Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anthony
    ****

    Tento film se skutečně jakoby rozpadá na několik částí. Nejvíce se mi přitom líbila ta část první, kdy je malý David ve své rodině. Tato část končí scénou v lese, která měla velice silný emocionální náboj a pokud vás tohle nedojme, tak už nic. Pak ale přichází Davidovo putování za modrou vílou a film začíná trochu váznout. Závěr mi na rozdíl od mnohých nepřišel hloupý – Spielberg to udělal poněkud uslzený, ale já mu na to přistoupil. Vadil mi tam ovšem hlas vypravěče. Jinak k diskusi na téma, zda by to udělal Kubrick lépe, musím říct, že Kubricka považuji za přeceňovaného a většina jeho filmů mi přišla nudná (např. Osvícení, Barry Lyndon) – kdyby to natočil on, tak na to ani nejdu. Zato Spielberg je filmový král a pokud řekneme, že toto je v jeho filmografii spíše slabší film, tak jde pořád o docela slušnou podívanou. Velkou zásluhu na tom má skvělá hudba Johna Williamse a především fantastický výkon malého Haleyho – jeho obličej ve scéně, kdy mu matka říká heslo, nebo právě již zmíněná scéna z lesa – to byl výkon skutečně úctyhodný bez ohledu na věk herce.(26.1.2004)

  • castor
    ***

    Ambiciózní látka, lehce rozpačité zpracování. Kluka mají v kómatu, rodince je tak nabídnuto být prvními, kteří do své péče přiberou robotické dítě. Hoch je jak ze škatulky, naprogramovaná láska je ale pořád jen o jedničkách a nulách. Úvod, ač lehce monotónní, mě zajímal. Než se umělý syn vydává na nebezpečnou pouť světem a potkává sexuálního robota Judea Lawa, moc mě Spielberg se svým týmem bavil. Pak i jeho jarmareční heavymetalový blázinec v podobě roboshow se musí líbit. Poslední desítky minut snímku, který ke svému vzniku urazil sakra dlouhou cestu, už ovšem tolik nelákají. Právě Spielbergovo odbočování na vedlejší, pohádkové, méně atraktivní cestičky mrzí. Bije se tu totiž pesimista Stanley Kubrick (který vysněný projekt chtěl roky natočit) a stále tak trochu optimista Steven, který kdykoliv jde o děti, tak měkne. Jednoduše by na to šel Kubrick temněji. Roboshow je fajn, ale zasloužila si být prostě nemilosrdnější. Poslední třetina neměla být tolik snová a filosofická. Přál bych si holt verzi 18+, dravou, bizarní a temnou. Tady pořád myslíme na to, že v kinosále můžou být i děti. Technicky je to samozřejmě velmi dobré, herecky to platí v bleděmodrém. Je to osobité, ale zasloužilo si to temnější zpracování. Silné tři hvězdy.(31.1.2016)

  • RHK
    ****

    Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 200 nejlepších sci-fi filmů - 200 Greatest Sci-Fi Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Výborný, ale ne úplně vrcholný Spielberg. Trailer: http://www.csfd.cz/film/8628-ai-umela-inteligence-artificial-intelligence-ai/videa/(2.1.2009)

  • kleopatra
    *****

    Osmentík je prototyp snového dítěte každé matky a může to být v civilu fracek frackovitá, ten kluk umí hrát a v kterémkoli filmu dojímal, tohle je jeho dětský zenit a kéž mu to i v dospělosti vydrží - umět vkusně dojmout. A pokud jde o to, jestli by ten film byl i bez něj takový, jaký je, těžko říct, ale mě v tom nejlepším slova smyslu odrovnal.(26.2.2005)

  • Mertax
    ****

    Nechci komentář začínat laciným sdělením, že Joea (navíc v podobě Lawa) bysme každá měla ráda doma, ale nedá mi to. ET byl značně upgradeován, bohužel k horšímu. Zápletka ještě dobrá, prostředek filmu mě i dost chytnul, přestože mě Teddy dováděl skoro k šílentví a taky Davidův dabing: "Chraň, chraň mě, prosím tě" .... Po zmrznutí Země už to bylo ale k nevydržení, snad ještě 30 minut zoufalého protahování. Promluvy mimozemšťanů, rádoby pohádkový komentář, oživený Teddy (!), dojemný poslední den s maminkou... Mertax volat zkrátit!(31.8.2007)

  • - Natáčení probíhalo v americkém státu Oregon a v Los Angeles. (PaTeXx)

  • - Film získal v roce 2001 cenu Saturn v kategorii nejlepší sci-fi film a nejlepší efekty. Haley Joel Osmant si odnesl stejnou cenu pro nejlepší výkon mladého herce. (Terva)

  • - Když Stanley Kubrick natáčel svůj poslední film Eyes Wide Shut (1999), předal výsledky práce k budoucímu filmu A.I: Umělá inteligence včetně originálních návrhů dekorací svému kolegovi, režisérovi Stevenu Spielbergovi. Spielberg pojal nakonec snímek jako poctu svému zesnulému kolegovi a příteli. (Lynette)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace