Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Albert Kalvoda, zpěvák u venkovské společnosti, se dozví, že na los vyhrál milion. Rozhodne se jet s kamarádem Dominikem do Prahy a užívat tam života. Chce vzít s sebou i subretu Ninu, kterou miluje. Ta nejprve odmítne, ale v poslední chvíli naskočí do vlaku... (oficiální text distributora)

Recenze (18)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Lidi, pozor na Járu Kohouta!, vzkřikovala tehdy snad všechna česká periodika, ovšem marně. Jára Kohout, populární smíchovský komik a divadelní ředitel, byl a je dodnes nepřekonatelný fenomén, jakýsi magnet, přitahující svého času dychtivé a hladové diváky do biografu. Scénář, dnes přijímaný s jistými rozpaky, byl specielně upraven pro Kohoutův osobitý naturel, nacházející stoprocentního naplnění především v excentrických převlekových scénách, upomínajíc nikoli náhodou pozdější televizní exhibice Oldřicha Kaisera a Jiřího Lábuse. Jistý nadhled a šarm filmu vtiskla přítomnost populárního hitmakera Jaroslava Maliny, významného českého hudebního skladatele a kapelníka, a také další sympatická kreace dvaadvacetiletého Svatopluka Beneše v jeho nejslavnějším milovnickém období. Přestože odborná kritika, časopis Kinorevue nevyjímaje, tehdy snímek taktně přešla, diváci se dle všeho ve vyprodaných pražských biografech výtečně bavili. Při jeho hodnocení bychom měli mít na paměti dobu, ve které vznikl, i skutečnost, že film byl na televizních obrazovkách uveden teprve po Kohoutově návratu do Československa v roce 1990. Což je přeci jen škoda, nemyslíte? ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Zatímco Evropu si podmaňují nacistické holínky, v českých biografech zní bujarý smích. 1) Roztomilá taneční čísla a chytlavě vemlouvavé melodie s texty, jejichž lehce bulvární neomalenost se s léty přerodila v jakési až cimrmanoidní popěvky, chytnou za srdce od první minuty. Který pak mládenec, který pak mládenec, když sám je se svou panenkou, se modlí růženec? Která pak dívčina, která pak dívčina se zdráhá, když ji chlapec v cestě líbat začíná?_____ 2) Expresivní herectví - neherectví 36letého Járy Kohouta sice není přímo můj šálek kávy, ale celkové dadaistické atmosféře snímku jen přidává._____ 3) Miliónová výhra nebyla málo. Uvádím úřady stanovené nejvyšší možné ceny životních potřeb v protektorátních korunách v polovině roku 1940: chléb - 3/kg, brambory - 0,82/kg, cukr - 7,20/kg, mléko - 2.20/l, vejce - 1,30/ks, vepřové maso - 21/kg. Plat služky se pohyboval kolem 340 K/měsíc, čeledína až 400 K. Zedník měl kolem 5 K/hod, zatímco přidavač 3,50 K. Do klína mi pad´ milión, nedá mi vyspat milión, naladím hned po ránu veselou tvář, aby to každý věděl, je ze mě milionář. Teď už se vůbec netrudím, hned jak se ráno probudím, personál stojí u mé postele, nesou mě sloužící do vonné koupele, co na penězích záleží, mně miliónek náleží._____ 4) Závěrečný pochod sirotků považuji, milý komentátore Peabody, za vyvrcholení celého díla. Rodní sirotci po matce i po otci, přišli jsme ti poděkovat, dobrodinče náš. Vítej vesele na duchu i na těle, ať se tady na tom světě vždycky dobře máš. Kéž se všechno povede, na co jenom sáhneš. Kdo ti něco provede, budiž potrestán. Rodní sirotci po matce i po otci volají: náš dobrodinče, buď nám zachován. ()

sator 

všechny recenze uživatele

Víš Dominiku, nepřeju ti nic zlého, ale kdybych věděl že mi nic nestane, tak už dávno nežiješ... Za závěr ** navíc...😂😇 ()

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Jára Kohout a Betty Tolarová ve filmu vytvořili po vzoru Nového a jeho partnerek pěkný pár á la "Kráska a zvíře". Jenom mě mrzí, že třeba já bych u Betty neměl nejmenší šanci, byl bych v jejích očích coby nekuřák bačkora. ()

Gekacuk 

všechny recenze uživatele

Jednoduchá lidová zábava postavená na jednom herci. Ze začátku je dojem trošku rozpačitý, později si však divák zvykne. Přemíra hloupoučkých popěvků se postupně vytrácí a ke slovu se dostávají i lepší herci, kteří zvedají úroveň o stupínek výše. Mám na mysli hlavně Filipovského, Pištěka a Fialu. Tahle bláznivá komedie není žádné veledílo, ale dokáže pobavit. Jára Kohout se docela překonával. Navštívit jeho přestavení byl určitě zážitek. Škoda, že byl právě tento herec po více než 40 let vymazán z naší filmové historie. Snímek nebylo možné (až na jednu výjimku) shlédnout více než 70 let. ()

Přemek odpad!

všechny recenze uživatele

Peklo české filmařiny. V televizi (CS Film nepočítaje) pouze jednou, jako pocta Járu Kohoutovi. Nevím, zda byl poctěn, ale diváci se zděšením prchali od obrazovek. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Ono stačilo přečíst si jméno režiséra a věděl bych, že tenhle film nebude pro mne to pravé. Šlégl byl výborný herec, ale jen podprůměrný režisér. Na rozdíl od řady předřečníků nemohu chválit ani Járu Kohouta ani jiné představitel, ale hlavní slabinou je děj této rádoby taškařice. Snad jediný světlý bod byl na konci, když se Albert Kalvoda domníval, že je mrtvý... Ten tah s růžovým kombiné jsem od jeho autorky moc nepochopil. ()

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Jára Kohout in dem verrückten Lustspiel. V době Protektorátu byli lidé za podobnou zábavu jistě vděčni a také mně film zpříjemnil jedno volné odpoledne. Ovšem v poměrně kvalitní protektorátní kinematografii ho prostě nemohu zařadit mezi ty lepší, na to se až příliš podbízí lidovému (ne)vkusu. Snímek je k dispozici na YouTube, hlavně jej nevypínejte po pár minutách, to nejlepší přijde až v závěru. ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Hluboká poklona panu Kohoutovi. Stejně nechápu, proč byl tak málo obsazován do hlavních rolí. Velmi dobrá komedie, po polovině už trochu přeplácaná kombiné. Velmi dobrá zábava pro starší generaci. ()

honzic 

všechny recenze uživatele

Musím se přiznat, že kašpara Kohouta jsem nikdy moc nemusel a Šlégl a jeho vymyšleniny taky moc ne, ale zkouknul jsem to a už bych to znovu vidět nechtěl. Nepřišlo mi to ničím zajímavé. Hodnocení: 40 % ()

Peabody 

všechny recenze uživatele

OMG. Pro milovníky meziválečné kinematografie a humoru té doby je to nezbytnost, protože Jára Kohout, který v řadě jiných filmíčků figurkařil, má tady velké plochy a hlavní roli. Dalo mi hodně práce vydýchat jeho způsob herectví, neustálé pitvoření a okouzlení sebou samým, nelíbí se mi, ale cítím, že pro určitý typ diváka to musí mít kouzlo a určité charisma mu nemohu ani já upřít. Obdivuji sebejistotu, se kterou je schopen vyvádět absolutní hrůzy bez nejmenší pochybnosti o tom, že bude lidi bavit (je to taková Burianovská živelnost, ale primitivnější). Jeho tanec v ženských šatech, to je neuvěřitelné. Slabinou filmu je především příšerný nescénář, děj nečitelný, těkaní od výstupu k výstupu (opět jako ve slabších burianovských filmech), nevím, jestli stejně jako u Vlasty B nejde o zfilmované divadelní představení. Myslím, že na hlavní roli prostě nemá. Hudba je operetka ale taková trochu sešitá z odložených nápadů - My jsme ti sirotci, po matce i po otci, kristepane. ()

Ziral 

všechny recenze uživatele

Tento film musel být ve válečné době trhákem. Jára Kohout zde exceloval a dokonale předvedl všeho co uměl. Nápad s duchem využili bezezbytku angličtí autoři seriálu Randall a Hopkirk a určitě je to nestálo ani cent za autorská práva !!! ()

Reklama

Reklama