Nastala chyba při přehrávání videa.
  • darkrobyk
    *****

    Můj první bombastický sci-fi film viděný v kině. Po letech mi nevadila dotáčka vnitřku mimozemské lodi, kterou nové trikové možnosti ukázaly v úžasně snové kráse. Zaskočilo mě však, že tvůrci podlehli tlaku ochranářů a vystřihli z filmu jednu z výborných scén. R.Dreyfuss v ní podlehne vidění tajemné hory a v obývacím pokoji ji vytvoří z kamenů, rostlin a mladých stromků - vše navozí ze zahrady. Jako v extázi buduje se zápalem místo, kde dojde k setkání třetího druhu. Devastace přírody se však ochranářům nelíbila, a proto z filmu zmizela. Nevím však, zda poslední verze vydaná na DVD ji opět neobsahuje, ale moc tomu nevěřím.(12.3.2011)

  • Morien
    *****

    (1001) "Oh, it's waterproof, it still works!" Film jsem poprvé viděla u babičky na prázdninách a pamatuji si, jak jsme potom se sestrou a sestřenicí komunikovaly pomocí xylofonu a během stanování na zahradě po sobě pořvávaly: "Pojď si hrát dveřmi!" To je konec nostalgického okénka. Na filmu oceňuji to, jak široký a epický záběr má, kolik postav svádí dohromady, kolik linek v průběhu slétá, kolik triků to všechno dotváří a jak PŘIROZENĚ to působí! Civilní přístup přes lidské postavy, jejich vztahy a emoce, nikoliv žádná pomatená exhibice naplněná scénářovým prázdnem a pózujícími modely a manekýnkami. A takových krásných her se světly a stíny! I dneska skáču nadšením jako malé děcko, když s Dreyfussem laškují světla při bloudivé noční cestě pustinou. A obraz, kdy Dreyfuss háže cihly oknem do kuchyně by měl speciálně být vyhlášen nějakým významně významným obrazem. Já tedy Spielberga nemám ráda, mám najednou dojem, že by to mělo být řečeno, ale tenhle film je dokonalý. Spolu s Červeným trpaslíkem (epizoda Výměna těl) také definoval můj vztah k bramborové kaši.(15.2.2015)

  • -bad-mad-wolf-
    *****

    Odzbrojující film, který stále dokáže ohromovat, zneklidňovat, děsit, probouzet zvědavost, bavit svým vtipem a napínat v detailech (když v jedné scéně opodál stojící televize zobrazuje horu, jejíž právě dokončený model stojí hned vedle, chtělo se mi na telefonujícího Roye řvát, ať se podívá na tu pitomou bednu..!). Blízká setkání třetího druhu jsou inteligentní limonádou a výbornou zábavou s mnoha sugestivními momenty, jejíž nejsilnější kouzlo spočívá v suverenitě, s jakou míchá snad všechny tradiční návnady na diváka do jednoho funkčního celku. Zbývá přičíst atraktivní UFO tematiku a vychází mi pravděpodobně nejlepší Spielberg. Ostatně, není schopnost míchat kvalitní filmové koktejly pro masy jeho dlouhodobou výsadou? Až člověka zamrzí, že se na stará kolena snížil ke kompromisům, jakým byl například druhý Jurský park nebo čtvrtý Indiana Jones...(28.12.2006)

  • Davies182
    *****

    Výjimečný film, skvostné umělecké dílo. Vzhledem k tomu, že se tak nějak zajímám o problematiku vesmíru a života mimo Zemi, byl pro mne tento snímek bezvadným zážitkem. Už tak dávno nám všem Steven dokázal, že za kamerou vážně umí! Dále se snad ani netřeba zmiňovat o tom, že Richard Dreyfus vytvořil nezapomenutelnou postavu.(12.3.2009)

  • H34D
    ***

    Zajímavá, ale od dob Zemeckisova Kontaktu překonaná vize o prvním kontaktu s mimozemskou civilizací. Spielberg se snaží kombinovat rodinné dobrodružné drama s velkolepým sci-fi (efekty jsou vskutku okouzlující) a ačkoliv v pár místech dokázal vytvořit vynikající atmosféru a celkově odvedl dobrou práci na režijní stoličce, jeho výsledek není v konečném důsledku tak působivý. Sci-fi prvky jsou zjednodušené, porvrchní, zejména komunikace s "třetím druhem" až parodicky naivní - není divu, že v mnoha Oscarových nominací chybí právě ta za scénář. Film je evidentně o "civilizacích", nikoliv o jednotlivcích, přesto je přespříliš prostoru věnováno rodinému melodramatu. Tím se do filmu vkrádá nuda a to je obzvláště v tomto žánru (napínavé sci-fi?) neodpustitelné... 5/10(4.5.2010)

  • - John Williams vytvořil hudbu k filmu ještě před konečným střihem a Steven Spielberg pak natočený materiál dával dohromady podle hudby. Spielberg i Williams cítili, že tím film dostane lyrickou atmosféru. (džanik)

  • - Spoiler: Spielberg se v roce 2007 vyjádřil, že kdyby měl film natočit nyní, tak by Roy (Richard Dreyfuss) neopustil svou rodinu, aby se vydal do vesmíru. (don corleone)

  • - Ve své autobiografii uvedla producentka Julia Phillips, že studio nechtělo akceptovat podmínky Richarda Dreyfusse, které představovali honorář 500 000 amerických dolarů a bonusy, a proto nabídla roli postupně Al Pacinovi, Jacku Nicholsonovi a Genu Hackmanovi. Al Pacina film nezajímal, Nicholson měl strach, že by byla hlavní role zastíněna speciálními efekty, a Hackman měl osobní problémy s rodinou a nemohl si dovolit strávit 16 týdnů mimo Los Angeles na natáčení. Studio navrhlo Jamese Caana, který měl ale ještě vyšší nároky než Dreyfuss, a tak se pokorně vrátila producentka za ním. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace