Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Eodeon
    ****

    Odpusťte, budu trochu sprostý: Pro mě je Artificial Intelligence hovno, zabalené do zlatého pozlátka. Co mě na tom filmu zklamalo nejvíc bylo právě to, jak skvělý měl potenciál, kterému však nedostál. Cožpak stroj, toužící být člověkem není dost vděčné téma? Bohužel však již nesčetněkrát zpracované a to daleko lépe. Spielberg tentokrát pouze chatrně zduplikoval tolikrát představený příběh, který už malé děti poznávají v dobrodružstvích Pinoccia. Naplnil jej množstvím spektakulárních vizuálních efektů a futuristických reálií, které se nebojím chválit, ale ten film pouze na nich postaven být nemůže. Také někteří herci měli zoufale málo prostoru, což je velká chyba. Jude Law i William Hurt jsou pro mne výborní herci, ale ani oni nebyli schopni vdechnout Artificial Intelligence život. Ale abych nebyl zas moc krutý, chválím herecký výkon mladého Osmenta i Frances O'Connor, která byla místy i přesvědčivá, no a samozřejmě neopomenu zmínit ani mou nejoblíbenější postavu filmu - medvídka Teddyho. Shrnuto, tento domeček z karet se v mých očekáváních rozpadl jako mávnutím hůlky Modré víly. A nejvíce mě zaráží to věnování na konci filmu. Nemohl jsem si pomoci, aby mi po celou dobu sledování nevrtala hlavou jedna otázka. Jak by asi vypadala Artificial Intelligence, kdyby ji natočil Stanley Kubrick? Když jsem film viděl prvně, byl to hluboký podprůměr. Napodruhé, kdy můj úsudek nekalily falešné iluze, byl dojem lepší. Přesto trvám na pouhém pozlátku ze zlata. //// S velkým odstupem přiznávám, že jsem se při psaní tohoto textu úplně pletl. Je škoda, že jsem byl schopný film docenit až s tak neskutečně velkým odstupem, ale alespoň že vůbec. Ochuzený bych byl přeci jen já. Starý komentář nechávám stále tady, aby mi připomínal, jak jsem o filmech smýšlel úplně na začátku svého intenzívního zájmu o ně, a dodávám pro úplnost, jak naivní a nesprávný mi připadá, zatímco snímek A.I. Umělá inteligence dnes vnímám naopak jako velmi krásný, cituplný a poctivý. A k věnování Stanleymu Kubrickovi: jistě by byl poctěn.(14.11.2005)

  • ripo
    *****

    Jemný, emocionálny, avšak nie limonádový či tuctový film. Film pre každého i pre toho, kto vraví, že nemá rád sci-fi žáner. Výborný herecký výkon H.J.Osmenta (ale i medvedíka Teddyho O:) ). Kto sa šiel pozrieť na tento film s tým, že to malo byť dielo Stanleyho Kubricka, sústreďoval sa len na nepodstatné fakty typu, čo by bolo, keby .... Ja som sa od tejto myšlienky odosobnil a musím povedať, že sa Spielbergovi tento film vydaril.(18.3.2003)

  • Gemini
    ****

    Já chci taky takovýho medvídka:P A.I. je po dlouhé době film o jehož ději jsem nevěděl vůbec nic (ani to že tam hraje William Hurt, ale to se mi u něj stává celkem často...naposledy třeba u Dark City) a tak jsem si ho správně užil od začátku až do konce...kdyby tak tohle viděl maestro Asimov...o maestru Kubrickovi ani nemluvě...i když mám jisté pochybnosti, že by tento film pojali právě tak jako Felký Stýfn, k jehož dílu mám dost obtížně vysvětlitelný vztah:) Skvělé herectví obzvlášť u Haleye Osmenta, od Jude Lawea se ani nic jiného nečeká;) Na Manhattan hned tak nezapomenu, ostatně to asi na celou poslední třetinu filmu... 80%(18.2.2004)

  • Niktorius
    ****

    Navzdory všemožným zklamaným kritikám si myslím, že tento film se Spielbergovy povedl velmi a nemá cenu bádat na tím, jaké by to bylo od Kubricka, protože tohle je prostě Spielberg. A i když se ohání mamutím sentimentem a z filmu se stává silně slzopudná záležitost, na jeho kvalitách to nic nemění. Výtka směřuje akorát k samotnému závěru, kde takřka veškeré aspekty filmu ustupují příšerné přesládlosti.(28.9.2007)

  • monolog
    *

    Spielberga v posledních letech moc nemusím, a není to jen kvůli jeho pitomým nerealistickým happyendům. Tenhle film je podle mě krásný příklad toho, jak SF vypadat nemá. Přetechnizované, pohádkové, pseudomorálně ukecané a příliš zdlouhavé. Nečekal jsem, že to bude nejlepší film všech dob, ale takhle hloupý pohádkový blábol jsem si představit nedokázal. Od Briana Aldisse jsem četl celkem dost knížek i povídek a tak vím, že tu pohádkovost si tam přidal nejspíš scénárista se spielbergem samotným. Aldiss píše dramatickou a přemýšlivou literaturu bez nějakých větších technických detailů či božských zásahů. Přestom á všechno promyšlený a přestože nedělá třeskuté konce, jeho vyvrcholení je vždycky inteligentním a logickým. Tady ale ne. A navíc se mi trošku nelíbilo jisté plýtvání hereckým materiálem. Naco mít ve filmu Robina Williamse, Bena Kingsleyho či Meryl Streep, když všechno, čeho se od nich dočkáme je hlas? Trikově se jedná samozřejmě o dobrou práci, ale za milion taky dostanu opravdové zlato, takže co? Nuda.(31.12.2005)

  • - Jedním z důvodů, proč Stanley Kubrick se ztvárněním filmu čekal tak dlouho bylo, že chtěl, aby Davida hrál skutečný robot. Po Jurském parku začal uvažovat o použití digitálních efektů. (HellFire)

  • - Při příjezdu do Rogue City použil John Williams skladbu „Der Rosenkavalier“ od Richarda Strausse, jak si to přál Stanley Kubrick. (HellFire)

  • - Film se měl jmenovat A.I., ale název se musel změnit, jelikož si jej příliš mnoho lidí pletlo s A1. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace