poster

Sugarlandský expres

  • Česko

    Expres do Sugarlandu

  • USA

    The Sugarland Express

  • Slovensko

    Sugarlandský expres

Dobrodružný / Krimi / Drama / Road movie

USA, 1974, 110 min

  • jujec
    **

    No, nic moc teda. Když dvojice hrdinů unese policejní auto i s policistou a pak setíky policistů za nimi jedou, střílí po nich a snaží se je zastavit, i když oni jasně předem řekli, že se chtějí dostat do Sugarlandu, kde policistu propustí, tak mi přijde, že je děj filmu naprostý nesmysl - zjevně jde o zbytečné ohrožení na životech všech kolemjdoucích, neúčelné náklady na pohonné hmoty atd... Ale pokud se to tak před těmi 40 lety stalo, tak musím říct, že tamní policisté byli neskutečně hloupí.(2.10.2015)

  • Tosim
    *****

    Vynikající. Nad slzavě vyhlížející historkou (i když je podle skutečnosti) o rodičích, kteří chtějí své dítě zpět, vítězí režie, reálie a bezchybné herecké výkony. Od Goldie Hawn až po postavu policajta, který vede vyjednávání. Film pak v podstatě "přesahuje" sám sebe a vypráví i o soudržnosti, zbraních, spravedlnosti i "policajtské cti." Když jsem pochopil ten vpravdě metaforický název, byl jsem navýsost spokojen.(17.11.2003)

  • Ant
    ****

    Ani jsem netušila, že je to vlastně Spielbergův první celovečerní film. Je mi docela líto, že se u těhle menších filmů nezdržel déle. Po Čelistech už holt asi nebylo návratu. Tak jako tak je Sugurlandský expres velmi dobrý film o lidské povaze a zničující síle zbraní. U Američanů to o těch zbraních navíc platí dvojnásob. Goldie Hawn byla skvělá. A konec celého příběhu mě skoro dojal.(25.3.2012)

  • Xmilden
    ***

    Závěr, na který divák tolik čeká, konečně přináší to pravé ořechové, kvůli čemu divák na tohle drama skoro 2 hodiny čučí. Místy mě přišlo, že některé scény byly zbytečně urychlené a tím pádem jsem měl pocit jakoby v nich chyběla nějaká logická posloupnost, ale tento fakt se dá také přičíst tomu, že Steven v té době rozhodně nebyl vyspělým režisérem. Například již za rok u Čelistí všechny tyto neduhy hravě odstranil.(3.1.2013)

  • anais
    ****

    Spielbergova celovečerní prvotina vypráví příběh dvou mladých rodičů prchajících z vězení přes několik států za svým malým synem. Jejich auto následuje snad největší počet policejních aut, jaký jsem kdy na filmovém plátně spatřil. Tato kolona se pak stává zajímavým prvkem vyprávění, sloužící jako humorné odlehčení v jinak poměrně dramatickém příběhu. V centru dění je typicky spielbergovská rozvrácená rodina, úhel pohledu je tentokrát trochu jiný, méně sentimentální, a víc nezaujatý. Jako kdyby ve svém prvním celovečerním filmu ržisér prožíval nějakou desiluzi (což road-movie svým neustálým přibližováním se k neodvratnému cíli umožňuje), zatímco v pozdějších filmech se snaží najít nějaké východisko, i za cenu přehnaných happy endů. Film je tedy zajímavý hlavně pro toto odlišné chápání reality, na druhou stranu už je tu v budoucnu pro Spielberga tak typický sklon k dokonalé technické připravenosti a provedení mnoha scén.(19.7.2007)

  • - Spoiler: Jeden z mála Spielbergových filmů, které nekončí pro hlavní hrdiny šťastně. (Satan)

  • - Producenti nebyli schopni najít dítě, které by se podobalo hlavnímu hereckému páru. Spoluproducent Richard D. Zanuck tak obsadil svého vlastního syna. (HellFire)

  • - Průměrná délka záběru je sedm sekund. (Satan)