• argenson
    *

    Už když jsem byl malej, rád jsem listoval časopisem Kino. Dodneška si pamatuju fotku pana Hlaváčka v útrobách hrocha. Tenkrát jsem ještě neuměl písmenka a z tý fotky jsem si odvodil, že ten film musí být třeskutá legrace a že to chci vidět. Pak jsem se naučil číst a vyrozuměl jsem, že ten film není potřeba vidět. Nicméně, po letech se zadařilo. Naštěstí se většina zúčastněných herců nemusí stydět, protože své schopnosti prokazovali často a jinde a Hroch je naštěstí hodně zapomenutý a jen těžko se k němu dá dostat. Tak nešťastně zpolitizovaný film s nálepkou komedie, to je vážně unikát (místy navíc hodně špatně ozvučený). Navíc, tady ani nikdo nehraje, všichni předvádějí jen upocený pokus o humor. Líto mi je snad jen Heleny Blehárové. Ta se před kamerou objevovala jen hodně málo, přitom to byla krásná ženská s výborným hlasem. Ovšem tady dostala velký prostor v hodně blbém filmu, navíc s divnou vizáží a naprosto pitomými písněmi.(19.2.2012)

  • PatoP
    odpad!

    Toto čo malo byť? Zatiaľ najhorší film od režiséra Karla Steklého. Takto blbo reagovať na 68 rok, to som ešte fakt nevidel. Z toho musel aj normalizačnému ústrednému dramaturgovi Tomanovi tuhnúť úsmev na tvári. "Za volantem nepřítel" a "Tam, kde hnízdí čápi" sú oproti tomuto paškvilu brilantné filmy. Len neviem, čo mal K.Steklý proti hrochom, keď im toto vykonal.(9.7.2009)

  • Asia_Power
    odpad!

    Hele pyčo, ééé děti, já vám povím pohádku, ale nejdřív si zkuste jazykolam - Šel hroch s hrošicí a třemi hrošáčaty do hroší prdele - No tak v tomhle filmu, teda pohádce, jde pán, se jménem Hroch, hrochovi do žaludku jelikož je, milé děti, hrozným hrochem spolknut. Hrochovi navíc asi blbě fungujou střeva a tak místo aby pana Hrocha vysral, tak ho nechá u sebe v žaludku bydlet. Panu Hrochovi se v hrochovi líbí a začne z jeho báchoru mluvit a šířit do světa všemožný moudra. Zvíře hroch se tak díky panu Hrochovi stává celebritou, protože tu máme mluvícího hrocha, ale to nemluví hroch, ale Hroch. Víte jak jako, že nemluví zvíře hroch, ale pan Hroch z toho hrocha.....No není to legrace? Viď že je Pepíčku, Mařenko, Adolfku? Že ne? Ale děti, vždyť je to vtipné. Že ne? No fájn, uznávám, že je to nebetyčná píčovina , trpěla jsem u toho jak začínající pornoherečka při prvním análu s černochem a v zájmu zachování zdravého rozumu si radši zkoušela prstoklad na mušli, abych se alespoň trochu odreagovala, jenže u tohohle dosáhnout slasti je asi stejně možný jako ukecat, díky věku lehce retardovanou, devadesátiletou babičku, který trčí parte z prdele, k přihlášení se na závod v běhu do schodů se závažím na hrbu. Když už jí do toho ukecáte, tak jí trefí šlak na prvním schodě a z motivační snahy je tak max kolosální průser, jak to vysvětlit doma rodičům když navíc babka nepřepsala poslední vůli a dědit má teta, kterou všichni nesnášíte. Jednoduše řečeno na tenhle film se z vysoka vyserte.(6.11.2017)

  • MrCreosote
    *

    Co jiného čekat od filmu s tak sexy názvem? Díky hnusnému vizuálu a otřesným zvukům to nefunguje ani jako pásmo surreálných scének, což je nesmírná škoda. Po čtyřiceti letech od svého vzniku se pro člověka jenom lehce orientovaného v odkazovaných událostech stává takřka nemožným úkolem rozluštit jakékoli narážky na skutečně existující osobnosti a tím se poklesle bavit. Satiru, která totálně vyčpěla už v době svého vzniku, je smutné sledovat. Nicméně šílené outfity Svatopluka Matyáše doplněné kovbojskými klobouky si odpad nezaslouží, stejně tak i pár herců nezesměšňujících se v rámci rolí tak, jak bych čekal.(4.3.2013)

  • Willy Kufalt
    ***

    ,,Snad aby se ta obojživelnost nevykládala politicky!" Tak jsem ten snímek s nálepkou "nejhorší československý film" konečně viděl :o). Snímek, který díky normalizačním "potřebám" kritizovat Pražské jaro dramaturgie nejdřív s radostí schválila a pak stáhla z promítání, neboť se prý na to nedalo dívat :o). Karel Steklý (režisér slavného Dobrého vojáka Švejka nebo mezinárodně ceněného snímku Siréna) byl schopen fakt všeho a tohle svým stylem dokonce hodně připomíná populární crazy komedie se sci-fi zápletky od Vorlíčka a Macourka, jako například Pane, vy jste vdova. Ve "Vdově" z anglického prostředí se šíleně bez hranic vraždí, zde v "Hrochovi" se v souvislosti se zaměřením na politickou karikaturu děj spíše vleče s menšími zvraty. To kontroverzní zakomponování Pražského jara v souvislosti se zrušením cenzury mi ale přišlo jako zajímavé obohacení divácky oblíbeného žánru, stejně tak politicky humorně rozjeté etudky se Svatoplukem Matyášem (,,Vypláchnout žaludek! I politicky.") a Jiřím Lírem, někdy až s náznaky avantgardy (třeba Jelínková písnička "Já, já metafyzickej"). Zaklincoval to sice příšerný hysterický výkon Helgy Čočkové v hlavní ženské roli, ale jako celek nudit se u toho rozhodně nebudete. Je už na každém, kdo tomu kolik hvězdiček dle vlastních pocitů udělí. Když tak celý večer pro rozšíření obzorů sledujete československé filmy všeho druhu a tohle vidíte o půlnoci, je to docela slušný odvaz! Nevím, jestli se na to podívám někdy znovu, ale určitě na tento film (narozdíl od mnoha lepších filmů s vyšším hodnocením) jen tak nezapomenu. (50%)(5.9.2018)

  • - První verzi scénáře odevzdal Karel Steklý již v roce 1964, tehdy byl odmítnut. S nastupující normalizací a potřebou nového vedení ČSF vyjádřit se k událostem Pražského jara se Steklý rozhodl scénář aktualizovat. Tato nová podoba scénáře byla jednomyslně schválena k realizaci. (Xell)

  • - Film vznikol na politickú objednávku a jeho úlohou bolo prekrútiť udalosti z roku 1968. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace