Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shakers
    ****

    V 70 a 80 rokoch sa točili vynikajúce sci-fi.A toto je jeden z nich.Steven Spielberg hneď od začiatku nahodí zaujímavú tému a postupne k tomu pribúdajú ďalšie zaujímavé scény, ktoré si nešetrí na koniec filmu, pretože na konci na nás čaká ešte niečo veľkolepejšie.Spielberg je skrátka skvelý režisér a vizuálna stránka už síce nie je tak ohromná, ale stále je čo obdivovať.Richard Dreyfuss je dobrý herec, ukázal nám to už v Jaws a tu to opäť dokazuje.John Wiliams ako ho už poznáme opäť vytvoril svojou hudbou skvelé napätie / atmosféru.Jeden z najlepších filmov o mimozemšťanoch. 89% - 4*(9.7.2011)

  • troufalka
    **

    Tak jsem to teda na podruhé dala. Poprvé jsem u toho usnula ... Předesílám, že nejsem milovníkem sci-fi, spíš se tomuto žánru vyhýbám. Ale jde o film natolik opěvovaný, často zmiňovaný, dobře hodnocený - zkrátka chtěla jsem si udělat vlastní názor. Už ho mám. Na mě to nefunguje, nudila jsem se. 23.8.2016 Třetí šance: Mnohem víc sleduji filmařinu - kameru, načasování, efekty, hudbu. Což je dle mého soudu známkou, že mě příběh nevtáhl dovnitř. Hodnocení zůlstává, oba tvůrci mají za sebou mnohem zdařilejší kusy. Spielberg Schindlerův seznam a Chyť mě, když to dokážeš, Hill Griffin a Phoenixová z roku 1976.(21.2.2014)

  • Lima
    *****

    Základní kámen sci-fi žánru. Steven Spielberg s tímto filmem neměl snadnou startovací pozici, poněvadž ho nasadil do kin v době, kdy celý filmový svět šílel z Lucasových ´Star Wars´ (jejichž obliba přerostla až do jakéhosi společenského fenoménu západního světa), ale díky svým kvalitám si brzo našel místo v srdci filmových fandů i odborné kritiky. Jde bezpochyby - společně se Zemeckisovým ´Kontaktem´ - asi o nejlepší film na téma kontaktu s mimozemskými civilizacemi, jehož závěr a stěžejní tóny Willimasova soundtracku vstoupily do filmových učebnic. Potěší také režisérská legenda Francois Truffaut (v té době Spielbergův přítel) ve stěžejní roli astronoma Lacombeho. A na to narvaný letní kino za bolševika také jde stěží zapomenout.(2.3.2010)

  • Dan9K
    **

    Příliš naivní a infantilní, zápletka nedořešená a velice útržkovitá. Působivější by pro mě spíše byla jakási vzdálená setkání prvního druhu, než toliko blikajících a létajících světélek a mimozemšťané, v podstatě stejní jako lidé (jsou-li to vlastně vůbec mimozemšťané) a dorozumívající se melodiemi, což je tedy kapitola sama pro sebe...zjištění na toto téma v Indii jsem teda nepobral, stejně jako to věčné opakování stejných úryvků. Jo, ti mimozemšťané vnukli svým obětem stavění té hory jenom z toho důvodu, aby si toho pak všimli v telce a přijeli tam? Ti byli ale chytří, že je to napadlo. Ale proč je vlastně chtěli? Jo a na místo přistání si vybrali Wyoming, i chudák Francouz François Truffaut musel kvůli tomu do Ameriky. Proč chudáky Ufáky nenapadlo přistát třeba kolem Tokia? Zajímavou postavou byla žena postavy hlavní. Ale ještě nevím, jestli v kladném či záporném smyslu. Byla to ta typická postava B, která vůbec nic neviděla, snímek ji schválně vede tak, aby nic neuviděla, a postavě A, která viděla vše, to samozřejmě nevěří. Postava B má ale v těchto filmech často hlavní slovo. Tohle se stává ve filmech o mimozemšťanech často a je to vždycky k posrání. Je zase otázka, jak by to probíhalo ve skutečnosti, ale ve filmu tohle prostě nesnáším. Ne, tohle dílko mě nenudilo, ale prostě se mi nelíbilo.(10.1.2008)

  • novoten
    ****

    Za největší plus považuji to, že se nedočkáme žádného tajení mimozemšťanů a už od úvodu je jasné, že to, co se děje kolem hlavní hrdiny, nebude vysvětleno jako souhra náhod. I bez toho má ale obrovskou sílu zkoumání signálů a přemýšlení o tom, co mají ty vize podivného kopce znamenat. Škoda jen, že tak podnětné dílo za svých čtyřicet let tolik zestárlo. Dlouhotrvající závěr sice potěší, ale už nemůže působit tak magicky jako kdysi. SPOILER Překvapuje mě, že se Spielberg nebál převracet klišé o šťastných návratech k rodinám a nechal Roye jít vstříc osudu.(23.6.2007)

  • - V kostýmech mimozešťanů byly převlečené dívky od 8 do 12 let. Režisér dal přednost před chlapci přednost dívkám pro jejich ladnější pohyby. (Lynette)

  • - Ve své autobiografii uvedla producentka Julia Phillips, že studio nechtělo akceptovat podmínky Richarda Dreyfusse, které představovali honorář 500 000 amerických dolarů a bonusy, a proto nabídla roli postupně Al Pacinovi, Jacku Nicholsonovi a Genu Hackmanovi. Al Pacina film nezajímal, Nicholson měl strach, že by byla hlavní role zastíněna speciálními efekty, a Hackman měl osobní problémy s rodinou a nemohl si dovolit strávit 16 týdnů mimo Los Angeles na natáčení. Studio navrhlo Jamese Caana, který měl ale ještě vyšší nároky než Dreyfuss, a tak se pokorně vrátila producentka za ním. (don corleone)

  • - Herec Bob Balaban si vedl při natáčení deník ze zákulisí, který vydal zároveň s uvedením filmu. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace