Nastala chyba při přehrávání videa.
  • nascendi
    ***

    Príbehy o tom, že aj obyčajný človek môže zvíťaziť nad všemocnou korporáciou, ak je dostatočne vytrvalý, húževnatý a má aj trochu šťastia, sú odsúdené na úspech. Sú rozprávkami pre dospelých a potvrdením Amerického sna. Navyše ak príbeh vznikol podľa skutočnosti, potom už na ceste za Oscarom naozaj nie je čo pokaziť. Alebo je? Zvláštne je, že na filme mi najviac prekážala ocenená Julia Roberts. Najmä preto, že životom otĺkanú matku troch detí si predstavujem inak. Výber nevhodnej predstaviteľky do filmu so zaujímavou a spoločensky významnou témou je pre jeho vierohodnosť kľúčový. Pochybenie v ňom zráža celý film dole, niekde do miest, kde leží Pretty Woman.(30.10.2010)

  • sportovec
    ****

    Pojmy sociální drama a občanská společnost jsou - nebo mohou být - zdánlivě neslučitelné. Praxe, o které se v našich médiích příliš nepíše, skutečný život společnosti v jeho neopakovatelné a nedeformované pestrosti však prokazují - setrvale, protože nebulvárně a nevirtuálně - opak. Silný příběh a dobrý scénář se solidním režisérem a kvalitní herečkou skládají dohromady celek, v němž se ztratí i lecjaká hollywoodská banalita. Název filmu se posléze zapomíná, s ním ve vzpomínce ustupuje často i příběh ze života, ale ono zpochybňované a vysmívané mravolično přetrvává vzdor happy endu. I s vědomím právě popsaných limitů je však možné dodat, že v tomto případě nebylo Oscary mrháno, i když na druhou stranu lze diskutovat o tom, za co ho Robertsová vlastně dostala: zda za svůj nesporně kvalitní výkon na hranicích mimořádnosti, nebo za život a občanskou statečnost představitelky, jejíž úděl ztvárnila. Názory a kritiky mohou být v tomto případě rozličné, ale ve své většině se určitě shodnou v tom, že dílo není ani brakem, ani limonádou, ani nudou. Je - jistě nejen pro mne - neoddiskutovatelnou uměleckou kvalitou daleko za a nad hranicemi reálsocialistických "zeitstücků".(24.5.2008)

  • numi
    ****

    I Julia Roberts umí. A nejen ona. Dialogy mezi ní a Albertem Finneym jsou dokonalé. Nekýčovitá zábava, odehrávající se na pozadí děsivě šokujícího pravdivého příběhu, okořeněná a zabalená do lákavého obalu, prostě nemůže nudit. Dokázali byste si v roli Erin představit někoho jiného než Julii? Já vážně ne... ;o) [prosinec 2005](4.12.2005)

  • Slarque
    ****

    Zajímavé soudní drama, které zdánlivě stojí jen na výkonech dvojice Julia Roberts a Albert Finney. Můj názor je, že si neumím představit, že by film zůstal takhle zajímavý, kdyby ho natočil jiný režisér. A to, že Soderbergha na Oscarech porazil právě on sám, považuji za jednu z mála známek dobrého vkusu u členů Akademie.(14.5.2004)

  • k212
    ****

    No jo, prostě vím, že tímhle filmem si Soderbergh vykopal nezávislácký hrob a vstoupil tak definitivně na půdu "skvělé velké továrny na sny". (Ač už předchozí Out of Sight k tomu inklinoval, byl to pořád jen takový malý filmeček). Ale rozhodně bych ho neodsuzovala, už jen téma, na něž je nahlíženo civilně a zároveň s nadhledem. Spojení žánru komedie-drama... to zas až tak standardní není. A právě proto -ač pod zástěrkou tetičky komerce- je to přece jen osobitý film, který neodradí.(17.1.2004)

  • - Erin Brockovich-Ellis údajně prodala práva na svůj příběh studiu Universal za pouhých 100 000 dolarů. (don corleone)

  • - Všimněte si, že když jde poprvé Erin do archívu má kopírka modré tlačítko pro start. Když přijde podruhé má už zelenou barvu. (don corleone)

  • - Natáčení filmu se jako divák také občas zúčastnila i nezletilá neteř Julie Robertsové Emma Roberts. (Nancy...)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace