Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tron
    ****

    Mágia v púšti za zvukov opantávajúco jednoduchej hudby. Spielbergova slávna nadpozemská sci-fi, ku ktorej si aj napísal scenár, čo sa uňho naozaj nestáva často. Pre niekoho klasika, pre iného (napr. pre Terryho Gilliama, ako som zachytil) trápna, detsko-detinská rozprávka so svetielkami v tme. Ja, ak príde reč na mimozemšťanov, mám radšej agresívne krváky á la Votrelec, ale aj toto sa mi páčilo - a veľmi. Každopádne, ak je pravda, že kvôli tomuto Spielberg odmietol (spolu s Richardom Dreyfussom) návrat do Čeľustí 2, potom troška ľutujem. Radšej by som si v ich podaní pozrel návrat do Amity, aby som pravdu povedal.(1.11.2004)

  • lamps
    ****

    První polovina fantastická, druhá trochu rozbředlá, ale zakončená audiovizuálním eye-candy orgasmem. Scénář je chytrý a myšlenkově pronikavý a Steven přichází s tolika famózně inscenovanými momenty, které buď nádherně odkazují ke klasikám žánru (nejnápadněji k Vesmírné odysee), nebo tvoří inspirační podklad pro hromadu budoucích následovníků, že jestli někde a někdy, tak právě roku 1977 bych hledal znovuoživení a nakopnutí science fiction k nebeským výšinám kinematografické zábavy. Tempo sice chvílemi kolísá a ne úplně každý záběr má své neotřesitelné opodstatnění, ale je to prostě zatraceně vynalézavé a můžu zaručit, že takovouhle husinu byste při setkání s mimozemskými jevy nedostali možná ani v reálu (natož v jakémkoli jiném filmu). Pořád jeden ze zlatých hřebů žánru, který se hravě obejde bez jediného! výstřelu či slůvku o možném násilí. Instant classic. 85%(5.4.2012)

  • Radek99
    *****

    Setkání prvního druhu je, když vidíte UFO. Druhým druhem je, když o tom vidíte nějaký důkaz. Kruhy v obilí, záření...Třetí druh je, když navážete kontakt. Ale to už je tak trochu spoiler... Každopádně je skoro neuvěřitelné, co dokázal Spielberg v roce 1977 natočit...a k puncu výjimečnosti stačilo jemu a Johnu Williamsovi vlastně jen pět jednoduchých tónů... Podobné filmy: Kontakt(18.11.2006)

  • Cappuccino
    ***

    Možno boli očakávanie až príliš vysoké a to sa následne muselo odraziť na konečnom hodnotení. Budovanie atmosféry strachu z neznámeho si predstavuje tak trochu inak. Musím sa verejne priznať (možno to ale bolo tou celodennou únavou), že prvú polovicu som prevažne pretrpel. Neskôr však dejstvo začalo naberať aspoň aké také grády a ku koncu sa všetko prejavilo na jedničku. No čo z toho, keď prvá polovica vážne nestojí za nič moc.((22.4.2012)

  • dobytek
    ***

    Z filmu mam trochu smíšený pocity. Na jednu stranu je to roztahaný, zdlouhavý a chvílema nudný, takže někde uprostřed jsem si dal pauzu, protože mě to fakt nebavilo. První polovina mi přišla celkově o ničem. Už jsem skoro nad filmem zlomil hůl a myslel jsem si, že se na druhou půlku snad ani dívat nebudu. Jenže na druhou stranu mě to od tý půlky docela chytlo, takže jsem se přecejenom odhodlal se na film dodívat a udělal jsem dobře, protože zejména asi tak posledních 30 minut mě film hodně překvapil. Úvodní hodinu by to asi chtělo hodně prostřihat, protože jsem měl chvílema pocit, že se koukám na nějakou užvaněnou telenovelu. Filmu, kterej nezvládnu sledovat na jeden zátah, holt žádný extra vysoký hodnocení nedám... Ale celkově je to docela koukatelný a rozhodně je to mnohem lepší, než Spielbergův o téměř 30 let novější a o poznání dražší film na téma setkání s mimozemskou civilizací - Válka světů. Jinak Richard Dreyfuss, kterýho já osobně moc nemusim, tady předved hodně slušnej výkon.(17.2.2008)

  • - Maketu kosmické lodi, jež měla originální podobu, drželi filmaři až do poslední chvíle před premiérou v tajnosti. Uschovaná byla v garáži režiséra snímku. (Lynette)

  • - Otec Richarda Dreyfusse strávil na místě natáčení jako komparzista šest měsíců; jeho scény se však do konečného sestřihu nedostaly. (džanik)

  • - Přistávací plocha pro UFO postavená speciálně pro film měla rozměry na výšku 27 metrů, délku 137 metrů a šířku 76 metrů. Stavba obsahovala 6,4 kilometrů lešení a 1570 čtverečních metrů laminátu. Byl to největší interiér postavený pro účely filmu v historii. (Othello)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace