Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kaylin
    ****

    Myslel jsem si, že to bude Julia, co mě na snímku nejvíc zaujme, ale ona to nakonec nebyla, popravdě se mi do role přímo nehodila. Na to, co hrála, mi přišla až moc hollywoodská, ale dobře. Albert Finney mě dostal víc, stejně jako příběh, který je jednou z těch ukázek, že někdy spravedlnost alespoň trochu zvítězí. Anebo aspoň o tom, že lidé dostanou peníze, když už ne život.(27.2.2018)

  • tron
    ****

    „Sú dve veci, ktoré ma serú. Keď ma klamú a keď ma ignorujú.“ Mám tento film rád, odkedy som ho kedysi prvý raz videl na VHS. Steven Soderbergh (KAFKA, ZAKÁZANÉ OVOCIE) nie je blbý režisér ("kričanie do tmy" takto asi ešte nikto pred ním nezrežíroval) a kto by chcel mať niečo proti „rozprávkovému“ scenáru, nevšímajúc si všetky tie ťažké sociálne podmienky a ťažké choroby okolo, nech vie, že na piatich Oscarov nominovaná tragikomédia vznikla na základe skutočných udalostí ("ozajstná" Erin má cameo ako servírka) a svojím civilným poňatím pripomína rovnako výbornú – hoci vážnejšiu - Zaillianovu ŽALOBU s Travoltom. Oscarová, nezamestnaná a vulgárna Julia Robertsová (PRETTY WOMAN) exceluje, ale vyrovnanými partnermi jej sú i Albert Finney, Aaron Eckhart a Peter Coyote.(29.10.2005)

  • nash.
    ****

    Odskok královny romantických komedií k vážnější poloze dopadl překvapivě dobře. Důkazem je pro mě i to, že jsem si reprízu po letech užil stejně jako kdysi premiéru, a že za těch 12 let film neztratil vůbec nic ze svých předností. Herecký koncert Robertsové, které zdatně sekunduje Finney, je na ovace ve stoje. Navíc pocitově silné téma, o to silnější, že se to skutečně stalo, byť to nebylo tak filmově poskladáné. A upřímně řečeno, toho jejího motorkáře do zlata zasadit. To byl možná skutečný hrdina tohoto netradičního soudního dramatu.(31.10.2013)

  • sportovec
    ****

    Pojmy sociální drama a občanská společnost jsou - nebo mohou být - zdánlivě neslučitelné. Praxe, o které se v našich médiích příliš nepíše, skutečný život společnosti v jeho neopakovatelné a nedeformované pestrosti však prokazují - setrvale, protože nebulvárně a nevirtuálně - opak. Silný příběh a dobrý scénář se solidním režisérem a kvalitní herečkou skládají dohromady celek, v němž se ztratí i lecjaká hollywoodská banalita. Název filmu se posléze zapomíná, s ním ve vzpomínce ustupuje často i příběh ze života, ale ono zpochybňované a vysmívané mravolično přetrvává vzdor happy endu. I s vědomím právě popsaných limitů je však možné dodat, že v tomto případě nebylo Oscary mrháno, i když na druhou stranu lze diskutovat o tom, za co ho Robertsová vlastně dostala: zda za svůj nesporně kvalitní výkon na hranicích mimořádnosti, nebo za život a občanskou statečnost představitelky, jejíž úděl ztvárnila. Názory a kritiky mohou být v tomto případě rozličné, ale ve své většině se určitě shodnou v tom, že dílo není ani brakem, ani limonádou, ani nudou. Je - jistě nejen pro mne - neoddiskutovatelnou uměleckou kvalitou daleko za a nad hranicemi reálsocialistických "zeitstücků".(24.5.2008)

  • Maq
    ***

    O Lvu Tolstém koluje řada mýtů. Často je pokládán za myslitele, filozofa, theologa, proroka. On sám se tak nezřídka rád stylizoval, ale pravdou je, že ve všech těchto oborech byl eratický diletant a nic chytrého nevydumal. Lev Nikolajevič skutečně uměl jen jednu věc: uměl psát. Prostě uměl psát. I kdyby napsal povídku třebas o zažívacích potížích Lýdie Tuberkulózovny, bylo by to po čertech dobré čtení. --- A o to jde. To se mi vybavilo při sledování tohoto filmu. Ten příběh už dávno patří do kategorie hollywoodských osvědčených standardů, nového a překvapujícího na něm není nic. Jenže je dobře napsaný. Není to, pravda, žádná Anna Karenina, nicméně drobky toho, co dělá krásnou literaturu velkou, se v něm najdou. Dává prostor k zamyšlení. Třeba o tom, jaké možnosti má nadaná a pracovitá mladá žena, která arci dost nešikovně svůj život odstartovala. Jak zacházet s takovým živlem jako šéf a jak jako životní partner? Dokážeme nezaujatě vnímat muže, který se rád a dobře stará o děti? Není profesní úspěch rozvedené matky tří malých dětí jen třešničkou na zkaženém dortu? Jak z toho její děti vyjdou? Kdyby žila v Evropě na sociálních dávkách, byl by výsledek lepší nebo horší? --- Ne, nečekejte nic bůhvíjak emotivního. Příběh je to civilní, zajímavý, a především: dobře napsaný. --- A konečně, ať si říká třeba celá CSFD něco jiného, Julia Roberts je vynikající charakterní herečka.(6.7.2016)

  • - Vztah Julie Robertsové s Benjaminem Brattem nepřežil udělení Oscara, kterého za roli Erin Brockovich Robertsová získala. (Mafyn)

  • - Roberts dostala jako první herečka více, než 20 milionů za svoji roli. (don corleone)

  • - Stejně tak je divné, že i když se film má odehrávat na konci 80. let, na zdi v pokoji Erin vidíme plakát Jurského parku (1993). (don corleone)