, která by byla Maxe hodna… Madla byla jednou z rolí, které založily velkou popularitu herečky Lídy Baarové. Vladimír Slavínský zase patřil mezi obchodně nejúspěšnější české režiséry. Byl mimořádně energický, spolehlivý, pilný a vytrvalý. Nejotevřeněji ze všech režisérů se řídil přáním širokého publika. Prohlásil: „Chci, aby bylo obecenstvo spokojeno. Proč nedat divákovi, co žádá, když si za to platí? Nechci hazardovat s přáním obecenstva, které je pánem v kinech“. (Česká televize)

(více)

Recenze (61)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Celkem úsměvná historka o pánovi, který chce "vychovat prosté děvče", nevzdělanou a prostou Madlenku (Lída Baarová) k obrazu svému. Je ovšem také pravda, že nebýt Hugo Haase, není moc na co koukat :-) ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Jak se chudé venkovské děvče na čas stalo zámeckou paní:-) Mno, nevím tenhle film jsem nikdy nějak nemusel, děj je vyloženě prostý, film je de facto o čtyřech lidech a je v tom cítit divadlo, až moc. Baarové to zde moc nesluší a tato role (alespoň z počátku) k ní podle mne vůbec nepasuje. No, Slavínský to pak ještě o pár roků později zkusil s Ferbaskou v podobné laděné roli, tedy v převýchově privitimečka, tam to dopadlo zhruba tak stejně, ale Ferbaska se nato, když už, hodila víc, to byla komička od narození. Hugo Haas, muž mnoha podob a vzhledů jako ušlechtilý Baron Dolanský, odvedl pěkný kultivovaný projev ale moc výrazný celkově nebyl, a jeho maska mě taky moc nevzala. Kdo nebo co tedy zůstává? Skoro nic..Pěkná scéna s dvanácti dětmi ve světnici, nadávající sluha svému pánovi a standardně dobrá matka Nedošínská... ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Sedím na pelesti a bimbám nožičkama." Cože to děláš, Madlo? Sedíš na posteli a bimbáš nožičkama? Aha, ty už nejsi Madla, ty jsi dáma Madeleine, tak to je jiná. A já bych lhal, kdybych tvrdil, že jsem se nebavil, protože bylo opravdu hodně zábavné přestěhovat trdlo Madlu na zámek a změnit rozvrh jejích činností z "vaření, uklízení, dojení, plácání hlíny" na "rytmika, plování, čeština, frančtina, jízda na koni". Takže Madlo, braň svou čest, kousej, škrabej, křič a bav mě tak naivně, jak to jen ty umíš. ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Jeden z notoricky známých filmů pro pamětníky, který díky slabému scénáři řadím mezi ty horší kousky. Celou dobu tam dva dospělí muži řeší jestli od nich Madla odejde, neodejde, kdy se vrátí a jestli se do pěti minut nevrátí, tak pro ni zajedou, on ji miluje, on ji nemiluje ... Gól je, když se dospělý a vzdělaný muž chová jako přihřátá hysterka, která má v úmyslu běhat po místnosti neustále dokola až do smrti. Hvězdičky dávám za paní Nedošínskou, se kterou běžel souběžný děj, jak i matka s tuctem dětí ke štěstí přišla. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Z filmů pro pamětníky určitě jeden z těch nejslabších a to říkám jako někdo, kdo má snímky z této éry ve velké oblibě. Nedošinská je mi nesympatická úplně ve všem, mladá Baarová zde hraje retardovanou Madlu strašně naivně, o nějakém ději se snad ani mluvit nedá a tak z bídy vše tahá pouze výborný Hugo Haas, ten nezklame nikdy. Dvě a půl hvězdičky. ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Ta Lída Baarová je tady tak strašně špatná, že to se jen tak nevidí...První půlka filmu je ještě celkem fajn, ale pak se tam začne plno motivů opakovat pořád dokola a závěrečný skok v ději na dojmu taky nepřidal. ()

Zloděj kol 

všechny recenze uživatele

Jedna z těch příjemných komedií z počátků zvukového filmu. Olga Scheinpflugová se při psaní svých her viditelně bavila, Vladimír Slavínský poskytl mimopražskému publiku notně lidovější verzi. Autorku námětu nahradila tehdejší star s mandlovýma očima Lída Baarová, Haas a Nedošinská zůstali ve svých rolích. Díky ústřednímu trojlístku se film drží na vkusné, střídmé a vtipné úrovni (i když radši mám Okénko). Ostatní spoluhráči byť na malém prostoru selhávají. Naprosto zoufalý je pak další milovnický pokus Vladimíra Borského, scénáristicky nevyhovující je vztah synovec-strýc a odchod-návrat Madly na zámek bez jediné scény vysvětlení a vyznání lásky. Při sledování pamětnických filmů asi senilním, ale neodolejte, když Lída Baarová sedí na posteli a "bimbá nožičkama". ()

Fabienne 

všechny recenze uživatele

Příjemná konverzační komedie s několika hudebními čísly. Film by se dal označit za malou českou My Fair Lady. Snímek stojí za zmínku i dnes díky ústřednímu hereckému trojlístku Haas, Nedošínská, Baarová. Nejlépe vystihujícím přívlastkem filmu by bylo něco jako: „Jak chudé děvče a její matinka ke štěstí a penězům přišly“. Po začátku plném "hlášek" z úst Nedošínské a Haase začíná film trochu lapat po dechu. ()

Legas 

všechny recenze uživatele

Ze začátku jsem byl z této rozverné komedie úplně nadšený. I když to slovo v souvislosti se starými českými filmy nerad požívám, tak musím napsat, že tolik skvělých "hlášek" jsem už hodně dlouho neslyšel. Navíc se mi mimo Huga Haase velice líbila Lída Baarová, jejíž Madla z cihelny je ... prostě Madla z cihelny. Nakonec mé 100% hodnocení rozbil přeci jen předvídatelný konec a fakt, že zápletka je příliš tradiční a banální. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Prostinký příběh, natočený režisérem Vladimírem Slavínským, v lecčems připomíná slavné pygmalionovské schéma, přičemž tím, kdo byl nakonec převychován, není zanedbaná chudá holka, jak by se mohlo zdát, ale poněkud natvrdlý šlechtic, kterému se na stará kolena zapalují lýtka. Nic extra. Ovšem nebýt Olgy Scheinpflugové, která původní divadelní hříčku vybavila silným ironickým nadhledem – všimněte si, kolik veskrze banálních situací je vzápětí dekonstruováno prostřednictvím sarkastických poznámek a postranních úšklebků. Tomuto předurčení nejlépe vyhovuje fascinující Haas, který v masce, odpovídající minimálně o dvě generace starším mužům, rozehrává jeden ze svých fenomenálních hereckých koncertů, podepřený zčásti vynikající Antonií Nedošinskou v obvyklé roli jadrné dryáčnice se srdcem na dlani. Lída Baarová tu po Haasově boku zahájila svou úspěšnou kariéru oslňující filmstar, k čemuž nebylo zatím nutné přidávat cokoli navíc; ostatně sex-appelu měla Baarová v těchto letech na rozdávání a ve filmu získala nejednu příležitost prokázat svůj mimořádný půvab. Jak snadné je podlehnout krásným ženám... Anebo měl pravdu Tristan Bernard, když kdysi prohlásil, že nejjistějším lékem proti pokušení je – podlehnout mu? ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

V těch časech se ještě mohlo věřit, a je to krásné i dneska, že je člověk vychovatelný, pouze dosud nevychovaný. A kdo jiný by měl učit chudé děvče než Hugo Haas? Madla se učit být lepší chce, ale ve skutečnosti není tak chudá, jak se nám divákům snažila namluvit. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Zbytečně dlouhé, některé scény i na 30. léta se táhnou jak smrad (nebo med, podle libosti), zbytečně se spousta věcí okecává, která je všem jasná, a oni si to ne a ne nějak naznačit, aby nakonec místo srdceryvné usmiřovací scény následoval šílený střih o pár let později... Postavy se často chovají jako pitomci, a pokud jde o tu část jakoby Pygmalion, tak Falešná kočička je daleko zábavnější. Co je tristní, že chvílemi tu nefunguje ani charisma Hugo Haase (ačkoliv si myslím, že většinu těch fórků, vtípků, dvojsmyslů a skvělých střihů vymyslel on), ale to jen proto, že prostě nemá co hrát. Příště by to možná chtělo méně scenáristů a více střihů a údernějších dialogů. Nejlepší scénou tak je nadávající sluha, naopak sólo Lídy Baarové, kde ke konci vysvětluje, jak nikomu nezáleželo na jejím srdci, jen odkrývá, jak afektovaně hysterické hraní předváděla, a že herečkou byla asi tak jako Aňa Geislerová (jakože Aňa fakt herečka není, spíš jen hérečka). ()

Ištván87 

všechny recenze uživatele

Něco takhle nivního se jen tak nevidí... Plusem je rozhodně skvělý Hugo Haas (hlavně scéna v níž si nechá nadávat od svého sluhy) a paní Nedošínská... ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Dvanáct dětí ?? A kdy ta ženská vlastně dělá ty cihly ??" ;) Spolu s Děvčátkem z venkova a zejména nejvíce zajímavou Falešnou kočičkou patří Madla z cihelny k filmovému trojlístku, v němž režisér Slavínský tu více, tu méně úspěšně variuje známý pygmalionský motiv.. Tentokrát vedle tradičně skvostného chameleona Haase zaujme snad jen poměrně šikovný střih.. Vladimír Borský tradičně přímo zoufalý, ani mladičká Lída Baarová příliš neoslnila, zvláště ve srovnání s komediálně o poznání více obdařenou Věrou Ferbasovou, s níž naopak Slavínský při svém upgradování a remakování zmiňovaného tématu trefil přímo do černého.. ()

NinonL 

všechny recenze uživatele

Lída Baarová je v komedii hodně afektovaná, na roli by se komediální herečka hodila lépe. Film hodnotím jako podprůměr. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Pohádka o tom jak chudá dívka ke štěstí a lásce přišla. Takový naivní příběh s velmi jednoduchou zápletkou. Film na svých bedrech nese opět skvělá Antonie Nedošínská, její hlášky neměly chybu, a samozřejmě Hugo Haas jako onen bohatý baron. Kupodivu tu Lída Baarová nebyla až natolik výrazná. Ale ta její afektovanost mi trošku vadila. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Pygmalion po česku. 1) Stylizovaný život před kamerou nemá s realitou nic společného ve většině tehdejších snímků. Proto i prvorepubliková červená knihovna není trapným přehledem nepřirozených událostí a chování, na nic si nehraje, nepředstírá, že jde o skutečnost, nesnaží se ji napodobit. Vytváří vlastní fantaskní svět, půvabný i osmdesát let po jeho vzniku. Dítě moje! Braň svou čest! Kousej, škrábej, křič!_____ 2) Začátek filmu hýří bizarními hláškami a věru neskutečnými postavičkami. Poslechněte paní, tohle dítě budete muset dát spravit. Ono teče. Naivní roztomilý humor působí svěže a současně archaicky. A Jana nemáte? Milostpane, jak bych neměla Jana? Rudo, pojď sem! Druhá půlka už nepřináší nic nového, dobré nápady jsou odprezentovány a divák jen čeká na konec. Vy vyježděný kočáre!_____ 3) 19letá Lída Baarová (Madla) si roli vychutnávala, i když jí očividně dělalo problémy stylizovat se do role prosté nevzdělané vesničanky a tak přehrávala._____ To 48letá Antonie Nedošinská (Madlina matka) poctivě předvedla svůj rejstřík, až, chtělo by se říci, Pánbůh brání. Už aby to bylo. Nebo bude mít metla trachtaci!_____ S krásným jarem / v mém srdci už starém / zhasíná pozvolna žár /, zpívá na svém zámku na Slapech 32letý Hugo Haas (majitel panství Dolanský), zatímco 29letý hezký Vladimír Borský (Dolanského synovec [sic!] Max) se sice ušlechtile, za to však nepřesvědčivě trápí s nešťastnou láskou. Okysličuj se mně! ()

togaf 

všechny recenze uživatele

Lída Baarová se na role prostých, nevzdělaných holek nehodí. Její snaha o nespisovnost byla nekoukatelná. Naštěstí toho po půl hodině nechá. A vždycky tu je ještě vtipný Hugo. ()

dyfur 

všechny recenze uživatele

..klasická komédia a la Slavinský-väčšinou režisér zavrhovaný kritikmi-ale pre mňa je to pán režisér. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Jsem zvědav, kdy si všimnou bojovníci za lidská práva, že v úvodu filmu Antonie Neodšínská, bráníc svoje děti, nařkne cikánské děti z krádeží. Naivní komedie, jeden z více pokusů o českého Pygmaliona. Dokonce v jeden den v televizi společně s Falešnou kočičkou. "Milostpane, já že bych neměla Jána? Rudo, pocem. Tak tohle je Jan". :-) ()

Reklama

Reklama