Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shakers
    *****

    Steven Spielberg je v sci-fi žánri ako ryba vo vode. Skvelý dej, ktorý ma grády, ktorý postupne graduje, a ktorý je zaujímavý až dokonca. Taktiež skvelý vizuál na ktorý sme si u Stevena už zvykli. Filmu stačí len prvých desať minút na rozbeh a potom je to už len akčná sci-fi krimi jazda, ktorá sa nie a nie zastaviť. Tom Cruis beží o život tuším ešte viac ako v Misssion Impossible. Už tak skvelý film doplňuje ešte Williamsova hudba, ktorá pridáva akčným scénam na dramatičnosti. Skratka dokonalý film po všetkých stránkach. Škoda len tej vysokej stopáži, ale inak sa jedná o skvelú sci-fi, ktorá ma super akcie, premyslený dej a kde nápady neostali len na papieri. 90% - 5*(3.11.2011)

  • Matty
    ****

    Účinná protilátka na přeslazené, v pastelových barvách vyvedené rodinné sci-fi A. I. Minority Report Kubrickovu tvorbu paradoxně připomíná mnohem víc (nikoli jen odkazy na Mechanický pomeranč). Chvílemi jde o nespielbergovsky hnusný a ponurý film s hodně morbidním smyslem pro humor, který byste čekali spíš ve filmu Terryho Gilliama (blitkobušky, „Má oči jen pro vás“, zelený sendvič). Chladné barvy, metalický velkoměstský design a dojem města, v němž nikdy nevychází slunce, přispívají společně s nezvyklými úhly kamery k nevlídnosti vytvořené vize budoucnosti, kde není žádný prostor pro spontánnost a jedinými zdroji radosti jsou drogy a vzpomínky na prosluněnou minulost. Personalizovaná reklama, augmentovaná realita, auta řízená počítači nebo všudypřítomné sledovací systémy (na něž jsme upozorňováni i častým zabíráním postav z boží perspektivy) se přitom od premiéry filmu posunuly z oblasti myšleného do oblasti uskutečněného. Vizionářství Dicka, Spielberga a týmu oslovených vědců se nikdy nedere do popředí na úkor uvěřitelných postav a bezchybně šlapajícího příběhu s promyšleným dávkováním informací (máme pocit, že dopadení Andertona je neustále na spadnutí), v němž každá poskytnutá informace dříve či později zapadne do většího celku. Spielberg nicméně nedokázal jít proti vlastnímu přesvědčení a nedopustil, aby bezvýchodnost příběhu zpochybňujícího funkčnost v zásadě totalitního systému (à la 451 stupňů Fahrenheita) i jasnou hranici mezi tím, kdo je policajt a kdo zločinec (jako většina filmů noir), přebila rodinné hodnoty. Sentimetnální linka směřující k rekonstituci rozpadlé rodiny je sice po většinu filmu nenásilně včleněna do detektivky říznuté hitchcockovským thrillerem o lovu na nevinného, ale během posledních třiceti minut bohužel přejímá hlavní slovo. Po poměrně uspokojivém zakončení „whodunit“ linie následuje zvrat a ještě jedno bonusové kolo, které působí zvláštně uspěchaně, a jen během něj doufáte, že jde o falešný flashforward, Agathinu vizi, která se nenaplní (trivia vsuvka: jména tří tušitelů odkazují ke třem slavným autorům detektivek). Kdyby bylo rodinné trauma vyřešené zároveň s vraždou, které se má Anderton od začátku dopustit, film by nemusel končit nadvakrát. Na druhou stranu je pravda, že zpochybnění konceptu predestinace slouží k rozvedení noirového tématu osudovosti a kamuflování toho, kdo bude skutečným nepřítelem, zas Spielbergovi umožňuje předvést, jak zdatným je vypravěčem. Až do zvratu je totiž naše vědění omezeno na dvě postavy, lovce (Witwerr) a kořist (Anderton), které jsou i v záběrech stavěny proti sobě jako dva sokové. Na druhé, temné straně přitom po celou dobu stojí někdo jiný. Jsou to drobnosti, ale když je posčítáte, dostanete dost důvodů, proč se k Minority Report vracet a přemítat třeba nad tím, jak zápletka filmu zrcadlí podstatu kinematografie, v níž dopředu vymyšlený konec rovněž určuje průběh předchozího dění, nebo situaci diváka žánrových filmů, který stejně jako Anderton tuší, jak to celé dopadne, ale chce se přesvědčit na vlastní oči. 85% Zajímavé komentáře: kiddo, Morien, Aiax, d-fens, Anderton(11.1.2006)

  • Radyo
    ****

    Teda, abych se přiznal, ty čtyři hvězdičky jsou spíše ze sentimentu. Když si vzpomenu, jaké perly kdysi Spielberg točil, a když je pak následně porovnávám s jeho filmy z posledních několika let - nedá se to srovnávat. Mám dojem, že čím propracovanější triky má Steven k dispozici, tím více to škodí příběhu jako celku. Nechci nijak překotně hanit jeho Minority Report, nicméně jsem očekával skutečnou pecku, nejen skvělé triky, výbornou práci s kamerou a originální námět, nýbrž i precizní a dokonale natočený příběh se skvělými hereckými výkony. Toho jsem se ale bohužel nedočkal. Stevene, kéž se ti při natáčení I.J. 4 vrátí tvá bývalá forma.(21.10.2002)

  • Aluska88
    ****

    **** a půl. Minority Report je futuristická, vizuální a trikově efektní exploze. Steven Spielberg bezesporu patří mezi jedny z nejlepších režisérských "vizualistů" a "futuristů" filmového plátna:) Již námět je sám o sobě zajímavý, ale zpracování světa budoucnosti je naprosto fascinující a maximálně originální. Precizní scénář, svižný děj, perfektní akční scény, dějový spád, návaznost scén a postupné objasňování skutečností. Jediné, co zde Stevenovi nevyšlo, bylo pár patetických, citově umělých scén. Zvláště ta závěrečná, láskyplné objetí, jako vystřižené z červené knihovny. Vůbec nezapadala do celkového pojetí filmu. Mám dojem, že ve stránce lidských emocí a projevů není Spielberg příliš zkušený. Je to vizuální bohém s talentem pro precizní a vyšperkovaný příběh, ale pokud do svých filmů vkládá lidskou stránku, často vyzní až příliš na efekt. Takže nebýt těchto, pro někoho možná pár drobných detailů, hodnotila bych rozhodně plným počtem.(18.3.2010)

  • Tom Hardy
    ****

    Výtečné, ale rozhodně ne geniální. Vizuální stránka bez debat dokonalá. Herecké výkony taktéž a je potěšující, že výtečné obsazení není pouze u hlavních rolí, ale též vedlejších (potěšil mne Farrell a Stormare. Hlavní slabina je v několika scénáristických momentech, které mi prostě nesedí. Nejvíce mě zamrzela tato nesrovnalost - Jste velitelem speciální jednotky a máte všude díky své sítnici přístup. Jste však odsouzeni za vraždu a uvezněni. Předtím, než Vás chytli, jste si nechali vyměnit oči, aby Vás nemohly podle nich najít. Své původní oči si schováte. Pak utečete z vězení a aby jste se dostali na základnu, kde jste veleli, použijete svých starých očí na scan u dvěří. A teď to, co mi hlodá v hlavě. Odsoudili Vás, zavřeli, ale nechali Vám přístup do bezpečtnostního střediska?! Tak to je trochu divné... tahle chyba rozhodla o čtyřhvězdičkovém hodnocení, namísto pěti...(20.5.2003)

  • Tom Cruise

  • - Po úvodním případu je nám přehrána „reklama“ na Precrime, ve které jedna z obětí hovoří o tom, že měla být znásilněna, ale Precrime tomu zabránil. Později v konverzaci mezi Danny Witwerem (Colin Farrell) a Johnem Andertonem (Tom Cruise) o fungování a podstatě celého sytému Precrime a „trojčat“ ale zjistíme, že „trojčata“ vidí pouze vraždy, nikoli napadení nebo znásilnění. (polabecak)

  • - V celom filme bol kontrast farieb znížený o 40% percent, čím sa dosiahlo "vyblednutého" vzhľadu, pretože sa Spielberg snažil dostať do svojho filmu prvky noir-u. (Greenpeacak)

  • - John Anderton (Tom Cruise) používá pistoli Beretta 9000. (Karlos80)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace