Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dan9K
    *

    Tenhle film je minimálně žánrově neukotvený a nekonzistentní. Začíná jako naprosto konveční, nezajímavé a nutno poznamenat že i nudné scífko o anroidech, potažmo robotech obecně, které ale působí v prvních 45-ti minutách poměrně seriózním dojmem a má jednu velmi silnou zbraň a sice herecký výkon Jakea Thomase respektive postavu Martina. Poté nastoupí část další, která na první pohled nabízela zcela jiný průběh pokračování, než to, jakým se nakonec vydala. Pamatuji si, jak jsem si v tu chvíli (osamocený David v lese) v duchu říkal: "Vida, teď by to konečně mohlo začít být zajímavé, jak se asi zachová, takhle sám, stane se z něj něco zlého, třeba?". Což o to, začlo to být svým způsobem zajímavé, ale za jakou cenu? Motorky akčně nahánějící zmrzačené roboty jakoby najednou vypadly z těžkých béček, ale to bych byl schopen skousnout snadněji, než pohádku, která vystřídala sci-fi po hodině vyprávění. Hlavní postava se posléze stává nesnesitelnou figurkou ženoucí se za absurdním cílem, jehož vyřešení mě absolutně nezajímalo. Pohádka se v počínající hodině třetí mění už v naprostou phantasmagorii, která jen těžko hledá konkurenci a to i v nastolené kýčovitosti a přeslazenosti samotného závěru. Vlastně by se dalo říci, že tenhle film je minutu od minutu horší a horší. Nic to všechno ale nemění na tom, že bych chtěl mít chlupatého Teddyho u sebe doma....(21.2.2008)

  • Malarkey
    ***

    Působivý příběh dětského robota v nehostiném futuristickém světě se zdá být ihned na první pohled, ale je zřejmé, že se zde střetávají dva určité faktory. Původně si námět na zpracování připravil Stanley Kubrick, čekal na vhodný čas, kdy se zdigitalizování dostane na vrchol a než se tomu tak stalo, odešel. A tak mu spolupracovník Steven Spielberg, který na tom příběhu spolupracoval, pomohl a později ho i jemu věnoval. V A. I. je jasně vidět, že se Kubrick snaží o zásadní pointu, která má šokovat, tak jak to známe i z jiných filmů. Spielberg z nesnesitelného světa udělal tak akorát místo, které pro roboty není, ale i tak je možnost, že je dokáží milovat, respektive je to takové rodinnější než by se zdálo. No a přes řadu velice slušných herců, kterým pro mě vévodil Jude Law, měnící se z Drákuly okamžitě na Davida Bowie, hrál nejlíp a malému hrdinovi s radostí pomohl. Není to sice film pro každý den, závěrečná pointa je značně zdlouhavá, ale povedená no a jestli by měl Kubrick radost? To je otázka na dlouhou diskuzi. Možná že ano, možná že ne. Já bych se obrátil k té první možnosti. Proč také ne, natočené je to opravdu dobře, akorát mi to v jistých chvílích příliš nesedlo. -- Tvoří ho optická vlákna - Ale na venek vypadá opravdově, jako dítě - Je to robot - Ale dítě.(25.7.2007)

  • Legas
    ****

    Nemůžu se zbavit dojmu, že je film rozdělen na 4 odlišné části, kde poslední část tvoří spíše doplňkovou epizodu, která ve filmu být vůbec nemusela, ale na druhou stranu nevadí. 2. část filmu odehrávající se před roboshow a posléze na ní mi přijde od Spielberga pouťově laciná. Jinak už k filmu nemám žádné výtky.(28.7.2003)

  • Shakers
    ***

    Pre mňa celkom sklamanie.Vôbec ale vôbec sa mi nepáčila ta budúcnosť a ani ten dej.Herci boli rovnako dobrý ako medvedík Teddy a vlastne celé sa mi to moc nepáčilo.Jediný film od Spielberga, ktorý ma sklamal.Pre mňa to bolo až tak nudné že som zaspal. Update: dal som tomu druhú šancu a tie 2 čo som tomu dal je málo. Zas také zle to nie je príbehovo je to celkom zaujímavé a po technickej stránke dobre zvládnutej, tak ako aj po hudobnej. Nemôžem tvrdiť že by som sa pri tom nudil, len ma niektoré pasáže moc nezaujali. A hlavne čo ťahá moje hodnotenie dole sú tie 2 hodiny. 55% - 3*(17.11.2010)

  • Anthony
    ****

    Tento film se skutečně jakoby rozpadá na několik částí. Nejvíce se mi přitom líbila ta část první, kdy je malý David ve své rodině. Tato část končí scénou v lese, která měla velice silný emocionální náboj a pokud vás tohle nedojme, tak už nic. Pak ale přichází Davidovo putování za modrou vílou a film začíná trochu váznout. Závěr mi na rozdíl od mnohých nepřišel hloupý – Spielberg to udělal poněkud uslzený, ale já mu na to přistoupil. Vadil mi tam ovšem hlas vypravěče. Jinak k diskusi na téma, zda by to udělal Kubrick lépe, musím říct, že Kubricka považuji za přeceňovaného a většina jeho filmů mi přišla nudná (např. Osvícení, Barry Lyndon) – kdyby to natočil on, tak na to ani nejdu. Zato Spielberg je filmový král a pokud řekneme, že toto je v jeho filmografii spíše slabší film, tak jde pořád o docela slušnou podívanou. Velkou zásluhu na tom má skvělá hudba Johna Williamse a především fantastický výkon malého Haleyho – jeho obličej ve scéně, kdy mu matka říká heslo, nebo právě již zmíněná scéna z lesa – to byl výkon skutečně úctyhodný bez ohledu na věk herce.(26.1.2004)

  • - Film rovněž představil virtuální studio, tj. techniku, která Spielbergovi umožňovala chodit s kamerou virtuálním vyobrazením Rouge City a vybírat si záběry. Tato technika byla využita i při natáčení Pána prstenů. (HellFire)

  • - Jedna z budov Manhattanu je ve skutečnosti subwoofer počítače Apple Macintosh (z dílen Harman-Kardon). (HellFire)

  • - Film získal v roce 2001 cenu Saturn v kategorii nejlepší sci-fi film a nejlepší efekty. Haley Joel Osmant si odnesl stejnou cenu pro nejlepší výkon mladého herce. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace