• Oskar
    **

    "Po-dej štěs-tí ru-kunežjakoptáček ně-kamsezaobláček ztra-tí..." Podej štěstí ruku byla ve své době jedna z nejlidovějších a nejpopulárnějších operet, takže je zvláštní, že filmová verze se zřekla názvu a většiny jejích šlágrů. Ale příběh o tom, jak chudá prodavačka ke štěstí přišla, zůstal samozřejmě týž a jak je patrno z obsazení Věry Ferbasové a Františka Kryštofa-Veselého (já mu říkám Cukrblik), je to typický produkt režiséra Slavínského. O něm mimochodem kolují dost prazvláštní historky, ostře kontrastující s jeho tvorbou. Představuju si ho jako Melvina Udalla z Lepší už to nebude - nesnášenlivý hulvát, co má v náplni práce sentimentální příběhy o lásce. :-) Jinak už stojí za pozornost jen to, že Oldřich Nový poprvé hrál výrazně staršího člověka a za manželku má Růženu Šlemrovou (!) V řadě filmů mu hrála nějakou tu tetičku nebo potenciální tchyni, ale manželku jen tady. 30%(1.2.2006)

  • dr.fish
    *****

    Nenechme se mýlit! Režisér Slavínský je sice králem růžové operetky a ani zde nesešel mimo žánr, ale vyjímečně se zcela trefil do černého. Výborný scénář podepřený skvělými civilními výkony. Oldřich Nový dokazuje, že "není malých rolí" a řádí jako tajfun. Naopak Věra Ferbasová je velmi příjemně "normální". Adina hraje výborně svou rozmazlenou "pipinku" a všemu kraluje šedá eminence českého filmu Růžena Šlemrová. Theodor Pištěk je samozřejmou nutností a F.K. Veselý hraje svého obvyklého "blbštajna" také bezchybně. Přestože Slavínského nijak nefavorizuji, tady se jedná o perfektní zábavu v nejlepším prvorepublikovém slova smyslu a já si film zakládám do archívu...90%(18.6.2012)

  • consuela1
    ****

    Opravdu od první chvíle jasná zápletka a na hlavní děj tak netřeba se soustředit. Několik pozitiv jsem ale našla: například písnička Postavím si malej kryt - zpívána jako legrace k pobavení na besídce, avšak v kontextu doby a s vědomím co za tři roky začalo je z ní úzko. Jinak jsou pěkné scény z ženského domova, zejména režijní vedení dívčí přípravy na pánskou návštěvu (detaily čajové soupravy, pudřenky...)a k tomu dialog dívek, který prozrazuje jak důležitá je pro ně láska,jak důležité je nemít pocit osamocení. A ještě jedna věc se mi líbí, i když jsem ženská a tak jistě posuzuji neobjektivně - byly mi sympatické obě kamarádky - i přes slabost scénáře - byly velmi dívčí, něžné a přitom ne zcela sentimentální, hlavně ale ne vulgární a sebevědomě bojovné a feministické jako dívky dnešní. A Oldřich Nový v roli otce byl neodolatelný....!!!(22.6.2010)

  • otík
    ***

    Zcela průměrnou klasicky naivní prvorepublikovou komedii o mladém muži bohatých rodičů, který se zamiluje do chudé prodavačky a musí si svou lásku vybojovat, povyšuje pár procent nad průměr vedlejší role Oldřicha Nového, který v roli tatínka je naprosto kouzelný a každá jeho věta je perlou. Zvláště díky němu se mi tato komedie plná písniček hodně líbila.(24.12.2007)

  • emma53
    ****

    Myslím, že jsem ten film viděla snad už po třetí, možná i vícekrát a vůbec se za to nestydím jako někteří, pouze je hodnotím až po novém zhlédnutí, pokud to není třeba Kristián, kterého znám nazpaměť. To byly filmy, kde nešlo vysloveně o ponurou atmosféru, kameru, scénář, střih a podobně. To byly hladící filmy ve dnech, kdy nám bylo smutno, ale klidně i podtrhovalo dobrou náladu dne. Jednoduché, úsměvné s Oldou Novým, Ferbaskou a Mandlovou A toho prádla, co jsem u takových filmů vyžehlila...………."Filmová výzva od Padme_Anakin 2019"(21.1.2019)

  • - Oldřich Nový hrál otce, ač byl ve skutečnosti pouze o čtyři roky starší než jeho filmový syn František Krištof - Veselý. (Teres)