Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    **

    Ach, to jsou dilemata. Celou dobu si říkám, co mi na tom filmu nehraje. A už jsem na to přišla. Látka je dobrá. Ten koncept je zajímavý a dilemata o svobodě volby, soukromí a právu na to býti člověkem jsou fascinující. A to jsou většinou elementy, které pocházejí z původní povídky. A naopak většina toho, co tomu přidal Hollywood, připomíná svou strukturou i symbolickou chutí spíš shnilou ledničku v operačním bytě Petera Stormarea. Spousta retardačních honiček, u kterých spíš čekám, až skončí, než že bych si je užívala. Spousta přidaných linek a spiknutí, které jednoduchý a mocný příběh zdánlivě zesložiťují, ale ve skutečnosti spíš zplošťují a zbanálňují. Nastavovaný konec je rovněž políčkem do tváře diváka. Ale co je úplně nejhorší, tak to je prosím Tom Cruise. Nepatřím k jeho věrným nenáviditelům, naopak věřím, že ve správné roli může být velmi dobrý (Interview s upírem, Magnolia, Narozen 4. července). Ale zfetovaný unavený policajt s traumatem z minulosti opravdu není jeho šálkem kávy. Ale jakože vážně vůbec není, prostě ne. Naopak Samantha Morton se mi hodně líbila, pamatuji si, že ve sladkém období puberty jsem chtěla být jako ona. Další malé bezvýznamné plus ode mě film dostává za vizi světa plného personalizovaných reklam.(22.5.2015)

  • emma53
    ****

    Mně se tam v každém případě líbilo to nádherné červené autíčko, odpočinula jsem si akorát ve skleníku, jinak to byla super jízda se skvělými herci, Tomem Cruisem (to byla kondička) a Colinem Farellem. Tušitelky bych nechala klidně někde na Maledivách, ať si dáchnou, člověk nemusí přece vědět úplně všechno i když byly původně zamýšlené k práci pro dobro lidstva. Takže můj mozkový systém všechny informace zpracoval, sice nedokonale, ale přece a došel k lepší čtyřce. Mám holt málo sci-fi nakoukáno. Viděno v rámci Season Challenge Tour.(13.8.2015)

  • kiddo
    ****

    Spielberg natočil vzhledem ke své dosavadní filmografii až nezvykle temné sci-fi, které by nemělo problém dosáhnout na pět hvězdiček, kdyby jím přece jen neprobleskovaly jisté hollywoodské nešvary. Modro-šedo-bílá barva obrazu, který výborně střídá chladnou utlumenost s oslňující září a výrazností barev (které jsou chvílemi podobné Jeunetově Vetřelci), brilantně navozuje dojem odcizenosti a technického věku, což vyniká zvlášť při nájezdech na lidské oči, které vypadají opravdu chladně a odosobněně. Vize světa roku 2054 je úžasná a začínám být opravdu zvědavá, jak to v té době bude vypadat (a jaké bude dobové sci-fi). Herecké výkony nejsou nijak oslnivé, přesto se v hereckém ansáblu nevyskytne snad nikdo, kdo by vás měl nějak iritovat. Kamera je zajímavá hlavně skákavým a roztřeseným snímáním při scénách rvaček, místy ale dává vyniknout trochu okázalé počítačovosti (např. honička na dálnici). A teď k tomu ryze komerčnímu: Andertonova závislost či jeho trauma ze ztráty syna jsou, řekněme, poněkud nepřesvědčivé. Člověk se až diví, že v dnešním hollywoodském filmu se nevyskytne policista, který by si neřešil trauma z minulosti. Konec by vás mohl docela slušně znechutit: poté, co tvůrci rozehrají prakticky nerozseknutelné závěrečné dilema, rozřeší ho takovým způsobem, že máte pocit, že se díváte na televizní detektivku. Závěrečný happy end tomu jen nasazuje korunu (nemluvě o replikách „Každý z nás utíká“ nebo monolog o kněžích). A dále: to, co PreCrim charakterizuje jako „vraždu vykonanou v budoucnosti“, je v dnešní době určováno jako „pouhý“ pokus o vraždu. Nevidím důvod, proč by to mělo být v roce 2054 jinak, pokud předpokládáme, že tehdejší společnost bude vyspělejší. Na tomhle nezmění nic ani to, že by k vraždě došlo, kdyby vrah nebyl vyrušen. Vražda jako taková prostě spáchána nebyla, takže Anderton a jeho kulička si mohou hrát na „spadne-nespadla-spadla by“, jak chtějí. Na druhou stranu tohle film smývá vysoce originálními a působivými prvky, jako například výměna očí, působivý Peter Stormare, futuristické vězení, postavy Tušitelů, jimž je upíráno právo na lidskost a běžný život, „probírání“ se počítačovou obrazovkou rukama, scéna, kdy Anderton honí vlastní oči, odhalení pachatele jako vystřižené z L.A – Přísně tajné i samotná detektivní zápletka, jejíž rozuzlení s výsledným oklamáním zdánlivě neprůstřelného systému je neobvykle komplexní. Spielberg a Cruise velmi zručně balancují na žánrové hranici temného futuristického sci-fi, jen jim občas uklouzne noha takovým způsobem, že 5* prostě nedám.(29.8.2005)

  • Aluska88
    ****

    **** a půl. Minority Report je futuristická, vizuální a trikově efektní exploze. Steven Spielberg bezesporu patří mezi jedny z nejlepších režisérských "vizualistů" a "futuristů" filmového plátna:) Již námět je sám o sobě zajímavý, ale zpracování světa budoucnosti je naprosto fascinující a maximálně originální. Precizní scénář, svižný děj, perfektní akční scény, dějový spád, návaznost scén a postupné objasňování skutečností. Jediné, co zde Stevenovi nevyšlo, bylo pár patetických, citově umělých scén. Zvláště ta závěrečná, láskyplné objetí, jako vystřižené z červené knihovny. Vůbec nezapadala do celkového pojetí filmu. Mám dojem, že ve stránce lidských emocí a projevů není Spielberg příliš zkušený. Je to vizuální bohém s talentem pro precizní a vyšperkovaný příběh, ale pokud do svých filmů vkládá lidskou stránku, často vyzní až příliš na efekt. Takže nebýt těchto, pro někoho možná pár drobných detailů, hodnotila bych rozhodně plným počtem.(18.3.2010)

  • Gilmour93
    ***

    Tři tušitelé v nálevu tuší zločin, jméno oběti i vraha se vykutálí a byť jen náznak ctění presumpce neviny jde do míst, kde slunce nesvítí. Teď je třeba zatýkat, biliár si zahrajeme až po pracovní době! Vskutku velmi volná inspirace povídkou Dicka, zajímavá kombinace futuristické i dnešní architektury a překvapivý nedostatek Spielbergovy tak typické dětinskosti. Točil to vůbec on? Na druhé straně neodpustitelné "plot holes" (oči stíhaného v pytlíčku jako klíč ke všem dveřím, ignorace alibi u druhé vraždy), či v slepých uličkách rozmělněná gradace poslední půlhodiny. Ptám se znova, točil tenhle průmyslový produkt vůbec on? Točil a jaksi pozapomněl, že noir sci-fi se neudělá jen stáhnutím kontrastu barev..(22.8.2012)

  • Tom Cruise

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace