Režie:
Govind NihalaniScénář:
Vijay TendulkarKamera:
Govind NihalaniHrají:
Om Puri, Naseeruddin Shah, Smita Patil, Amrish Puri, Mahesh Elkunchwar, Bhagyasri Kotnis, Mohan Agashe, Achyut Potdar, Reema Lagoo, Nana PalsikarRecenze (1)
Ákroš, আক্রোশ (vztek, hněv) raněných a ponížených, nedoknutelných, tj. otroků. Metody, které používala každá "karetní společnost". Obhájce Bhaskar Kulkarni je tu v pozici abolicionisty, či prvních odborářů, socialistů a komunistů v Evropě na přelomu 19. a 20. století, jmenujme třeba Jeana Jaurèse (ani se nemusíme ptát jako Jacques Brel: "Pourquoi ont-ils tué Jaurès?), aby to nemusel být někdo z našich luhů a hájů. - I jeho závěrečný rozhovor s někdejším přítelem, mentorem a nyní žalobcem o tom, že soudně neprokázaná vražda (případně jeho) nemůže být nic než nehodou, platí rovněž obecně. - Perfektní detektivka s uvedeným přesahem. Tady by nejspíš selhal i Maigret s Columbem dohromady, zde nejde o šedou mozkovou kůru jednoho ani o kličky a háčky druhého. Jak jinak říct, že toto není indický film, ale světový. Myslím, že by to chtělo ještě nějaký závěr, třeba: "Pokud kdekoli a jakkoli vyslovíte nějaký názor, musíte počítat s tím, že můžete být zabit někým, kdo má názor opačný." ()