Nastala chyba při přehrávání videa.
  • genetique
    *****

    Čím ďalej filmov s inteligentnou sci-fi zábavu, ktoré diváci priam žerú. Peckovo natočený snímok, ktorému po grafickej a vizuálnej stránke možno len aplaudovať a to isté si zaslúži akcia. Navyše ma strhol veľmi premyslený scenár a to hneď od začiatku až do úplného ozaj zbesilého a neohraného konca. Pre mňa totálny film. 100%.(23.5.2006)

  • H34D
    *****

    Svého času jsem považoval Minority Report za film, který nejlépe přibližuje vizi utopické budoucnosti a to jak obrazově, co se mizanscén týče, tak vskutku zajímavým dějem, jež je postaven na brilantním námětu pro kriminálku. Nyní pro mě Minority Report představuje především vyšperkovaný inteligentní blockbuster, který tak nějak "má všechno", co mít má. Pochválit musím ještě unikátní atmosféru, která kombinuje temný futurismus a emocionálně zabarvené momenty, které zde vyzní mnohem líp, než standardní Spielbergův patos. 9/10(1.4.2011)

  • Aluska88
    ****

    **** a půl. Minority Report je futuristická, vizuální a trikově efektní exploze. Steven Spielberg bezesporu patří mezi jedny z nejlepších režisérských "vizualistů" a "futuristů" filmového plátna:) Již námět je sám o sobě zajímavý, ale zpracování světa budoucnosti je naprosto fascinující a maximálně originální. Precizní scénář, svižný děj, perfektní akční scény, dějový spád, návaznost scén a postupné objasňování skutečností. Jediné, co zde Stevenovi nevyšlo, bylo pár patetických, citově umělých scén. Zvláště ta závěrečná, láskyplné objetí, jako vystřižené z červené knihovny. Vůbec nezapadala do celkového pojetí filmu. Mám dojem, že ve stránce lidských emocí a projevů není Spielberg příliš zkušený. Je to vizuální bohém s talentem pro precizní a vyšperkovaný příběh, ale pokud do svých filmů vkládá lidskou stránku, často vyzní až příliš na efekt. Takže nebýt těchto, pro někoho možná pár drobných detailů, hodnotila bych rozhodně plným počtem.(18.3.2010)

  • Kaka
    *****

    Temná a vizuálně úchvatná pecka, která naprosto zaslouženě patří k tomu nejlepšímu, co v roce 2002 vzniklo. Mistr se předvedl v plné formě a potvrdil tak svou pověst jednoho z nejlepších režisérů všech dob. Minority Report je inteligentní a chytrý film, opírající se především o výtečný scénář, který spolu s neskutečně propracovanou výpravou a skvělým Cruisem dávají zapomenout na občasné lehce sentimentální vložky, které jsou u Stevena na denním pořádku. Vizuální efekty jsou dechberoucí, stejně jako Samantha Morton v roli tušitelky. Scény s ní berou dech a za svůj projev se rozhodně nemusí stydět ani veterán Max von Sydow. K tomu připočtěme jedinečný vizuál, nádherně bělavé kamerové filtry a strhující akci. Spielberg stále na vrcholu.(25.10.2003)

  • kiddo
    ****

    Spielberg natočil vzhledem ke své dosavadní filmografii až nezvykle temné sci-fi, které by nemělo problém dosáhnout na pět hvězdiček, kdyby jím přece jen neprobleskovaly jisté hollywoodské nešvary. Modro-šedo-bílá barva obrazu, který výborně střídá chladnou utlumenost s oslňující září a výrazností barev (které jsou chvílemi podobné Jeunetově Vetřelci), brilantně navozuje dojem odcizenosti a technického věku, což vyniká zvlášť při nájezdech na lidské oči, které vypadají opravdu chladně a odosobněně. Vize světa roku 2054 je úžasná a začínám být opravdu zvědavá, jak to v té době bude vypadat (a jaké bude dobové sci-fi). Herecké výkony nejsou nijak oslnivé, přesto se v hereckém ansáblu nevyskytne snad nikdo, kdo by vás měl nějak iritovat. Kamera je zajímavá hlavně skákavým a roztřeseným snímáním při scénách rvaček, místy ale dává vyniknout trochu okázalé počítačovosti (např. honička na dálnici). A teď k tomu ryze komerčnímu: Andertonova závislost či jeho trauma ze ztráty syna jsou, řekněme, poněkud nepřesvědčivé. Člověk se až diví, že v dnešním hollywoodském filmu se nevyskytne policista, který by si neřešil trauma z minulosti. Konec by vás mohl docela slušně znechutit: poté, co tvůrci rozehrají prakticky nerozseknutelné závěrečné dilema, rozřeší ho takovým způsobem, že máte pocit, že se díváte na televizní detektivku. Závěrečný happy end tomu jen nasazuje korunu (nemluvě o replikách „Každý z nás utíká“ nebo monolog o kněžích). A dále: to, co PreCrim charakterizuje jako „vraždu vykonanou v budoucnosti“, je v dnešní době určováno jako „pouhý“ pokus o vraždu. Nevidím důvod, proč by to mělo být v roce 2054 jinak, pokud předpokládáme, že tehdejší společnost bude vyspělejší. Na tomhle nezmění nic ani to, že by k vraždě došlo, kdyby vrah nebyl vyrušen. Vražda jako taková prostě spáchána nebyla, takže Anderton a jeho kulička si mohou hrát na „spadne-nespadla-spadla by“, jak chtějí. Na druhou stranu tohle film smývá vysoce originálními a působivými prvky, jako například výměna očí, působivý Peter Stormare, futuristické vězení, postavy Tušitelů, jimž je upíráno právo na lidskost a běžný život, „probírání“ se počítačovou obrazovkou rukama, scéna, kdy Anderton honí vlastní oči, odhalení pachatele jako vystřižené z L.A – Přísně tajné i samotná detektivní zápletka, jejíž rozuzlení s výsledným oklamáním zdánlivě neprůstřelného systému je neobvykle komplexní. Spielberg a Cruise velmi zručně balancují na žánrové hranici temného futuristického sci-fi, jen jim občas uklouzne noha takovým způsobem, že 5* prostě nedám.(29.8.2005)

  • - John Anderton (Tom Cruise) nosí hodinky značky Omega Speedmaster X-33. (dyfur)

  • - O hlavnu rolu mal záujem i Arnold Schwarzenegger. (gogo76)

  • - Na natáčanie filmu boli používané najčastejšie kamery s objektívmi kratšími ako 27 mm, pričom sa striedali 17, 21 a 27 mm objektívy. Spielberg to odôvodnil tým, že chcel, aby boli herci čo najbližšie k sebe ako to bude možné. (Greenpeacak)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace