• Marthos
    ****

    Skutečnost, že se Věra Ferbasová stala šampionovým dostihovým koněm v pomyslné hvězdné stáji režiséra Vladimíra Slavínského, nabyla na významu zvláště ve šťastné konstelaci produkčních let 1936 - 1938, během nichž vzniklo zhruba deset profilových filmů, v nichž si Ferbasová postupně vybudovala pozici nejpopulárnější kinoherečky druhé poloviny třicátých let. VDOVIČKA na první pohled jakoby ničím nevystupovala z té plejády líbivých veseloher, založených na trochu jednodušší zápletce a lidovém humoru, ale něco je tu přece jaksi "navíc". Ferbasová tentokrát nepředstavuje žádné naivní děvče, nýbrž sympatickou úřednici bez místa, která je pod záminkou zajištěné budoucnosti vmanipulována do role truchlící novomanželky. Situace plynoucí z následné změny stavu věci plodí perlivé dialogy mezi Ferbasovou a začínajícím Strnadem, který se poté zařadil mezi Slavínského stálice. Pozadu nezůstává ani rutinní partnerství Theodora Pištěka a Antonie Nedošinské, postavené na klasických motivech, totiž ironických přestřelkách a milující péči. Slavínskému film v době premiéry vynesl předem odhadovaný komerční úspěch, čítající vyprodané sály ve více než pěti stech českých biografech. Režisér Slavínský velmi dobře znal cenu svého objevu a vážil si jejího přínosu, který, jak se zdá, nebyl pouze finanční.(3.2.2013)

  • Karlos80
    ****

    Film čtyř herců! Jak jsem nikdy neměl moc rád Ferbasku a Strnada (tady úplně poprvé - no dobře, jakoby ho do té doby neznal), tak tady mi vůbec nevadili a dokonce jsem si je oblíbil. Pohotové odpovědi a frky Ferbasky neměly chybu:-) Líbilo se mi ale i jejich postupné poznávání a sbližování. Zajímavý scénář a téměř až do konce pěkně zamotaný děj. Vdovička spadlá z nebe je vskutku roztomilý a rozkošný kousek, nabitý optimismem, stylovým humorem, velmi vtipnými a někdy až peprnými dialogy a scénami. Lehce ironizující a erotický tón nebyl rovněž vůbec na škodu. Na obrátkách snímek nabírá někdy v poslední čtvrtině, resp. po příjezdu Mirkovi stále ofic. manželky (ve filmu Aša Vašátková), to se dějou věci.(4.4.2013)

  • HonzaBez
    ****

    „Myslí si, že nic nevíme…nic nevědí“ Sám úplně nevím, zda ty 4 hvězdičky nejsou trošku nadsazené, protože celá ta hlavní zápletka této jinak vcelku vtipné prvorepublikové komedie je hodně nepravděpodobná... Jedna dvojnásobná vdova, jejímž oba zemřelí manželé nakonec jeden po druhém "vstanou z mrtvých"... což nakonec napomůže tomu, aby Ančí nemusela zůstat "švindl manželkou" na věky věků. Přesto mám minimálně 2 důvody, proč jsem ty 4 hvězdičky (po přihmouření obou oček) nakonec dal. Jednak mě svými hereckými kreacemi bavila dvojice Nedošínská, Pištěk v poměrně typických rolích stárnoucích rodičů ("s tvým srdcem na tak dlouhou cestu nemůžeš....a bez srdce cestovat, to taky nejde..."). V jejich podání jde opravdu o pěknou konverzačku. Druhým důvodem je Věra Ferbasová, která s tou svou roztomilou hubatostí ("nedám se už líbat na cizí účet a pod cizí firmou") a svými neodolatelnými "kukadly" je vážně kouzelná.(12.1.2019)

  • mchnk
    ***

    Naprosto neznámá záležitost, která ovšem nijak zvlášť (možná až na malý pohled do Indie v Barrandovských ateliérech) nevyniká vedle svých početných filmových dvojčat. Klasické, trošku umělé dialogy, lehce zmatený střih a chvílemi až přehnaně jednoduchý vývoj děje, který je, jako vždy, zamotaný jako elektrický vánoční řetěz. Ovšem stylový humor, nejen klasicky skvělé Věry Ferbasové, jede naplno a film tímto dělá v pohodě sledovatelným i pro mladého a československým filmem nadšeného diváka. A samozřejmě nesmí chybět morálně silný a upřímný happyend.(24.1.2013)

  • NinadeL
    *****

    Vzácná konjunktura let 1937-8 přinesla do stálého týmu spolupracovníků Vladimíra Slavínského i mladého Stanislava Strnada, který si díky zásadnímu úspěchu ve Vdovičce založil jistou kolekci po boku rozkošné Věry Ferbasové, této nejroztomilejší osůbky přelomu 30. a 40. let. Sama Vdovička spadlá s nebe pak patří mezi filmy svým divákům léta upíraných, TV premiérou tedy až 25. ledna 2013 na CSF. Téma je prostinké, ale o to je jeho realizace báječnější. Po pětileté odmlce se do filmu vrátila Aša Vašátková jen proto, aby se stala jako Lu de Mila zrcadlem zlatovlasého andílka a mohla tak zavdat příčiny pro její uvedení do rodiny domněle zesnulého Mirka... Rozkošné scény s kadencí nejlepší vtipů roztíná v nejlepší polovině skutečný návrat Mirkův a nový erotický tón nekonečných lásky her, které vrcholí vzrušujícími sny o společném loži pod dozorem milujících rodičů. Je skutečně škoda, že takto dokonale roztomilý film nám byl upírán jen z důvodu nepříliš zachovalé protektorátní kopie. Ihned jej řadím mezi své nejmilejší, konečně, když někomu bude už za 11 let 30, má právo na to být dospělou ženou.(26.1.2013)

  • - Filmovanie snímky prebiehalo na zámku Vinoř v Prahe a v obci Jevany. (dyfur)