Reklama

Reklama

Chudá prodavačka Helena přijme lístek do divadla od neznámého muže, kterému vstupenka zbyla, když se nepohodl se svou snoubenkou Evou. Neznámý je milionář Jára Nerad a Helena před ním předstírá, že je také bohatá. Druhý den se náhodou sejdou v obchodě, kde Helena pracuje, a pravda vyjde najevo. Járovi to však nevadí a oba mladí lidé začnou spolu chodit. Helena bydlí v Domově žen s Miluškou. Do té je zamilován nesmělý majitel autoopravny Karel. Helena zprostředkuje jejich seznámení a obě mladé dvojice si vyjedou na výlet autem. Neradova matka však chce syna oženit s bohatou Evou a předstírá před Járou, že rodina přišla o majetek poklesem cen akcií. Aby zachránil otce před bankrotem, svolí Jára ke sňatku s Evou. Zmatek do situace vnese Járův strýc Ferdinand. Omylem přivede na zásnubní hostinu Helenu, kterou Eva urazí. Jára okamžitě zruší zasnoubení s Evou. Ředitelka Domova žen může vystrojit dvojnásobnou svatbu: Heleny s Járou a Milušky s Karlem. [NFA.cz] (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (35)

Oskar 

všechny recenze uživatele

"Po-dej štěs-tí ru-kunežjakoptáček ně-kamsezaobláček ztra-tí..." Podej štěstí ruku byla ve své době jedna z nejlidovějších a nejpopulárnějších operet, takže je zvláštní, že filmová verze se zřekla názvu a většiny jejích šlágrů. Ale příběh o tom, jak chudá prodavačka ke štěstí přišla, zůstal samozřejmě týž a jak je patrno z obsazení Věry Ferbasové a Františka Kryštofa-Veselého (já mu říkám Cukrblik), je to typický produkt režiséra Slavínského. O něm mimochodem kolují dost prazvláštní historky, ostře kontrastující s jeho tvorbou. Představuju si ho jako Melvina Udalla z Lepší už to nebude - nesnášenlivý hulvát, co má v náplni práce sentimentální příběhy o lásce. :-) Jinak už stojí za pozornost jen to, že Oldřich Nový poprvé hrál výrazně staršího člověka a za manželku má Růženu Šlemrovou (!) V řadě filmů mu hrála nějakou tu tetičku nebo potenciální tchyni, ale manželku jen tady. 30% ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Myslím, že jsem ten film viděla snad už po třetí, možná i vícekrát a vůbec se za to nestydím jako někteří, pouze je hodnotím až po novém zhlédnutí, pokud to není třeba Kristián, kterého znám nazpaměť. To byly filmy, kde nešlo vysloveně o ponurou atmosféru, kameru, scénář, střih a podobně. To byly hladící filmy ve dnech, kdy nám bylo smutno, ale klidně i podtrhovalo dobrou náladu dne. Jednoduché, úsměvné s Oldou Novým, Ferbaskou a Mandlovou A toho prádla, co jsem u takových filmů vyžehlila...………."Filmová výzva od Padme_Anakin 2019" ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Další pitominka, ale naštěstí jsoucí přesně tím, čím se tváří být a s Ferbasovou je lekrace, Pivec je vždycky bombónek, k tomu manželství Šlemrová-Nový a konec konců si nešlo nevšimnout toho, co zde připomíná consuela1 ("režijní vedení dívčí přípravy na pánskou návštěvu (detaily čajové soupravy, pudřenky...)"). Takže mírné nadhodnocení je na místě. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Podej štěstí ruku. Vladimír Slavínský rafinovaným způsobem zcizil několik líbivých melodií a popěvků ze stejnojmenné operety, která se tehdy zaskvěla na repertoáru nuselského hudebního divadélka, a lačnému filmovému obecenstvu předhodil vpravdě nekomplikovaný příběh o lásce a touhách chudé prodavačky a milionářského synka. Tradiční limonáda, řeklo by se. Ovšem bystré oko současného diváka spočine na lecjakých ladných detailech – zejména na dobovém vybavení, na šatech, které mají protagonisté na sobě, na účesech, na automobilech, nebo na takové zdánlivé zbytečnosti jakou je budík... Slavínského rozkošný film je esencí podmanivé vizuální krásy prvorepublikového životního stylu reprezentovaného jak přepychovými vilami a roztančenými bary, tak cudnými pokojíčky v ženských domovech, kam páni mají vstup přísně zakázán. A navíc, takovou skrumáž filmových hvězd, mezi nimiž vyniká vedle rozesmáté Věry Ferbasové také méně obvyklá manželská dvojice Oldřicha Nového a Růženy Šlemrové, nevidíme každý den. ()

WANDRWALL

všechny recenze uživatele

Když povybírám z těch několika komentářů to a ono, tak pak nemám co dodat. consuela1, u ní je nejvíc z mých pocitů a pohledů na tento film. Vytvořit pohodu, to bylo cílem Slavínského a dařilo se mu to. ()

Iggy 

všechny recenze uživatele

Natočené je to nic moc, ale jinak opravdu rozkošný příběh! Asi nejlepší byli Oldřich Nový a Růžena Šlemrová, ale i Theodor Pištěk a Adina Mandlová měli pěkné roličky. Moc příjemná oddychovka. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Zvláštní, tohle je slavínština jako prase, o herectví Věry Ferbasové bylo málokdy napsáno něco pěkného, přesto i tady má tenhle film docela slušné hodnocení. A já se připojuju, Rozkošný příběh mám rád. Kouzelný Oldřich Nový se svými sarkastickými glosami a roztomily hysterická Adina Mandlová coby zhrzená odmítnutá snoubenka. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Milá a příjemná záležitost, tahle ČB komedie s úžasnou atmosférou doby, kdy ženy uměly být ženami a muži mohli být gentlemani, zcela beztrestně. Herecký ansámbl to výrazně potáhl nad průměr, Oldřich Nový byl v roli tatínka naprosto famózní, Věra Ferbasová jako chudá prodavačka rozkošná a Adina Mandlová si tady střihla parádní rozmazlenou bohatou pipku v kvalitě A+. U mě spokojenost. "Podej štěstí ruku, než jako ptáček někam se za obláček ztratí..." ()

roswelll 

všechny recenze uživatele

Děj filmu koresponduje s jeho názvem.. Oldřich Nový úžasný, tak bravurně zvládnutou roli jsem už dlouho neviděl, nejvýraznější postava filmu. ()

consuela1 

všechny recenze uživatele

Opravdu od první chvíle jasná zápletka a na hlavní děj tak netřeba se soustředit. Několik pozitiv jsem ale našla: například písnička Postavím si malej kryt - zpívána jako legrace k pobavení na besídce, avšak v kontextu doby a s vědomím co za tři roky začalo je z ní úzko. Jinak jsou pěkné scény z ženského domova, zejména režijní vedení dívčí přípravy na pánskou návštěvu (detaily čajové soupravy, pudřenky...)a k tomu dialog dívek, který prozrazuje jak důležitá je pro ně láska,jak důležité je nemít pocit osamocení. A ještě jedna věc se mi líbí, i když jsem ženská a tak jistě posuzuji neobjektivně - byly mi sympatické obě kamarádky - i přes slabost scénáře - byly velmi dívčí, něžné a přitom ne zcela sentimentální, hlavně ale ne vulgární a sebevědomě bojovné a feministické jako dívky dnešní. A Oldřich Nový v roli otce byl neodolatelný....!!! ()

Streeper 

všechny recenze uživatele

Film se mi líbil o něco více než předešlé snímky o lásce a okamžitém zamilování. Hodně tomu prospěla delší dějová linka, se kterou si režisér docela dobře pohrál. Párkrát jsem se i zasmála a to především skvělým hláškám a gestům Oldřicha Nového, kterého bych málem nepoznala. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Typicky film pro Vladimira Slavinskeho, kde opet misi socialne slabsi s bohaci. Scenar tedy neni nicim originalni, pro pobaveni divaku si vsak myslim, ze ve sve dobe platil a myslim, ze i dnes si najde fanousky. Herecke obsazeni je vyborne. Ferbasovou spousta lidi kritizuje za jeji herecky projev, mne ale nikdy nevadila. Skoda, ze vetsi prostor nedostali mi oblibenci Novy a Mandlova. Velmi nenarocna komedie, ktera umi potesit. ()

Martrix 

všechny recenze uživatele

Jeden z mála filmů u kterého jsem si až po nějaké době vzpomněl, že jsem ho kdysi viděl. Důvod proč jsem zapomněl je prostý. Nemá v sobě nic, čím by vyčníval z desítek dalších sentimentálních příběhů o lásce. Milionář a chudé děvče je klišé, které je díky oblíbeným hercům snesitelné, ale nebýt to film pro pamětníky, šoupnu tam klidně jen dvě hvězdy. Atmosféra předválečných filmů, však pro mě má stále velké kouzlo. Stejně jako naivní ženskost Věry Ferbasové. PS: Písnička o gas masce v kontextu toho, že za tři roky propukla válka... . Je to připomínka, že jako mávnutím kouzelného proutku, můžeme přijít o vše, co jsme brali jako samozřejmost. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Zcela průměrnou klasicky naivní prvorepublikovou komedii o mladém muži bohatých rodičů, který se zamiluje do chudé prodavačky a musí si svou lásku vybojovat, povyšuje pár procent nad průměr vedlejší role Oldřicha Nového, který v roli tatínka je naprosto kouzelný a každá jeho věta je perlou. Zvláště díky němu se mi tato komedie plná písniček hodně líbila. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Nenechme se mýlit! Režisér Slavínský je sice králem růžové operetky a ani zde nesešel mimo žánr, ale vyjímečně se zcela trefil do černého. Výborný scénář podepřený skvělými civilními výkony. Oldřich Nový dokazuje, že "není malých rolí" a řádí jako tajfun. Naopak Věra Ferbasová je velmi příjemně "normální". Adina hraje výborně svou rozmazlenou "pipinku" a všemu kraluje šedá eminence českého filmu Růžena Šlemrová. Theodor Pištěk je samozřejmou nutností a F.K. Veselý hraje svého obvyklého "blbštajna" také bezchybně. Přestože Slavínského nijak nefavorizuji, tady se jedná o perfektní zábavu v nejlepším prvorepublikovém slova smyslu a já si film zakládám do archívu...90% ()

Elví 

všechny recenze uživatele

Musím se přiznat, že moje hodnocení asi nebude zcela objektivní, jelikož jsem se na tenhle film celý nedodívala. I když mám dojem, že to stejně ani nebylo nutné, že.... Ani se nemusím ptát, jak to celé dopadlo... Stejně mě tahle, s prominutím slátanina, mile překvapila. Neodolatelné duo bratrů Pešek-Neumann, přičemž Pešek byl dívkou odmítnut pouze 76x a vede tak před bratrem o 20 bodů;), nebo scény z manželského života Nový-Šlemrová, prostě úchvatné. Kdyby se vystřihly všechny scény s Ferbasovou, tak by to byl docela zábavný filmeček. ()

lucascus 

všechny recenze uživatele

Průměrný prvorepublikový snímek, kde narozdíl od jiných filmů podávají herci velmi chabé výkony. Jindy skvělá Adina Mandlová a Oldřich Nový zde ve vedlejších rolích působí velmi mdle a nepřesvědčivě, Šlemrová podává svůj standardní výkon stejně jako Ferbasová, Kabátová zde šíleně přehrává, Pešek a Neumann jsou zde silně nesympatičtí, na krátkém prostoru tak snad potěší pouze dobrý Pištěk. ()

Reklama

Reklama