poster

Sugarlandský expres

  • Česko

    Expres do Sugarlandu

  • USA

    The Sugarland Express

  • Slovensko

    Sugarlandský expres

Dobrodružný / Krimi / Drama / Road movie

USA, 1974, 110 min

Komentáře uživatelů k filmu (107)

  • Douglas
    *****

    Jakkoli už předtím Spielberg natočil několik rozsáhlých televizních projektů (natočil Duel; víceméně vytvořil postavu poručíka Columba), jeho celevečerní debut je až Sugarlandský expres, ve kterém vypráví podle skutečné události příběh mladého manželského páru, který v cestě za svým dítětem nešťastnou shodou okolností unese stejně starého policistu Maxwella Slidea. Státem odebrané dítě, které teď „patří“ pěstounům v Sugarlandu, od nichž chce pár milovaného syna získat zase zpět, je ale jen MacGuffinem vyprávění... Klíčový je motiv dětství/dospělosti u samotných „dospělých“ postav a dítě je jako v mnoha Spielbergových filmech jen impulz, nikoli hlavní téma. ___ Film konstruuje několik možných pohledů na celou událost. 1) Pohled tří mladých lidí v autě, kteří postupně více a více relativizují vztah únosci/unesený. 2) Pohled policejního kapitána Tannera, který je jim v patách a jako jediný si uvědomuje absurditu situace, když dospělí pořádají hon na děti, které dělají absurdní věci, aby získaly vlastní dítě. 3) Naprosto nevstřícný a skytě hysterický pohled majetnických pěstounů, které ani na okamžik nenapadne uvažovat, že pro mladý pár je touha po rodině a znovuzískání svého potomka naprosto přirozená (nehledě na prostředky). 4) Pohled americké veřejnosti, která pár až na několik militaristických psychopatů obdivuje, protože udělat cokoli pro udržení vlastní rodiny je přece tak americké a ušlechtilé. ___ Sugarlandský expres tak není i přes svůj žánr road-movie film o pohybu, protože samotný proces cesty jen poskytuje množství času pro postupné rozvíjení rovin jednotlivých pohledů. Přibývající množství policejních aut jedoucích v závěsu za hrdiny jen podtrhuje nepatřičnost situace... Klíčový je samozřejmě vývoj vztahu mezi ústředními třemi hrdiny v autě, když se ze Slidea stává další účastník úžasného dobrodružství s nesmyslným cílem. Slideův pohled je nejbližší divákovu, je nucen přehodnocovat postoje, snažit se chápat nesmyslné chování páru, ale i přes všechno opojení mediální popularitou a romantičností situace si uvědomuje, že Clovis s Lou Jean nakonec nemohou dosáhnout svého. ___ V Sugarlandském expresu je už vidět Spielbergova schopnost zprostředkovat vývoj soukromých vztahů jako fascinující dobrodružství, což později rozvine ve většině svých dalších snímků. Skoro každý jeho film o posunech v rodinných pozicích, přerodů dětských dospělých do skutečných dospělých (k čemuž jim často dopomůže kontakt s dítětem), o problematičnosti systému a v rámci možností nevinnosti jedinců (Tanner stojí na dvou pozicích – soukromá osoba a policejní důstojník, ale musí jednat v souladu s povinností) i o hořkosladkých koncích (Spielbergovy filmy většinou neposkytují modelové happyendy, každé štěstí je vykoupeno bolestí a ztrátou).(30.7.2007)

  • Houdini
    ****

    Zlatá Palma - výběr(9.9.2006)

  • Tosim
    *****

    Vynikající. Nad slzavě vyhlížející historkou (i když je podle skutečnosti) o rodičích, kteří chtějí své dítě zpět, vítězí režie, reálie a bezchybné herecké výkony. Od Goldie Hawn až po postavu policajta, který vede vyjednávání. Film pak v podstatě "přesahuje" sám sebe a vypráví i o soudržnosti, zbraních, spravedlnosti i "policajtské cti." Když jsem pochopil ten vpravdě metaforický název, byl jsem navýsost spokojen.(17.11.2003)

  • Malarkey
    ****

    Steven Spielberg už v mládí ukázal, že umí natáčet hodně dobré a nápadité filmy. Sugarlandský expres mě od začátku do konce bavil svým napětím, zajímavým příběhem, dobrými postavami, humornými scénkami, vážnými scénkami. Vlastně je to vážné téma převlečené do docela přívětivého filmu, který prostě musí sednout každýmu. Nejlepší na tom všem je ale konec, který se nese přesně v tom duchu, který byste od Amerického filmu nečekali.(3.4.2013)

  • Enšpígl
    ****

    Nemůžu si pomoc, ale to jak Steven umí pracovat se všemi žánry je neuvěřitelný. Vemte si že ať dělá scífko, horáč, zábavu nebo drama, tak ten film ve dokáže nechat hlubokou stopu i po mnoha letech a reprízách, čím jiným se dá poznat kvalita ?? Expres je brán jako ofiko debut velkého Spielberga, já osobně za jeho debut beru sice Duel, ale to je putna, podstaný je že i tady umí dokonala pracovat s vývojem příběhu. Neskutečný, kolikrát jsem v průběhu vyprávění měnil své sympatie k hlavním postavám, vlastně ke všem postavám. Absolutní hereckou jedničkou je tady pro mě Goldie v žádným jiným filmu už na mě nepůsobila tak charismaticky a emotivně jako tady, navíc v roce 1974 byla fakt super kočena, což jí zůstalo i celá 80.léta. Asi nejsympatičtější postava byl unesený policajt, mnohdy jsem sice jeho reakce nechápal, ale v jeho situaci jsem nikdy nebyl. Film nepostrádá na dramatu a napětí, především proto že jsem byl "donucen" si přát určitý typ konce, který mu však nepřijde přiliš pravděpodobný a právě tyhle hry s mejma pocitama se Stevenovi povedli na výbornou.(21.6.2011)

  • T2
    *****

    Rozpočet $3miliónyTržby USA $7,500,000Tržby Celosvetovo $12,800,000║ dielko proste od majstra, veľmi šikovne natočené /95%/(25.3.2010)

  • woody
    ***

    Velmi dobrý film s civilní Goldie Hawn v hlavní roli podle skutečného příběhu.Po Duelu jsem však čekal něco lepšího.(1.6.2003)

  • Superpero
    ****

    Prostě Amerika, se vším dobrým i špatným.(18.9.2011)

  • B!shop
    ***

    No je videt, ze se Spielberg teprve zahrival, tohle nic moc extra neni. Prvni vec, ktera me napadla skoro na zacatku a nepresla me az do konce, proc proboha dva vicemene skoro netrestany manzele, ktery unesou nicim dulezityho poldu, pronasleduje policie snad z celyho statu, tady je totiz takovejch 30, 40 policejnich aut a vypadalo to spis smesne. Ale krome tohohle je navic celej film takovej vcelku utahanej a krome fajn uvodu se tam toho zas tak moc nedeje, takova lehce stereotypni jizda autem za synem, kde se hlavne ukazujou charaktery manzelu a unesenyho poldy a vsichni tri jsou predkladany jak naprosty sympataci, ktery by spolu sli klidne na pivko. Nevim no, proste me to moc nebralo. Nicmene je fajn videt tehdy jeste mladou, skvele hrajici a nesaskujici Goldie Hawn, i kdyz obcas se precejen neudrzi zacne blbnout.(3.1.2010)

  • H34D
    **

    Podivná žánrová ambivalence, kdy film pořádně nefunguje ani v jedné ze škatulek, o které se otírá, způsobila, že jsem trpěl nudou :) Děj je velice plytký, scénář s námětem skrývajícím nevyužitý potenciál, byl snad sepsán na koleně - rutinní dialogy, stupidní postavy, minimální vývoj - ono se jen tak jede a blbě kecá bez pointy... Jelikož tento příběh nemá váhu, co se týče realističnosti, dostává se člověku pocit, zdalipak se nejedná o jakousi "parodii" na reálnou událost, jenže na to je film málo vtipný a málo nadsazený. Tohle "dobrodružství" zkrátka v mých očích nefunguje a krom faktu k zamyšlení o tom, že veřejnost únos dítěte schvaluje, nemá dnes co nabídnout. 3/10(4.5.2011)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Ozbrojená mediální cesta rodičů za svým dítětem dopadla dle předpokladů, ale postupně přitom přinášela okamžiky, které mi zvedaly náladu. Třeba tlačení uneseného vozidla pronásledujícím vozidlem k čerpací stanici, znuděnou policejní palbu na investigativní reportéry, řešení přestupku za příliš pomalou jízdu či zběsilé řádění týpků, kteří by se při troše představivosti dali označit za americkou verzi PS VB. Mne to tedy bavilo.(3.9.2011)

  • xxmartinxx
    ****

    Je vtipné pozorovat první filmy Scorseseho, Coppoly, Lucase a Spielberga a vidět, jak strašně si byli podobní. Sugarland Express je každopádně vynikající relativizující road-movie vypovídající především o své době a americkém životě. Spielbergův kino-debut skutečně má co nabídnout jak Stevenovým fanouškům, tak i těm, co si na něj nepotrpí.(15.12.2012)

  • gudaulin
    ***

    Na Spielbergově snímku jsou nejzajímavější postavy obou desperátů. Vždy ho zajímal dětský svět, nekomplikovanost a naivita dětské mysli. Často se ve svých filmech vracel do dětství a z jeho tvorby je cítit, že v hloubi duše zůstal romantickým klukem s touhou po dobrodružství. Manželský pár drobných kriminálníků se rozhodl na útěku z vězení "osvobodit" maličkého syna ve spárů pěstounů bez ohledu na mizivé šance svého podnikání. Oba hrdinové jsou doprovázeni kolonou policejních vozů a obklopeni ostřelovači, ve své nezralosti a dětinskosti ale nechápou bezvýchodnost své situace. Vůbec nic jim nedochází, sní svůj sen a prožívají mumraj kolem sebe jako zábavnou šou se spoustou diváků. Užívají si každičký moment, kdy jsou středem pozornosti médií. O poznání lepší je v té roli Goldie Hawn, které postavy zastydlých puberťaček vyloženě sedí. Její umíněnost, bezstarostnost a okouzlení hračkami kolem jsou odzbrojující. Režisér v rozporu s realitou kormidloval pointu snímku narozdíl od přízemní reality do méně vyhrocené podoby, přesto mu americké publikum to rozstřílené auto v závěru nejspíš neodpustilo. Snímek se pohybuje v žánru tragikomedie, nicméně tenhle raný Spielberg ještě nedosahuje té bravurnosti vyprávění, na jakou si později filmoví fanoušci zvykli. Celkový dojem: 60 %.(22.3.2013)

  • Falko
    ****

    Tento film som videl dost davno a pamätam si, ze ma velmi bavil a nic mi tam vtedy smiesne neprislo. Lenze teraz, ked som to videl s Madison som sa na par zaberoch nasmial a neveriacky krutil hlavou, ze toto naozaj podla skutocnosti a natocil ho moj najoblubenejsi reziser Steven Spielberg. Tym ale nechcem povedat, ze by ma teraz po reprize tento film nebavil, skor naopak. Vzdy som zboznoval tzv. Road Movie, ako napr. THELMA A LOUISE (1991), BONNIE A CLYDE (1967) alebo UTEK DO MEXIKA (1994) s Alecom Baldwinom a s Kim Basinger, takze aj tento mi opät zapasoval, len som premyslal, do akej miery vsetko to, co sa stalo vo filme mohlo byt podla skutocnosti a co bolo domyslene v scenari. To nikdy nezistim, ale aj napriek par nudnym chvilkam ma film slusne bavil. ________ Goldie Hawn - (Lou Jean Poplin) +++ William Atherton - (Clovis Michael Poplin) +++ Ben Johnson - (Kapitán Harlin Tanner) +++ Michael Sacks - (Patrolman Maxwell Slide) +++ Gregory Walcott - (Ernie Mashburn) +++ Steve Kanaly - (Jessup) +++ Louise Latham - (Mrs. Looby) +++ Produkcia: Richard D. Zanuck +++(29.7.2011)

  • NinadeL
    **

    Goldie Hawn jako hvězda začínajícího Stevena Spielberga. Well, konečně, proč ne.(3.1.2019)

  • castor
    ***

    Nezralost a dětinskost od Stevena Spielberga zase trochu jinak. Musím nicméně poznamenat, že silniční minimalistické drama Duel mě od mladičkého Spielberga bavilo o poznání víc. Story á la Bonnie a Clyde v sociálním aranžmá překvapilo hlavně účastí Goldie Hawn, kterou diváci doposud znali zejména jako komediální herečku. Společně s manželem prchajícím z vězení tu bojuje za svého syna, kterého úřady postoupily k adopci. Ona, on a rukojmí policista tak se směšnou armádou policejních aut za zadkem cestují napříč Texasem. Milují je média i po okrajích silnic aplaudující obyvatelé bezejmenných městeček, stejně jako solidní kamera Vilmose Zsigmonda (Oscar za Blízká setkání třetího druhu). První Spielbergovy kroky byly v tomhle případě poměrně dějové plytké, stopáží dlouhé a ještě plné drobných škobrtnutí.(1.5.2013)

  • Xmilden
    ***

    Závěr, na který divák tolik čeká, konečně přináší to pravé ořechové, kvůli čemu divák na tohle drama skoro 2 hodiny čučí. Místy mě přišlo, že některé scény byly zbytečně urychlené a tím pádem jsem měl pocit jakoby v nich chyběla nějaká logická posloupnost, ale tento fakt se dá také přičíst tomu, že Steven v té době rozhodně nebyl vyspělým režisérem. Například již za rok u Čelistí všechny tyto neduhy hravě odstranil.(3.1.2013)

  • gogo76
    ****

    Neskutočné roky mi trvalo, kým si tento prvý Spielbergov film našiel ku mne cestu. Sám som po ňom nešiel, pretože až taký dobrý film som od toho nečakal. Súhlasím s Duke90, že v jednoduchosti je krása. Ako debut je to vážne na úrovni, je to zaujímavé od začiatku do konca, stále sa tu niečo deje, preto film prakticky nemá hluché alebo nudné miesto. Strašne dobre som sa pobavil na nekompromisnom odstavení televízneho štábu na dodávke. Už vtedy boli ako supy...80%.(7.3.2013)

  • cheyene
    ****

    Napínavá Spielbergova jízda založená na skutečném příběhu. Snímek má povedenou atmosféru, která místy umí pěkně zhoustnout a s blížícím se koncem je Sugarlandský expres lepší a lepší.(16.12.2015)

  • Pepinec
    ****

    Jóóó, kdybych já měl stejný poprvý v posteli jako Štefan za kamerou... To bychom se možná viděli víckrát, viď? Výčet žánrů je sice dlouhej jako tejden před vejplatou, ten nejzásadnější ale chybí. Spielberg tu vytrousil patrně všechen humor, co dostal do režijního vínku, stál ovšem za to! Všechna ta absurdita a nadlehčenost nechává příběh dýchat svým vlastním životem, který se mi zatraceně líbil. Rozbor je prací pro odborníky s patentem, u mě dobrý, Stýve!(5.3.2013)

  • JohnnyD
    ****

    Števo výborne štartoval svoju kariéru. Bonny a Clyde s rozkošnou Goldie Hovnovou.(11.11.2012)

  • Javert
    ****

    S Duelem se tohle nedá srovnávat už jen proto, že Sugarland express není žádný dobrodružný film či thriller, ale poctivá, (krimi)komediálními prvky prorostlá road-movie...(12.2.2010)

  • Satan
    ****

    Příjemná prvotina, byť Spielbergova velká dramata ještě na diváka čekala. Každopádně sympatická road-movie s nádechem absurdity a pěkně vykreslenými charaktery. Ve druhé půlce nám tempo sice začíná povážlivě drhnout, ovšem přimhouřím oko, když se jedná o debut. I Spielberg musel začínat...[Přesná stopáž: 105 min](6.8.2010)

  • lamps
    ****

    Spielberg v roce 2013 a 1974 se hodně liší, čehož je právě Sugarlandský expres zářným příkladem. Je to civilní a lidský příběh pojatý jako velké a ničím nevázané dobrodružství, v němž Steven úplatňuje svůj talent zfilmovat snad jakoukoli látku pro diváka maximálně přitažlivým způsobem. Goldie Hawn a Ben Johnson unikají policejním autem napříč Amerikou, za nimi se postupně hromadí blikající policejní sirény a kilometr po kilometru se stávají většími a většími mediálními hvězdami. To vše podáváno velmi svižně, zábavně a samozřejmě tak, aby oba uprchlíci nakonec vypadali jako skuteční američtí hrdinové, kteří jsou pro lásku k dítěti schopni čehokoli. Jejich situace je poutavě nasnímána z několika úhlů pohledu, které se v průběhu výborně prolínají a ponořují diváka do víru absurdity a nenávratnosti, jenž jednání našich hrdinů nejlépe charakterizuje. Že tahle cesta nemůže skončit šťastně víme už dlouho dopředu, ale zde nefunguje závěrečná pointa jako záchytný a stěžejní bod vyprávění, nýbrž pouze jako logické a neodvratné vyústění. Spielberg stvořil krásný a oslovující snímek, který si v jeho filmografii rozhodně zaslouží své výsadní místo, stejně jako mezi filmy s kolonkou road-movie.. 80%(5.3.2013)

  • Ant
    ****

    Ani jsem netušila, že je to vlastně Spielbergův první celovečerní film. Je mi docela líto, že se u těhle menších filmů nezdržel déle. Po Čelistech už holt asi nebylo návratu. Tak jako tak je Sugurlandský expres velmi dobrý film o lidské povaze a zničující síle zbraní. U Američanů to o těch zbraních navíc platí dvojnásob. Goldie Hawn byla skvělá. A konec celého příběhu mě skoro dojal.(25.3.2012)

  • pepo
    ****

    jeden zo spielbergovich najslabších filmov.takže je "len" veľmi,veľmi dobrý(15.6.2003)

  • bassator

    42nd KVIFF 2007 - NEW HOLLYWOOD - Nový Hollywood(13.8.2009)

  • iamek
    **

    Dvouhodinová nuda bez nápadu a bylo mi fuk jestli děcko dostanou nebo ne.(27.11.2009)

  • Big Bear
    **

    Ehh.. tak jsem se konečně dokopal ke zhlédnutí tohohle filmu. Na rozdíl od manželky jsem k němu nepřistupoval hned u titulků v úvodu s despektem jen proto, že je z něj ten věk už krapet cítit. Já mám filmy ze sedmdesátek rád. Bohužel u konečných titulků jsem musel konstatovat, že už tohle dílo opravdu smrdí zatuchlinou a že je to asi nejslabší kousek co jsem od Stevena viděl. Nic na tom nemění ani ten ,,skutečný příběh'' či kulaťoučká prdelka mladičké Goldie v přiléhavých jeansech. Film mi hodně připomněl mladší kousek Konvoj s Kristoffersnem. Také tam se všichni zblázní a jedou ve šňůře někam. Také tam jim bodrý americký lid ze všech těch zapadákovů fandí a žehná. Také tam nad logikou chování hrdinů žasnete a němě v úžase kroutíte hlavou. Tady jsem opravdu nechápal ty smečky přiblblých poldů, které se v dlouhém hadu táhly za prchajícími. Tuhle dobu mám rád a tak jsem ten poslední, komu by ve filmu vadily policejní křižníky s těmi obrovskými majáky na širokých placatých kapotách všech těch Plymouthů, Dodge, Chevroletů a Buicků... To bylo také jediné co mne asi na filmu nejvíce bavilo. Ty káry. Humorná poloha filmu zastoupená všemi těmi bouračkami hloupých policistů či jejich záložáků atd.. mi tu nesedla, nebavila mi a připadal mi hloupá. Pokud to ovšem nemělo ukázat americký lid jako stádo tupých stvoření a to ale myslím záměr nebyl. Sorry Stevene, vidět to v desíti letech na videu, asi bych u toho umíral a šel si pak hrát s angličáky na podobnou honičku... Dnes už to ale na mne působí slušně řečeno - hodně jednoduše. A nepůjdu do průměru jen proto, že jsi to točil ty. * *(18.1.2016)

  • PetrPan
    ****

    Nádherně absurdní road movie s okatou a uřvanou Goldie - Spielberg uměl a věřím, že zase umět bude až se otřepe z koňského deliria :)(11.4.2012)

  • Chrustyn
    **

    Pro mě nejslabší Spielbergův film. Od začátku do konce jsem se nudil a bylo mi úplně jedno jak to skončí. Ale je pravda, že je to tak 12 let co jsem to naposledy viděl.(1.5.2007)

  • Beastmaster4
    ***

    Na dobu natočení (r. 1974) určitě dobrý film. Ono hodnotit takové filmy po tolika letech je vždy nespravedlivý úkol. Jeho kouzlo už je utopené v moderním stylu natáčení. Téměř nic se už nedělá jako tenkrát a pro diváka, který neměl tu čest (či smůlu, jak se to vezme) není absolutně možné se k hodnocení postavit objektivně. Příběh podivného milujícího se páru, který po cestě za záchranou svého syna unese policejní auto i s policistou je místy až komický a roztomile nevinný. Stejně působí mladá Goldie Hawn, která byla okouzlující :-) Film samotný je pak celkem dlouhou scénou krátké epizody. Dovolil bych si tvrdit, že kdyby existovala kniha, stačilo by jí možná tak 100 stránek (pokud existuje a je obsáhlejší, pak se jí omlouvám). Kdybych film náhodou neobjevil, tak bych ani netušil, že S. Spielberg mohl něco podobného natočit. Sice nejsem Spielbergův kdoví jaký fanda, ale určitý styl se u určitého režiséra jednoduše neočekává. Jak je vidno, jeho budoucí styl se měl teprve začít utvářet a tak je SUGARLANDSKÝ EXPRES oproštěný od všech Spielbergových, pro dnešního diváka známých stop. Tak mi to aspoň přišlo a jestli je to pro vás dobře nebo ne, nechám na vás :-) Minimálně doporučuji těm, které zaujal film režiséra R. Scotta, THELMA A LOUISE. Není to sice tak vážné, ale pár společných maličkostí tu objevíte.(2.4.2013)

  • dopitak
    *

    Po stopách Goldie Hawn tentokrát na začátek Spielbergovy cesty. Problémem u mě nebyl ani taky děsný dabing (už třetí v pořadí, proboha!) s Lucií Svobodovou a Bohdanem Tůmou, jako spíš, že tenhle film je děsná blbost. Utahaná road movie, kde je stejně už na začátku jasné, že se bude vzpomínat na Bonnie a Clyde.(15.9.2011)

  • anais
    ****

    Spielbergova celovečerní prvotina vypráví příběh dvou mladých rodičů prchajících z vězení přes několik států za svým malým synem. Jejich auto následuje snad největší počet policejních aut, jaký jsem kdy na filmovém plátně spatřil. Tato kolona se pak stává zajímavým prvkem vyprávění, sloužící jako humorné odlehčení v jinak poměrně dramatickém příběhu. V centru dění je typicky spielbergovská rozvrácená rodina, úhel pohledu je tentokrát trochu jiný, méně sentimentální, a víc nezaujatý. Jako kdyby ve svém prvním celovečerním filmu ržisér prožíval nějakou desiluzi (což road-movie svým neustálým přibližováním se k neodvratnému cíli umožňuje), zatímco v pozdějších filmech se snaží najít nějaké východisko, i za cenu přehnaných happy endů. Film je tedy zajímavý hlavně pro toto odlišné chápání reality, na druhou stranu už je tu v budoucnu pro Spielberga tak typický sklon k dokonalé technické připravenosti a provedení mnoha scén.(19.7.2007)

  • poz3n
    ****

    K mému velkému překvapení dokázal Spielberg už do svého prvního celovečeráku napasovat svůj rukopis, který je tolik vidět především v jeho raných filmech. Ač je Sugarlandský expres veskrze obyčejné drama, pod Spielbergovým vedením se z něj stal téměř rodinný snímek, u kterého se chvíli smějete a hned poté kroutíte hlavou. Jo a abych nezapomněl, vůbec jsem netušil, jaká byla Goldie Hawn v mládí kočka. 7/10(5.3.2013)

  • Anderton
    ****

    Ústredná dvojka hrdinov Spielbergovej road movie je trochu iný typ hrdinov, ako napríklad Bonnie and Clyde, Zapadákovci, alebo Takí normálni zabijáci, pretože ich adorácia verejnosťou nie je nijako zvrátená. Oni nikoho nezabíjajú, ani nevykrádajú banky, chcú naspäť iba svoje dieťa. Na to je Spielberg príliš politicky korektný režisérsky typ. Film je výnimočný svojou formou, toľko policajných áut a áut všeobecne na cestách mimo mesta som ešte v žiadnom inom americkom filme nevidel. K slovu sa dostane aj helikoptéra a všetko to vyzerá poriadne cool, Spielberg to ale myslí dosť ironicky. Je vtipné sledovať kolónu policajných áut, sledujúcich v podstate nezaujímavú trojicu, čo asi svedčí o tom, že sa v regióne toho asi moc zaujímavého neudeje. Spielberg s kameramanom točí krásne obrázky a odľahčuje situáciu komickými prvkami, film ale nedoporučujem šovinistom a feministkám, tí prví sa iba utvrdia v presvedčení, že všetky ženy sú sprosté kravy a tie druhé asi neprekusnú, že všetky komplikácie tu spôsobí Lou, aj napriek tomu, že má také dobré srdce. Ja som mal tiež dvakrát na ňu poriadne nervy.(5.3.2013)

  • Janek
    ***

    V celku únosné - až na to, že tento film je prostě "zastaralý". Na toto téma byly už natočeny mnohem emocionálnější snímky.(7.7.2007)

  • HellFire
    ***

    Veskrze slabší a nudný film. Když se zamyslíte nad zápletkou, tak nedává smysl (proč byste jezdili za svým dítětem, když máte v autě uneseného policistu) a konec je přehnaný. Ke všemu herecké obsazení je nevýrazné.(29.4.2013)

  • Zeebonk
    ****

    Jeden z těch lepších filmů, co Spielberg natočil. Má to fajn atmosféru, uječenou Goldie Hawn a jednu fakt výbornou přestřelku. Zkrátka hajzlpapír na jedno použití.(28.7.2011)

  • Terva
    ****

    Co vše člověk naudělá pro své dítě. Zajímavé bylo, jak se ta kolona policejních aut za nimi pěkně táhla. Goldie Hawn svou roli zvládla na jedničku a já si nedovedu představit, kdyby Spielberg vybral jinou herečku.(4.2.2009)

  • gogos
    ****

    Pěkný úvod do Spielbergovi celovečerní tvorby. Film má něco do sebe, je zajímavý a zakládá se na skutečném příběhu. Do toho si připočítejte vynikající Goldie a máme z toho nadprůměrný film....(5.6.2006)

  • classic
    ****

    Ranný, výborný Steven Spielberg sa mohol svedomite oprieť o výborných hercov, alebo spolupracovníkov od štábu, aby vytvoril špičkovú Road-Movie, a ja som nedýchal až do konca záverečných tituliek, POLICAJTOV mali za chrbátom toľko, že Bonnie s Clydeom by sa kurva čudovali!!! Určite Stevena Spielberga treba obdivovať, lebo dekády vytvára nemalé úsilie do výroby filmov, či už režíruje, alebo produkuje, ale viem, že starý-dobrý Spielberg to už dávno nie je...Prekvapiť môže stále, a bolo by už načase! Goldie Hawn, Ben Johnson, Michael Sacks, William Atherton KVARTETO s nasadením a dôvtipom, alebo s dávkou veľkej NAIVITY, že im to len tak prejde, v podstate idú naprieč Amerikou, aby sa priblížili k SYNOVI, sociálka ho uchmatla a odovzdala pestúnom, hrdá matka i s otcom, ktorý predčasne odíde s väzenia s policajtom v aute, všetci traja idú ako najlepší kamaráti, holúbkovia smerom k zátarasám...Policajt je vlastne rukojemníkom, ktorého donútia ísť na miesto stretávky, média o všetkom informujú a z týchto manželov sa stávajú miláčkovia Ameriky s veľkým zástupom FANKLUBU! Podarení RANGERI by radi venovali smrteľnú guľku z diaľky, aby ukončili toto trápenie a či to tak bude, nechám na divákoch, ktorým odporúčam ešte nenamysleného Stevena Spielberga, pravdaže pridajte si k tomu úvodzovky... Ja by som to nazval ako POCTA žánru...(26.7.2015)

  • balba
    ****

    Film byl inspirován skutečnými událostmi z roku 1969 a získal na festivalu v Cannes cenu za nejlepší scénař.(10.12.2006)

  • corpsy
    ****

    Zmeska komédie, akčného filmu a road movie v chytľavej réžii budúceho kráľa. Práve takýto druh filmu by Spielbergovi opäť sadol.(18.10.2015)

  • kaylin
    **

    Já vím, že moje nechutenství k některým příběhům Stevena Spielberga je velké, ale tohle mě v jeho podání prostě nebavilo. Mám z toho jednoduše pocit, že si Spielberg stanovil určité hranice, které nechce překročit, a tak sám se a své filmy někdy dost limituje. Tohle je dle mého názoru ten případ. Silné drama se mění v unavenou a ukřičenou jízdu po silnici.(8.12.2015)

  • d-fens

    ocenenia : MFF Cannes 1974 - Najlepší scenár (Hal Barwood, Matthew Robbins, Steven Spielberg)(16.1.2013)

  • mortak
    ****

    Vitejte v Texasu! Všichni tu mají zbraň, občas ji někdo někomu vezme, ale málokdo ji ve skutečnosti chce použít. Jenže když se rozjede mašinerie - jak policejní, tak mediální, nikdo už nemá moc ji zastavit. Paradoxně je na tomto snímku nejslabší Spielbergova režie, která je občas velmi chaotická (noční hromadná bouračka), a Goldie viditelně hrající totální blbku tak, aby byla alespoň trochu sympatická. Naštěstí je tu silný scénář, skvělá Williamsova hudba, a hlavně Texas se svou kovbojskou logikou.(4.1.2010)

  • Radiq
    ***

    Tak tohle byl Spielberg, když ještě uměl točit filmy. Pak se pokazil těma svejma megalomanskejma a komerčníma sračkama a to trvá přibližně doposud. Ale i když to bylo lepší než 95% jeho filmů, pořád se to pohybovalo na hranici průměru. Z nedokonalostí budu jmenovat tyto: nesouvislost děje (čímž později Spielberg trpí čím dál víc), v tomto filmu jsem si toho všiml jen jednou (když projížděli jedním městem s lidma, tak jim na střeše seděli děcka a pak ne) a další věc byla barva Clovisovi krve, což byl kečup ředěnej temperama. Což jsou fakt jenom maličkosti, který nevaděj. Jinak děj byl dobrej. A pokud to bylo podle pravdy, tak se mi mozek zastavuje nad třema věcma: proč za nima jelo tolik polijecních aut (asi ten Sugarlandskej Express), proč se do nich pustili ti soukromí lovci na parkovišti a proč do nich střílela hraniční hlídka, když věděli, že uvnitř je strážník. Hádám, že důvod je jednoduchý - jsou to pitomí amíci a jejich podělaná posedlost zbraněmi.(18.6.2007)

  • Mylouch
    ***

    Stevenova technická příprava na všechny další opusy, navíc s kameramanem budoucího Lovce jelenů a Blízkých setkání plus ♫ hudbou J.Williamse(4.3.2013)

  • laik_60
    ***

    zeby sa bol spielberg inspiroval busterom keatonom , akurát dal policajtom autiaky ? napriek snahe tušiac koniec filmu je to taky "humor na silu a cez slzy" som rad že spielberg neostal pri tomto štýle a že sa postupne vypracoval .... len k úcty k nemu tri body.(18.1.2014)

  • charge
    **

    Spielberg je vážně neumětel a i když se mu některé jeho snímky povedly, utápí se okolo klišoidních propadáků jako je tento. Přestože je příběh dle skutečné události, není samotný o nic víc zajímavější, nežli film samotný. Jak jsem již několikrát zmínil, road-movie je vděčný žánr, vše se neustále hýbe kupředu na relativně malém prostoru v interiéru automobilu, ovšem to by nebyl Spielberg kdyby i ten nedokázal zprasit.(11.9.2013)

  • Martin741
    ***

    Steven Spielberg uz mal za sebou Duel a Sugarlandsky expres sa stal jeho prvym celovecernym filmom. Aj ked rezia je kvalitna a prirodne scenerie detto, film taha do priemeru kopa casto zbytocnych dialogov. Co povazujem za spatne, je pokus vykreslit dvoch vaznov, ktori utiekli z basy a uniesli aj miestneho policajta, ako sympatakov, s ktorymi by clovek siel na pivo ...... LOL. 69 %(5.3.2013)

  • tuntavala
    **

    Nuda v Brne...teda v Americe.(17.5.2014)

  • jujec
    **

    No, nic moc teda. Když dvojice hrdinů unese policejní auto i s policistou a pak setíky policistů za nimi jedou, střílí po nich a snaží se je zastavit, i když oni jasně předem řekli, že se chtějí dostat do Sugarlandu, kde policistu propustí, tak mi přijde, že je děj filmu naprostý nesmysl - zjevně jde o zbytečné ohrožení na životech všech kolemjdoucích, neúčelné náklady na pohonné hmoty atd... Ale pokud se to tak před těmi 40 lety stalo, tak musím říct, že tamní policisté byli neskutečně hloupí.(2.10.2015)

  • fefee
    ***

    Priemerná Road movie show autohonička, ktorá sem tam dramatizuje a sem tam nič nehovorí a nudí.(25.11.2015)

  • C0r0ner
    ****

    Spielbergův první kinofilm, který jsem si pustil jenom proto, abych měl tohohle režiséra odpozorovaného celého. A musím říct, že to nakonec nebylo vůbec špatné. Jo, příběh je takový klasický námět ve stylu Bonnie a Clyde nebo Thelma a Louise, ale relativně dlouhá stopáž nenudí a celý snímek hezky uteče, přičemž na konci nabídne zajímavé dilema. 80%(18.1.2017)

  • sator
    *

    Hm....(23.10.2018)

  • majo25
    ***

    Aj keď sa jedná o Spielbergov dlhometrážny debut (výjma televíznych projektov), z toho, čo som od neho videl, ide podľa mňa o jeho najslabší film. Aj keď sa sprvu zdá, že tento mix krimi a road movie začína sľubne, zvyšok ukazuje opak. Dvojica slaboduchých protagonistov vyslovene nudí, divák aby čakal, kedy ich už konečne odbachnú, aby sa dej mohol vyvíjať iným smerom. Zachrániť to nedokáže ani inak schopný Ben Johnson, asi v jedinej vážnej postave, ostatné sú až nesympaticky odľahčené a totálne uberajú na atmosfére filmu. Celkovo je film príliš odľahčený a ten komediálny "náhľad" mi od začiatku vôbec nesedel. Inak, tých krátkozrakých 70-ročných odstrelovačov som vôbec nepochopil, asi nenašli žiadneho 80-ročného. Dramatickejší záver sčasti napráva celkový dojem, aj keď len o toľko, aby som nešiel v hodnotení o hviezdu nižšie.(19.2.2018)

  • voleman
    ****

    Vcelku dobrý a originální film, kterému sice trochu něco schází, ale Spielbergovi ostudu určitě nedělá. Celý film je taková Spielbergovská krimi Road-movie, při které se ani dnes nijak zvlášt nudit nebudete. 75%(23.3.2013)

  • vyfuk
    ****

    Spielberg mě překvapil. jeho první celovečerák byl úžasný. Hezky zfilmovaný pravdivý příběh se mi líbil, až na to, že hlavní postavy se synchronizovali prazvláštně hystericky, což mě někdy opravdu vadilo, ale jako začátek.... dobrý Stevene!(2.4.2013)

  • vitekpe
    ***

    Film je spickove natocenej, a proti Spielbergove rezii nemuzu rict ani slovo. Stejne tak po herecke strance je vse ok. Ovsem...pribeh malo uveritelny a prilis americky, a to je zadrhel. Navic mam problem s tim, kdyz se postavy chovaji jako kreteni. At uz umyslne nebo vrozene... Celkem tedy slabsi prumer za 3-. P.S.: navic jeste cz dabing... :-( Pozitivem je pak mnoztvi paradnich sedmdesatkovych aut vseho druhu.(5.7.2013)

  • Sdoom
    ****

    Road movie, která má srdce. Hlavním hrdinům nelze nefandit, ačkoli je od začátku jasné, že to nemůže dopadnout happy endem. Spielberg už tímto svým debutem naznačil, jaký potenciál se v něm skrývá. (HD, orig.)(30.3.2014)

  • JohnSmith
    ***

    Na první celovečerák to nebylo vůbec špatný. Už tady Spielberg ukázal, že má talent. Je fakt, že mu svým výkonem hodně pomohla Goldie Hawn, ale jinak je film po technické a režisérské stránce nadprůměrem.(19.6.2012)

  • Ripley
    *****

    Existují režijní prvotiny velkých režisérů,které jsou i přes nevelkou režijní zkušenost tvůrce ve všech směrech téměř dokonalé.The Sugarland Express je tím případem.(17.9.2012)

  • Cassandra
    ****

    Povedený film. Nikdy bych neřekla, že dám někdy dohromady slova "civilní" a "Spielberg".(30.10.2003)

  • defagoo
    ****

    Popcorn jízda, která nemůže sklamat. Spielberg točí především pro lidi, takže je k mání lehký humor, občasná akce a perfektní trio v hlavních rolích. Nenudíte se.(8.7.2007)

  • sona123
    **

    Bylo to staré a Goldie byla mladinká a dřív to určitě mohla být docela zábava. A místy i byla. Ale jen místy.(10.3.2013)

  • Arnyfe
    ****

    Kultovní film z dílny věhlasného režiséra Stevena Spielberga podle reálného podkladu zachycuje patřičný základ rodičovské lásky. Hlavní představitelka Lou Jean Poplinová na návštěvě v nápravném zařízení donutí svého manžela, aby s ní utekl a vydal se pro jejich dítě k pěstounské rodině napříč Amerikou. Společnost v podobě rukojmího jim dělá na cestě státní policista a několik desítek policejních aut jako doprovod. Během cesty dochází k různým konfliktům a kuriózním situacím a díky mediím se tato trojice dostává do povědomí a získává si podporu veřejnosti. Najde či nenajde si tato dvojice cestu ke svému dítěti?(17.5.2014)

  • Honza dAve
    *****

    Don't mess with Texas ! Už trochu víc chápu, co to znamená. Pár mladých lidí, kteří byli zvyklí, že občas něco ukradnou oni, náhle řeší situaci, že něco bylo ukradeno jim. A není to jen tak něco, ale jejich malý syn, který byl po dobu jejich krátkého pobytu v nápravných zařízeních umístěn do adoptivní metodistické rodiny. Mladí manželé recidivisté se rozhodnou synka ukrást zpátky. A policie státu Texas, i přes nechuť svého velitele, jim v tom musí zabránit. Napřed ale musí jet na ten výlet s nimi a řádně se poučit, že stát v cestě matce, která si jde pro své dítě, není žádná legrace. Zábavný krimifilm, který však nemá úplně veselý happyend a je inspirován skutečnou událostí, zdařile natočil Steven Spielberg jako svůj první celovečerní kousek. Klasické americké bouráky, smažené kuře v kelímku, policajti i zlodějíčci se ctí, perfektní muzika, správně trhlá Goldie Hawn a po zuby ozbrojená texaská policie na výletě. Nelze než tuhle klasiku doporučit.(8.7.2007)

  • Arsenal83
    **

    Ani na skutočný príbeh ma to neprekvapilo. Hysterický a nesympatický výkon Goldie Hawn v nudnom road movie, kde sa takmer nič nestane a má navyše predvídateľný záver. Nebola to ani solídna policajná naháňačka a ak tam už šlo o dieťa, pre diváka nepresvedčivé, prečo by ho mala dostať práve takáto matka.(25.10.2016)

  • agassi68
    ***

    Skrátiť na 80 min a bolo by to výborné road movie. Bohužiaľ, stále som mimovoľne porovnával s Thelmou a Louise, čo na hodnotení tiež nepridalo..(22.5.2011)

  • zahadum
    ****

    Steven vzal látku ktorú upravil pre svoje potreby, keďže je to príbeh podľa skutočnej udalosti. Urobil to celkom šikovne a už aj poznať náznaky tradičnej značky Spielberga....dokonalá kamera..citlivé témy striedajú uvolnené pasáže ..dokonca až komediálné prvky ( kolóna policajných aut, prasiatko ako dar...atd )...road movie ktorá má pevne udržané tempo od začiatku do konca...Goldie Hawn ako tradične dosť bláznivá žena ktorá si ide za svojím cieľom aj keď jej niekde v kútiku duše musí byť jasné,že to už dávno nemá cenu....(12.8.2011)

  • Wolvie
    *****

    Miluju tenhle film,už kvůli tomu,že je v něm nádherně patrný tvořící se spielbergovský rukopis,Goldie to tady strašně sluší a celkově pro mě Sugarlandský expres představuje jeden z nejdůležitějších snímků,jaké nám Nový Hollywood dal.(12.8.2012)

  • Methodix
    ****

    Spielbergov prvý celovečerák a hneď taká pecka. Film, ktorý dve hodiny celkom zábavným spôsobom vydrbáva s políciou, sympatizuje s hlavnými postavami a vo finále súcití s ich odvahou a odhodlaním. Skvelá ukážka toho, že takmer bez prachov, navyše vo svojich začiatkoch sa dá odviesť kvalitná a poctivá robota.(17.11.2014)

  • Biopler
    *

    Goldie Hawn strašne kričí a reve a to až tak, že s pribúdajúcim časom a s pribúdajúcimi policajtmi v pätách mi jej príbeh prišiel uletený a bolo mi jedno ako to skončí. Výkon jej manžela sa ani nedá nazvať výkonom. Slabučký road-movie.(22.12.2016)

  • SpaceOdyseus
    ****

    Zacina to jako moc prijemna kriminalka aby se z toho postupne stala jeste prijemnejsi komedie. I pres obcasne celkem temne odstiny mi to prislo jako skvely feel-good snimek.(5.3.2018)

  • Lucas87
    *****

    Tento film nám předkládá příběh podle skutečné události, vypráví o touze mladých rodičů získat své dítě zpět z pěstounské péče, příběh začíná odcizením vozidla, pokračuje únosem policisty, následně je z toho všude velké pozdvižení, a policejní vůz je pronásledován tak 30 až 50 vozy skrz velkou část Ameriky. Mezitím rodiče, kteří se za každou cenu snaží vydobýt si své právo na dítě, stanou oblíbenci obyčejných lidí, kteří jim dávají morální podporu a i dary za cestou k dítěti. Film nekončí šťastně. Nejvíc mě na tomto road movie, asi okouzlilo jak se postupem času měnily vztahy mezi uneseným a únosci. Díky Stevene za tak vynikající film, obsazení Goldie byl dobrý tah.(27.7.2011)

  • Heroine
    *****

    Další klasika na kontě. Vtipný, originální, dojemný. Výborní herci, výborná hudba. Klidně si dám ještě párkrát.(7.1.2012)

  • Hapretor
    ***

    Podle skutečné události? Tak to byli tak debilní dva lidé, to jsem neviděl. SPOILER!!! Zbývají mu 4 měsíce ... - a ono to dopadne jedním úmrtím, únosem, vězením a jen "tak tak žijí dodnes spokojeně" ... film zábavný ... Spielberg umí bezchybně udělat scény s obrovským počtem prvků ... ať už jde o herce (komparz - viz Terminál) nebo tady ta ohromná kolona aut ... To na něm obdivuji ...(24.4.2017)

  • Nail
    ****

    Zajímavý motiv od Spielberga a parádní Goldie Hawn. Jediný film kde se mi líbila asi víc je Přes palubu. Co také přidalo k mému hodnocení body tak konec filmu, který neskončil zrovna šťastné jako většina podobných filmů.(14.2.2011)

  • tranquill
    ****

    Chtěli jen své dítě... Jak se jednou překročí jistá mez, tak neni návratu. Vynikající road movie podle skutečnosti, která jistě byla jednou z předloh pro Thelmu a Louisu.(4.3.2013)

  • mira.l
    **

    Zpočátku mě navnadilo pár záběrů z doby, kdy americký auta ještě vypadaly jako pořádný "ameriky" a pár vtipných hlášek, to se ale vyttratilo asi po půl hodině v době, kdy ústřední dvojici v policejním autě se zajatým strážníkem začalo pronásledovat stále víc a víc policajtů. Film asi zaplatil nějaký výrobce žvýkaček, ty žvejkající xichty mě dost vytáčely... mimo jiného... Amerikánismus jak cyp, za půlkou už to nebylo ani vtipný (vážný ani omylem), naopak jak to asi dopadne se dalo předvídat už poměrně brzy. Od Spielberga bych teda čekal rozhodně něco lepšího, než přehlídkový štrůdl policejních aut, vlekoucích se za jedním pitomcem s protivnou ženuškou, kterýho nejsou s to zastavit...(10.1.2015)

  • josieaddms
    *****

    Šílenství, zoufalství, hnus, naděje, svoboda, cíl, strach, vyhlídky, zklamání, obětavost, vůle, opravdovost, bolest. Slova které vystihují tento drásající snímek, zkoušku odvahy, podle skutečné události. Krásné svojí ošklivostí. Z některých věcí které děláme jde vážně hrůza. Spielberg je Pán, Williams jakbysmet. A Goldie Hawn tomu všemu kraluje.(8.10.2011)

  • boombang
    ****

    Proč jsem se před shlédnutím domníval, že se bude jednat o honičku s vlakem? Goldie je ovšem šťabajzna a celé je to díky té spoustě policejních aut místy dost absurdně humorné - a což teprve to prase od fanoušků :-)(4.3.2013)

  • Gromit
    ****

    Natočené je to sice pěkně, ale chybí tomu srdce.(5.2.2009)

  • nikkittka
    ****

    Typický Spielberg,jen ještě ne formálně tak vybroušený,ale to se dalo čekat.(9.11.2011)

  • Ernie_13
    ****

    Slušný road movie. Už vtedy bolo jasné, že Steven Spielberg má niečo naviac, čo iní režiséri nemajú.(18.8.2012)

  • Marator
    ****

    Chtěl bych hlavně vyzdvihnout kameru.Ta byla až revoluční na tu dobu. Příběh přímočarý a ne nějak zábavný, ale když já mám slabost na road movie. Mohla by být třeba pětihodinová honička po amerických silnicích a bude mě to bavit:-)(20.6.2013)

  • Vikki

    Země vrahů s odznakem . jinak se to nazvat nedá. Rádobydemokracie s pistolí v ruce, to jsou USA kde žádná demokracie neexistuje, jen katastrofální vražedný systém založený na násilí, útlaku a vydírání. Ameriečtí filmaři nám to ukazjí ve všech svých filmech už desítky let , že USA nejsou a nkdy nebyly zemí svobody. Je tam mnohem větší tyranie a vraždění než u nás za komoušů, Vládnou tam ti kdo mají peníze i když to jsou zločinci, prostý člověk je až krutě ničen.(29.3.2016)

  • thornhill
    *****

    Bomba(14.2.2010)

  • magu
    **

    To, že väčšina Američanov sú magori, som si zistil už pri iných filmoch a knihách. Tento to iba potvrdil. Z tohto pohľadu je to teda kravina. Príbeh dvoch nedospelých dospelých, ktorí nevedia, čo so sebou a vôbec nie sú schopní žiť normálny rodinný život, nie to ešte vychovávať dieťa. Bohužiaľ je to príbeh skutočný a to nedáva veľa možností na super scénar. A aj keď sa herci a štáb veľmi snažili, nedokázali z toho vyžmýkať nič, čo by stálo za zapamätanie.(5.3.2013)

  • Nalimator
    ***

    U mne tak něco mezi 3 a 4*. Jedná se o pseudozločineckou road movie. Film nenásilně ukazuje klasické americké nešvary - udělat ze všeho show, sílu masmédií, posedlost zbraněmi (ty dva samozvaní strážci zákona -něco jako pomocná stráž VB). Také mne překvapilo, že policajti v tý době asi neměli nic moc na práci, když jich v počtu skoro 100 aut honili 2 neškodný mlaďochy.(5.3.2013)

  • gotham
    ***

    Na Spielberga podrůměrná podívaná, až na pár zajímavých scén celkem nuda, i když člověk musí pamatovat na to, že je to jeho první celovečerní film. Kromě naprosto nesnesitelné hlavní postavy Goldie Hawn mi tu dost vadí nelogičnost děje celkově, v podstatě jsem tam nenašel ani jednu postavu, která by se mi líbila, s jejímž jednáním bych souhlasil. Proč mám utíkat z vězení, když můžu svobodně odejít za 4 měsíce ? Jak je možné, že tak hloupá a naivní žena dostane z vězení svého manžela, aniž by to někdo zarazil ? A jak je možné, že akci velí šerif, který se bojí zasáhnout a ochraňovat nevinné občany ? Atd., prostě i když to má být podle skutečnosti, jednání spousty postav je naprosto nelogické, nesmyslné. 40%(27.10.2013)

  • Detektiv-2
    *****

    Na tu dobu opravdu vydařený akční snímek, který chytne za srdce. Goldie je moje srdeční záležitost a musím uznat, že zvládla na výbornou i dramatičtější úlohu než jsme u ní zvyklý. Příběh je velice reálný, ač se nemusí díky akčním scénám zdát, ale mě se to velmi líbilo a vše naprosto klaplo. Will a Goldie byli jako novější Bonnie a Clyde. Příběh pobaví i dojme a na závěr i překvapí.(1.1.2014)

  • Valkyra
    ****

    Až neuvěřitelně-neuvěřitelný příběh podle skutečné události. Road movie/Krimi/Komedie kdy si zoufalá situace žádá ještě zoufalejší činy.(27.6.2014)

  • B3njamin
    ***

    Připomínalo mi to strašně Duel od Spielberga ze stejné doby. Goldie Hawn je úžasná! * * *(11.3.2013)

  • kubilov
    ***

    Opravdový celovečerní režijní debut Stevena Spielberga nedopadl vůbec špatně. Povedlo se mu skloubit akční drama s komedií a to s herci, kteří by na první pohled rozhodně nezaujali. Konec dopadl podle příběhu a samotného průběhu filmu naprosto předpokládatelně, protože jinak to ani nešlo. Na poprvé mě Spielberg na kolena nesrazil, ale dokázal vcelku zaujmout.(27.7.2013)

  • honza.g
    ***

    Trochu Bakaláři po americku, ale jsem rád, že jsem to viděl. Kdyby to nebylo podle skutečné události, řekl bych, že scénárista napsal málo uvěřitelné postavy, ale talentovaný režisér to vylepšil vybarvením děje. Jenže takhle (aniž bych znal skutečný příběh podle soudní zprávy) mi nezbývá než uvěřit, že takoví Američané opravdu jsou (někteří). A Spielberg to "jen" zručně natočil. A vypadá to, že si nic moc nepřibásnil. V oficiálním textu distributora (viz nahoře) by se mělo opravit: Mentálně nedospělá matka donutí manžela, aby s ní nezákonně odešel z kárnice (4 měsíce před propuštěním) e pomohl jí unést vlastního dvouletého synka od manželů ze sousedního státu, kteří ho už mají adoptovaného. Mimochodem tohle je (kromě dovětku o událostech po filmu) ta nejpřekvapivější americká reálie: od prohlášení úřadů (snad soudu, to je jedno), že matka je nezpůsobilá se o dítě řádně starat, po jeho osvojení či dokonce adopci staršími bezdětnými manželi uběhlo jen pár týdnů (není to součást děje, ve filmu je to jen zmíněno, ale zdá se mi to podstatné). To by se asi nikde v Evropě nestalo.(30.6.2014)

  • GzL
    ***

    FIlm příjemně vtáhne do děje, ale od začátku do konce je plný bezútěšnosti.(30.11.2014)

  • Dupac
    ***

    Na Spielberga překvapivě odtažité. Už tehdy spousta režijních nápadů a originálně pojatých scén. Chápu, proč po fantastickém Duelu tady dostal šanci zrežírovat automobilové honičky a pády v daleko větší intenzitě a jako náramný spektákl. Ale co naplat, když chybí sevřený příběh, a to i navzdory inspiraci skutečnou událostí. Ani hysterická Lou Jean Poplinová v podání Goldie Hawn a její vyšinutý parťák ve mně nedokázaly vzbudit tu potřebnou dávku sympatie. Silné ***(7.5.2015)

  • harycek
    *****

    Velmi silný film o nesmyslnosti tzv. práva a policejní práci!!!(7.12.2016)

  • gizi
    ****

    Dobrý film. Vadilo mi jen to přehnané sledování desítkami policejních aut a podobné přehnanosti, ale přenesl jsem se přes to, je to tam spíš pro legraci a zlehčení celé situace. 75%, 18.5.2014.(18.5.2014)

  • fricek12
    ****

    Wow, výborný námět a napínavá atmosféra se specifickým humorem jako Bonnie a Clyde.(12.9.2018)

  • Lodovico
    ****

    Bizarné, miestami ironické, podnetné.(16.7.2012)

  • kokofek
    ****

    Příběh o tom jak ženská naivita a umíněnost dokáže chlapa zničit.Problém je asi v americké výchově,která se hodně liší od té naší,ale vysvětluje postoje a chování .Tento žánr S. Spielbergovi moc sedí škoda, že už se mu nevěnuje.(6.3.2013)

  • JARDAHONDA
    ****

    "Sugarlandský expres byl natočen na motivy skutečnéh příběhu Lou Jean Poplin, která zajala texaského pilicistu jako rukojmí a s policií v patách vyrazlia na cestu napříč státem, aby se pokusila zachránit svého syna před adopcí." Tato komplikovaná role byla pro Goldie Hawn dostatečným lákadlem, aby se vrátila před kameru. Zárověń se jedná o jeden z prvních filmů režiséra Stevena Spielberga. ****(15.10.2013)

  • phoenix9
    ****

    Ako celovečerný debut veľmi slušné už tu bol vidieť potenciál aký v sebe ukrýva pán režisér 75 %(6.12.2015)