• Autogram
    ****

    Ako dvaja obyčajní chlapci prejdú cez rozum zločinu organizovanému aj malému, to sa nám vtedy mimoriadne páčilo. Film bol neuveriteľným zjavom v závere socializmu a dodnes je zaujímavý, nápaditý a vtipný. A hudba ani nemohla byť k filmu lepšia, akokoľvej je dnes už za zenitom, k scénam filmu sa hodí dokonale, a anglické verzie čs hitov dodávajú tajomnú atmosféru.(9.8.2016)

  • pakobylka
    ***

    ----- "Dávej, ber - dávej co máš, co můžeš ... dávej, ber - třeba se svlíkni z kůže ... " ----- Impulzivní a trochu provokativní záležitost, na kterou jsem znovu podívala po předlouhé řádce let - a musím konstatovat, že námět nezestárnul, svého času nerozlučná dvojka lamačů dívčích srdcí Tofi & Vaculík funguje pořád na jedničku ... a co se týká provedení - na svou dobu docela odvaz. Pochopitelně zůstaly na svém místě i stylové růžové brýle. Díky nim lehce nabudete dojmu, že sice můžete znenadání (a nikoli vlastní zásluhou) spadnout do pořádného průšvihu, leč pokud se ve vašem okolí vyskytují nezištní a obětaví přátelé, není třeba házet pomyslnou flintu do žita, neboť nic není předem ztraceno. No ... patrně se budete muset spokojit s tím, že výše popsaným způsobem věci fungují převážně ve světě filmu - možná i proto, že v reálu vy ani vaši případní kamarádi obvykle nemáte po ruce příhodné páky - a řekla bych, že ani proměna společensko-politických poměrů vaše šance na úspěch nikterak nezvyšuje ... 3,5*(12.3.2013)

  • mzss1
    ****

    Klasická česká komedie, na kterou se dá častěji dívat. Má skvělé herecké obsazení, kde krom Tofiho a Vaculíka zaujme více herců. Příběh je celkem dobrý, film má vtipné scény. Díky krátké délce filmu film nenudí. Discopříběh se mi teda líbil více, ale toto je také stará česká klasika na podívání. Hodnotím na 83% = ****(24.11.2012)

  • dr.fish
    ***

    Jaroslav Soukup chtěl asi vždycky točit americké gangsterky, ale v prostoru komunistického Československa gansgteři jeli v bonech a videích, hospodářské kriminalitě. No tak točil o pražsdkých vekslácích, barmanech a taxikářích. Samozřejmě, vše si náležitě přibarvil, takže mu z toho vyšel naprostý nesmysl. Dneska je to tak akorát k smíchu, jak naivně a dětinsky si to představoval. 50%(28.10.2015)

  • Tiiso
    **

    Neměl jsem v úmyslu, původně vůbec kdy snímek Soukupa komentovat. Ale dnes jsem ho náhodně zachyitl od začátku na TV obrazovce a protože jsem od ní odešel až po závěrečných titulcích rozhodl jsem se jinak. Film patří do skupiny česko-slovenské části kinematografie, která je ovlivněna změnou režimu a jako takový, se tento počin "pendrek" dobře komentuje. Z hlediska technicky filmového se takřka jedná o brak, který jen málo co může nabídnout. Vše je socialisticky amatérské, kvalitativně podprůměrné a nedokonalé. Jenže psal se rok 1988 a vše bylo jinak. Tak jako dnes. Mě tehdy film povinně oslovil. Navíc jsem byl patnáctiletý mladík, vyrůstající v malé vesničce a tak byl film, pro nás přeci jen velkým kusem z velkého města, kde se dějou velké věci. Díky adolescentnímu přístupu se snímek prostě nejenom mě, ale tisícům dalších, z té skupiny Husákových dětí, zažral do podvědomí. A to je nepopíratelný aspekt, který jen tak neodpářu. Tudíž nostalgie hraje svou roli. Ale dokáži být kritický abych přeci jen viděl, pro koho tento film může mít nějakou hodnotu a pro koho ne. Nebudu zde rozdělovat diváky na miliony skupinek, co, kdo, jak a proč, na to tady není místo a asi nikdo na to není zvědavý. Takže lehce a krátce. Jako historická výpověď tehdejšího režimu a kriminality: minimální. Jako komedie: podprůměrné. Jako drama: podprůměrné. Herecké výkony? Myslím, že je zbytečné nějak pokračovat. Tudíž vlastně pocity velmi rozporuplné a nestabilní. Protože přese vše co jsem výše zmínil, jsem film dodíval do konce. Tak jak to vlastně je?(6.1.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace