Komentáře uživatelů k filmu (828)

  • golfista
    ****

    Moc jsem se těšil a musím říct, že jsem ani moc zklamán nebyl. Dobrý scénář zpracoval Spielberg tak jak umí jen on, ale výhrady by se určitě našly. V některých chvílích mi vadila "režisérská invence" za každou cenu. Také mi nesedl casting u některých důležitých rolí např. Lois Smith v roli stvořitelky Pre-Crime a také kupodivu Colin Farell. Takže film sice velmi dobrý, nicméně o budoucím zařazení mezi kultovní lze s úspěchem pochybovat. . . . .(13.4.2003)

  • POMO
    ****

    Inteligentná, dejovo nabušená a vizuálne úchvatná pecka, ktorej schéma dejových súvislostí bohužial v kľúčovej, poslednej tretine, stráca potrebnú harmóniu (prítomnú napríklad v 12 opiciach). A tiež rýdzo komerčná hračka, ktorá síce na jednu stranu povyšuje tuctovú zábavu na niečo viac, ale na druhú stranu 'plýtva' vynikajúcim námetom a tvorcovským nadaním dvoch nadľudí (Spielberg a Kaminski). Tieto dva parametre totiž mohli dať vzniknúť klenotu žánru, aké sa točia raz za dvadsať rokov. A tým Minority Report, napriek všetkým pozitívam, nie je.(3.10.2002)

  • KevSpa
    ****

    Spielbergovi se podařilo natočit film, který je úžasnou podívanou, co se vizuální stránky týče. Stejně vynikající je i rozpracování zápletky v první polovině filmu. Škoda, že ve stejném tempu nepokračoval i v druhé půlce, která malinko trpí překombinovaným dějem, kde si je Spielberg nucen vypomáhat sem tam i nějakou tou berličkou, což mu ubírá na kvalitě. Od A.I. rozhodně kvalitativní posun nahoru, nicméně stále to není to pravé ořechové.(6.8.2002)

  • Houdini
    *****

    Oscar 1 nominace: Zvukové efekty(24.2.2004)

  • kOCOUR
    *****

    Pan Velký se opět vrací na scénu v plné parádě... A je teď úplně jedno, jestli jste si pod touto přezdívkou představili Toma Cruise či Stevena Spielberga. Oba totiž předvádějí, proč mají v Hollywoodu takovou pověst a ruku v ruce vás nenechají ani na chvilku vydechnout. Minority Report je skvělá záležitost, na kterou sci-fi příznivci již dlouho a dlouho čekají a která je po všech těch Impostorech prvním novodobým Blade Runnerem. Spielberg se navíc nedrží striktně předepsaných pravidel a je chvályhodné, že do pevýnch sci-fi thrillerových základů občas vnese trochu ironického nadhledu (viz. oči na podlaze) a prezentuje, že to "zase tak moc nežere". Malou bolístkou je urputná snaha zachovat, stejně jako ve všech svých ostatních počinechch, happyendový závěr, který po slušně rozjeté akci působí značně vtlakovaně. Jinak ale není co dodat. Snad jen: Stevene, nepolevuj... (a Tome, pro tebe to samé...)(7.8.2002)

  • Lima
    ****

    Je to velmi dobrý film, ale kultem a filmovou klasikou, jakou je Blade Runner, se určitě nestane. Nevím, co by Philip K. Dick řekl na ten sladký happy závěr, ale od věčného dítěte Spielberga se něco takového musí čekat. Ideální popkornová zábava na zahnání nudy. Ale nic víc.(13.4.2003)

  • Galadriel
    *****

    Fantastické inteligentní sci-fi (což se v té záplavě vědeckofantastických filmů hledá ztěží). Úžasně vypracované prostředí budoucnosti, skvělá hudba Johna Williamse (který dokázal nemožné - hudba z budoucnosti bez syntetizátorů), skvělé herecké výkony a především dokonalý příběh podle Phillipa K.Dicka. Sice má trošku až moc dobrý konec, ale to si Spielberg zřejmě nemůže odpustit. I tak jeden z nejlepších filmů roku.(4.5.2003)

  • Gemini
    ***

    Přesně jak říká Tyler - pár zajímavých míst, nějaká ta vizuální vychytávka, a jinak šeď. A není to barevným filtrem;) "Neočekávané dějové zvraty" jsou jasné předem, i když doba předtušení (abychom zachovali filmovou terminologii) je různá. Cruise nehraje příliš věrohodně a některé postavy naprosto nedávají smysl. Třeba Peter Stormare... O Williamsově hudebním počinu radši mluvit nebudu, tentokrát se totiž ani úderné hlavní téma nekonalo. Kdy už se konečně P. K. Dick dočká kvalitní adaptace??? (Blade Runner se nepočítá, Elektrické Ovce NEJSOU Blade Runner) PS: Product placement se musí umět podat, zářným příkladem budiž (podle některých individuí s pochybným vkusem) "pokleslé" bondovky. Víc zábavy než se Spielbergem člověk užije na Špilberku;)(30.7.2005)

  • Tosim
    *****

    Dokonalý snímek na téma, že systém nemusí fungovat ani v přetechnizované futuristické společnosti.(21.11.2002)

  • Tom Hardy
    ****

    Výtečné, ale rozhodně ne geniální. Vizuální stránka bez debat dokonalá. Herecké výkony taktéž a je potěšující, že výtečné obsazení není pouze u hlavních rolí, ale též vedlejších (potěšil mne Farrell a Stormare. Hlavní slabina je v několika scénáristických momentech, které mi prostě nesedí. Nejvíce mě zamrzela tato nesrovnalost - Jste velitelem speciální jednotky a máte všude díky své sítnici přístup. Jste však odsouzeni za vraždu a uvezněni. Předtím, než Vás chytli, jste si nechali vyměnit oči, aby Vás nemohly podle nich najít. Své původní oči si schováte. Pak utečete z vězení a aby jste se dostali na základnu, kde jste veleli, použijete svých starých očí na scan u dvěří. A teď to, co mi hlodá v hlavě. Odsoudili Vás, zavřeli, ale nechali Vám přístup do bezpečtnostního střediska?! Tak to je trochu divné... tahle chyba rozhodla o čtyřhvězdičkovém hodnocení, namísto pěti...(20.5.2003)

  • Matty
    ****

    Účinná protilátka na přeslazené, v pastelových barvách vyvedené rodinné sci-fi A. I. Minority Report Kubrickovu tvorbu paradoxně připomíná mnohem víc (nikoli jen odkazy na Mechanický pomeranč). Chvílemi jde o nespielbergovsky hnusný a ponurý film s hodně morbidním smyslem pro humor, který byste čekali spíš ve filmu Terryho Gilliama (blitkobušky, „Má oči jen pro vás“, zelený sendvič). Chladné barvy, metalický velkoměstský design a dojem města, v němž nikdy nevychází slunce, přispívají společně s nezvyklými úhly kamery k nevlídnosti vytvořené vize budoucnosti, kde není žádný prostor pro spontánnost a jedinými zdroji radosti jsou drogy a vzpomínky na prosluněnou minulost. Personalizovaná reklama, augmentovaná realita, auta řízená počítači nebo všudypřítomné sledovací systémy (na něž jsme upozorňováni i častým zabíráním postav z boží perspektivy) se přitom od premiéry filmu posunuly z oblasti myšleného do oblasti uskutečněného. Vizionářství Dicka, Spielberga a týmu oslovených vědců se nikdy nedere do popředí na úkor uvěřitelných postav a bezchybně šlapajícího příběhu s promyšleným dávkováním informací (máme pocit, že dopadení Andertona je neustále na spadnutí), v němž každá poskytnutá informace dříve či později zapadne do většího celku. Spielberg nicméně nedokázal jít proti vlastnímu přesvědčení a nedopustil, aby bezvýchodnost příběhu zpochybňujícího funkčnost v zásadě totalitního systému (à la 451 stupňů Fahrenheita) i jasnou hranici mezi tím, kdo je policajt a kdo zločinec (jako většina filmů noir), přebila rodinné hodnoty. Sentimetnální linka směřující k rekonstituci rozpadlé rodiny je sice po většinu filmu nenásilně včleněna do detektivky říznuté hitchcockovským thrillerem o lovu na nevinného, ale během posledních třiceti minut bohužel přejímá hlavní slovo. Po poměrně uspokojivém zakončení „whodunit“ linie následuje zvrat a ještě jedno bonusové kolo, které působí zvláštně uspěchaně, a jen během něj doufáte, že jde o falešný flashforward, Agathinu vizi, která se nenaplní (trivia vsuvka: jména tří tušitelů odkazují ke třem slavným autorům detektivek). Kdyby bylo rodinné trauma vyřešené zároveň s vraždou, které se má Anderton od začátku dopustit, film by nemusel končit nadvakrát. Na druhou stranu je pravda, že zpochybnění konceptu predestinace slouží k rozvedení noirového tématu osudovosti a kamuflování toho, kdo bude skutečným nepřítelem, zas Spielbergovi umožňuje předvést, jak zdatným je vypravěčem. Až do zvratu je totiž naše vědění omezeno na dvě postavy, lovce (Witwerr) a kořist (Anderton), které jsou i v záběrech stavěny proti sobě jako dva sokové. Na druhé, temné straně přitom po celou dobu stojí někdo jiný. Jsou to drobnosti, ale když je posčítáte, dostanete dost důvodů, proč se k Minority Report vracet a přemítat třeba nad tím, jak zápletka filmu zrcadlí podstatu kinematografie, v níž dopředu vymyšlený konec rovněž určuje průběh předchozího dění, nebo situaci diváka žánrových filmů, který stejně jako Anderton tuší, jak to celé dopadne, ale chce se přesvědčit na vlastní oči. 85% Zajímavé komentáře: kiddo, Morien, Aiax, d-fens, Anderton(11.1.2006)

  • Radyo
    ****

    Teda, abych se přiznal, ty čtyři hvězdičky jsou spíše ze sentimentu. Když si vzpomenu, jaké perly kdysi Spielberg točil, a když je pak následně porovnávám s jeho filmy z posledních několika let - nedá se to srovnávat. Mám dojem, že čím propracovanější triky má Steven k dispozici, tím více to škodí příběhu jako celku. Nechci nijak překotně hanit jeho Minority Report, nicméně jsem očekával skutečnou pecku, nejen skvělé triky, výbornou práci s kamerou a originální námět, nýbrž i precizní a dokonale natočený příběh se skvělými hereckými výkony. Toho jsem se ale bohužel nedočkal. Stevene, kéž se ti při natáčení I.J. 4 vrátí tvá bývalá forma.(21.10.2002)

  • Malarkey
    ****

    Spielberg stále točí výborné filmy a tento to naoko potvrzuje. Výborné sci-fi odehrávající se v blízké budoucnosti, kdy vědci našli způsob jak zbavit svět od vražd. Výborný příběh s opravdu zajímavou pointou. Jediné co bych mu mohl vytknout bylo to, že režisér film až příliš natahoval a mohlo to být klidně o cirka 15-20 minut kratší, kdy jsem se během této doby už celkem nudil. Jinak za nejlepší scénu filmu považuju tu, kdy Tomovi transplantovali oči a poté, kdy se snažil skrýt od robůtků v ledové vaně. Akční scény výborné, herecké výkony velice slušné. Po dlouhé době velmi slušné sci-fi které má relativně hlavu i patu a zaslouží si pozornost.(13.8.2006)

  • Djkoma
    *****

    Působivý svět v americkém provedení se vším, co k tomu patří. Svět Minority report je budovaný velmi zdařile z technologií dneška (hi-tech pro vyvolené a armáda) a technologií, které jsou v blízké době očekávány nebo plánovány. Divák si na svět rychle přivykne, začne po něm toužit a jen se ukájí jeho futuristickým vzhledem a filtry. Temnější strana s drogami a potulnými operacemi je sváděna na PK Dicka, ale tentokrát je to úplně mimo. MR totiž jako adaptace jde úplně jiným směrem a z povídky si půjčuje jen pár jmen a velmi pozměněnou hlavní dějovou linii (jiné myšlenky, zjednodušení příběhu). Možná i právě proto tleskám Spielbergovi a jeho lidem, kteří dokázali vytrhnout kostru povídky, obalit ji moderním vzhledem i postavami a výsledek je skvěle koukatelný. Čistá komerce? Jasně, ale šla udělat lépe? Ne. Ke castingu včetně Toma Cruise nemám jediné slovo. Takhle to má vypadat.(19.6.2004)

  • T2
    *****

    Rozpočet $102miliónovTržby USA $132,072,926Tržby Celosvetovo $358,372,926║ Steven Spielberg to vždy geniálne vedel v sci-fi žánry a v tomto filme to len potvrdzuje. Tom Cruise v jednej z jeho najlepších úloh. Bravúrne dielko!!! /100%/(18.5.2005)

  • Renton
    ****

    Scénář: Scott Frank, Jon Cohen .. Skvělá futuristická jízda, jak ji umí podat jen mistr Spielberg. Vize budoucnost opřena o vědecké domněnky a podklady, doplněná o zajímavý krimi námět a umocněná famózní režii i výbornou hereckou jistotou v podání Toma Cruise. 85%.(5.11.2006)

  • Marigold
    ****

    Ano! Pokud zapomenete na Dickovu předlohu, která je o pořádný kus jinde, natočil Spielberg naprosto strhují sci-fi s dost možná vizionářským náhledem budoucnosti, kdy budou naše myšlenky pod kontrolou a trestat se bude za zločiny, které nestihneme spáchat. Příběh se neopírá o akční scény (ale těch několik sekvencí stojí za to, hlavně blitkobušky :o)), ale o dobře vystavěný příběh s překvapivou pointou. Bohužel, struna pointy je opět po spielbergovsku přetažená o pár minut a film na konci ztrácí dech a tak trochu i hlavu. Aspoň ta pata mu zůstane. Nakonec tedy – film i Cruise (skoro) na výbornou!(25.1.2004)

  • woody
    ***

    Cruise mi tu trochu vadil ale Farrell zaplnuje prázdná místa filmu o kterém bych vůbec netušil že to natočil Spielberg.(2.3.2003)

  • Anthony
    *****

    Spielberg opět v plné formě. Technická dokonalost (triky, hudba, kamera) nepřekvapí, ale tentokrát se mohl po delší době opřít i o výborný a propracovaný scénář. Je to skvěle komplikovaná sci-fi, při které mají mozkové závity co dělat, párkrát jsem vůbec neodhadl, jak bude film pokračovat. Moc se mi líbili špivouci a oční lékař Peter Stormare. Problém je závěr - ale to je problém většiny Spielbergových filmů (je to podobné jak když v nerežisérské verzi Blade Runnera na konci vysvitne sluníčko).(18.8.2003)

  • DaViD´82
    ****

    Skvělý sci-fi inteligentní popcorn, který měl končit v momentě zapuštění "tuby" do země, protože to co následuje zbytečně podráží nohy jinak bezchybnému zážitku.(27.6.2007)

<< předchozí 1 2 3 4 11 22 32 42
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace