Režie:
Jonathan CuartasScénář:
Jonathan CuartasKamera:
Michael CuartasHudba:
Andrew Rease ShawObsahy(1)
Dva záhadní sourozenci se ocitnou ve sporu ohledně péče o svého křehkého a nemocného mladšího bratra. (JasonCZ)
Videa (1)
Recenze (17)
Komorní drama o třech sourozencích, z nichž jeden, jak se zdá, je upír. Ovšem shánět čerstvou lidskou krev, co není k mání v supermarketu, není zrovna jednoduché. Pomalé, tiché, i ta krev šplouchá do kbelíčku decentně. V dalších plánech je to ale snímek o touze, svobodě a snech. Thomas chce být jako druzí, chce kamarády. Sestra ho ujišťuje, že to se nikdy nestane. Dwight touží po svobodě, volnosti, jenže má na nohou těžkou kouli, břemeno, co ho drží v zajetých kolejích. Pokud by se mu ho ale podařilo zbavit... No a všemu šéfuje setra Jessie, co vládne domácnosti pevnou rukou....leč, všeho do času. Během sledování bych dal tři, ale za konec musím jednu * přidat. Smutné a osvobozující. ()
[FEBIOFEST] Upírské příběhy na moderní variace jsou dneska v celku trendy. A já tomu docela rozumím. Pokud to někdo dokáže pochopit jinak a lépe než ve stylu Twilight, tak to mnohdy vyjde minimálně experimentálně. Toto je případ, kde režie je v celku precizní, vybírá si bedlivě, co nám ukáže a nechce nás mást nějakými zbytečnostmi. Suma sumárum, film to extrémně přínosný není, ale stále šlo o zajímavý zážitek, který dával od začátku do konce smysl, což je něco s čím se nemůže chlubit ani polovina festivalové reprezentace, která na mě letos padla. ()
Že v plebejské Americe chovají k aristokratickým upírům antipatii (a naopak mají náklonnost pro páchnoucí lykanská zvířata), je všeobecně známo. V lepším případě jsou zobrazováni jako nesympatičtí elitářští snobové (Underworld), v horším jako animálně primitivní krvelačná monstra (Priest, From Dusk Till Dawn aj.). A zde je dokonce nosferatu zkarikován do podoby mentálně retardovaného chcípáčka, trpícího nedostatkem sociálního kontaktu, a hlavně neschopného samostatného života, tedy ulovit si sám něco k snědku. Kde jsou jeho upírské superschopnosti? Tvůrci mu všechny pověstné přednosti odebrali, ale slabosti naopak ponechali (sluneční svit). Ale lhal bych, že jsem se na tuhle alternativní upírskou "festivalovku" díval s nezájmem, naopak, moc mě bavila, i když určitě ne tolik, jako vzdáleně příbuzný Låt den rätte komma in. A nepříliš působivou a necharismatickou postavu staršího bráchy plně vynahradila schizoidní sestra, hubená nordická bestie, pro kterou podříznout chlápka a vykrvit ho do kbelíku je zhruba takový "problém", jako skočit se síťovkou pro mlíko a rohlíky přes ulici do sámošky. Rád bych tuhle dámu ještě někdy viděl v podobně deviantní roli. ()
Pomalé, komorné, herecky fajn zahraté a občas ťaživé. Malý a veľmi lacný film o rodinke, ktorá musí pravidelne dodávať 1 svojmu členovi prísuny ľudskej krvi pre jeho prežitie, čo so sebou obnáša nepríjemnú povinnosť každých pár dní odpraviť niekoho zo sveta. Oceňujem originálnu prácu s upírskou tématikou i motívom obetovania sa pre rodinu. V globále ma My Heart can t beat unless you tell it to nijako nepohoršilo a verím, že si môže nájsť svoju skupinu divákov ktorých zaujme. U mňa však tento indie horor/dráma padol vďaka veľmi pomalému tempu rozprávania a z toho vyplývajúcich viacerých úsekov nudy skôr do podpriemeru. 45% ()
Film o eskapismu, slabošství a područí - bohužel pro něj se ale slabošství a eskapismus propsaly i do výstavby samotného snímku: režisér nás uvrhne do prostředka definované situace, o níž si nemůžeme sami udělat žádný obrázek (proč si mj. dospělý člověk namlouvá, že jeho bratr je v takovém stavu "nemocný" a na jakém základě - a jak dlouho? - očekával, že se časem "uzdraví", když mu bude podle sestřina přesvědčování, že jedině takhle to musí být, shánět lidskou krev?), a pak nás z té situace zase nechá všechny uniknout, když pod přemírou nahromaděného tlaku a okolností oba bratři ponechaní bez sestřina dozoru volí jednoznačně únik (ač je opět nepochopitelné, proč "nemocný" sourozenec ve chvíli, kdy je opuštěný, nevyjde na světlo sám, jak o to pod dozorem pořád žadonil). A to celé - vržení do nějak autorsky definované nesnesitelné situace a její opětovné opuštění postavami i koncem filmu - divákovi neumožňuje žádnou aktivní spoluúčast, není jak to smysluplně komentovat, jak to spoluprožít, jak se na tom cokoli naučit, cokoli pochopit. A ta v komentářích opěvaná vizuální stránka mimochodem nijak uhrančivá nebyla, a v některých scénách, byť se autor aspoň vyhýbal explicitnímu násilí, se stejně nerozpakoval využít nejbanálnější, klasicky nepříjemně vyděračská klišé (šroubovák ve stehně, trhání zubu, kousnutí do šíje atd. atp.). (Febiofest, Slovanský dům) *~ ()
Galerie (5)
Photo © Dark Sky Films
Reklama