poster

Sugarlandský expres

  • Česko

    Expres do Sugarlandu

  • USA

    The Sugarland Express

  • Slovensko

    Sugarlandský expres

Dobrodružný / Krimi / Drama / Road movie

USA, 1974, 110 min

  • Xmilden
    ***

    Závěr, na který divák tolik čeká, konečně přináší to pravé ořechové, kvůli čemu divák na tohle drama skoro 2 hodiny čučí. Místy mě přišlo, že některé scény byly zbytečně urychlené a tím pádem jsem měl pocit jakoby v nich chyběla nějaká logická posloupnost, ale tento fakt se dá také přičíst tomu, že Steven v té době rozhodně nebyl vyspělým režisérem. Například již za rok u Čelistí všechny tyto neduhy hravě odstranil.(3.1.2013)

  • mortak
    ****

    Vitejte v Texasu! Všichni tu mají zbraň, občas ji někdo někomu vezme, ale málokdo ji ve skutečnosti chce použít. Jenže když se rozjede mašinerie - jak policejní, tak mediální, nikdo už nemá moc ji zastavit. Paradoxně je na tomto snímku nejslabší Spielbergova režie, která je občas velmi chaotická (noční hromadná bouračka), a Goldie viditelně hrající totální blbku tak, aby byla alespoň trochu sympatická. Naštěstí je tu silný scénář, skvělá Williamsova hudba, a hlavně Texas se svou kovbojskou logikou.(4.1.2010)

  • castor
    ***

    Nezralost a dětinskost od Stevena Spielberga zase trochu jinak. Musím nicméně poznamenat, že silniční minimalistické drama Duel mě od mladičkého Spielberga bavilo o poznání víc. Story á la Bonnie a Clyde v sociálním aranžmá překvapilo hlavně účastí Goldie Hawn, kterou diváci doposud znali zejména jako komediální herečku. Společně s manželem prchajícím z vězení tu bojuje za svého syna, kterého úřady postoupily k adopci. Ona, on a rukojmí policista tak se směšnou armádou policejních aut za zadkem cestují napříč Texasem. Milují je média i po okrajích silnic aplaudující obyvatelé bezejmenných městeček, stejně jako solidní kamera Vilmose Zsigmonda (Oscar za Blízká setkání třetího druhu). První Spielbergovy kroky byly v tomhle případě poměrně dějové plytké, stopáží dlouhé a ještě plné drobných škobrtnutí.(1.5.2013)

  • gogo76
    ****

    Neskutočné roky mi trvalo, kým si tento prvý Spielbergov film našiel ku mne cestu. Sám som po ňom nešiel, pretože až taký dobrý film som od toho nečakal. Súhlasím s Duke90, že v jednoduchosti je krása. Ako debut je to vážne na úrovni, je to zaujímavé od začiatku do konca, stále sa tu niečo deje, preto film prakticky nemá hluché alebo nudné miesto. Strašne dobre som sa pobavil na nekompromisnom odstavení televízneho štábu na dodávke. Už vtedy boli ako supy...80%.(7.3.2013)

  • B!shop
    ***

    No je videt, ze se Spielberg teprve zahrival, tohle nic moc extra neni. Prvni vec, ktera me napadla skoro na zacatku a nepresla me az do konce, proc proboha dva vicemene skoro netrestany manzele, ktery unesou nicim dulezityho poldu, pronasleduje policie snad z celyho statu, tady je totiz takovejch 30, 40 policejnich aut a vypadalo to spis smesne. Ale krome tohohle je navic celej film takovej vcelku utahanej a krome fajn uvodu se tam toho zas tak moc nedeje, takova lehce stereotypni jizda autem za synem, kde se hlavne ukazujou charaktery manzelu a unesenyho poldy a vsichni tri jsou predkladany jak naprosty sympataci, ktery by spolu sli klidne na pivko. Nevim no, proste me to moc nebralo. Nicmene je fajn videt tehdy jeste mladou, skvele hrajici a nesaskujici Goldie Hawn, i kdyz obcas se precejen neudrzi zacne blbnout.(3.1.2010)

  • - První celovečerní film Stevena Spielberga a zároveň první spolupráce s jeho dvorním skladatelem Johnem Williamsem. (Satan)

  • - Producenti nebyli schopni najít dítě, které by se podobalo hlavnímu hereckému páru. Spoluproducent Richard D. Zanuck tak obsadil svého vlastního syna. (HellFire)

  • - Ukradené policejní auto, Dodge Polara, bylo i se všemi dírami po kulkách po natáčení Spielbergem odkoupeno. (Satan)