Režie:
Steven SpielbergScénář:
Steven SpielbergKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Haley Joel Osment, Jude Law, Frances O'Connor, Brendan Gleeson, Sam Robards, William Hurt, Ken Leung, Kathryn Morris, Jake Thomas (více)Obsahy(1)
Výprava do světa, ve kterém roboti mají své sny a touhy. V blízké budoucnosti nastala doba, kdy přírodní zdroje pomalu docházejí a technologie naopak nezadržitelně expanduje. Vyvinutí roboti se starají o uspokojení všech potřeb svých majitelů, ale je zde jedna vyjímka. Je jí láska, což je ta poslední hranice, kterou ještě stroje nedokázaly překonat. Výzkumníci z firmy Cybertronics Manufacturing jsou prvními, kdo sestrojí robota, který je naprogramován k lásce. Jmenuje se David a je pokusně adoptován manželským párem, jehož dítě v umělém spánku čeká, až bude vyvinuto sérum na smrtelnou nemoc, kterou trpí. David by jimi měl být vychováván v lásce a péči okolí, které by se k němu v rámci výzkumu mělo chovat jako k vlastnímu dítěti. Jenomže dojde k událostem, které všechny plány jednou provždy rozmetají na kousky... (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (907)
S Kubrickem z toho mohla být velkolepá hardcore scifi (v určitých momentech je to tam velmi cítit - pokřivené vztahy v rodině, lidská nezodpovědnost za stvořenou umělou inteligenci, možná paralela s bohem), se Spielbergem máme doják pro celou rodinu. Nadávat ale protentokrát nebudu, protože to se mnou celkem hlo a na konci jsem brečel jak malá holka :-D ()
Osmentík je prototyp snového dítěte každé matky a může to být v civilu fracek frackovitá, ten kluk umí hrát a v kterémkoli filmu dojímal, tohle je jeho dětský zenit a kéž mu to i v dospělosti vydrží - umět vkusně dojmout. A pokud jde o to, jestli by ten film byl i bez něj takový, jaký je, těžko říct, ale mě v tom nejlepším slova smyslu odrovnal. ()
Působivý příběh dětského robota v nehostiném futuristickém světě se zdá být ihned na první pohled, ale je zřejmé, že se zde střetávají dva určité faktory. Původně si námět na zpracování připravil Stanley Kubrick, čekal na vhodný čas, kdy se zdigitalizování dostane na vrchol a než se tomu tak stalo, odešel. A tak mu spolupracovník Steven Spielberg, který na tom příběhu spolupracoval, pomohl a později ho i jemu věnoval. V A. I. je jasně vidět, že se Kubrick snaží o zásadní pointu, která má šokovat, tak jak to známe i z jiných filmů. Spielberg z nesnesitelného světa udělal tak akorát místo, které pro roboty není, ale i tak je možnost, že je dokáží milovat, respektive je to takové rodinnější než by se zdálo. No a přes řadu velice slušných herců, kterým pro mě vévodil Jude Law, měnící se z Drákuly okamžitě na Davida Bowie, hrál nejlíp a malému hrdinovi s radostí pomohl. Není to sice film pro každý den, závěrečná pointa je značně zdlouhavá, ale povedená no a jestli by měl Kubrick radost? To je otázka na dlouhou diskuzi. Možná že ano, možná že ne. Já bych se obrátil k té první možnosti. Proč také ne, natočené je to opravdu dobře, akorát mi to v jistých chvílích příliš nesedlo. -- Tvoří ho optická vlákna - Ale na venek vypadá opravdově, jako dítě - Je to robot - Ale dítě. ()
Já chci taky takovýho medvídka:P A.I. je po dlouhé době film o jehož ději jsem nevěděl vůbec nic (ani to že tam hraje William Hurt, ale to se mi u něj stává celkem často...naposledy třeba u Dark City) a tak jsem si ho správně užil od začátku až do konce...kdyby tak tohle viděl maestro Asimov...o maestru Kubrickovi ani nemluvě...i když mám jisté pochybnosti, že by tento film pojali právě tak jako Felký Stýfn, k jehož dílu mám dost obtížně vysvětlitelný vztah:) Skvělé herectví obzvlášť u Haleye Osmenta, od Jude Lawea se ani nic jiného nečeká;) Na Manhattan hned tak nezapomenu, ostatně to asi na celou poslední třetinu filmu... 80% ()
A.I. Umelá inteligencia je pozoruhodný, extravagantný futuristický film, ktorý chce byť na jednu stranu rozprávkou pre masy a na druhú sa snaží filozoficky rozoberať najzložitejšie témy miesta umelej inteligencie v našom svete. Formálne je dokonalý. Hudba Johna Williamsa opäť brilantná, výkon Haley Joela Osmenta, ktorého prechod postavy veľkým vnútorným vývinom je kostrou príbehu, je vynikajúci a dizajn futuristického sveta (obzvlášť záverečného „mesta plačúcich levov“) je dych berúci. Ale z komplexného režijného hladiska je snímka podivná a chaotická. Keď už sa látky chopil Spielberg, mal sa v nej zamerať na to, čo je jemu blízke a mal z nej spraviť snové, emocionálne pútavé a hrejivý dielo. Kombinovať neskombinovateľné sa nevypláca. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (24)
- Ačkoliv se Jack Angel při namlouvání Teddyho přímo neúčastnil natáčení, byl každý den v případě potřeby k dispozici na place. (HellFire)
- Film se měl jmenovat "A.I.", ale název se musel změnit, jelikož si jej příliš mnoho lidí pletlo s A1. (HellFire)
- Pro scénu příjezdu do Rouge City použil John Williams skladbu "Der Rosenkavalier" od Richarda Strausse, jak si to přál Stanley Kubrick. Rovněž kapelu hrající v aréně a slova, jimiž Monica (Frances O'Connor) aktivuje Davida (Haley Joel Osment), vybíral sám Kubrick. (HellFire)
Související novinky

Zemřel herec William Hurt
Svět filmu dnes opustil další z velkých talentů. Pouhý týden před svými dvaasedmdesátými narozeninami zemřel držitel Oscara, uznávaný americký herec William Hurt. Smutnou zprávu médiím předal hercův… (více)

Spielberg zpracuje Kubrickova Napoleona
Měl to být další Kubrickův historický velkofilm po Spartakovi. Legendární perfekcionista začátkem šedesátých let po dlouhém studiu historických faktů napsal scénář k filmu o francouzském vojevůdci z… (více)
Reklama