Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sociolog Víťa Jakoubek je tuctový třicátník, otec dvou dětí. O sobotách pomáhá tchánovi na chatě, přes týden obíhá obchody s nákupní taškou a v práci se marně pokouší uplatnit své znalosti. Jeho nezáživný život, plný zmatků a banálních katastrof, se změní, když dostane od ředitele úkol - prozkoumat hodnotový žebříček čerstvých maturantů. Když si ho na gymnáziu spletou s novým studentem a on se marně snaží omyl vysvětlit, rozhodne se přijmout nečekanou roli, aby snáze pronikl k názorům mladých. Do jeho skutečné identity je zasvěcena pouze ředitelka školy, emancipovaná žena, které se očividně líbí. Zatímco Víťovi se začíná v bezstarostném světě maturantů líbit, jeho rodinný život se dostává do stále větších problémů a roztržka s manželkou Janou se stále prohlubuje. Mezi "spolužáky" tráví pořád víc času, jde s nimi na diskotéku, koupí si oblečení pro mladé, pomalu se sbližuje se spolužačkou Evou a poznává, že středoškoláci dospělými opovrhují stejně jako jejich názory a hodnotami. Situace se vyhrotí, když se třídou odjede na chmelovou brigádu a zúčastní se nočního tahu, při němž studenti zdemolují kolotoč. (TV Nova)

(více)

Recenze (358)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

,,Jak žijeme? Žijeme hrozně... Copak tohle je nějaký život? Vynést odpadky, přinést prachy, vyzkoušet děti... odpadky ven, děti domů, jdi do práce, nakup cestou z práce, vydělávej, angažuj se.... vynes odpadky! To je stereotyp, nuda, život o něčem, co tě nezajímá... Marná snaha o něco, co je ještě marnější... Vždyť my se neumíme ani odvázat, udělat něco pro radost, bez přičiny, prostě jen tak... třeba vylézt na strom!" :-) Hořkosladká cesta (ne)rozhodného člověka pomocí sociologického výzkumu do ztraceného mládí, přes radovánky, na dno až v trpké v podobě brzkého návratu do stáří... Milan Šteindler do třetice završuje výraznou účast na revolučních filmech z konce 80. let Pražská pětka - Kopytem sem, kopytem tam - Vrať se do hrobu!, tentokrát nejen jako ústřední herec, ale i poprvé jako režisér a částečně také scenárista. Ve vybraných scénách jde znát ještě silné ovlivnění poetikou Divadla Sklep, ale jako celek se tenhle film spíše zaměřuje na zachycení generační výpovědi své doby a spontánní mládeže (mimo jiné) pod vlivem uvolněné atmosféry před listopadem '89. Mimo komediální linie tenhle film v sobě tolik nadčasových myšlenek a přináší poutavý příběh ze života, který navzdory dobovým reáliím vypadl jakoby ze současného světa. ,,Svému osudu my sami přejeme. Zvítězíme, ustoupíme, prohráme? ... Nikdy se nevrátí pohádka mládí..." Výborná režie a scénář! Z vedlejších rolí rozhodně cenná účast Jiřího Valy v jedné ze svých poslední rolí (ředitel ústavu s legendární hláškou ,,Tak jste se nám pořád nevyhranil, Jakoubku" :-)). 90% ()

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Třicítka je holt věk, kdy se člověku může začít zdát, že mu ujíždí vlak a tak se ještě na chvíli s chutí vrátí do študáckých let, aby nakonec zjistil, že celkem dobře zapadne i do toho domova důchodců. ()

ainny 

všechny recenze uživatele

Tohle je zabiják. Dvojice Pawlowská a Šteindler si dokonale sedla. Jakmile Víťu zahlídnu, tak se mi do ruky vnutí ovladač a já čumím znovu a znovu. Nadčasové, vtipné a uklidňující. Uklidňující v tom, že na světě jsou větší zoufalci než já. :^))) ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Na toto jsme chodili za studentských časů opakovaně a velmi se nám to líbilo. "Jsou dány dvě kružnice, z nichž jedné... z kapsy čouhá bagr." Vidno s časovým odstupem, stále dobré. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Milan Šteindler je sice výtečným (ne)hercem divadla Sklep, ovšem režisérem je velmi průměrným až mizerným. Sklepácky ujetý humor se ve filmu "Vrať se do Hrobu" podivně mísí se snahou o jakousi "výpověď" o "současné mládeži" a o "obecných poměrech". Stačí porovnat s Vorlovým Kouřem, aby bylo jasné, jak rozdílné přístupy představuje zdánlivě shodné nebo velmi podobné východisko. Šteindler víceméně rezignoval na ujetost a nadsázku Sklepa, ale přitom nedokáže nabídnou ani civilnost, ani autenticitu, ani slušné herectví. To, co by mohlo za normálních okolností bavit je tu spíše rozpačité a podivně nucené, to co by mohlo být výpovědí, je přitažené za vlasy. Ani ryba ani rak, nýbrž nevydařený kočkopes. Samozřejmě zde najdeme řadu vydařených gagů a taky množství dobře odpozorovaných scén, ale jako celek to zoufale nedrží pohromadě. Možná, kdyby herce Šteindlera režisér Šteindler asi tak třikrát denně sepsul na tři doby za to, že svůj text odříkává jako žáček 1A u tabule básničku, a kdyby režisér Šteindler občas na herce Šteidlera zařval "stop! tohle je naprosto strašný! znova!", byl by to vcelku podařený film, ale není, neb brýle se bez brýlí špatně hledají a Šteindler si jako herec-režisér nevidí ani na špičku nosu... Samozřejmě by nebylo od věci, kdyby se role sociologa ujal někdo, kdo ve svých třiceti tak trochu vypadá na dvacet a ne na čtyřicet. Jistě by rapidně ubylo trapných scén. Uznávám přitom, že ta trapnost má určité zvláštní kouzlo, ale opravdu to stačí? ... Celkový dojem: 65% ()

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Film, kde Šteindler naprosto exceluje a takové množství hlášek, které se jen tak nevidí. Moje oblíbené: "A Jakoubku, kolik Vám vůbec je?" "Ty nevypadáš ani jako vekslák, ani jako depešák....ty vypadáš,.... jako náš fotr" "Jednu čabajku a třináct příborů" Musím se shodnotu s nekterými hodnotícími níže: čím jsem starší, tím víc je mi ten film bližší. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Chytrá odpověď na všechny ty výzvy o angažovanosti tehdejších třicátníků, a nemožnosti se skutečně angažovat. Jakoubkova proměna je dokonalá, vedená v podstatě logicky i co se vedlejších postav týče, jen ten konec je spíše bonmotem. Přesto se ve filmu nachází několik hluchých míst, kde nebaví, a paradoxně ani kozy Pollertové to nezachrání. ()

ad-k 

všechny recenze uživatele

Na počátku 90. let měl debut Milana Šteindlera jistě větší kouzlo, i když řada vtipů a nadsázky z téhle tragikomedie jen tak nezmizí. Halina Pawloská scénářem dokázala, že smysl pro ironii má, i když ne vždy ho dokáže správně projevit a její nekonečné účinkování v televizní sféře má někdy možná až karikaturní charakter. Jinak co se týče hlavního hereckého představitele – možná by slušelo méně společenského odcizení a civilnější herectví. Ale to by se ňoumovský úděl hlavní postavy zřejmě ztratil. Takže beru zpět. 60% ()

duklak2 

všechny recenze uživatele

Milan Šteindler alias Víťa Jakoubek. Pěkná česká komedie o tom, jak se dsopělý vrátí do školních lavic. Je to zfilmováno věrohodně a dokážu si představit, že by byl M. Š. můj spolužák :-). Zahrál to fantasticky a lépe to ani nejde. V TV tuto komedii dávají vždycky kolem Silvestra a vždy se rád podívám. Jasných 5 hvězd. ()

GeusX 

všechny recenze uživatele

Sociologický výzkum na úrovni, který musí pobavit. Minimálně valnou většinu. Spousta hlášek i narážek na společnost. "Výzkum pana Jakoubka byl velikým přínosem." 85% ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Víš, co se mi na tobě nelíbí, Víťo ?? Ty se pořád tváříš, jako bys měl nějaký názor.. Ale my přitom nevíme jaký !!" ;) ()

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Vratˇ se do hrobu je reflexe doby, viděná očima studentů svým dosahem oslovující ročníky o dekádu starší. Generaci která ještě není tak stará aby ji někdo kompetentně odeslal do hrobu, ale už není ani tak mladá aby tam mohla poslat jiné.____Originální netuctový film, našlapaný výbornými dialogy a hláškami, tolik kreativity se tuzemským tvůrcům po revoluci už nikdy nepovedlo do jednoho filmu vložit. Pokud člověka tento hravý humor neosloví, tak asi nemá smysl na film koukat a stačí si jen přečíst název filmu. ()

jahol 

všechny recenze uživatele

Vyšlo teď na levným DVD a má dobré hodnocení na csfd = řekl jsem si, že chci vidět. No... prý je to nejlepší film Milana Šteindlera... prý je to příjemně "sklepácký" Šteindler... prý je to... Ani náhodou! Jde o průměrný film, ve kterým toho zbylo z typické socialistické komedie překvapivě hrozně moc (a že jsem těch socialistických komedií viděl!), s geniálním Sklepem má strašně málo společnýho a celou dobu jsem si říkal "Dělá si ten Šteindler ze mne prču na druhou? Nebo je to opravdu takhle slabý?". Pravdou je, že film pár silných okamžiků má, ale to mezi je, nezlobte se, balast a zmar (herecký výkon mladinké Šteindlerovy "lásky"), a tak ty okamžíčky spíš vypadají, jako ukradený z filmů jiných, lepších (výstupy Jaroslava Duška). Nakonec asi převáží úcta k mistrovi, kterého jinak obdivuji a ty 3/5 filmu dám, ale dlouhou dobu jsem uvažoval o výrazně horším hodnocení. Jenže pravda je, že jednu velmi silnou dějovou linii ten film má - porady týmu sociologů, které geniálně ukazují, za co taky byli a jsou lidé placeni.... ()

Reklama

Reklama